Oddział Budżetu
e-mail: wydzial.fn@um.lomza.pl
1. Anna Mierwińska - Główny specjalista
pok. nr 111, tel. (86) 215 67 67
2. Marzena Górska - Inspektor
pok. nr 111, tel. (86) 215 67 67
3. Justyna Kosiorek - Pomoc administracyjna
pok. nr 111, tel. (86) 215 67 67
4. Elżbieta Cyndzas - Główny specjalista
pok. nr 112, tel. (86) 215 67 71
5. Aneta Chętnik - Główny specjalista
pok. nr 112, tel. (86) 215 67 70
6. Katarzyna Gubik - Czajkowska - Inspektor
pok. nr 112, tel. (86) 215 67 71
7. Marta Wierciszewska - Główny specjalista
pok. nr 113, tel. (86) 215 67 72
8. Marta Roszczewska - Inspektor
pok. nr 113, tel. 215 67 72
9. Elwira Chojnowska - Inspektor
pok. nr 120, tel. (86) 215 67 74
10. Bożena Liżewska - Inspektor
pok. nr 120, tel. (86) 215 67 74
13. Joanna Fiedorowicz - Inspektor
pok. nr 120, tel. (86) 215 68 86
14. Aneta Góralczyk - Pomoc administracyjna
pok. 120. tel. (86) 215 67 64
§ 28 Regulaminu Organizacyjnego UM w Łomży
Do zadań Oddziału Budżetu należy całość spraw związanych z planowaniem, realizacją i sprawozdawczością budżetową, a także nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny budżetowej oraz prowadzenie spraw związanych z zaciąganiem długoterminowych kredytów, emisją obligacji miejskich i innych wieloletnich zobowiązań finansowych gminy, a ponadto opracowywanie planów ich spłat oraz prowadzenie obsługi finansowo-księgowej zadań finansowanych z budżetu gminy oraz środków specjalnych, a w szczególności:
1) opracowywanie projektu budżetu Miasta z wymaganym stopniem szczegółowości,
2) koordynowanie i nadzorowanie prac nad budżetem w stopniu objętym procedurą uchwaloną przez Radę,
3) opracowywanie planu dochodów i wydatków zadań zleconych gminie z zakresu administracji rządowej,
4) koordynowanie i nadzorowanie prac nad przygotowaniem planów finansowych gminnych jednostek budżetowych i zakładów budżetowych,
5) analizowanie wniosków i opracowywanie projektów zmian w budżecie Miasta w ciągu roku budżetowego,
6) wykonywanie zadań, wynikających z pełnienia przez wydział funkcji głównego dysponenta środków budżetowych poprzez:
a) przekazywanie środków pieniężnych na rachunki bieżące gminnych jednostek budżetowych, przeznaczonych na pokrycie wydatków realizowanych w ramach ich planów finansowych,
b) przekazywanie dotacji z budżetu Miasta jednostkom organizacyjnym oraz innym jednostkom i organizacjom korzystającym z dotacji określonych w budżecie Miasta,
7) prowadzenie ewidencji dochodów budżetu Miasta wg źródeł, w tym: dochody własne, udziały w podatkach gromadzonych centralnie, subwencje, dotacje z budżetu państwa i innych jednostek samorządowych,
8) prowadzenie ewidencji wydatków budżetu Miasta wg kierunków finansowania,
9) prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej zgodnie z wymogami ministra finansów, GUS, a także windykacji należności budżetu Miasta do rozliczeń z jednostkami organizacyjnymi oraz instytucjami zasilającymi budżet Miasta,
10) przygotowywanie projektów planów i analiz, w szczególności:
a) wycinka budżetu Miasta w zakresie jego dochodów,
b) prognoz wieloletnich dochodów Miasta,
11) przyjmowanie i analizowanie okresowych sprawozdań od jednostek realizujących budżet,
12) opracowywanie zbiorczej sprawozdawczości z wykonania dochodów i wydatków budżetowych na potrzeby RIO, GUS, Prezydenta i Rady,
13) nadzór i bieżąca kontrola realizacji budżetu, a w szczególności uzyskiwania bieżących informacji o przyczynach odchyleń i przedkładanie wniosków w tej sprawie,
14) analiza realizacji budżetu Miasta, jak i planów finansowych jednostek organizacyjnych Miasta oraz przedkładanie wniosków,
15) podejmowanie stosownych działań i nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny budżetowej przez jednostki wykonujące budżet Miasta,
16) występowanie z wnioskami do komisji orzekającej w sprawach naruszenia dyscypliny budżetowej,
17) rozliczanie i prowadzenie ewidencji zaciągniętych przez Miasto kredytów oraz ich spłat,
18) rozliczanie i prowadzenie ewidencji obligacji wyemitowanych przez Miasto i zobowiązań z tego tytułu oraz innych wieloletnich zobowiązań Miasta,
19) prowadzenie obsługi finansowo – księgowej wypłat dodatków mieszkaniowych i zasiłków rodzinnych,
20) prowadzenie księgowości inwestycyjnej,
21) prowadzenie obsługi finansowo-księgowej,
22) prowadzenie ewidencji mienia komunalnego i kontrolowanie inwentaryzacji, dokonywanie aktualizacji wartości środków trwałych,
23) prowadzenie ewidencji księgowej syntetycznej i analitycznej dotyczącej realizacji zadań ujętych w planie finansowym budżetu gminy, zadań Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, sum depozytowych i wadiów, programów finansowanych ze środków unijnych,
24) sporządzanie sprawozdań, według zasad określonych przepisami o sprawozdawczości budżetowej,
25) rejestracja umów, zamówień, zleceń rodzących skutki finansowe,
26) kontrola dokumentów finansowych, przygotowanie ich do akceptacji,
27) zapłata zobowiązań krajowych i zagranicznych wynikających z zatwierdzonych dokumentów finansowych,
28) prowadzenie ewidencji udzielanych zaliczek oraz ich rozliczanie,
29) rozliczanie podróży służbowych krajowych i zagranicznych,
30) sporządzanie miesięcznych deklaracji rozliczeniowych VAT z tytułu podatku od towarów i usług na podstawie wydziałowych rejestrów sprzedaży,
31) naliczanie wynagrodzeń,
32) rozliczanie umów zlecenia i o dzieło,
33) naliczanie diet radnym,
34) rozliczenie składek z tytułu ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych, sporządzanie deklaracji i regulowanie zobowiązań wobec ZUS,
35) rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych, sporządzanie deklaracji rozliczeniowych i regulowanie zobowiązań podatkowych wobec US,
36) sporządzanie deklaracji rozliczeniowej oraz dokonywanie wpłat na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,
37) prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, rozliczanie inwentaryzacji,
38) sporządzanie sprawozdawczości statystycznej dla GUS,
39) prowadzenie obsługi kasowej Urzędu poprzez przyjmowanie wpłat oraz realizację wypłat.