Wydanie zaświadczenia potwierdzającego wydanie dowodu rejestracyjnego lub zarejestrowanie pojazdu
Miejsce załatwienia sprawy
Centrum Obsługi Mieszkańców - Oddział Komunikacji pok. 7 i 8 tel. 862156833, 862156834
Wymagane dokumenty
Wypełniony wniosek oraz:
- oświadczenie właściciela złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań o utracie dowodu rejestracyjnego lub karty pojazdu,
- dokument/y potwierdzający/e własność pojazdu w przypadku wystąpienia z wnioskiem o wydanie zaświadczenia na potrzeby przerejestrowania pojazdu przez nowego właściciela,
- dowód tożsamości,
- pełnomocnictwo - w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę (za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej przez swoje uprawnione organy lub prokurenta),
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
- oświadczenie właściciela złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań o utracie dowodu rejestracyjnego lub karty pojazdu,
- dokument/y potwierdzający/e własność pojazdu w przypadku wystąpienia z wnioskiem o wydanie zaświadczenia na potrzeby przerejestrowania pojazdu przez nowego właściciela,
- dowód tożsamości,
- pełnomocnictwo - w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę (za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej przez swoje uprawnione organy lub prokurenta),
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
Opłaty:
za wydane zaświadczenie uiszcza się opłatę skarbową w wysokości 17 zł,
- ponadto w przypadkach, w których zachodzi konieczność złożenia upoważnienia/pełnomocnictwa, należy dołączyć opłatę skarbową w wysokości 17 zł (osoby z pierwszej linii pokrewieństwa bezpłatnie).
- ponadto w przypadkach, w których zachodzi konieczność złożenia upoważnienia/pełnomocnictwa, należy dołączyć opłatę skarbową w wysokości 17 zł (osoby z pierwszej linii pokrewieństwa bezpłatnie).
Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):
Wydanie właścicielowi zaświadczenia następuje niezwłocznie po przedłożeniu wymaganych dokumentów. Istnieje możliwość odesłania zaświadczenia pocztą po wcześniejszym przesłaniu wymaganych oryginałów dokumentów do Oddziału Komunikacji Centrum Obsługi Mieszkańców. Zaświadczenie wydawane jest nie później niż w ciągu 7 dni od daty złożenia wniosku.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r - Prawo o ruchu drogowym , Kodeks Postępowania Administracyjnego wraz z przepisami wykonawczymi.
Opracował
Tomasz Staniurski
Odpowiedzialny za aktualizację informacji:
Tomasz Staniurski
Zatwierdził
Tomasz Staniurski
Data sporządzenia
poniedziałek, 8 lut 2016 10:50
Data zatwierdzenia
poniedziałek, 8 lut 2016 11:22