Decyzja o wymeldowaniu lub uchyleniu czynności zameldowania
Miejsce załatwienia sprawy
Centrum Obsługi Mieszkańców - parter, telefon: 86-215-67-40, 86-215-67-41, 86-215-67-42, 86-215-67-43.
Wymagane dokumenty
1. Podanie o wymeldowanie lub uchylenie czynności zameldowania;
2.Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (np. akt notarialny,
wypis z księgi wieczystej, orzeczenie sądu, decyzja administracyjna) w oryginale do wglądu;
3. W szczególnych przypadkach należy dołączyć inne istniejące dokumenty, np. wyrok eksmisyjny, protokół komorniczy czy inne rozstrzygnięcia potwierdzające stan faktyczny w sprawie;
4. Potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej.
2.Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (np. akt notarialny,
wypis z księgi wieczystej, orzeczenie sądu, decyzja administracyjna) w oryginale do wglądu;
3. W szczególnych przypadkach należy dołączyć inne istniejące dokumenty, np. wyrok eksmisyjny, protokół komorniczy czy inne rozstrzygnięcia potwierdzające stan faktyczny w sprawie;
4. Potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej.
Opłaty:
1.Opłata skarbowa od decyzji 10 zł;
2.Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa - 17zł (jeżeli strona działa przez pełnomocnika).
Opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone małżonkowi, wstępnym (np. rodzicom, dziadkom), zstępnym (np. dzieciom, wnukom) lub rodzeństwu.
2.Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa - 17zł (jeżeli strona działa przez pełnomocnika).
Opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone małżonkowi, wstępnym (np. rodzicom, dziadkom), zstępnym (np. dzieciom, wnukom) lub rodzeństwu.
Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):
Załatwienie sprawy, poprzez wydanie decyzji powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a w sprawie szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Do wskazanych powyżej terminów nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie składa się do Wojewody Podlaskiego w terminie 14 dni od dnia
doręczenia decyzji stronie, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Łomży.
doręczenia decyzji stronie, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Łomży.
Inne wskazówki, uwagi:
Organ gminy wydaje decyzję w sprawie wymeldowania osoby, która opuściła miejsce pobytu stałego albo opuściła miejsce pobytu czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się.
Wniosek o wymeldowanie decyzją administracyjną może złożyć właściciel lub osoba dysponująca tytułem prawnym do lokalu.
Podanie powinno zawierać informacje o tym:
kogo wymeldować, z jakiego adresu, od kiedy osoba wymeldowywana nie zamieszkuje (uzasadnienie przyczyn żądania wymeldowania), aktualny adres pobytu osoby, która ma być wymeldowana (jeśli jest znany).
W załączeniu dostępna jest klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych.
Wniosek o wymeldowanie decyzją administracyjną może złożyć właściciel lub osoba dysponująca tytułem prawnym do lokalu.
Podanie powinno zawierać informacje o tym:
kogo wymeldować, z jakiego adresu, od kiedy osoba wymeldowywana nie zamieszkuje (uzasadnienie przyczyn żądania wymeldowania), aktualny adres pobytu osoby, która ma być wymeldowana (jeśli jest znany).
W załączeniu dostępna jest klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych.
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności;
2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej.
2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej.
Data sporządzenia
piątek, 6 lip 2018 10:17
Data zatwierdzenia
piątek, 6 lip 2018 10:24