Rejestracja (pierwsza) nowego pojazdu
Miejsce załatwienia sprawy
Centrum Obsługi Mieszkańców - Oddział Komunikacji pok. 7 i 8 tel. 862156833, 862156834
Wymagane dokumenty
Wypełniony wniosek oraz:
- oryginał dowodu własności pojazdu (przeważnie faktura VAT),
- wyciąg ze świadectwa homologacji (względnie świadectwo zgodności),
- dokument potwierdzający zapłatę akcyzy dla sam.osob.a także czterokołowców i czterokołowców lekkich (lub dokument potwierdz.brak takiego obowiązku) z Urzędu Celnego - w przypadku sprzedaży pojazdu przez wyspecjalizowany salon sprzedaży dokument ten może być zastąpiony stosowną adnotacją na fakturze sprzedaży, potwierdzającą fakt posiadania oryginału lub kopii przedmiotowego zaświadczenia,
- dowód tożsamości - w przypadku osób fizycznych, a także zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli osoba prowadzi taką działalność,
- aktualny odpis z KRS i zaświadczenie o nadanym nr REGON - w przypadku podmiotów rejestrowanych w Krajowym Rejestrze Sądowym,
- pełnomocnictwo- w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę (za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej przez swoje uprawnione organy lub prokurenta),
- dowód uiszczenia opłaty komunikacyjnej i ewidencyjnej,
- oryginał dowodu własności pojazdu (przeważnie faktura VAT),
- wyciąg ze świadectwa homologacji (względnie świadectwo zgodności),
- dokument potwierdzający zapłatę akcyzy dla sam.osob.a także czterokołowców i czterokołowców lekkich (lub dokument potwierdz.brak takiego obowiązku) z Urzędu Celnego - w przypadku sprzedaży pojazdu przez wyspecjalizowany salon sprzedaży dokument ten może być zastąpiony stosowną adnotacją na fakturze sprzedaży, potwierdzającą fakt posiadania oryginału lub kopii przedmiotowego zaświadczenia,
- dowód tożsamości - w przypadku osób fizycznych, a także zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli osoba prowadzi taką działalność,
- aktualny odpis z KRS i zaświadczenie o nadanym nr REGON - w przypadku podmiotów rejestrowanych w Krajowym Rejestrze Sądowym,
- pełnomocnictwo- w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę (za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej przez swoje uprawnione organy lub prokurenta),
- dowód uiszczenia opłaty komunikacyjnej i ewidencyjnej,
Opłaty:
- w wysokości 161,50 zł (w tym opłata komunikacyjna 160,00 zł oraz opłata ewidencyjna 1,50 zł) - w przypadku pojazdów samochodowych,
- w wysokości 121,50 zł (w tym opłata komunikacyjna 120,00 zł oraz opłata ewidencyjna 1,50 zł) - w przypadku motocykli, przyczep i naczep oraz ciągników rolniczych,
- w wysokości 111,50 zł (w tym opłata komunikacyjna 110,00 zł oraz opłata ewidencyjna 1,50 zł) - w przypadku motorowerów.
- ponadto w przypadkach, w których zachodzi konieczność złożenia upoważnienia/pełnomocnictwa, należy dołączyć opłatę skarbową w wysokości 17 zł (osoby z pierwszej linii pokrewieństwa bezpłatnie).
- w wysokości 121,50 zł (w tym opłata komunikacyjna 120,00 zł oraz opłata ewidencyjna 1,50 zł) - w przypadku motocykli, przyczep i naczep oraz ciągników rolniczych,
- w wysokości 111,50 zł (w tym opłata komunikacyjna 110,00 zł oraz opłata ewidencyjna 1,50 zł) - w przypadku motorowerów.
- ponadto w przypadkach, w których zachodzi konieczność złożenia upoważnienia/pełnomocnictwa, należy dołączyć opłatę skarbową w wysokości 17 zł (osoby z pierwszej linii pokrewieństwa bezpłatnie).
Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):
Rejestracja pojazdu następuje w drodze decyzji administracyjnej. Po złożeniu wniosku o rejestrację, zgodnie z obowiązującymi przepisami, organ rejestrujący dokonuje rejestracji czasowej pojazdu na okres 30 dni, zamawiając w tym czasie dowód rejestracyjny w Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych w Warszawie. Dokumentem dopuszczającym pojazd do ruchu jest w tym momencie pozwolenie czasowe, które przed upływem wyznaczonego terminu należy wymienić w tut. urzędzie na dowód rejestracyjny.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji odmawiającej rejestracji pojazdu przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łomży, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Prezydenta Miasta Łomża.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r - Prawo o ruchu drogowym , Kodeks Postępowania Administracyjnego wraz z przepisami wykonawczymi.
Opracował
Tomasz Staniurski
Odpowiedzialny za aktualizację informacji:
Tomasz Staniurski
Zatwierdził
Tomasz Staniurski
Data sporządzenia
poniedziałek, 8 lut 2016 09:58
Data zatwierdzenia
poniedziałek, 8 lut 2016 11:18