Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Rejestracja czasowa i wydawanie tablic czasowych

Miejsce załatwienia sprawy

Centrum Obsługi Mieszkańców - Oddział Komunikacji pok. 7 i 8 tel. 862156833, 862156834

Wymagane dokumenty

Wypełniony wniosek oraz:
1) oryginał dowodu własności pojazdu (jeżeli pojazd nie jest jeszcze zarejestrowany na osobę ubiegającą się o wydanie pozwolenia czasowego);
2) w przypadku pojazdu sprowadzonego z zagranicy:
- dowód rejestracyjny pojazdu, jeżeli był on zarejestrowany za granicą (część I i II w przypadku krajów członkowskich UE przewidujących taki wzór tych dokumentów) lub w przypadku pojazdu zarejestrowanego w kraju innym niż UE i EFTA inny dokument wydany przez organ właściwy do rejestracji pojazdów za granicą, potwierdzający jego rejestrację,
- dowód odprawy celnej, jeżeli pojazd został sprowadzony z państwa niebędącego państwem członkowskim UE lub w przypadku zakupu pojazdu w Polsce od podmiotu prowadzącego działalność w zakresie obrotu pojazdami - zapis na fakturze określający numer, datę i miejsce odprawy celnej,
- dokument potwierdzający zapłatę akcyzy, jeżeli sam.osobowy, czterokołowiec lub czterokołowiec lekki został sprowadzony z państwa członkowskiego UE (lub dokument potwierdzający brak takiego obowiązku) z Urzędu Celnego,
- dokument potwierdzający prowadzenie przez zbywcę działalności związanej z obrotem pojazdami (kopia zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub kopia KRS), jeżeli pojazd został nabyty w Polsce od przedsiębiorcy prowadzącego działalność w zakresie obrotu pojazdami;
3) dowód rejestracyjny i karta pojazdu, jeżeli była wydana w przypadku pojazdów już zarejestrowanych w Polsce;
4) tablice rejestracyjne, jeżeli pojazd był zarejestrowany dotychczas w innym urzędzie;
5) dowód tożsamości - w przypadku osób fizycznych, a także zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli osoba prowadzi taką działalność;
6) aktualny odpis z KRS i zaświadczenie o nadanym nr REGON - w przypadku podmiotów rejestrowanych w Krajowym Rejestrze Sądowym;
7) pełnomocnictwo - w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę (za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej przez swoje uprawnione organy lub prokurenta),
8) dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia obowiązkowego OC lub dowód opłacenia składki za to ubezpieczenie - jeżeli pojazd jest już zarejestrowany w Polsce;
9) dowód uiszczenia opłaty komunikacyjnej i ewidencyjnej;
10) dowód uiszczenia opłaty recyklingowej lub oświadczenie o podleganiu obowiązkowi zapewnienia sieci zbierania pojazdów, jeżeli pojazd jest rejestrowany po raz pierwszy w kraju (dotyczy pojazdów nabytych przez importera do dnia 31.12.2015 r.)
11) dla dokumentów sporządzonych w języku obcym wymaga się tłumaczeń tłumacza przysięgłego.

Opłaty:

- w wysokości 62,00 zł (w tym opłata komunikacyjna 61,00 zł oraz opłata ewidencyjna 1,00 zł) - w przypadku pojazdów samochodowych,
- w wysokości 40,75 zł (w tym opłata komunikacyjna 39,75 zł oraz opłata ewidencyjna 1,00 zł) - w przypadku przyczep i naczep,
- w wysokości 37,75 zł (w tym opłata komunikacyjna 36,75 zł oraz opłata ewidencyjna 1,00 zł) - w przypadku ciągników rolniczych, motocykli i motorowerów,
- ponadto w przypadkach, w których zachodzi konieczność złożenia upoważnienia/pełnomocnictwa, należy dołączyć opłatę skarbową w wysokości 17 zł (osoby z pierwszej linii pokrewieństwa bezpłatnie).

Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):

Rejestracja pojazdu następuje w drodze decyzji administracyjnej. Po złożeniu wniosku o rejestrację, zgodnie z obowiązującymi przepisami, organ rejestrujący dokonuje rejestracji czasowej pojazdu na okres 30 dni, zamawiając w tym czasie dowód rejestracyjny w Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych w Warszawie. Dokumentem dopuszczającym pojazd do ruchu jest w tym momencie pozwolenie czasowe, które przed upływem wyznaczonego terminu należy wymienić w tut. urzędzie na dowód rejestracyjny.

Tryb odwoławczy:

Od decyzji odmawiającej rejestracji pojazdu przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łomży, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Prezydenta Miasta Łomża.

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r - Prawo o ruchu drogowym, Kodeks Postępowania Administracyjnego wraz z przepisami wykonawczymi.

Opracował

Tomasz Staniurski

Odpowiedzialny za aktualizację informacji:

Tomasz Staniurski

Zatwierdził

Tomasz Staniurski

Data sporządzenia

poniedziałek, 8 lut 2016 10:09

Data zatwierdzenia

poniedziałek, 8 lut 2016 11:18
  • Data dodania: poniedziałek, 8 lut 2016 10:09
  • Data upublicznienia: poniedziałek, 8 lut 2016 11:18
  • Opublikował(a): Staniurski Tomasz
  • Zaakceptował(a): Staniurski Tomasz
  • Artykuł był czytany: 2392 razy
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej