Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 28 posiedzeniu w dniu 15 grudnia 2003 roku

Komisja realizowała następujący porządek:
1.
Przyjęcie protokołów z poprzednich posiedzeń.

2.
Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie zmian w budżecie miasta na 2003 rok.

3.
Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w spawie zwolnień od opłaty stałej wniosków o wpis do ewidencji działalności gospodarczej.

4.
Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych.

5.
Sprawy różne.

Ad. 1

Komisja nie zgłosiła uwag do protokołów z 26/03 i 27/03 posiedzenia i przyjęła je 4 głosami za, przy 2 wstrzymujących.

Ad. 2

Wniosek Prezydenta w sprawie zmian w budżecie miasta na 2003 rok zgodnie z drukiem 200, 200/1, 200B przedstawiła Pani Teresa Morawska – Kierownik Oddziału Budżetu.

Pani Przewodnicząca zabierając głos w dyskusji poprosiła o wyjaśnienie, czy do końca roku są przewidywane jakieś zmiany w budżecie. Prosi również o wyjaśnienie, czy starczy w szkołach środków na wszystkie opłaty.

Pani Kierownik wyjaśniła, że w chwili obecnej szkoły przekazują jeszcze odsetki od dotacji i chciałyby te środki odzyskać, ponieważ są jeszcze w szkołach braki. Dodała, że będzie jeszcze rozliczenie szkół niepublicznych. Stanowi to ponad 30 tys. zł. Odpowiadając na drugie pytanie stwierdziła, że podejrzewa, iż nie starczy w szkołach środków na wszystkie opłaty.

Pani Przewodnicząca poprosiła o wyjaśnienie, czy są przewidywane jakieś środki dla Łomżyńskiej Orkiestry Kameralnej, bowiem otrzymała lokal ze Starostwa i mają otrzymać środki z Ministerstwa Kultury.

Pani Kierownik wyjaśniła, że nic jej na ten temat nie wiadomo. Dodała, że jeżeli jakieś środki będą to dopiero w budżecie na 2004 rok.

Radni nie zgłosili więcej uwag do przedłożonych materiałów i zaopiniowali je pozytywnie 6 głosami za.

Ad. 3

Pani Przewodnicząca wprowadzając do tematu zwróciła uwagę, że wniosek Prezydenta w spawie zwolnień od opłaty stałej wniosków o wpis do ewidencji działalności gospodarczej radni otrzymali wcześniej. Prosi wiec o zgłaszanie uwag.

Radni nie zgłosili uwag do przedłożonych materiałów i zaopiniowali je pozytywnie 6 głosami za.

Ad. 4

Pani Przewodnicząca wprowadzając do tematu zwróciła uwagę, że wniosek Prezydenta w sprawie określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych radni posiadają. Prosi wiec o uwagi.

Radni nie zgłosili uwag do przedłożonych materiałów i zaopiniowali je pozytywnie 6 głosami za.

Ad. 5

W sprawach różnych Przewodnicząca przedstawiła odpowiedź Prezydenta na wniosek komisji dot. przeprowadzenia kontroli zewnętrznej w MPWiK.

Następnie przedstawiła rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody w sprawie stwierdzenia nieważności uchwały dot. taryf za wodę i odprowadzenie ścieków.
Zabierając głos w dyskusji członkowie Komisji stwierdzili, że każdy może to zaskarżyć. Rada tego robić nie będzie. Zwrócono uwagę, że nie można do Spółki dopłacić 1,5 mln zł, czemu również jest przeciwny Prezydent. Dodano, że błędem było podejmowanie uchwały w takiej treści, nie dodając uzasadnienia. Stwierdzono, że w uzasadnieniu należało zawrzeć, że ponieważ na forum Rady wnioskodawca stwierdził jest przeciw własnemu wnioskowi, Rada nie miała innego wyjścia. Zwrócono również uwagę, że podobna sytuacja jest w całym kraju.

Pan Zenon Piechociński wyjaśnił, że zaskarży rozstrzygnięcie Wojewody.

Na tym posiedzenie zakończono.
  • Data powstania: Data powstania: poniedziałek, 5 sty 2004 15:17
  • Data opublikowania: piątek, 9 sty 2004 10:49
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 19 gru 2006 09:11
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej