Protokół nr 19/12 z dnia 28 grudnia 2012 r.
Ad. 1
Przewodnicząca Komisji poprosiła o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.
Członkowie Komisji nie wnieśli uwag i w wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie, przyjęli protokół nr 18/12 z dnia 27 listopada 2012 roku.
Ad. 2
Przewodnicząca Komisji przedstawiła projekt planu pracy Komisji na 2013 rok (w załączeniu). Poprosiła o uwagi.
Radny Zbigniew Lipski zaproponował, aby Komisja dokonała analizy działalności, w tym kosztów utrzymania, efektów funkcjonowania Straży Miejskiej i wypracowała wnioski, czy Straż Miejska potrzebna jest w mieście, czy nie.
W wyniku dyskusji Komisja ustaliła, że zaproponowany temat będzie przedmiotem obrad w miesiącu marcu jako pkt 2 planu pracy Komisji oraz zostanie zaproponowany do planu pracy Rady Miejskiej na miesiąc marzec 2013 r.
Przewodnicząca Komisji odnosząc się do projektu planu pracy Komisji zaproponowała przeniesienie tematu z maja na miesiąc lipiec-sierpień, natomiast w miesiącu maju, ujęcie tematu dotyczącego funkcjonowania monitoringu w mieście. Zaproponowała również, aby w tej sprawie odbyło się wyjazdowe posiedzenie Komisji.
Radny Zbigniew Lipski zaproponował następnie na miesiąc październik 2013 roku temat, które przedmiotem będzie analiza wykorzystania środków finansowych z tytułu opłat od posiadania psów w kontekście porządku w mieście i sprzątania po psach.
Innych uwag i propozycji nie zgłoszono.
Komisja w wyniku głosowania 5 głosami za – jednogłośnie przyjęła plan pracy Komisji na 2013 rok wraz ze zgłoszonymi propozycjami tematów oraz propozycje tematów do planu pracy Rady Miejskiej na 2013 rok.
Ad. 3
Przewodnicząca Komisji przedstawiła sprawozdanie z działalności Komisji za 2012 rok (w załączeniu). Poprosiła o uwagi.
Członkowie Komisji nie wnieśli uwag i w wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie przyjęli sprawozdanie z działalności Komisji za 2012 rok.
Ad. 4
Radny Konrad Haponik przypomniał, że Komisja w miesiącu wrześniu br. wystąpiła do Komendanta Miejskiego Policji w Łomży z wnioskiem o zwiększenie ilości bądź wprowadzenia stałych patroli na Al. Legionów w godzinach nocnych, kiedy odbywają się dyskoteki w lokalach usytuowanych przy Al. Legionów. Przedstawił następnie sytuacje jakie miały miejsce w dniu 25 grudnia od godz. 23.00 i w dniu 27 grudnia w godzinach od 2.00-3.00 w nocy. Zwrócił uwagę, że były zgłoszenia na policję. W odpowiedzi słyszano stały tekst, że jak będzie wolny patrol, to przyjedzie. Osobiście również dzwonił na policję i usłyszał to samo, że wszystkie patrole są zajęte na terenie miasta, a miasto nie ogranicza się tylko do Al. Legionów. Przejechał więc całe miasto i nigdzie nie spotkał żadnego patrolu. Ponadto zwrócił uwagę, że teren stacji STATOIL jest monitorowany. Kamery nagrywały całe zdarzenie. Powstaje pytanie, po co jest monitoring, kamery skoro policja czeka na zgłoszenie. Od pierwszego telefonu pracownika stacji do przyjazdu patrolu minęło 25 minut, ale było już po bójce. Uważa, że takie działanie policji powoduje, że spada zaufanie do tej instytucji.
Radny Maciej Głaz stwierdził, że Komisja winna wystąpić z oficjalnym wnioskiem do Komendanta Policji o sprawdzenie i poinformowanie Komisji o przebiegu zdarzeń, jakie miały miejsce w dniach 25 i 27 grudnia, ilość zgłoszeń o zdarzeniu, jakie działania zostały podjęte przez policję od chwili zgłoszenia.
Komisja w wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie przyjęła powyższy wniosek, który zostanie skierowany do Miejskiego Komendanta Policji do wiadomości do Prezydenta Miasta.
W związku z wyczerpaniem porządku Przewodnicząca zamknęła posiedzenie Komisji.