Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokół nr 6/15 z dnia 16 czerwca 2015 r.

Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan Zbigniew Prosiński – Przewodniczący Komisji Bezpieczeństwa i Porządku, który po powitaniu zaproszonych gości, zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum, przedstawił porządek obrad (w załączeniu). Zaproponował wprowadzenie do porządku obrad jako punktu 4 – zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie statków oraz innych obiektów pływających z obszarów wodnych na terenie miasta Łomży – druk nr 131, 131 A. Poprosił o uwagi do zaproponowanego porządku. Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 5 głosami za – jednogłośnie, przyjęła następujący porządek obrad wraz z poprawką: 1. Przyjęcie protokołu nr 5/15 z dnia 23 kwietnia 2015 r. 2. Przygotowanie do akcji „Bezpieczne wakacje” - bezpieczny wypoczynek na terenie miasta, - monitorowanie i kontrolowanie miejsc i obiektów letniego wypoczynku. 3. Ocena przygotowania do sezonu letniego oraz stanu bezpieczeństwa kąpieliska miejskiego. 4. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie statków oraz innych obiektów pływających z obszarów wodnych na terenie miasta Łomży – druk nr 131, 131 A. 5. Sprawy różne.

Ad. 1

 

            Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.

            Komisja, w wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie, przyjęła protokół nr 5/15 z dnia 23 kwietnia 2015 roku bez uwag.

 

 

 

 

Ad. 2

 

            Przewodniczący otworzył dyskusję na temat przygotowania do akcji „Bezpieczne wakacje”. Stwierdził, że radni otrzymali materiały przygotowane przez Straż Miejską w Łomży, Komendę Policji w Łomży oraz Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego ( informacje w załączeniu).           

            Radny Andrzej Modzelewski poprosił o wyjaśnienie jakie działania prowadzone są na plaży miejskiej jeśli chodzi o bezpieczeństwo przebywających tam osób.

            Bogdan Rutkowski – Komendant Straży Miejskiej w Łomży wyjaśnił, że działania prowadzone na zasadzie doraźnej kontroli bądź na wezwania, przy czym straż miejska musi uzupełniać się funkcjonariuszami policji z tego względu, że nie można tam skierować patrolu na stałe. Stwierdził, że przez ostatnie lata nic takiego się nie wydarzyło, co byśmy musieli uznać dzisiaj za jakieś poważne zagrożenia. Jest problem z butelkami i puszkami pozostawiane w nocy i to wtedy, kiedy plaża formalnie nie działa. Ponadto, jeśli odpoczywającym przeszkadzają pewne zachowania innych plażowiczów, zgłaszają to. Były wnioski i mandaty za psy, czy picie alkoholu.

            Robert Górecki – Z-ca KMP w Łomży wyjaśnił, że policja nie jest w stanie przez całe lato zapewnić patrolu, który będzie tylko i wyłącznie na plaży. Prowadzone są działania typu „Bezpieczne wakacje”, Bezpieczna woda”, skierowane do uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych, w trakcie których poruszane są tematy prawidłowego zachowania przede wszystkim nad wodą.

            Radny Andrzej Modzelewski zwrócił się z zapytaniem, czy jest możliwość egzekwowania zakazu spożywania alkoholu, palenia papierosów na placach zabaw. Zwrócił uwagę, że nie na wszystkich placach są tabliczki informujące o zakazie.

            Bogdan Rutkowski – Komendant Straży Miejskiej w Łomży wyjaśnił, że na terenie placu zabaw nie musi być tabliczka, ponieważ taki zakaz wprowadza ustawa, co nie zaszkodzi jeśli taka tabliczka jest. Na placach zabaw podobnie jak na terenie szkół nie wolno spożywać alkoholu i jest to egzekwowane przez policję i straż miejską.

            Przewodniczący Komisji zwrócił uwagę na zapis w informacji dotyczący spotkań w szkołach organizowanych przez straż miejską. Stwierdził, że Komisja w dniu 19 marca zwróciła do Prezydenta z wnioskiem o włączenie miasta w organizację akcji „Bezpieczne wakacje” i w obchody „Święta Policji”. Poprosił o wyjaśnienie, czy prowadzone są działania straży miejskiej w tym zakresie, czy podejmowane są jeszcze jakieś inne i czy wniosek Komisji dotarł do Pani Naczelnik WKP i kiedy dotarł. Dodał, że Komisja nie otrzymała odpowiedzi na ten wniosek.

            Bogdan Rutkowski – Komendant Straży Miejskiej w Łomży wyjaśnił, że na pewno nie będą to spotkania w każdej szkole. Inicjatywa w tym zakresie należy do szkół. W chwili obecnej zaplanowane są 2 spotkania na dzień 26 czerwca w szkołach średnich.

            Ewa Grygo – Naczelnik WKP UM wyjaśniła, że „wspierane są działania w takiej postaci, że dofinansowujemy zakup opasek odblaskowych dla dzieci oraz zauczestniczymy w obchodach Święta Policji”. Dodała, że musiałaby sprawdzić, kiedy wniosek dotarł do wydziału. Wyjaśniła, że odpowiedź brzmiałaby, że „tak zamierzamy” na jedno i drugie pytanie, ponieważ dopiero teraz zadania te będą realizowane. Obchody Święta Policji w lipcu i niedawno pieniądze przekazane na zakup opasek.

            Przewodniczący Komisji stwierdził, że w imieniu Komisji wspomni na sesji Panu Prezydentowi, aby spróbował zorganizować swoją pracę i potraktować wnioski Komisji poważnie, ponieważ na 9 wniosków, które Komisja złożyła, odpowiedź wpłynęła tylko na 1 wniosek. Komisja pracuje od pół roku, kieruje dosyć istotne wnioski do Prezydenta, a na większość z nich nie ma żadnych odpowiedzi.

            W związku z brakiem innych uwag Przewodniczący zamknął dyskusję.

            Komisja, w wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie, przyjęła informację na temat przygotowań do akcji „Bezpieczne wakacje”, zgodnie z drukiem nr 130.

 

Ad. 3

 

            Krystyna Łukasiuk – Z-ca Dyrektora MOSiR przedstawiła informację na temat oceny przygotowania do sezonu letniego oraz stanu bezpieczeństwa kąpieliska miejskiego ( informacja w załączeniu). Poinformowała również, że w dniu 10 czerwca odbyło się spotkanie z udziałem przedstawicieli Urzędu Miejskiego, MOSiR, policji, straży miejskiej oraz Pana Leszka Muczyńskiego, w trakcie którego zapadły ustalenia. Ze spotkania została sporządzona notatka służbowa.

            Ewa Grygo – Naczelnik WKP UM przedstawiła notatkę służbową ze spotkania z dnia 10 czerwca br.

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję. Zwrócił uwagę, że Komisja Bezpieczeństwa wnioskowała wcześniej o zainstalowanie kamery na kąpielisku miejskim. Jak się to udało, że przez tyle lat wniosek Komisji nie był realizowany, a w chwili obecnej będą aż 4 kamery.

            Krystyna Łukasiuk – Z-ca Dyrektora MOSiR poinformowała, że wraz z przekazaniem kąpieliska miejskiego MOSiR otrzymał na jego funkcjonowanie 64 tys. zł. MOSiR będzie decydował na co te pieniądze wyda m.in. na zakup kamer. Uważa, że monitoring kąpieliska jest niezbędny. Na pytanie Przewodniczącego Komisji, czy 64 tys. zł starczy na utrzymanie kąpieliska wyjaśniła, że wykonała preliminarz wstępny i jej zdaniem kwota ta wystarczy. Dlatego też m.in. MOSiR zdecydował o zakupie własnej łodzi wiosłowej.

            Przewodniczący Komisji zwrócił się z zapytaniem do służb mundurowych, czy kąpielisko miejskie było opiniowane przez poszczególne służby.         

            Robert Górecki – Z-ca KMP w Łomży wyjaśnił, że odpowie na to pytanie po konsultacji z Komendantem Miejskim Policji, który przebywa na urlopie, natomiast on wrócił z urlopu i nie jest w stanie odpowiedzieć, czy taka opinia była wydana.

            Przewodniczący Komisji zamknął dyskusję i zaproponował, aby Komisja przyjęła przedstawiona informację do wiadomości. Komisja, w wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie przyjęła powyższa informacje do wiadomości.

 

 

 

 

Ad. 4

 

            Ewa Grygo – Naczelnik WKP UM przedstawiła wniosek i projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie statków oraz innych obiektów pływających  z  obszarów wodnych na terenie miasta Łomży (w załączeniu).

            Przewodniczący otworzył dyskusję.

            Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zgodnie z drukiem nr 131 A.

 

Ad. 5

 

            Radny Stanisław Oszkinis            zgłosił dwa problemy, które łączą się ze sobą. Pierwszy to zegary sygnalizacji świetlnej, które mogą zwiększyć bezpieczeństwo, a drugi to problem rowerzystów. Kierowca autobusu podjeżdżając do skrzyżowania, gdzie jest ścieżka rowerowa, nie jest w stanie zauważyć jadącego rowerzysty. Jego zdaniem może należałoby rozważyć możliwość wykonania świateł informujących.

            Przewodniczący Komisji zaproponował, aby Komisja wystąpiła do Prezydenta z wnioskiem o rozważenie możliwości wyposażenia sygnalizacji świetlnych w elektroniczne sygnalizatory zmiany czasu, po konsultacji z Komendą Miejską Policji co do miejsc ich usytuowania. Komisja, w wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie przyjęła powyższy wniosek.

            Radna Anna Godlewska w imieniu mieszkańców ul. Zdrojowej zgłosiła problem dotyczącej nadmiernej prędkości samochodów przejeżdżających tą ulicą. Dodał, że mieszkańcy skarżą się również, że w rejonie tym nie widać w ogóle policji i straży miejskiej.

            Radny Andrzej Modzelewski poprosił o wyjaśnienie, czy jest jakiś przepis zakazujący karmienie ptaków.

            Bogdan Rutkowski – Komendant Straży Miejskiej w Łomży wyjaśnił, że nie ma takiego przepisu.

            Przewodniczący Komisji przedstawił pismo Prezydenta Miasta (w załączeniu) w sprawie zniszczenia nawierzchni chodnika na terenach sportowo-rekreacyjnych na osiedlu Konstytucji 3 Maja, które wpłynęło do wiadomości do Komisji Bezpieczeństwa i Porządku, skierowane do Dyrektora MOSiR. W związku z tym, że do Komisji nie wpłynęła do wiadomości odpowiedź, jakiej udzielił Dyrektor MOSiR Prezydentowi Miasta, poprosił o zapoznanie członków Komisji ze sprawą.

            Krystyna Łukasiuk – Z-ca Dyrektora MOSiR poinformowała, że udzieliła obszernej odpowiedzi Panu Prezydentowi na to pismo przyznając, że nie przesłała odpowiedzi do Komisji. Wyjaśniła, że kierownik terenu sportowego zamówił żwir i w momencie kiedy żwir dostarczono, padał deszcz. Kierowca wjechał na chodnik powodując uszkodzenie jego nawierzchni. W chwili obecnej firma ubezpieczeniowa wypłaciła odszkodowanie za uszkodzony chodnik i począwszy od dzisiaj kostka chodnika jest przekładana.

            Następnie Przewodniczący Komisji przypomniał, że Komisja w dniu 19 marca br. skierowała do Prezydenta Miasta wniosek o opracowanie i przedłożenie projektu uchwały w sprawie zakazu spożywania alkoholu na kąpielisku miejskim i bulwarach nad Narwią. Z-ca Dyrektora MOSiR Pani Krystyna Łukasiuk przesłała mu projekt uchwały i poinformowała, że radca prawny Urzędu Miejskiego po zapoznaniu się z tym projektem stwierdził, że uchwała podjęta w takim kształcie zostanie unieważniona przez Wojewodę. Ustawa o wychowaniu w trzeźwości wprowadza zakaz spożywania alkoholu w niektórych miejscach, natomiast ustawa o samorządzie gminnym pozwala samorządom na wyznaczanie takich miejsc. Przypomniał, że wniosek został skierowany na prośbę Komendanta Policji, który zgłaszał już wcześniej takie problemy. Minęło 3 miesiące, za chwile rozpocznie się sezon, gdzie będzie maksymalny ruch, a my nie mamy przygotowanego projektu uchwały. W związku z tym, że nie ma czasu na to, aby uchwała została podjęta na najbliższej sesji postawił wniosek, aby Komisja ponownie skierowała wniosek do Prezydenta Miasta z prośbą o konsultację z policją, radami osiedli, które być może wskażą miejsca w mieście, które nie kwalifikują się pod ustawę o wychowaniu w trzeźwości, a wymagają wprowadzenia zakazu spożywania alkoholu i przedłożenie Komisji projektu uchwały w trybie pilnym, umożliwiającym Radzie Miejskiej podjęcie uchwały na sesji w dniu 8 lipca br.

            Radny Maciej Borysewicz stwierdził, że nie bardzo zrozumiał stanowisko radcy prawnego. To jakim cudem w całej Polsce na plażach miejskich obowiązuje zakaz spożywania alkoholu. Jego zdaniem Rada powinna podjąć uchwałę, a jak Wojewoda uchyli, to uchyli.

            Krystyna Łukasiuk – Z-ca Dyrektora MOSiR poinformowała, że w projekcie uchwały powołała się na art. 14 ust. 6 ustawy, który przytoczyła.

            Komisja, w wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie, przyjęła wniosek Przewodniczącego Komisji.

W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.

 

  • Data powstania: Data powstania: piątek, 26 cze 2015 07:42
  • Data opublikowania: piątek, 26 cze 2015 07:45
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej