Oddział Ewidencji Ludności
1. Łukasz Suprowicz - Kierownik Oddziału
tel. (86) 215 67 38 pok. nr 1A
e -mail: wydzial.so@um.lomza.pl
2. Małgorzata Głębocka - Główny Specjalista
tel. (86) 2156740 pok. nr 1
3. Sylwia Bartlińska - Główny specjalista
tel. (86) 2156742 pok. nr 1
4. Wiesława Karwowska - Inspektor
tel. (86) 2156741 pok. nr 1
5. Patryk Nacewicz - Główny specjalista
tel. (86) 2156743 pok. nr 1
6. Iwona Śliwińska - Starszy Inspektor
tel. (86) 2156746 pok. nr 1
7. Justyna Mieczkowska - Podinspektor
tel. (86) 2156746 pok. nr 1
8. Ewelina Gardocka - Świercz - Podinspektor
tel. (86) 2156746 pok. nr 1
9. Monika Załuska - Podinspektor
tel. (86) 2156742 pok. nr 1
10. Anna Cwalina - Podinspektor
tel. (86) 2156740 pok. nr 1
Do zadań Oddziału Ewidencji Ludności należy w szczególności:
1) prowadzenie ewidencji ludności:
a) rejestracja danych w Powszechnym Elektronicznym Systemie Ewidencji Ludności (PESEL),
b) rejestracja danych w rejestrze mieszkańców,
2) przyjmowanie zgłoszeń meldunkowych,
3) wprowadzanie zmian do rejestrów ewidencji ludności na podstawie zgłoszeń meldunkowych,
4) przyjmowanie wniosków o nadanie numeru PESEL z urzędu i na wniosek ,
5) wydawanie z urzędu zaświadczeń o zameldowaniu na pobyt stały,
6) wydawanie na wniosek zaświadczeń o zameldowaniu na pobyt czasowy,
7) wydawanie na wniosek zaświadczeń zawierających pełny odpis przetwarzanych danych danej osoby,
8) sprawdzanie z urzędu lub na wniosek danych zawartych w rejestrze PESEL lub w rejestrze mieszkańców oraz usuwanie niezgodności,
9) prowadzenie postępowań oraz przygotowywanie projektów decyzji w przypadku, gdy dane do zameldowania lub wymeldowania budzą wątpliwości oraz wydawanie decyzji w sprawach meldunkowych,
10) udostępnianie danych osobowych z rejestru mieszkańców, rejestru dowodów osobistych oraz dokumentacji związanej z dowodami osobistymi,
11) wydawanie dowodów osobistych i prowadzenie dokumentacji związanej z dowodami osobistymi,
12) wydawanie decyzji administracyjnych z zakresu dowodów osobistych,
13) wydawanie zaświadczeń z rejestru dowodów osobistych,
14) sporządzanie wykazu dzieci objętych obowiązkiem szkolnym,
15) sporządzanie sprawozdań dotyczących osób zameldowanych na pobyt czasowy dla urzędu statystycznego,
16) udział w organizowaniu referendów oraz wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, do Parlamentu Europejskiego, do Sejmu i Senatu, do organów stanowiących jednostek samorządu terytorialnego oraz Prezydenta Miasta, w tym:
a) prowadzenie i aktualizacja rejestru wyborców, sporządzanie i aktualizacja spisów wyborców oraz wydawanie decyzji administracyjnych w tym zakresie,
b) sporządzanie sprawozdań z rejestru wyborców,
c) sporządzanie aktów pełnomocnictwa do głosowania i prowadzenie ich wykazu,
d) wykonywanie zadań związanych z głosowaniem korespondencyjnym,
e) wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania,
17) prowadzenie spraw związanych z repatriacją,
18) przyjmowanie zawiadomień o planowanych zgromadzeniach oraz orzekanie w sprawie zgromadzeń,
19) sprawowanie nadzoru nad stowarzyszeniami i fundacjami działającymi na terenie Miasta i wykonywanie w tym zakresie wszystkich czynności określonych we właściwych przepisach,
20) prowadzenie ewidencji stowarzyszeń zwykłych.