REJESTRACJA ŻŁOBKA I KLUBU DZIECIĘCEGO
Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Miejski w Łomży, Wydział Edukacji ul. Polna 16, I piętro - pok. Nr 55
tel. (86) 216 80 69; (86) 216 20 00
tel. (86) 216 80 69; (86) 216 20 00
Wymagane dokumenty
W celu rejestracji żłobka lub klubu dziecięcego należy złożyć wypełniony wniosek o wpis do Rejestru w Urzędzie Miejskim w Łomży, przy ul. Stary Rynek 14 - Biuro Podawcze – parter budynku – (wg załącznika).
1. Do wniosku należy dołączyć następujące dokumenty, wskazane w art. 28 ust. 1 Ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3, których wzór stanowią załączniki:
2. Wraz z wnioskiem podmiot przedstawia stosowne oświadczenie, w celu potwierdzenia dokonanej opłaty.
3. W celu sprawdzenia zgodności danych prezydent miasta może żądać: odpisu z odpowiedniego rejestru, dokumentu potwierdzającego tożsamość, zaświadczenia o niekaralności lub dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy.
4. Organ ewidencyjny dokonuje wpisu do rejestru w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku wraz z kompletem dokumentów (art. 35 § 3 kodeksu postępowania administracyjnego). W przypadku konieczności uzupełnienia wniosku powyższy termin liczony jest od dnia doręczenia organowi rejestrowemu uzupełnionego wniosku.
5. Podmiot wpisany do rejestru jest zobowiązany do informowania organu prowadzącego rejestr o wszelkich zmianach danych wskazanych we wniosku lub dokumentach, w terminie 14 dni od zaistnienia zmian.
6. W ciągu 7 dni od dnia wpisu do rejestru wnioskodawca otrzyma stosowne zaświadczenie; od tego momentu będzie podlegać nadzorowi w zakresie warunków i jakości świadczonej opieki. Nadzór będzie sprawowany na podstawie planu nadzoru; czynności nadzorcze mogą być również prowadzone poza planem.
Zmiany w rejestrze oraz wykreślenie z rejestru są zwolnione z opłaty.
1. Do wniosku należy dołączyć następujące dokumenty, wskazane w art. 28 ust. 1 Ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3, których wzór stanowią załączniki:
- w przypadku osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej - numer lub indeks identyfikujący podmiot we właściwym rejestrze publicznym, potwierdzający status podmiotu;
- numer NIP i REGON, o ile wnioskodawcy te numery nadano;
- oświadczenie o spełnianiu warunków lokalowych;
w przypadku osoby fizycznej oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie; - oświadczenie o posiadaniu tytułu prawnego do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy;
- w przypadku osoby fizycznej - numer PESEL
2. Wraz z wnioskiem podmiot przedstawia stosowne oświadczenie, w celu potwierdzenia dokonanej opłaty.
3. W celu sprawdzenia zgodności danych prezydent miasta może żądać: odpisu z odpowiedniego rejestru, dokumentu potwierdzającego tożsamość, zaświadczenia o niekaralności lub dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy.
4. Organ ewidencyjny dokonuje wpisu do rejestru w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku wraz z kompletem dokumentów (art. 35 § 3 kodeksu postępowania administracyjnego). W przypadku konieczności uzupełnienia wniosku powyższy termin liczony jest od dnia doręczenia organowi rejestrowemu uzupełnionego wniosku.
5. Podmiot wpisany do rejestru jest zobowiązany do informowania organu prowadzącego rejestr o wszelkich zmianach danych wskazanych we wniosku lub dokumentach, w terminie 14 dni od zaistnienia zmian.
6. W ciągu 7 dni od dnia wpisu do rejestru wnioskodawca otrzyma stosowne zaświadczenie; od tego momentu będzie podlegać nadzorowi w zakresie warunków i jakości świadczonej opieki. Nadzór będzie sprawowany na podstawie planu nadzoru; czynności nadzorcze mogą być również prowadzone poza planem.
Zmiany w rejestrze oraz wykreślenie z rejestru są zwolnione z opłaty.
Gdzie odebrać formularze:
BIP UM Łomża
Opłaty:
Należy wnieść opłatę za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych w wysokości 500,00 zł /słownie złotych: pięćset/ - na podst. Uchwały Rady Miejskiej Łomży nr 88/XIV/11 z dn. 31.08.2011 r.
Opłatę można uiścić w Kasie Urzędu lub dokonując przelewu na konto:
Getin Noble Bank S.A.
Nr 12 1560 0013 2294 6771 7000 0009
Opłatę można uiścić w Kasie Urzędu lub dokonując przelewu na konto:
Getin Noble Bank S.A.
Nr 12 1560 0013 2294 6771 7000 0009
Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):
Jeżeli konieczne jest wyjaśnianie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących sprawy, urząd powinien te okoliczności wyjaśnić oraz rozstrzygnąć sprawę w ciągu miesiąca od dnia złożenia wniosku wraz z dokumentami. Jeżeli sprawa jest wyjątkowo skomplikowana, wówczas urząd ma dwa miesiące na jej rozpatrzenie.
Tryb odwoławczy:
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Łomży, ul. Nowa 2 – za pośrednictwem Prezydenta Miasta Łomża.
Inne wskazówki, uwagi:
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2013 r. poz. 267 tekst jednolity);
- Ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. 2013 poz.1457 tekst jednolity);
- Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 marca 2011 r. w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych dotyczących żłobków i klubów dziecięcych (Dz. U. Z 2011 r. Nr 69, poz. 367 z późn. zm.);
- Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 12 lutego 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów elektronicznych o wpis, zmianę oraz wykreślenie w rejestrze żłóbków i klubów dziecięcych (Dz. U z 2014 r., poz. 193).
Opracował
Wojciech Chojnowski
Odpowiedzialny za aktualizację informacji:
Wojciech Chojnowski
Zatwierdził
Naczelnik Wydziału Edukacji
Data sporządzenia
czwartek, 29 mar 2012 08:12
Data zatwierdzenia
czwartek, 29 mar 2012 08:43
Pliki do pobrania:
- (pdf) Wniosek o wpis do rejestru złobków i klubów - 0,3MB
- (doc) Oświadczenie o nr NIP i REGON
- (doc) Oświadczenie o niekaralności dla osób fizycznych
- (doc) Oświadczene o spełnianiu warunków lokalowych i sanitarnych
- (pdf) Wniosek ( informacja) o dokonanie zmian w rejestrze żłobków i klubów dziecięcych - 0,3MB
- (pdf) Wniosek o wykreślenie z rejestru - 0,2MB