Opłaty adiacenckie z tytułu udziału w kosztach budowy urządzeń infrastruktury technicznej
Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Miejski w Łomży
Wymagane dokumenty
1. Wniosek o rozłożenie opłaty adiacenckiej na raty roczne.Zgodnie z wyrokiem Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi z dnia 09.01.2014 r. sygn. akt II SA/Łd 800/13 wniosek właściciela nieruchomości o rozłożenie na raty winien wskazywać uściśloną liczbę rat rocznych. Powinien również posiadać należyte uzasadnienie ze wskazaniem wszelkich okoliczności istotnych dla oceny zasadności wniosku, a w szczególności dotyczącej sytuacji finansowej wnioskodawcy i jego możliwości płatniczych a także formy zabezpieczenia wierzytelności. Organ nie ma możliwości przymuszenia strony do zastosowania konkretnej formy zabezpieczenia. Zatem wniosek o rozłożenie na raty powinien wskazywać, jakiego zabezpieczenia zainteresowany zamierza udzielić (tzn. do jakiej nieruchomości i w jakiej księdze wieczystej ma zostać wpisana wierzytelność Miasta Łomża).
2. wniosek o odliczenie nakładów na budowę poszczególnych urządzeń infrastruktury technicznej
2. wniosek o odliczenie nakładów na budowę poszczególnych urządzeń infrastruktury technicznej
Gdzie odebrać formularze:
nie ma formularzy - indywidualny wniosek należy złożyć wraz z opisem żądania
Opłaty:
nie ma opłat skarbowych
Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):
30 dni
Tryb odwoławczy:
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Łomży w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji o ustaleniu opłaty adiacenckiej
Inne wskazówki, uwagi:
Wnioski o rozłożenie na raty roczne opłaty adiacenckiej należy składać w wyznaczonym termninie 7 dni od daty otrzymania zawiadomienia o wszczęciu postępowania
Podstawa prawna:
art. 143-148a ustawy o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity: Dz.U. z 2021 r. poz. 1899 z późn. zm).
Opracował
Sławomir Jabłonowski
Odpowiedzialny za aktualizację informacji:
Sławomir Jabłonowski
Zatwierdził
Paulina Gałązka
Data sporządzenia
piątek, 3 wrz 2021 14:01
Data zatwierdzenia
czwartek, 1 wrz 2005 14:23