Zgodnie z Aneksem nr 1/497 z dnia 31.07.2020 r.
Wartość całkowita projektu – 23 370,00 PLN
Wartość wydatków kwalifikowalnych – 23 370,00 PLN
Termin zakończenia realizacji przedsięwzięcia: 30.09.2020 r.
Głównym celem projektu jest zmiana jakości powietrza i środowiska naturalnego na terenie miasta Łomża i sąsiednich gmina, a przez to podniesienie jakości życia mieszkańców, poprzez wzrost wykorzystania zeroemisyjnych środków transportu, w szczególności w transporcie publicznym.
Strategia będzie przygotowana na lata 2020-2035.
W ramach strategii Miasto Łomża zakłada następujące działania:
- zwiększenie zrównoważonej mobilności mieszkańców – transportu publicznego, prywatnego, rowerowego i komunikacji pieszej służącej ograniczeniu emisji gazów cieplarnianych i innych zanieczyszczeń;
- rozwój niskoemisyjnego transportu publicznego - modernizacja taboru i zakupienie niskoemisyjnych pojazdów;
- rozwój sieci transportu publicznego - transport autobusowy i rowerowy;
- rozwój sieci wypożyczalni i infrastruktury dla pojazdów niskoemisyjnych (samochody, rowery);
- zmniejszenie udziału indywidualnego transportu samochodowego;
- działania edukacyjne i informacyjne mające na celu zmniejszenie udziału indywidualnego transportu samochodowego w bilansie transportowym miasta;
- wdrażanie inteligentnych systemów sterowania ruchem i zarządzania komunikacją zbiorową;
- wdrażanie stref ograniczonego ruchu, mechanizmów preferencji pojazdów niskoemisyjnych;
- wdrażanie rozwiązań sprzyjających rozwojowi komunikacji rowerowej i pieszej.
Strategia ma zapewnić również poprawę jakości świadczenia usług transportu zbiorowego poprzez:
- prowadzenie polityki zrównoważonego rozwoju miasta, ukierunkowanej na unikanie niepotrzebnego wzrostu mobilności, polityki transportowej, zmierzającej do uzyskania równowagi między transportem publicznym a samochodem osobowym;
- prowadzenie polityki ekologicznej promowania transportu publicznego o napędzie nieszkodliwym dla środowiska, dostępnego dla wszystkich użytkowników, również dla osób niepełnosprawnych;
- prowadzenie polityki konkurencyjności zapewniającej otwieranie rynku usług przewozowych.