Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Oddział Podatków

Kierownik - Jadwiga Jakuć tel.(86) 215-67-76 pok. 11
e-mail: j.jakuc@um.lomza.pl

1. Jolanta Cieślikiewicz - Główny Specjalista

pok. nr 11, tel. (86) 215 67 80

 

2. Edyta Jaskulska - Inspektor

pok. nr 12, tel. (86) 215 67 82

 

3. Marlena Boguska - Inspektor

pok. nr 11, tel. (86) 215-67-77

 

4. Agnieszka Wysk - Główny Specjalista

pok. nr 11, tel. (86) 215 68 80

 

5. Anna Karwowska - Główny Specjalista

pok. nr 11, tel. (86) 215 67 78

 

6. Anna Kisiel - Szabłowska - Inspektor

pok. nr 12, tel. (86) 215 67 82

 

7. Monika Romej - Inspektor

pok. nr 12, tel. (86) 215 67 82

 

8. Małgorzata Skrodzka - Inspektor

pok. nr 11, tel. (86) 215 68 45

 

9. Małgorzata Chrapowicz - Inspektor

pok. nr 11, tel. 215-67-79

 

10. Małgorzata Gałązka - pracownik II stopnia

pok. nr 11, tel. 215-67-77

 

 

 

§ 38 regulaminu Organizacyjnego UM w Łomży 

Do zadań Oddziału Podatków należy działanie na rzecz pozyskania wpływów z podatków i opłat należnych gminie, a pobieranych bezpośrednio przez gminę, dochodów z mienia gminnego oraz realizowanie zadań związanych z egzekucją administracyjną należności pieniężnych, a w szczególności:

1) wykonywanie zadań wynikających z pełnienia przez Prezydenta Miasta roli organu podatkowego w zakresie należności podatkowych będących wpływami:

a) z podatków ustalanych, pobieranych i egzekwowanych bezpośrednio przez gminę na podstawie odrębnych ustaw,

b) z opłat lokalnych,

2) pełnienie funkcji pomocniczej dla Prezydenta w sprawach dotyczących ulg, umorzeń, odroczeń w sferze podatków i opłat należnych gminie w całości, a pobieranych przez urzędy skarbowe,

3) nadzorowanie realizacji dochodów z mienia gminnego, w tym z tytułu umów dzierżaw nieruchomości, wieczystego użytkowania, wynajmu lokali użytkowych, sprzedaży nieruchomości, dzierżaw majątku po byłych przedsiębiorstwach komunalnych,

4) analizowanie stanu należności podatkowych i podejmowanie stosownych działań w zakresie ich egzekucji,

5) kierowanie wniosków do sądów o wpis hipoteki przymusowej na nieruchomościach należących do dłużnika,

6) nadzorowanie i prowadzenie windykacji opłat innych niż podatkowe, pobieranych na podstawie odrębnych ustaw i dochodów z mienia gminnego,

7) prowadzenie postępowania egzekucyjnego w celu ściągania należności z tytułu podatków i opłat, dla których organ gminy jest właściwy do ich ustalania i pobierania zgodnie z przepisami o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, a w tym m.in.: dokonywanie zabezpieczeń należności pieniężnych na majątku zobowiązanego na wniosek wierzyciela,

8) prowadzenie czynności kontrolnych w zakresie rzetelności deklarowanych podstaw opodatkowania, powszechności i prawidłowości opodatkowania zgodnie z przepisami prawa w podatkach i opłatach lokalnych,

9) prowadzenie księgowości podatkowej podatków i opłat lokalnych,

10) prowadzenie spraw związanych z windykacją dochodów Skarbu Państwa (umowy dzierżawy, wieczyste użytkowania gruntów, zarząd majątkiem), do których prowadzenia właściwy jest starosta,

11) współpraca z właściwymi urzędami i instytucjami, m.in. z RIO, Izbą Skarbową, NIK,

12) ustanawianie zastawu rejestrowego w celu zabezpieczenia wierzytelności gminy,

13) sporządzanie interpretacji indywidualnych [przepisów prawa podatkowego w zakresie podatków i opłat lokalnych,

14) prowadzenie postępowania podatkowego oraz wydawanie decyzji w sprawach ulg, umorzeń, zwolnień i odroczeń w zakresie podatków i opłat lokalnych na podstawie ustawy Ordynacja podatkowa,

15) rozpatrywanie wniosków i wydawanie decyzji w sprawie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej,

16) wydawanie decyzji w sprawie wymiaru podatków i opłat lokalnych,

17) prowadzenie postępowania wyjaśniającego i wydawanie decyzji w sprawie określenia wysokości zobowiązania podatkowego,

18) wydawanie zezwoleń na wykreślenie z KW hipotek ustanowionych na wierzytelności Miasta Łomża i Skarbu Państwa przez Oddział Podatków,

19) wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach i opłatach lokalnych lub stwierdzających stan zaległości,

20) prowadzenie postępowania wyjaśniającego i wydawanie decyzji w sprawie nadpłaty bądź zwrotu opłaty skarbowej,

21) sporządzanie sprawozdań kwartalnych i rocznych z wykonania dochodów budżetu Miasta,

22) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem pomocy publicznej z tytułu podatków oraz sporządzanie sprawozdań o udzielonej bądź nieudzielonej pomocy publicznej,

23) sporządzanie sprawozdań o stanie zaległości przedsiębiorców w podatkach lub opłatach lokalnych,

24) wydawanie zaświadczeń podatnikom podatków i opłat oraz sporządzanie informacji z akt podatkowych, na żądanie organów uprawnionych, w zakresie przewidzianym przez ustawę Ordynacja podatkowa.

4. Wydział wykonuje także inne zadania zlecone doraźnie przez Prezydenta.

  • Data powstania: Data powstania: wtorek, 7 sty 2020 10:17
  • Data opublikowania: środa, 14 gru 2005 10:20
  • Data edycji: piątek, 15 cze 2007 13:32
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej