Zasoby lokalne to elementy rzeczywistości miasta i jego okolicy, które są ważne dla miasta; coś co wyróżnia miasto na tle innych. Produkt to materialny lub niematerialny element szeroko pojętej struktury funkcjonalno-przestrzennej miasta. Produktem może być dobro, usługa, ale także np. dowolny fragment przestrzeni miejskiej wraz z jej zagospodarowaniem.
Materiał został zebrany wśród Zespołu Miejskiego oraz wśród tzw. Zespołu Kluczowych Interesariuszy, złożonego z przedstawicieli rad społecznych, Rady Miejskiej Łomży, Rad Osiedli, uczelni wyższych, organizacji pozarządowych i trzeciego sektora.
Także wszyscy mieszkańcy miasta mieli możliwość wskazywania najważniejszych ich zdaniem zasobów i produktów – poprzez portal społecznościowy Facebook, na profilu Miasta Łomża. Nadal zachęcamy do komentowania pod postem:
https://www.facebook.com/lomza.miasto/photos/a.612013302175133/3058513554191750/?type=3&theater
14 maja 2020 r. odbyły się warsztaty on – line na platformie MS Teams, w trakcie których członkowie Zespołu Kluczowych Interesariuszy wraz z Zespołem Miejskim oraz Doradcami Związku Miast Polskich dyskutowali nad zebranymi do tej pory łomżyńskimi zasobami i produktami, nad profilem miasta oraz nad kluczowymi czynnikami rozwoju wynikającymi ze specyfiki Łomży.
Dokonana identyfikacja pozwoli w kolejnych etapach pracy na ocenę wykorzystania przez miasto posiadanych zasobów oraz na ulepszenie istniejących i wygenerowanie nowych produktów miejskich, w oparciu o zidentyfikowane zasoby lokalne. Podsumowaniem procesu diagnozy sytuacji społeczno-ekonomicznej miasta będzie tzw. analiza SWOT-SRGG – narzędzie przygotowane przez Związek Miast Polskich. Jej rezultatem będzie zidentyfikowanie kluczowych wyzwań stojących przed miastem i zdefiniowanie obszarów kluczowej interwencji, które będą punktem wyjścia do strategii rozwoju miasta – Planu Rozwoju Lokalnego
Wszystkich zainteresowanych pracami nad projektem „Rozwój Lokalny” zapraszamy do kontaktu z Zespołem Miejskim pod adresem rozwój.lokalny@um.lomza.pl.