Referat Zdrowia i Rozwiązywania Problemów Patologii Społecznej
1. Weronika Mocarska - Podinspektor
2. Beata Godlewska - Inspektor
3. Anna Bigiej - Główny Specjalista
Ul. Polna 16, tel. (86) 216 09 96
§ 36 regulaminu Organizacyjnego UM w Łomży
Do zadań Referatu Zdrowia i Rozwiązywania Problemów Patologii Społecznej należy:
1) określanie zadań priorytetowych w zakresie ochrony zdrowia oraz w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów patologii społecznej do realizacji na dany rok zawartych w Łomżyńskim Programie Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi,
2) współpraca z zakładami opieki zdrowotnej, placówkami oświatowymi, instytucjami i organizacjami pozarządowymi zajmującymi się profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych w zakresie realizacji zadań „ŁPPiRPAoPS” i zadań realizowanych przez Miejską Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
3) opracowanie Łomżyńskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Patologii Społecznej na dany rok w zakresie realizacji zadań własnych gminy określonych w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (zdiagnozowanie środowiska w zakresie problemów alkoholowych, narkomanii i przemocy w rodzinie – przy współpracy z zakładami opieki zdrowotnej, placówkami oświatowymi, instytucjami i organizacjami zajmującymi się profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych),
4) prowadzenie całości prac związanych z finansowaniem zadań publicznych z zakresu ochrony zdrowia oraz zadań publicznych realizowanych w ramach Łomżyńskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Patologii Społecznej na dany rok,
5) prowadzenie całości prac związanych z działalnością Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
6) opracowywanie planów i sprawozdań rzeczowo-finansowych w zakresie ochrony zdrowia i przeciwdziałania alkoholizmowi,
7) opracowywanie planów i sprawozdań z zadań dotyczących ochrony zdrowia i Łomżyńskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Patologii Społecznej i przekazywanie do Urzędu Wojewódzkiego, Urzędu Marszałkowskiego, Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
8)opracowywanie analizy zasobów pomocy społecznej i ich ocenę na tle lokalnej sytuacji społecznej i demograficznej,
9)analiza potrzeb społecznych i możliwości ich zaspokajania,
10)nadzór nad działalnością Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łomży i jednostek organizacyjnych Miasta działających w zakresie pomocy społecznej,w szczególności nad opracowywaniem programów i ich realizacją,
11)prowadzenie spraw związanych z ustalaniem dyżurów aptek w święta i dni ustawowo wolne od pracy na terenie Miasta.