Biuro Prawne /BRP/
1. Urszula Sienkiewicz - Radca Prawny /Koordynator/
pok. nr 105 tel. 86 2156720
2. Mieczysław Jagielak - Radca Prawny
pok. nr 118 tel. 86 2156720
3. Marek Stanisław Najda - Radca Prawny
pok. nr 116 Ratusz, pok. nr 336 ul. Nowa 2 tel.
(86) 215 67 20
4. Arkadiusz Jabłoński - Radca Prawny
pok. nr 118 tel. 86 2156720
5. Sebastian Chrzanowski - Referent Prawny
pok. nr 105 tel. 86 2156720
§ 55 Regulaminu Organizacyjnego UM
Radcy Prawni
1. Do zakresu obowiązków Radców należy obsługa prawna Rady, Prezydenta i Urzędu – zgodnie z ustawą o radcach prawnych, a w szczególności:
1) udział w opracowywaniu i uzgadnianiu projektów aktów prawnych Rady i Prezydenta, w tym ich opiniowanie pod względem prawnym i redakcyjnym,
2) udzielanie wyjaśnień, sporządzanie opinii i interpretacji nowych bądź skomplikowanych przepisów prawnych,
3) udział w negocjowaniu warunków umów i porozumień zawieranych przez Miasto, opiniowanie nietypowych lub skomplikowanych pod względem prawnym projektów umów i porozumień;
4) sprawowanie doradztwa prawnego w sprawach wynikających z funkcji właściciela, akcjonariusza itp. podmiotów gospodarczych, a także z funkcji organu założycielskiego,
5) wydawanie opinii prawnych dotyczących w szczególności:
a) rozwiązania z pracownikiem stosunku pracy bez wypowiedzenia,
b) odmowy uznania zgłoszonych roszczeń,
c) spraw związanych z postępowaniem przed organami orzekającymi,
d) zawarcia umowy długoterminowej albo dotyczącej przedmiotu znacznej wartości,
e) zawarcie i rozwiązanie umowy z kontrahentem zagranicznym,
f) zawarcie ugody w sprawach majątkowych,
g) umorzenia wierzytelności,
6) opiniowanie projektów rozstrzygnięć w sprawach sporów kompetencyjnych,
7) występowanie w charakterze pełnomocnika Prezydenta lub Miasta w postępowaniu sądowym, administracyjnym oraz przed innymi organami orzekającymi,
8) nadzór prawny nad egzekucją należności Miasta,
9) informowanie na bieżąco (z własnej inicjatywy), odpowiednio: Prezydenta, Zastępców Prezydenta, Sekretarza i Skarbnika oraz naczelników wydziałów o:
a) zmianach w obowiązującym stanie prawnym dotyczącym gminy,
b) uchybieniach w działalności Urzędu i jego komórek organizacyjnych w przestrzeganiu prawa i skutkach tych uchybień,
10) prowadzenie i bieżąca aktualizacja zbioru przepisów prawnych powszechnie obowiązujących,
11) inicjowanie i dokonywanie ocen skuteczności funkcjonowania prawa oraz opracowywanie informacji i wniosków wynikających z tych ocen,
12) prowadzenie Repertorium spraw sądowych,
13) współudział w organizowaniu doskonalenia zawodowego pracowników.
2. Radcy prawni mają prawo domagać się od pracowników Urzędu wszelkich wyjaśnień i dokumentów, mających związek z rozpatrywaną sprawą.