Odbiór "stałego" dowodu rejestracyjnego
Miejsce załatwienia sprawy
Centrum Obsługi Mieszkańców - Oddział Komunikacji pok. 7 i 8 tel. 862156833, 862156834
Wymagane dokumenty
Odbiór dokumentów odbywa się bez dodatkowych opłat i wniosków po przedstawieniu:
- pozwolenia czasowego lub dotychczasowego dowodu rejestracyjnego (w przypadkach, w których zamówienie nowego dokumentu nie wymagało wydania pozwolenia czasowego),
- pełnomocnictwa/upoważnienia - w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę (za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej przez swoje uprawnione organy lub prokurenta) - nie dotyczy to przypadków, w których pełnomocnictwo zostało już załączone do akt sprawy przy składaniu wniosku,
- dokumentu tożsamości.
- pozwolenia czasowego lub dotychczasowego dowodu rejestracyjnego (w przypadkach, w których zamówienie nowego dokumentu nie wymagało wydania pozwolenia czasowego),
- pełnomocnictwa/upoważnienia - w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę (za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej przez swoje uprawnione organy lub prokurenta) - nie dotyczy to przypadków, w których pełnomocnictwo zostało już załączone do akt sprawy przy składaniu wniosku,
- dokumentu tożsamości.
Opłaty:
Za wydanie dokumentów opłat nie pobiera się, z wyjątkiem sytuacji, w których zachodzi konieczność złożenia pełnomocnictwa, do którego należy dołączyć opłatę skarbową w wysokości 17 zł (osoby z pierwszej linii pokrewieństwa bezpłatnie). Pełnomocnictwa dołączone do akt przy składaniu wniosku o rejestrację, nie są wymagane ponownie i nie podlegają już powtórnej opłacie przy wydawaniu "stałego" dowodu rejestracyjnego.
Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):
Wydanie dowodu rejestracyjnego następuje niezwłocznie po przedstawieniu wymaganych dokumentów w drodze decyzji administracyjnej, w terminie wyznaczonym przy składaniu wniosku.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji odmawiającej rejestracji pojazdu przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łomży, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Prezydenta Miasta Łomża.
Inne wskazówki, uwagi:
Istnieje możliwość odbioru stałego dowodu rejestracyjnego BEZPOŚREDNIO BEZ KOLEJKI po uprzednim zgłoszeniu telefonicznym. Zgłoszenia proszę kierować do godz. 10.00 na nr tel. 86-215-67-00. Odbiór w godz. 14.00 - 15.30 w pok 6 i 7. Obowiązkowo proszę podać nr tel. do ewentualnego kontaktu.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r - Prawo o ruchu drogowym , Kodeks Postępowania Administracyjnego wraz z przepisami wykonawczymi.
Opracował
Tomasz Staniurski
Odpowiedzialny za aktualizację informacji:
Tomasz Staniurski
Zatwierdził
Tomasz Staniurski
Data sporządzenia
poniedziałek, 8 lut 2016 10:26
Data zatwierdzenia
poniedziałek, 8 lut 2016 11:19