Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokół nr 32/13 z dnia 10 kwietnia 2013 r.

Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan Henryk Piekarski – Z-ca Przewodniczącego Komisji Gospodarki Komunalnej, który po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum stwierdził prawomocność obrad. Po powitaniu zebranych przedstawił porządek posiedzenia (w załączeniu). Poprosił o uwagi do zaproponowanego porządku obrad. Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 8 głosami za – jednogłośnie przyjęła następujący porządek obrad: 1. Zaopiniowanie projektów uchwał: a) w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty - druk nr 496, 496A. b) w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów - druk nr 496, 496B. c) w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Łomża - druk nr 496, 496C. d) zmieniającej uchwałę w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi - druk nr 496, 496D. e) w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości - druk nr 496, 496E.

Ad. 1 a, b, c, d, e

 

 

            Przewodniczący obrad poprosił o wprowadzenie do tematu Prezydenta Miasta.

            Radny Zbigniew Lipski przed wystąpieniem Prezydenta Miasta zwrócił się z zapytaniem, czy nie należałoby również procedować dwóch uchwał, w których Rada Miejska upoważniła MPGKiM i dyrektora przedsiębiorstwa do prowadzenia działań związanych z nowym systemem gospodarowania odpadami komunalnymi. Czy te dwie uchwały również nie powinny być zmienione.

            Mieczysław Czerniawski – Prezydent Miasta odnosząc się do wypowiedzi radnego Lipskiego stwierdził, że podjęte uchwały w sprawie upoważnienia MPGKiM i dyrektora przedsiębiorstwa nie zostały przez Wojewodę podważone i zostały ogłoszone w Dzienniku Urzędowym. Wojewoda również nie zakwestionował pozostałych uchwał podjętych przez Radę Miejską, natomiast zakwestionowało to RIO. Miasto mogłoby prowadzić spór, nawet pójść do sądu, ponieważ RIO poddając uchwały analizie pod kątem ordynacji podatkowej. Powstaje pytanie, czy mieszkaniec podpisując umowę z  firmą wywozową będzie płacił za usługę, czy będzie płacił podatek. RIO uznało, że jest to „para podatek”. Dlatego też w dniu dzisiejszym przedłożono Radzie Miejskiej 5 projektów uchwał, które wynikają z decyzji RIO, unieważniając wcześniej podjęte uchwały. Wyjaśnił następnie, że po podjęciu tych uchwał Prezydent Miasta przyjmie na siebie dwie sprawy. Po pierwsze prowadzenie całej księgowości tj. deklaracje, opłaty,  kary itp., które będzie umocowane w Wydziale Budżetu UM w Łomży i po drugie ogłoszenie przetargu. Nie widzi potrzeby, aby pozostałe czynności, które nie wynikają z ordynacji podatkowej, nadal nie prowadziło MPGKiM.

            Radny Zbigniew Lipski zwrócił się z zapytaniem, czy w przekonaniu Prezydenta Miasta projekty uchwał przedłożone Radzie Miejskiej są zgodne z prawem. Czy Pan Prezydent jest w stanie zapewnić, że  podjęte w dniu dzisiejszym uchwały nie ulegną zaskarżeniu.

            Mieczysław Czerniawski – Prezydent Miasta zapewnił, że projekty uchwał są zgodne z prawem i nie ulegną zaskarżeniu.

 

            Przewodniczący obrad otworzył dyskusję na temat projektu uchwały w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty (w załączeniu).

            Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Przewodniczący obrad zamknął dyskusję, a następnie poddał pod głosowanie projekt uchwały. Komisja, w wyniku głosowania 12 głosami za – jednogłośnie, zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zgodnie z drukiem nr 496 A.  

 

            Przewodniczący obrad otworzył dyskusję na temat projektu uchwały w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów (w załączeniu).

            Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Przewodniczący obrad zamknął dyskusję, a następnie poddał pod głosowanie projekt uchwały. Komisja, w wyniku głosowania 12 głosami za – jednogłośnie, zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zgodnie z drukiem nr 496 B.  

 

            Przewodniczący obrad otworzył dyskusję na temat projektu uchwały w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Łomża (w załączeniu).

            Radny Ireneusz Cieślik odnosząc się do pkt-u 8 § 15 stwierdził, że jego zdaniem odbiór odpadów wielkogabarytowych co najmniej dwa razy w roku jest to za rzadko.

            Arkadiusz Kułaga  - Dyrektor MPGKiM wyjaśnił, że odpady wielkogabarytowe w każdej chwili, każdy z mieszkańców może przewozić na ul. Akademicką. Jeśli będzie zapotrzebowanie ze strony zarządców, czy mieszkańców domów jednorodzinnych, to takie zbiórki będą organizowane. Zapis w regulaminie znajdzie się również w specyfikacji przetargowej i będzie bezwzględnym wymogiem w stosunku do firmy, która zostanie wyłoniona w drodze przetargu, co nie przekreśla wywozu w miarę potrzeby.

            Radna Bernadeta Krynicka stwierdziła, że jeśli ktoś wymienia kanapę i stać go na tą kanapę, to stać go będzie również, żeby starą zawieźć na ul. Akademicką. Na zachodzie za wywóz odpadów wielkogabarytowych trzeba dodatkowo zapłacić.

            Radny Lipski i radny Bajno poparli wypowiedź radnej Krynickiej. Ich zdaniem dwukrotny wywóz odpadów wielkogabarytowych w ciągu roku jest wystarczający.

            Innych głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Przewodniczący obrad zamknął dyskusję, a następnie poddał pod głosowanie projekt uchwały. Komisja, w wyniku głosowania 11 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym, zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zgodnie z drukiem nr 496 C.  

 

            Przewodniczący obrad otworzył dyskusję na temat projektu uchwały w sprawie zmieniającej uchwałę w sprawie terminu, częstotliwości i  trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi (w załączeniu).

            Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Przewodniczący obrad zamknął dyskusję, a następnie poddał pod głosowanie projekt uchwały. Komisja, w wyniku głosowania 12 głosami za – jednogłośnie, zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zgodnie z drukiem nr 496 D.  

 

            Przewodniczący obrad otworzył dyskusję na temat projektu uchwały w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości (w załączeniu).

            Radny Zbigniew Lipski stwierdził, że deklaracja jest czytelna. Zwrócił się z zapytaniem, gdzie będą dostępne deklaracje i czy będzie możliwe pobieranie deklaracji drogą internetową.

            Maria Plona -  Kierownik Referatu Ochrony Środowiska wyjaśniła, że w celu ułatwienia dostępu do deklaracji przyjęte będą różne formy. Na pewno będą dostępne w Urzędzie Miejskim,  w siedzibie MPGKiM i na pewno zostaną umieszczone na stronie internetowej. Będzie nawet możliwe wysłanie deklaracji drogą elektroniczną w przypadku posiadania przez składającego deklarację certyfikowanego podpisu elektronicznego.

            Maciej Borysewicz – Przewodniczący Rady Miejskiej wyjaśnił, że w dniu wczorajszym został dostarczony radnym załącznik nr 2 do omawianego projektu uchwały, który jest skryptem internetowym umożliwiający umieszczenie deklaracji na stronie internetowej. Jest to wzór pisemnej deklaracji  przetworzony w formacie danych XML.

            Radny Zbigniew Lipski zwrócił się następnie z zapytaniem, jakie rygory nakłada segregacja odpadów. Mieszkańcy musza podjąć decyzję i muszą wiedzieć co obowiązuje przy segregacji odpadów. Czy będzie dostępny materiał w tym zakresie.

            Maria Plona -  Kierownik Referatu Ochrony Środowiska wyjaśniła, że taki materiał będzie przygotowany. Na pewno będą to ulotki, informacja znajdzie się również na stronie internetowej.

            Radny Ireneusz Cieślik poprosił o wyjaśnienie, co będzie z osobami, które nie złożą deklaracji w obowiązującym terminie np. z powodu nieobecności w kraju.

            Maria Plona -  Kierownik Referatu Ochrony Środowiska wyjaśniła, że wobec osób, które nie złożyły deklaracji bądź złożyły błędną, będzie wszczynane postępowanie. Na początku będzie to forma przypomnienia, informowania i prośba o wyjaśnienie bądź złożenie deklaracji. Docelowo jednak ustawa przewiduje wszczęcie postępowania.

            Innych głosów nie zgłoszono.

 

            Przewodniczący obrad zamknął dyskusję, a następnie poddał pod głosowanie projekt uchwały. Komisja, w wyniku głosowania 12 głosami za – jednogłośnie, zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zgodnie z drukiem nr 496 E.  

W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.

 

  • Data powstania: Data powstania: piątek, 28 cze 2013 10:57
  • Data opublikowania: piątek, 28 cze 2013 10:59
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej