Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Decyzja o wymeldowaniu lub uchyleniu czynności zameldowania

Miejsce załatwienia sprawy

Centrum Obsługi Mieszkańców - parter, telefon: 86-215-67-40, 86-215-67-41, 86-215-67-42, 86-215-67-43.

Wymagane dokumenty

1. Podanie o wymeldowanie lub uchylenie czynności zameldowania;
2.Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (np. akt notarialny,
wypis z księgi wieczystej, orzeczenie sądu, decyzja administracyjna) w oryginale do wglądu;
3. W szczególnych przypadkach należy dołączyć inne istniejące dokumenty, np. wyrok eksmisyjny, protokół komorniczy czy inne rozstrzygnięcia potwierdzające stan faktyczny w sprawie;
4. Potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej.

Opłaty:

1.Opłata skarbowa od decyzji 10 zł;
2.Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa - 17zł (jeżeli strona działa przez pełnomocnika).
Opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone małżonkowi, wstępnym (np. rodzicom, dziadkom), zstępnym (np. dzieciom, wnukom) lub rodzeństwu.

Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):

Załatwienie sprawy, poprzez wydanie decyzji powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a w sprawie szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Do wskazanych powyżej terminów nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.

Tryb odwoławczy:

Odwołanie składa się do Wojewody Podlaskiego w terminie 14 dni od dnia
doręczenia decyzji stronie, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Łomży.

Inne wskazówki, uwagi:

Organ gminy wydaje decyzję w sprawie wymeldowania osoby, która opuściła miejsce pobytu stałego albo opuściła miejsce pobytu czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się.
Wniosek o wymeldowanie decyzją administracyjną może złożyć właściciel lub osoba dysponująca tytułem prawnym do lokalu.

Podanie powinno zawierać informacje o tym:
kogo wymeldować, z jakiego adresu, od kiedy osoba wymeldowywana nie zamieszkuje (uzasadnienie przyczyn żądania wymeldowania), aktualny adres pobytu osoby, która ma być wymeldowana (jeśli jest znany).


W załączeniu dostępna jest klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych.

Podstawa prawna:

1. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności;
2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej.

Data sporządzenia

piątek, 6 lip 2018 10:17

Data zatwierdzenia

piątek, 6 lip 2018 10:24
  • Data dodania: piątek, 6 lip 2018 10:17
  • Data upublicznienia: piątek, 6 lip 2018 10:24
  • Opublikował(a): Roszkowska Grażyna
  • Zaakceptował(a): Roszkowska Grażyna
  • Artykuł był czytany: 1571 razy
  • Ilość edycji: 6
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej