Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokół nr 7/15 z dnia 26 sierpnia 2015 r.

Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan Zbigniew Prosiński – Przewodniczący Komisji Bezpieczeństwa i Porządku, który po powitaniu zaproszonych gości, zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum, przedstawił porządek obrad (w załączeniu). Poprosił o uwagi do zaproponowanego porządku. Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 4 głosami za – jednogłośnie, przyjęła następujący porządek obrad: 1. Przyjęcie protokołu nr 6/15 z dnia 16 czerwca 2015 r. 2. Informacja Komendanta Miejskiego Policji w Łomży nt efektywności patroli ponadnormatywnych. 3. Informacja o przygotowaniu szkół i placówek oświatowych do rozpoczęcia roku szkolnego 2014/2015 pod kątem bezpieczeństwa. 4. Informacja Podlaskiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska w Białymstoku o stanie środowiska na terenie miasta Łomży za 2014 rok – druk nr 160 5. Sprawy różne.

Ad. 1

 

            Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.

            Komisja przyjęła protokół nr 6/15 z dnia 16 czerwca 2015 roku bez uwag.

 

Ad. 2

 

            Robert Górecki - Z-ca KMP w Łomży – przedstawił informację nt efektywności patroli ponadnormatywnych. Poinformował, że w pierwszej połowie roku liczba służb ponadnormatywnych wynosiła 408. Ogółem przeprowadzono 924 interwencji. Z I półrocza wynika jednoznacznie, że jest tych patroli więcej, co się przekłada również na to, że jest większa efektywność.

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

Radny Ireneusz Cieślik stwierdził, że nasuwa się wniosek, że społeczeństwo demoralizuję się, a drugi, że pieniądze przekazywane na patrole wydawane są prawidłowo.

Robert Górecki - Z-ca KMP w Łomży – stwierdził, że z danych wynika, że przestępczość z miesiąca na miesiąc, z roku na rok spada.

Przewodniczący Komisji poprosił o odpowiedź, czy gdyby środki z budżetu miasta były większe, to tych patroli byłoby więcej.

Robert Górecki - Z-ca KMP w Łomży – stwierdził, że tak. Dodał, że w bieżącym roku tych środków finansowych jest więcej niż w roku ubiegłym, ale liczba patroli w I półroczu jest większa niż w roku ubiegłym, a to oznacza, że tych patroli w II półroczu będzie mniej ze względu na ograniczone możliwości finansowe. Dodał, że policjanci pełnią patrole ponadnormatywne w czasie wolnym od służby, czyli rezygnują z dni wolnych i pełnią służbę np. w czasie urlopu za dodatkowe pieniądze.

Przewodniczący Komisji stwierdził, że przy opracowywaniu budżetu miasta na 2016 rok Komisja będzie starała się, aby ilość środków finansowych przeznaczonych na patrole nie była mniejsza niż w roku bieżącym.

Komisja, w wyniku głosowania 5 głosami za – jednogłośnie przyjęła informację Komendanta Miejskiego Policji nt efektywności patroli ponadnormatywnych.

 

 

Ad. 3

 

            Andrzej Piechociński – Naczelnik WED przedstawił informację o przygotowaniu szkół i placówek oświatowych do rozpoczęcia roku szkolnego 2014/2015 pod kątem bezpieczeństwa (w załączeniu).

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję. Poprosił o wyjaśnienie jak wygląda sprawa monitoringu w szkołach, ile szkół jest zabezpieczonych, a w których tego monitoringu nie ma.

            Andrzej Piechociński – Naczelnik WED wyjaśnił, że wszystkie szkoły posiadają monitoring. Dodał, że w niektórych szkołach system ten jest przestarzały. W dwóch szkołach tj. w SP nr 10 iw ZSWet. powstały duże obiekty sportowe w dniu wczorajszym były prowadzone uzgodnienia, że będzie tam monitoring z podłączeniem do firmy zewnętrznej. Sprawa jest ciągle pod kontrolą.

            Andrzej Karwowski – Naczelnik WGK poinformował, że dodatkowo z końcem sierpnia, z udziałem Wydziału Ruchu Drogowego KMP, został dokonany przegląd oznakowania dróg w okolicach szkół.

            Innych uwag nie zgłoszono. Komisja, w wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie przyjęła informację zgodnie z drukiem nr 171.

 

Ad. 4

 

            Waldemar Gołaszewski – Kierownik Delegatury w Łomży PWIOŚ przedstawił informację Podlaskiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska w Białymstoku o stanie środowiska na terenie miasta Łomży za 2014 rok (w załączeniu). Dodał, że w roku 2014 nie stwierdzono przekroczenia wartości dopuszczalnych pyłu zawieszonego PM 10 mimo to, w związku z przekroczeniami tego zanieczyszczenia w latach ubiegłych, Łomża zakwalifikowana została do niskiej klasy jakości powietrza.

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Radny Stanisław Oszkinis poprosił o odpowiedź na pytanie, co jest powodem niskiego rybostanu w rzece Narew i czy ingerencja w głębokość rzeki poprawiłaby sytuację.

            Waldemar Gołaszewski – Kierownik Delegatury w Łomży PWIOŚ wyjaśnił, że Inspektorat Ochrony Środowiska zna tylko wyniki, konkretne wartości. Rzeka jest pod nadzorem PZGW w Warszawie i to zarządca zna przyczyny takiego, a nie innego stanu. Uważa, że pogłębienie rzeki nie poprawi sytuacji, ponieważ woda będzie spływała szybciej. Pogłębienie dałoby tylko poprawę jeśli chodzi o turystykę rzeczną.

            Innych uwag nie zgłoszono. Komisja, w wyniku głosowania 5 głosami za – jednogłośnie, przyjęła informację zawarta w druku nr 160.

 

Ad. 5

 

            Przewodniczący Komisji poinformował, że wpłynęły odpowiedzi na wszystkie wnioski Komisji, złożone do Prezydenta Miasta od początku kadencji (w załączeniu). Odnosząc się do wniosku w sprawie przygotowania i opracowania projektu uchwały wprowadzającej zakaz spożywania alkoholu na kąpielisku miejskim i bulwarach stwierdził, że projekt został przygotowany, ale nie jest to odpowiedni czas na podejmowanie takiej uchwały. Dodał, że temat odkładamy w czasie, ale Komisja wróci do niego. Nie ma pośpiechu w chwili obecnej, a pracują nad projektem możemy bardziej go doprecyzować, skonsultować z radami osiedla, które być może wskażą inne miejsca, wymagające wprowadzenia zakazu spożywania alkoholu.

            Radny Andrzej Wojtkowski stwierdził, że nic nie stoi na przeszkodzie, aby zająć się tym tematem właśnie teraz. Podjęta uchwała będzie obowiązywała w następnym roku i jeśli jej nie zmienimy może obowiązywać przez lata.

            Radny Maciej Borysewicz stwierdził, że nie chce wypowiadać się czy będziemy pracowali nad projektem uchwały teraz, czy później, chodzi mu o sam tryb i nie rozumie sytuacji, w której projekt uchwały, na wniosek Komisji skierowany do Prezydenta Miasta, przygotował MOSiR, jednostka miejska, która jest za, natomiast Pan Prezydent przesyłając do Komisji projekt uchwały napisał, że jest absolutnie przeciw, i że ta uchwała nie ma sensu. Jesteśmy otoczeni jakimś absurdem. Policja wraz z członkami Komisji uznaje, że jest to potrzebne i o to apeluje, Komisja kieruje wniosek w tej sprawie do Prezydenta, który nie wiedzieć czemu zleca opracowanie projektu uchwały MOSiR-owi. MOSiR przygotowuje taki projekt uchwały jakby w Urzędzie Miejskim nie było radców prawnych i przysyła to do Prezydenta, który w adnotacji do Komisji stwierdza, że jest przeciwko. Uważa, że należy zastanowić się o co chodzi.

            Przewodniczący Komisji stwierdził, że temat będzie przedmiotem obrad jednego z posiedzeń. Poprosił następnie o informację nt ul. Browarnej, czy były tam jakieś zdarzenia, kolizje.

            Robert Górecki - Z-ca KMP w Łomży – wyjaśnił, że na ul. Browarnej była tylko jedna kolizja przy wjeździe z ul. Sosnowej, zakończona mandatem karnym. Dodał, że policja jest za spowolnieniem ruchu na tej ulicy poprzez zamontowanie progu zwalniającego ograniczającego prędkość.

            Andrzej Karwowski – Naczelnik WGK poinformował, że w sprawie ul. Browarnej odbyło się spotkanie wszystkich służb i instytucji, które mają coś do powiedzenia z udziałem również policji. Wynikiem tego spotkania był wniosek, ze należy zasięgnąć opinii Rady Osiedla nr 5. Wniosek został skierowany do rady, która przedłożyła opinię w tej sprawie. Z opinii wynika, że mieszkańcy ul. Browarnej progu zwalniającego nie chcą, wręcz będą protestować jeśli taki próg się pojawi. Ze względów technicznych jest tylko jedno miejsce, gdzie ten próg mógłby być zainstalowana, w połowie drogi między wlotem ul. Świerkowej, a wlotem ul. Modrzewiowej. Ostatecznie wniosek Rady Osiedla nr 5 jest taki, aby ustawić znaki ostrzegawcze, że ulicą poruszają się dzieci na odcinku od wlotu ul. Sosnowej do pizzerii aż do ul. Łukasińskiego, a ponadto wprowadzić ograniczenie prędkości do 40 km/h. Dodał, że skierował ten wniosek do realizacji.

            Radny Ireneusz Cieślik dodał, że można również pomalować 3 przejścia dla pieszych na czerwono.

            Przewodniczący Komisji odnosząc się do zdarzenia, w którym rowerzysta potrącił dwoje dzieci zwrócił się prośbą do Naczelnika WGK o przegląd ścieżek rowerowych pod kątem odpowiedniego oznakowania.

            Andrzej Karwowski – Naczelnik WGK poinformował, że „przymierza się do tego”, aby wykonać przegląd wszystkich ścieżek rowerowych w mieście nie tylko pod kątem oznakowania, ale również potrzeby wykonania np. małej spinki, przełożenia oznakowania, prac niskonakładowych, które poprawią stan ścieżek rowerowych.

            Radna Anna Godlewska przypomniała, że na jednej z Komisji prosiła o zajęcie się osobami, które przebywają na Starym Rynku głównie przed katedrą i jest dobrze, bo te osoby nie leżą na ławkach, ale to nie znaczy, że nie ma problemu, ponieważ te osoby przeniosły się do parku Jana Pawła II. Dodała, że nie widzi tam ani policji, ani straży miejskiej. Dlatego też poprosiła o skierowanie patroli policji w rejon parku.

W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.

 

 

                                                                                                          Przewodniczący

                                                                                         Komisji Bezpieczeństwa i Porządku

 

                                                                                                         Zbigniew Prosiński

 

 

  • Data powstania: Data powstania: środa, 2 wrz 2015 13:25
  • Data opublikowania: środa, 2 wrz 2015 13:26
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej