Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Zaświadczenia z akt ewidencji ludności

Miejsce załatwienia sprawy

Centrum Obsługi Mieszkańców, parter, telefon:
86-215-67-40, 86-215-67-41, 86-215-67-42, 86-215-67-43

Wymagane dokumenty

1. Wniosek o wydanie zaświadczenia,
2. Dowód osobisty lub paszport,
3. Oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika,
4. W przypadku zaświadczenia o braku osób zameldowanych - do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (w szczególności, odpis z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu),
5. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.

Gdzie odebrać formularze:

Centrum Obsługi Mieszkańców, parter Urzędu Miejskiego w Łomży.

Opłaty:

1.Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia – 17 zł
2.Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa - 17zł Opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone małżonkowi, wstępnym (np. rodzicom, dziadkom), zstępnym (np. dzieciom, wnukom) lub rodzeństwu.
3.Opłata za wydanie wielojęzycznego formularza zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały lub zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt czasowy wynosi 17 zł
Zwolnienia z opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia określa ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej.

Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):

Wydanie zaświadczenia następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od daty złożenia wymaganych dokumentów.

Tryb odwoławczy:

Odmowa wydania zaświadczenia następuje w drodze postanowienia. Zażalenie
wnosi się do Wojewody Podlaskiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta
Łomży w terminie 7 dni od doręczenia postanowienia .

Inne wskazówki, uwagi:

1.Zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały – organ dokonujący zameldowania na pobyt stały, po dokonaniu tej czynności, wydaje osobie, z urzędu. Zaświadczenie jest ważne do chwili zmiany miejsca zameldowania. Zaświadczenie to nie podlega opłacie skarbowej, nato-miast każde kolejne wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały o tożsamej treści (bez zmiany adresu miejsca zameldowania) podlega opłacie, jako wydane na wniosek.

2.Zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy – organ dokonujący zameldowania na pobyt czasowy wydaje osobie, na jej wniosek, zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt cza-sowy. Zaświadczenie jest ważne do chwili zmiany miejsca zameldowania, jednakże nie dłużej niż do upływu terminu zameldowania. Zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy, jako wydawane na wniosek podlega opłacie skarbowej.

3.Zaświadczenie o wymeldowaniu - jako wydawane na wniosek podlega opłacie skarbowej.

4.Zaświadczenie o braku osób zameldowanych w lokalu po okazaniu tytułu prawnego może otrzymać właściciel lokalu lub administrator budynku, podlega ono opłacie skarbowej.

5. Wniosek o wydanie zaświadczenia złożyć można za pomocą środków komunikacji elektronicznej (na dokumencie utrwalonym w postaci elektronicznej opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym) za pośrednictwem platformy e-Puap.

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego

Data sporządzenia

piątek, 6 lip 2018 10:25

Data zatwierdzenia

piątek, 6 lip 2018 10:32
  • Data dodania: piątek, 6 lip 2018 10:25
  • Data upublicznienia: piątek, 6 lip 2018 10:32
  • Opublikował(a): Roszkowska Grażyna
  • Zaakceptował(a): Roszkowska Grażyna
  • Artykuł był czytany: 2304 razy
  • Ilość edycji: 6
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej