Zgłoszenie rozbiórki obiektów budowlanych
Wiadomość przeniesiona do archiwum
Miejsce załatwienia sprawy
Wydział Gospodarki Przestrzennej, Oddział Urbanistyki i Architektury, pok.204, tel. 215-68-14 do 17.
Wymagane dokumenty
Zgłoszenie, w którym należy określić rodzaj, zakres i sposób wykonania robót budowlanych oraz termin ich rozpoczęcia.
Do zgłoszenia należy dołączyć:
1. Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane.
2. Mapę zasadniczą w skali 1:500 z naniesioną lokalizacją.
3. Niezbędne szkice i rysunki wraz z częścią opisową przewidywanych robót rozbiórkowych.
Do zgłoszenia należy dołączyć:
1. Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane.
2. Mapę zasadniczą w skali 1:500 z naniesioną lokalizacją.
3. Niezbędne szkice i rysunki wraz z częścią opisową przewidywanych robót rozbiórkowych.
Gdzie odebrać formularze:
Urząd Miejski w Łomży, Stary Rynek 14, tel. 215-67-36, 215-67-37, Biuro Obsługi Klienta.
Formularz wniosku zgłoszenia rozbiórki można otrzymać w Biurze Obsługi Klienta.
Formularz jest również dostępny na stronach internetowych Urzędu Miejskiego w Łomży – www.um.lomza.pl.
Formularz wniosku zgłoszenia rozbiórki można otrzymać w Biurze Obsługi Klienta.
Formularz jest również dostępny na stronach internetowych Urzędu Miejskiego w Łomży – www.um.lomza.pl.
Opłaty:
Zgłoszenie podlega opłacie skarbowej w wysokości 5 zł, a każdy załącznik w wysokości 0,50 zł., z wyłączeniem spraw budownictwa mieszkaniowego.
Wysokość opłaty skarbowej określa ustawa z dnia 9 września 2000r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2000r. Nr 86, poz. 960) zmieniona ustawą z dnia 24 lipca 2002r. – o zmianie ustawy o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2002r. Nr 135, poz.1143 z późniejszymi zmianami).
Opłatę skarbową można uiścić w kasie Urzędu Miejskiego w Łomży na parterze w starej części Ratusza, lub na konto: Urząd Miejski w Łomży, Stary Rynek 14 BPH PBK S.A. O/ Łomża 72 106000760000411340000036.
Wysokość opłaty skarbowej określa ustawa z dnia 9 września 2000r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2000r. Nr 86, poz. 960) zmieniona ustawą z dnia 24 lipca 2002r. – o zmianie ustawy o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2002r. Nr 135, poz.1143 z późniejszymi zmianami).
Opłatę skarbową można uiścić w kasie Urzędu Miejskiego w Łomży na parterze w starej części Ratusza, lub na konto: Urząd Miejski w Łomży, Stary Rynek 14 BPH PBK S.A. O/ Łomża 72 106000760000411340000036.
Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):
Do wykonania robót można przystąpić, jeżeli w terminie 30 dni od dnia doręczenia zgłoszenia właściwy organ nie wniesie sprzeciwu. W razie konieczności uzupełnienia zgłoszenia, właściwy organ nakłada, w drodze postanowienia, na zgłaszającego obowiązek uzupełnienia w określonym terminie brakujących dokumentów, a w przypadku ich nie uzupełnienia – wnosi sprzeciw w drodze decyzji.
Tryb odwoławczy:
Sprzeciw następuje w formie decyzji administracyjnej, od której stronie przysługuje odwołanie do Wojewody Podlaskiego, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji. Odwołanie podlega opłacie skarbowej w wysokości 5 zł., a każdy załącznik 0,50 zł; z wyłączeniem spraw budownictwa mieszkaniowego. Odwołanie należy złożyć za pośrednictwem Prezydenta Miasta Łomży.
Inne wskazówki, uwagi:
Właściwy organ może nałożyć w drodze decyzji obowiązek uzyskania pozwolenia na rozbiórkę obiektów, jeżeli rozbiórka może wpłynąć na pogorszenie stosunków wodnych, warunków sanitarnych oraz stanu środowiska lub wymaga zachowania warunków, od których spełnienia może być uzależnione prowadzenie robót związanych z rozbiórką.
Podstawa prawna:
Art. 31 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2003r. Nr 207, poz.2016).
Data sporządzenia
środa, 3 mar 2004 11:42
Data zatwierdzenia
środa, 3 mar 2004 12:06