Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Zezwolenie na organizację imprezy na drodze publicznej

Miejsce załatwienia sprawy

Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska, pok. 106,
Telefon: 086 215-67-91, fax. 086 215 67 06
Dokumenty można złożyć w kancelarii Urzędu w holu Ratusza na parterze, po prawej stronie do jego wejścia lub przesłać pocztą.

Wymagane dokumenty

Wniosek powinien zawierać w szczególności:
1) imię, nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedzibę organizatora imprezy;
2) rodzaj i nazwę imprezy;
3) informację o miejscu i dacie rozpoczęcia, przebiegu oraz zakończenia imprezy;
4) informację o przewidywanej liczbie uczestników imprezy;
5) wykaz osób reprezentujących organizatora w sprawach zabezpieczenia trasy lub miejsca imprezy na terenie poszczególnych województw;
6) podpis organizatora lub jego przedstawiciela.

Do wniosku należy dołączyć:
1) szczegółowy regulamin imprezy, określający w szczególności zasady zachowania uczestników imprezy istotne dla bezpieczeństwa ruchu drogowego;
2) wykaz osób odpowiedzialnych za prawidłowy przebieg i zabezpieczenie imprezy na terenie poszczególnych województw oraz w miejscach rozpoczęcia i zakończenia każdego odcinka, a także w miejscach wymagających szczególnego zabezpieczenia;
3) program imprezy ze szczegółowym opisem trasy i podaniem odległości między poszczególnymi jej odcinkami oraz określony w minutach i kilometrach program przejazdu lub przejścia uczestników przez poszczególne miejscowości i granice województw;
4) plan zabezpieczenia trasy lub miejsca określony w art. 65a ust. 3 pkt 3 ustawy prawo o ruchu drogowym;
5) zobowiązanie organizatora do przywrócenia do poprzedniego stanu pasa drogowego na trasie przejazdu, przejścia lub miejsca pobytu uczestników imprezy, a w przypadku uszkodzenia pasa drogowego lub urządzeń drogowych będącego następstwem imprezy - do ich bezzwłocznego naprawienia lub pokrycia kosztów tych napraw;
6) pisemną zgodę właściciela lasu na przeprowadzenie imprezy w razie przeprowadzania jej na terenach leśnych.

Organizator imprezy przesyła kopię wniosku wraz z wymaganymi dokumentami do:
1) właściwego ze względu na miejsce rozpoczęcia imprezy komendanta wojewódzkiego Policji, a także
2) komendanta oddziału Straży Granicznej - jeżeli impreza odbywa się w strefie nadgranicznej, lub
3) komendanta jednostki Żandarmerii Wojskowej - jeżeli impreza jest przeprowadzana na drogach przebiegających lub przyległych do terenów będących w zarządzie jednostek organizacyjnych podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej.

Gdzie odebrać formularze:

Sprawę rozpatruje się na podstawie wniosku, który można otrzymać w Urzędzie Miejskim, pok. 204, lub pobrać ze strony internetowej - link na dole strony.

Opłaty:

Opłata skarbowa za wydanie zezwolenia wynosi 48 zł.
Opłatę należy wpłacić na konto Urzędu Miejskiego Nr 66 1560 0013 2294 6771 7000 0007 lub w kasie Urzędu.

Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):

Wniosek należy złożyć co najmniej na 30 dni przed planowanym terminem imprezy. Zezwolenie jest wydawane najpóźniej an 7 dni przed planowanym terminem imprezy, po:
1) zasięgnięciu opinii właściwego ze względu na miejsce imprezy komendanta wojewódzkiego Policji, a w przypadku imprezy odbywającej się na drogach w strefie nadgranicznej albo na drogach przebiegających lub przyległych do terenów będących w zarządzie jednostek organizacyjnych podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej - odpowiednio właściwego komendanta oddziału Straży Granicznej lub komendanta jednostki Żandarmerii Wojskowej; opinię doręcza się organowi, który o nią wystąpił, w terminie 14 dni od dnia wystąpienia;
2) uzgodnieniu zakresu ograniczenia ruchu i wynikających stąd warunków przeprowadzenia imprezy z organami zarządzającymi ruchem na drogach, na których ma się odbyć impreza.

Tryb odwoławczy:

Od decyzji przysługuje stronom prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łomży ul. Nowa 2, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Łomży, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. Odwołania można złożyć w kancelarii Urzędu na parterze lub przesłać pocztą na adres Urzędu Miejskiego.

Inne wskazówki, uwagi:

Podanie numeru telefonu kontaktowego we wniosku przyspieszy termin załatwienia sprawy,

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2012 roku, po 1137 - tekst jednolity z późn. zmianami), art. od 65 do 65g.

Opracował

Andrzej Karwowski

Data sporządzenia

piątek, 7 mar 2014 09:41

Data zatwierdzenia

piątek, 7 mar 2014 10:12
  • Data dodania: piątek, 7 mar 2014 09:41
  • Data upublicznienia: piątek, 7 mar 2014 10:12
  • Opublikował(a): Karwowski Andrzej
  • Zaakceptował(a): Karwowski Andrzej
  • Artykuł był czytany: 2040 razy
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej