Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokół nr 16/16 z dnia 20 czerwca 2016 r.

Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan Zbigniew Prosiński – Przewodniczący Komisji Bezpieczeństwa i Porządku, który po powitaniu zaproszonych gości, zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum, przedstawił porządek obrad (w załączeniu). Poprosił o uwagi do zaproponowanego porządku. Komisja nie wniosła uwag do zaproponowanego porządku obrad i przyjęła następujący porządek: 1. Przyjęcie protokołu nr 15/16 z dnia 24 maja 2016 r. 2. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie statków oraz innych obiektów pływających z obszarów wodnych na terenie miasta Łomża /druk nr 383, 383A/ 3. Ocena przygotowania do sezonu letniego oraz stanu bezpieczeństwa kąpieliska miejskiego/druk 378/ 4. Analiza informacji dotyczącej programów realizowanych przez miasto w zakresie poprawy bezpieczeństwa i porządku realizowanych przez Biuro Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności. 5. Sprawy różne.

Ad. 1 

 

            Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.

            Komisja przyjęła protokół nr 15/16 z dnia 24 maja 2016 roku bez uwag.

 

Ad. 2

 

            Ewa Sznejder – Naczelni CWS przedstawiła wniosek i projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie statków oraz innych obiektów pływających z obszarów wodnych na terenie miasta Łomża (w załączeniu).

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Głosów w dyskusji nie zgłoszono. Komisja, w wyniku głosowania 4 głosami za – jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zawarty w druku nr 383 A.

 

 

Ad. 3

 

            Krystyna Łukasiuk – MOSiR przedstawiła informację nt przygotowania do sezonu letniego oraz stanu bezpieczeństwa kąpieliska miejskiego (w załączeniu).

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Leszek Muczyński – WOPR - przedstawił historię organizacji, prowadzenia, a w szczególności zapewnienia bezpieczeństwa osobom wypoczywającym na kąpielisku miejskim przez WOPR w Łomży do czasu przejęcia zadania przez MOSiR. Poinformował, że, że prawdopodobnie już 24 WOPR rozpocznie 2-osobowe dyżury stałe na Narwi. Większość i mieszkańców i turystów odpoczywa na plaży miejskiej. Drugim miejscem wypoczynku jest tzw. „łączka”, gdzie dziennie przebywa tam kilkaset osób dziennie. Bardzo niebezpiecznym miejsce jest teren w Starej Łomży i będzie prosił również o skierowanie tam policji. Wyjaśnił, że w momencie uruchomienia kąpieliska miejskiego, były dwa zadania: kąpielisko miejskie i patrolowanie Narwi. Na oba zadania były środki finansowe. Później żeby było łatwiej to rozliczać, zadania połączono w jedno i w chwili obecnej środki przejmuje MOSiR, jako zarządzający kąpieliskiem, natomiast dofinansowania WOPR- u nie ma. Uważa, że te zadania znów powinny być rozdzielone, Uważa też, że bez względu na to jaka instytucja będzie zajmowała się kąpieliskiem miejskim, WOPR mógł otrzymywać dofinansowanie na zakup paliwa w wysokości 3-4 tysięcy na patrolowanie rzeki Narew w granicach administracyjnych miasta.

Przewodniczący Komisji zaproponował, aby Komisja skierowała wniosek do Prezydenta Miasta o wyasygnowanie z budżetu miasta 2016 r. środków finansowych w wysokości 3 tys. zł na zakup paliwa na potrzeby WOPR w Łomży, co umożliwi ratownikom WOPR na zwiększenie ilości i częstotliwości patroli wodnych na rzece Narew w granicach administracyjnych miasta. Poddał wniosek pod głosowanie.

                Ewa Sznejder – Naczelni CWS stwierdziła, że stowarzyszenie powinno zwrócić się do Urzędu Miejskiego z wnioskiem o wprowadzenie takiego zadania.

            Komisja, w wyniku głosowania 5 głosami za – jednogłośnie, przyjęła powyższy wniosek. Komisja przyjęła również informację MOSiR nt przygotowania do sezonu letniego oraz stanu bezpieczeństwa kąpieliska miejskiego.

           

Ad. 4

            Przewodniczący Komisji przedstawiając informację dotyczącej programów realizowanych przez miasto w zakresie poprawy bezpieczeństwa i porządku realizowanych przez Biuro Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności (w załączeniu) zaproponował, aby w związku z nieobecnością na posiedzeniu Prezydenta Miasta, jak również Kierownika Biura Zarządzania Kryzysowego, temat został przełożony na następne posiedzenie Komisji. Odnosząc się do przedłożonego materiału zwrócił uwagę, że jest w nim jedna, istotna kwestia na str. 3 pkt 5, w którym Kierownik Biura informuję, że w UM nie została utworzona ustawowa komórka organizacyjna M/PCZK, co uniemożliwia prawidłową realizację zadań, która wymaga wyjaśnień Prezydenta Miasta.

            Komisja wyraziła zgodę na przełożenie tematu na następne posiedzenie Komisji.

 

Ad. 5

            Przewodniczący Komisji przedstawił odpowiedź Prezydenta Miasta na wniosek Komisji dotyczący braku materiałów niezbędnych do dokonania przez Komisję analizy programów realizowanych przez miasto w zakresie poprawy bezpieczeństwa i porządku (w załączeniu).

W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.

 

                                                                                                          Przewodniczący

                                                                                         Komisji Bezpieczeństwa i Porządku

 

                                                                                                         Zbigniew Prosiński

 

  • Data powstania: Data powstania: środa, 6 lip 2016 11:19
  • Data opublikowania: środa, 6 lip 2016 11:31
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej