OPŁATA OD POSIADANIA PSA
Miejsce załatwienia sprawy
Wydział Skarbu i Budżetu Oddział Podatków – parter pokój Nr 12 tel. 215-67-82 - wymiar , tel. 215-67-78 - księgowość.
GODZINY PRACY ODDZIAŁU PODATKÓW: poniedziałek-piątek od 7.30 do 15.30, Punkt bankowy w Urzędzie czynny od 7.30 do 15.15.
GODZINY PRACY ODDZIAŁU PODATKÓW: poniedziałek-piątek od 7.30 do 15.30, Punkt bankowy w Urzędzie czynny od 7.30 do 15.15.
Wymagane dokumenty
1.oświadczenie
2.numerek identyfikacyjny dla psa.
2.numerek identyfikacyjny dla psa.
Gdzie odebrać formularze:
Druk oświadczenia o posiadaniu/ nie posiadaniu psa jest dostępny w Urzędzie w Oddziale Podatków lub – pobierz plik OŚWIADCZENIE O POSIADANIU/ NIEPOSIADANIU PSA na końcu strony
PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
Zgodnie z RODO oraz ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych ( tj.: Dz.U. z 2019 r. poz. 1781 ), informuję, iż:
1.administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Miejski w Łomży z siedzibą w Pl.Stary Rynek 14; 18-400 Łomża, reprezentowany przez Prezydenta Miasta.
2.Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji ustawowych zadań urzędu,
3.posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania,
4.podanie danych osobowych w zakresie wymaganym ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa ( tj. Dz.U. z 2022 r. poz. 2651 ) oraz ustawą z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych ( tj.: Dz.U. z 2022 r. poz. 1452,1512 ) i przepisami do niej wykonawczymi jest obligatoryjne.
PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
Zgodnie z RODO oraz ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych ( tj.: Dz.U. z 2019 r. poz. 1781 ), informuję, iż:
1.administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Miejski w Łomży z siedzibą w Pl.Stary Rynek 14; 18-400 Łomża, reprezentowany przez Prezydenta Miasta.
2.Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji ustawowych zadań urzędu,
3.posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania,
4.podanie danych osobowych w zakresie wymaganym ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa ( tj. Dz.U. z 2022 r. poz. 2651 ) oraz ustawą z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych ( tj.: Dz.U. z 2022 r. poz. 1452,1512 ) i przepisami do niej wykonawczymi jest obligatoryjne.
ZAŁĄCZNIK: KLAUZULA INFORMACYJNA
Inne wskazówki, uwagi:
Obowiązek podatkowy dotyczący opłaty od posiadania psów ciąży na osobach fizycznych posiadających psy. Obowiązek podatkowy powstaje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstały okoliczności uzasadniające powstanie tego obowiązku i wygasa z końcem miesiąca, w którym ustały okoliczności uzasadniające ten obowiązek.
Termin płatności :
Opłata od posiadania psów płatna jest bez wezwania do dnia 31 maja roku podatkowego,, a w przypadku powstania obowiązku jej uiszczenia po tej dacie, w terminie 14 dni od dnia powstania tego obowiązku na konto: URZĄD MIEJSKI W ŁOMŻY Velo Bank nr 50 1560 0013 2294 6771 7000 0004 i wynosi za jednego i każdego następnego psa:
w budownictwie wielorodzinnym – 90 zł.
w budownictwie jednorodzinnym – 80 zł.
W przypadku powstania lub wygaśnięcia obowiązku uiszczenia opłaty w ciągu roku podatkowego, stawkę roczną zmniejsza się proporcjonalnie do liczby miesięcy, w którym nie istniał obowiązek zapłaty.
Opłaty od posiadania psów nie pobiera się od:
1) członków personelu przedstawicielstw dyplomatycznych i urzędów konsularnych oraz innych osób zrównanych z nimi na podstawie ustaw, umów lub zwyczajów międzynarodowych, jeżeli nie są
obywatelami polskimi i nie mają miejsca stałego pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - pod
warunkiem wzajemności;
2) osób zaliczonych do znacznego stopnia niepełnosprawności w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych - z tytułu posiadania jednego psa;
3) osób w wieku powyżej 65 lat prowadzących samodzielnie gospodarstwo domowe - z tytułu
posiadania jednego psa;
4) podatników podatku rolnego od gospodarstw rolnych - z tytułu posiadania nie więcej niż dwóch psów.
Zwalnia sie od opłaty od posiadania psów:
1. posiadanie psa wziętego ze schroniska dla zwierząt, przez okres 12 miesięcy od dnia powstania obowiązku podatkowego, po przedłożeniu zaświadczenia od administratora schroniska;
2. posiadanie psa wysterylizowanego bądź wykastrowanego, przez okres 12 miesięcy licząc od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym został poddany zabiegowi, po przedłożeniu zaświadczenia od lekarza weterynarii.
W przypadku nieopłacenia należnej na rzecz budżetu miasta opłaty w przewidzianym w uchwale terminie organ podatkowy ma obowiązek wszcząć postępowanie egzekucyjne.
Przypomnienie dla właścicieli psów uznanych za agresywne – należy uzyskać zezwolenie z Wydziału Gospodarki Komunalnej – po informację i zezwolenie można zgłaszać się do Urzędu Miejskiego pok. 103
Termin płatności :
Opłata od posiadania psów płatna jest bez wezwania do dnia 31 maja roku podatkowego,, a w przypadku powstania obowiązku jej uiszczenia po tej dacie, w terminie 14 dni od dnia powstania tego obowiązku na konto: URZĄD MIEJSKI W ŁOMŻY Velo Bank nr 50 1560 0013 2294 6771 7000 0004 i wynosi za jednego i każdego następnego psa:
w budownictwie wielorodzinnym – 90 zł.
w budownictwie jednorodzinnym – 80 zł.
W przypadku powstania lub wygaśnięcia obowiązku uiszczenia opłaty w ciągu roku podatkowego, stawkę roczną zmniejsza się proporcjonalnie do liczby miesięcy, w którym nie istniał obowiązek zapłaty.
Opłaty od posiadania psów nie pobiera się od:
1) członków personelu przedstawicielstw dyplomatycznych i urzędów konsularnych oraz innych osób zrównanych z nimi na podstawie ustaw, umów lub zwyczajów międzynarodowych, jeżeli nie są
obywatelami polskimi i nie mają miejsca stałego pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - pod
warunkiem wzajemności;
2) osób zaliczonych do znacznego stopnia niepełnosprawności w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych - z tytułu posiadania jednego psa;
3) osób w wieku powyżej 65 lat prowadzących samodzielnie gospodarstwo domowe - z tytułu
posiadania jednego psa;
4) podatników podatku rolnego od gospodarstw rolnych - z tytułu posiadania nie więcej niż dwóch psów.
Zwalnia sie od opłaty od posiadania psów:
1. posiadanie psa wziętego ze schroniska dla zwierząt, przez okres 12 miesięcy od dnia powstania obowiązku podatkowego, po przedłożeniu zaświadczenia od administratora schroniska;
2. posiadanie psa wysterylizowanego bądź wykastrowanego, przez okres 12 miesięcy licząc od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym został poddany zabiegowi, po przedłożeniu zaświadczenia od lekarza weterynarii.
W przypadku nieopłacenia należnej na rzecz budżetu miasta opłaty w przewidzianym w uchwale terminie organ podatkowy ma obowiązek wszcząć postępowanie egzekucyjne.
Przypomnienie dla właścicieli psów uznanych za agresywne – należy uzyskać zezwolenie z Wydziału Gospodarki Komunalnej – po informację i zezwolenie można zgłaszać się do Urzędu Miejskiego pok. 103
Podstawa prawna:
1.Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach opłatach lokalnych / tj. Dz.U. z 2022 r. poz. 1452,1512 /.
2.Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa / tj. Dz.U. z 2022, poz.2651 /.
3.Uchwała Nr 556/LXII/22 Rady Miejskiej Łomży z dnia 23 listopada 2022 roku w sprawie opłaty od posiadania psów, terminów płatności oraz zwolnień na 2023 rok.
2.Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa / tj. Dz.U. z 2022, poz.2651 /.
3.Uchwała Nr 556/LXII/22 Rady Miejskiej Łomży z dnia 23 listopada 2022 roku w sprawie opłaty od posiadania psów, terminów płatności oraz zwolnień na 2023 rok.
Opracował
Anna Karwowska
Zatwierdził
Jadwiga Jakuć - Kierownik Oddziału Podatków
Data sporządzenia
wtorek, 3 sty 2023 11:52
Data zatwierdzenia
poniedziałek, 9 sty 2017 12:54