Zmiana pozwolenia na budowę
Wiadomość przeniesiona do archiwum
Miejsce załatwienia sprawy
Wydział Gospodarki Przestrzennej, Oddział Urbanistyki i Architektury, pok.204, tel. 215-68-14 do 17.
Wymagane dokumenty
Wniosek oraz:
- decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli jest ona wymagana zgodnie z art. 33 ust. 2 pkt 3 ustawy – Prawo budowlane,
- oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane,
- projekt budowlany w 4 egzemplarzach.
- decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli jest ona wymagana zgodnie z art. 33 ust. 2 pkt 3 ustawy – Prawo budowlane,
- oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane,
- projekt budowlany w 4 egzemplarzach.
Gdzie odebrać formularze:
Urząd Miejski w Łomży, Stary Rynek 14, tel. 215-67-36, 215-67-37, Biuro Obsługi Klienta.
Formularz wniosków, opracowane w celu ułatwienia załatwienia sprawy, można otrzymać w Wydziale Gospodarki Przestrzennej, Oddział Urbanistyki i Architektury – pok.204.
Formularze są również dostępne na stronach internetowych Urzędu Miejskiego w Łomży – www.um.lomza.pl.
Formularz wniosków, opracowane w celu ułatwienia załatwienia sprawy, można otrzymać w Wydziale Gospodarki Przestrzennej, Oddział Urbanistyki i Architektury – pok.204.
Formularze są również dostępne na stronach internetowych Urzędu Miejskiego w Łomży – www.um.lomza.pl.
Opłaty:
Wniosek podlega opłacie skarbowej w wysokości 5 zł, a każdy załącznik w wysokości 0,50 zł., z wyłączeniem spraw budownictwa mieszkaniowego.
Opłata skarbowa od decyzji o zmianie pozwolenia na budowę jest zróżnicowana w zależności od rodzaju inwestycji.
Wysokość opłaty skarbowej określa ustawa z dnia 9 września 2000r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2000r. Nr 86, poz. 960) zmieniona ustawą z dnia 24 lipca 2002r. – o zmianie ustawy o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2002r. Nr 135, poz.1143 z późniejszymi zmianami).
Opłatę skarbową można uiścić w kasie Urzędu Miejskiego w Łomży na parterze w starej części Ratusza, lub na konto: Urząd Miejski w Łomży, ul. Stary Rynek 14 BPH PBK S.A. O/ Łomża 72 106000760000411340000036.
Opłata skarbowa od decyzji o zmianie pozwolenia na budowę jest zróżnicowana w zależności od rodzaju inwestycji.
Wysokość opłaty skarbowej określa ustawa z dnia 9 września 2000r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2000r. Nr 86, poz. 960) zmieniona ustawą z dnia 24 lipca 2002r. – o zmianie ustawy o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2002r. Nr 135, poz.1143 z późniejszymi zmianami).
Opłatę skarbową można uiścić w kasie Urzędu Miejskiego w Łomży na parterze w starej części Ratusza, lub na konto: Urząd Miejski w Łomży, ul. Stary Rynek 14 BPH PBK S.A. O/ Łomża 72 106000760000411340000036.
Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):
Decyzję Prezydent Miasta Łomży wydaje w terminach zgodnych z K.p.a.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji o zmianie decyzji o pozwoleniu na budowę, stronom przysługuje prawo wniesienia odwołania do Wojewody Podlaskiego, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie podlega opłacie skarbowej w wysokości 5 zł., a każdy załącznik 0,50 zł; z wyłączeniem spraw budownictwa mieszkaniowego. Odwołanie należy złożyć za pośrednictwem Prezydenta Miasta Łomży.
Inne wskazówki, uwagi:
Decyzja o zmianie decyzji o pozwoleniu na budowę, ważna jest tylko łącznie z wcześniej wydaną decyzją o pozwoleniu na budowę.
Podstawa prawna:
Art.34 ust.4 i art.36a ust.1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (jednolity tekst: Dz. U. z 2003r. Nr 207, poz.2016).
Data sporządzenia
środa, 3 mar 2004 11:58
Data zatwierdzenia
środa, 3 mar 2004 12:06