Wydział Edukacji /WED/
Grażyna Klimek - Zastępca Naczelnika - (86) 216 20 00 Anna Mierzejewska - Zastępca Naczelnika - (86) 216 80 71 ul. Polna 16, fax (86) 216 36 16 e-mail: wydzial.oks@um.lomza.pl
Beata Bartosiewicz - Główny Specjalista - (86) 216 80 71
Iwona Komorowska - Inspektor - (86) 216 20 00
Bogumiła Żebrowska - Inspektor - (86) 216 20 00
Anna Bukowska - Inspektor - (86) 216 20 00
Iwona Konopko - Główny Specjalista - (86) 216 80 69
Wojciech Chojnowski - Informatyk - (86) 216 80 70
Anna Mierzejewska - Inspektor - (86) 2156796
Klaudia Chaberek - Podinspektor - (86) 216 20 00
Beata Krzewska - Inspektor - (86) 216 80 71
Karolina Modzelewska - Inspektor - (86) 216 80 69
Katarzyna Modzelewska - Główny Specjalista - (86) 216 20 00
Ewa Zaręba - Podinspektor - (86) 216 80 71
Zuzanna Szeligowska - Pracownik 2 stopnia - (86) 216 80 71
Mariola Grala - Podinspektor - (86) 216 80 71
Katarzyna Rytelewska - Pomoc administracyjna - (86) 216 20 00
§ 42 Regulaminu organizacyjnego UM w Łomży
§ 42. Wydział Edukacji
1. Wydział składa się z:
1) Referatu Funduszy Nieinwestycyjnych
2) wieloosobowych stanowisk pracy.
2. Do zadań Referatu Funduszy Nieinwestycyjnych należy inicjowanie i podejmowanie działań na rzecz wzrostu kompetencji społecznych i zawodowych mieszkańców Miasta i w tym zakresie:
1) podejmowanie działań w celu pozyskania środków zewnętrznych w ramach projektów „miękkich”, przygotowywanie wniosków o dofinansowanie wraz z niezbędnymi załącznikami,
2) podejmowanie działań w celu pozyskania środków zewnętrznych w ramach projektów rządowych związanych z edukacją, wychowaniem, opieką żłobkową,
3) gromadzenie danych niezbędnych do właściwego opracowania dokumentacji aplikacyjnej programów,
4) realizacja zadań oświatowych w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych,
5) weryfikowanie kwalifikowalności wydatków, poprawności harmonogramu rzeczowo – finansowego, wniosków o zaliczkę, o płatność częściową i końcową, rozliczanie projektów,
6) prowadzenie ewidencji projektów realizowanych przez jednostki organizacyjne Miasta, które korzystają
z finansowania ze środków funduszy europejskich na tzw. projekty „miękkie”,
7) współpraca z krajowymi i regionalnymi instytucjami zarządzającymi, pośredniczącymi, wdrażającymi programy w procesie uzgodnień dofinansowania i realizacji umów oraz podmiotami zaangażowanymi w proces realizacji projektów,
8) współpracy z komórkami organizacyjnymi, jednostkami organizacyjnymi z terenu Miasta oraz pracownikami innych urzędów i instytucji w celu realizacji projektów, w tym projektów partnerskich,
9) przygotowywanie i realizacja postępowań o zamówienie publiczne do 130 tys. zł. dotyczących realizowanych projektów, bądź projektów będących w opracowywaniu,
10) zapewnienie obsługi organizacyjno – technicznej wszystkich zespołów zadaniowych powołanych do realizacji projektów „miękkich” zgodnie z zarządzeniami Prezydenta Miasta w okresie ich obowiązywania,
11) inne nie umieszczone w/w zadaniach czynności związane z realizacją projektów „miękkich”.
3. Do zadań Wydziału w zakresie spraw edukacji należy w szczególności:
1) prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem żłobków, przedszkoli, szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Miasto,
2) sprawowanie nadzoru nad działalnością żłobków, przedszkoli, szkół i placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Łomża,
3) sporządzanie materiałów i analiz z dziedziny oświaty dla organów Miasta,
4) współpraca z organami nadzoru pedagogicznego w zakresie określonym w przepisach prawa oświatowego
i wykonywanie zaleceń Kuratora Oświaty,
5) prowadzenie spraw kadrowych dyrektorów żłobków, przedszkoli, szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Miasto w zakresie określonym przez właściwe przepisy prawa, przyjmowanie
i przechowywanie ich oświadczeń majątkowych oraz przekazywanie jednego egzemplarza do właściwego urzędu skarbowego,
6) dokonywanie cząstkowych ocen pracy dyrektorów przedszkoli, szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Miasto, w tym występowanie z wnioskami o przyznanie nagród lub udzielenie nagany,
7) prowadzenie postępowań wyjaśniających na wniosek rady pedagogicznej o odwołanie dyrektora szkoły, przedszkola i placówki oświatowej, dla której organem prowadzącym jest Miasto Łomża,
8) wykonywanie zadań Miasta wynikających z przepisów prawa oświatowego w stosunku do dyrektorów
i nauczycieli przedszkoli, szkół i placówek oświatowych,
9) przeprowadzanie postępowań egzaminacyjnych na stopień zawodowy nauczyciela mianowanego,
10) rozpatrywanie wniosków o nadanie imienia szkołom i placówkom oświatowym, dla których organem prowadzącym jest Miasto Łomża,
11) prowadzenie spraw związanych z zakładaniem, przekształcaniem, łączeniem (konsolidacją) lub likwidacją żłobków, przedszkoli, szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Miasto,
12) przyjmowanie i opiniowanie wniosków o środki w budżecie w zakresie utrzymywania miejskich żłobków, przedszkoli, szkół i placówek oświatowych oraz zapewnienia im materialnych warunków do realizacji programów dydaktyczno – wychowawczych i innych zadań statutowych składanych przez te jednostki,
13) tworzenie warunków do realizacji obowiązkowego wychowania przedszkolnego,
14) kontrolowanie spełniania obowiązku szkolnego oraz obowiązku nauki przez młodzież w wieku 16 – 18 lat
i prowadzenie w tym zakresie ewidencji,
15) prowadzenie ewidencji żłobków, przedszkoli, szkół i placówek oświatowych działających na terenie Miasta,
16) przygotowywanie dokumentów związanych z nadaniem niepublicznym szkołom i placówkom oświatowym uprawnień szkoły lub placówki publicznej,
17) obsługa funduszu zdrowotnego dla nauczycieli przedszkoli, szkół i placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Łomża,
18) współpraca z organizacjami pozarządowymi w zakresie oświaty i wychowania,
19) kierowanie uczniów do szkół specjalnych, młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii,
20) prowadzenie systemu informacji oświatowej,
21) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem stypendiów uczniom za osiągnięcia naukowe, sportowe oraz nagród edukacyjnych,
22) prowadzenie cząstkowego rejestru podatku VAT oraz cząstkowej deklaracji VAT żłobków, przedszkoli, szkół i placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Łomża,
23) realizacja rządowych programów pomocowych skierowanych do uczniów,
24) dofinansowywanie pracodawcom kosztów kształcenia pracowników młodocianych,
25) współpraca w systemowych działaniach Miasta w zakresie wychowania i profilaktyki zagrożeń dzieci
i młodzieży,
26) obsługa i koordynacja programu rekrutacyjnego do przedszkoli, szkół podstawowych iszkół ponadpodstawowych oraz burs,
27) przygotowywanie informacji dotyczących żłobków, przedszkoli, szkół i placówek oświatowych umieszczanych na stronie internetowej Miasta,
28) wprowadzanie do BIP informacji z zakresu pracy wydziału oraz oświadczeń majątkowych dyrektorów żłobków, przedszkoli, szkół i placówek oświatowych,
29) prowadzenie spraw dotyczących dowozu dzieci do szkół,
30) uczestniczenie w naradach i uroczystościach przygotowywanych przez przedszkola, szkoły i placówki oświatowe,
31) nadzór i organizacja konkursów na stanowisko dyrektora żłobka, przedszkola, szkoły i placówki oświatowej, dla których organem prowadzącym jest Miasto Łomża,
32) analiza projektów organizacyjnych żłobków, przedszkoli, szkół i placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Łomża,
33) obsługa programu ODPN – Obsługa dotacji dla placówek niepublicznych i rejestr szkół i placówek niepublicznych,
34) wsparcie informatyczne, w zakresie programów zarządzających, żłobków, przedszkoli, szkół i placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Łomża.
4. Do zadań Wydziału w zakresie spraw dotyczących budżetu oświaty należy w szczególności:
1) wykonywanie prac związanych z przygotowaniem projektu budżetu Miasta w zakresie oświaty, wykonywaniem budżetu oraz przestrzeganiem dyscypliny finansów publicznych,
2) przygotowywanie materiałów niezbędnych do dokonywania korekt i zmian uchwały budżetowej oraz planów finansowych podległych jednostek organizacyjnych,
3) prowadzenie analizy poziomu wydatków w podległych jednostkach organizacyjnych,
4) przygotowywanie materiałów opisowych w zakresie działania wydziału do projektów uchwał budżetowych, informacji i sprawozdania z wykonania uchwały budżetowej,
5) prowadzenie spraw dotacji dla publicznych i niepublicznych placówek, prowadzonych przez inne niż Miasto podmioty oraz prowadzenie kontroli w zakresie sposobu naliczania, wykorzystania i rozliczenia dotacji,
6) weryfikowanie sprawozdań finansowych podległych jednostek organizacyjnych,
7) ocena skutków finansowych arkuszy organizacyjnych przed ich zatwierdzeniem,
8) sporządzanie, w zakresie oświaty, analiz niezbędnych do oceny sytuacji finansowej Miasta.
5. Wydział wykonuje nadzór i kontrolę nad żłobkami, przedszkolami, szkołami prowadzonymi przez Miasto, bursami szkolnymi oraz Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną Nr 2 w Łomży.
6. Wydział wykonuje także inne zadania zlecone doraźnie przez Prezydenta lub właściwego Zastępcę Prezydenta.