Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokół nr 39/13 z dnia 19 listopada 2013 r.

Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan Witold Chludziński – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej, który po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum stwierdził prawomocność obrad, a następnie przedstawił porządek obrad ( w załączeniu) . Poprosił o uwagi do zaproponowanego porządku obrad. Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta wniósł o uzupełnienie porządku obrad o pkt dot. wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości położonych w Łomży przy ul. Zjazd. Przewodniczący Komisji zaproponował, aby wnioskowany punkt został wprowadzony i zrealizowany po przyjęciu protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji. Komisja nie wniosła innych uwag i w wyniku głosowania 10 głosami za – jednogłośnie przyjęła, następujący porządek obrad wraz z poprawką. 1. Przyjęcie protokołu nr 38/13 z dnia 22 października 2013 roku z poprzedniego posiedzenia Komisji. 2. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości położonych w Łomży przy ul. Zjazd – druk nr 637, 637 A. 3. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia taryfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na terenie Miasta Łomża i na terenie Gminy Piątnica - druk nr 626, 626A. 4. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż, w trybie bezprzetargowym, nieruchomości stanowiącej własność Miasta Łomży, która nie może być zagospodarowana jako odrębna nieruchomość, a przeznaczona do poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej - druk nr 624, 624A. 5. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż, w trybie bezprzetargowym, nieruchomości stanowiącej własność Miasta Łomży na prawach Powiatu , która nie może być zagospodarowana jako odrębna nieruchomość, a przeznaczona do poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej /druk nr 629, 629A/. 6. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości położonych w Łomży przy ul. Studenckiej – druk 633, 633 A. 7. Ocena przygotowań firm komunalnych do sezonu zimowego 2013/2014 – druk nr 631. 8. Sprawy różne.

Ad. 1

Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.

Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 8 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym, przyjęła protokół nr 38/13 z dnia 22 października 2013 r.

Ad. 2

Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta wprowadzając do tematu, przeprosił za dość późny termin przekazania wniosku. Wyjaśnił, że spowodowane to było negocjacjami z WORD w Łomży w zakresie zamiany działek przeznaczonych na działalność statutową WORD-u będących własnością miasta Łomży w zamian za udział w części drogi dojazdowej do siedziby WORD, a jednocześnie do zaplecza socjalnego boiska treningowego. Przedstawił następnie wniosek i projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości położonych w Łomży przy ul. Zjazd (w załączeniu). Poprosił o pozytywną opinię do projektu uchwały.

Przewodniczący Komisji poinformował, że w dniu dzisiejszym wpłynęło pismo Wspólnoty Gruntowej „Pulwy” podpisane przez Przewodniczącego Wspólnoty Pana Andrzeja Podsiadło. Przedstawił pismo Wspólnoty Gruntowej „Pulwy” z dnia 19 listopada 2013 r. (w załączeniu). Zwracając się do Przewodniczącego Wspólnoty poprosił o wyjaśnienie, czy Pan Podsiadło posiada pełnomocnictwo Wspólnoty Gruntowej „Pulwy” od pozostałych członków Wspólnoty. Dodał, że rozpatrując wniosek podpisany przez Pana Podsiadło, chciałby mieć pełnomocnictwo członków Wspólnoty, a tym samym znać stanowisko członków wspólnoty w tej sprawie.

Andrzej Podsiadło - Przewodniczący Wspólnoty Gruntowej „Pulwy” stwierdził, że posiada. Wyjaśnił, że działa na podstawie upoważnienia zebrania ogólnego. Dodał, że w skład zarządu wspólnoty wchodzą 4 osoby.

Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że w dniu 16 marca 2011 roku wpłynął wniosek Wspólnoty Gruntowej „Pulwy” w sprawie dojazdu do nieruchomości przy ul. Zjazd. Kierując się ogólnie rozumianym interesem społecznym, uznaliśmy, że jesteśmy w stanie wyrazić zgodę na czasowe korzystanie z terenu miejskiego i dlatego też taka decyzja została wydana w dniu 28 marca 2011 roku na czas wykonania projektowanej drogi, jakkolwiek ta zgoda ma charakter uznaniowy, nie ma skutków natury prawnej. Zgodę tę należy traktować jako zgodę na czasowe wykorzystanie terenu miejskiego do momentu, kiedy pojawią się inne przesłanki zagospodarowania tego terenu. Pisaliśmy o zapewnieniu dojazdu przy czym należy brać pod uwagę, że teren wspólnoty obsługiwany jest również od ul. Nadnarwiańskiej. W związku z tym, że teren ten nie został uwzględniony prawnie w żadnej dokumentacji, Wspólnota Gruntowa „Pulwy” nie ma roszczeń o charakterze prawnym, nie przysługuje wspólnocie żadne roszczenie. Dodał, że teren nie jest objęty pełną kontrolą i jest to teren dzikiego wysypiska śmieci. Miasto nie ma koncepcji innej zagospodarowania tego terenu gdyż nie ma planu miejscowego dla tego obszaru. Oczywiście wspólnota nie ponosi odpowiedzialności za to, że mieszkańcy przywożą śmieci i wysypują je obok drogi dojazdowej, ale z naszego punktu widzenia istotne jest, że jednostka samorządowa szczebla wojewódzkiego jaką jest WORD, ma koncepcję zagospodarowania tego terenu, służącego mieszkańcom naszego miasta. Dodał, że istnieje możliwość kompromisowego usytuowania wjazdu na teren wspólnoty za pośrednictwem drogi dojazdowej biegnącej przy boisku treningowym. Została tam wybudowana tymczasowa brama i może stanowić miejsce, przez które będzie można obsługiwać teren pulw. Wymaga to porozumienia pomiędzy WORD-em, a wspólnotą. Stwierdził, że stanowisko miasta jest jednoznaczne. Uważamy, że istnieją podstawy do tego, aby dobrze zagospodarować miejsce, gdzie jest dzikie wysypisko śmieci na terenie miejskim, który nie jest obciążony żadnymi prawami na rzecz kogokolwiek. Jest to teren wolny od obciążeń.

Radna Bernadeta Krynicka uważa, że najpierw powinien zapewniony dojazd do terenów wspólnoty, a dopiero potem będziemy sprzedawać, czy zamieniać nieruchomości. Musimy do tej sprawy podejść uczciwie i zabezpieczyć interesy i WORD-u i Wspólnoty Gruntowej „Pulwy”. Nie na zasadzie słowa honoru, ale tak, żeby sprawa była prawnie załatwiona i uczciwie i dla jednych i dla drugich.

Radna Bogumiła Olbryś stwierdziła, że również jest za rozwiązaniem przedstawionym przez radną Krynicką. Dodała, że teren powinien być zabezpieczony w jakiś sposób przed nielegalnym składowaniem śmieci.

Andrzej Podsiadło - Przewodniczący Wspólnoty Gruntowej „Pulwy” wyjaśnił, że na terenie wspólnoty nie ma żadnych śmieci. Śmieci były na terenie części miejskiej. Przez 3 lata, kilka tysięcy złotych wspólnota zapłaciła za wywóz tych śmieci. Śmieci te były wywożone m.in. dlatego, że teren był otwarty. Dodał, że gdyby nie był Przewodniczącym Rady Osiedla, to nie otrzymałby materiałów dot. zamiany gruntów i Wspólnota Gruntowa „Pulwy” nie zostałaby poinformowana o tym.

Przewodniczący Komisji odnosząc się do wypowiedzi Prezydenta stwierdził, że jeżeli dobrze zrozumiał, to będzie spisane porozumienie, aby był swobodny dojazd do działek.

Radna Bernadeta Krynicka stwierdziła, że nie wierzy na słowo, że dojdzie do porozumienia pomiędzy WORD-em, a wspólnotą. Jest za tym, aby doszło do zamiany gruntów zgodnie z projektem uchwały, ale pod warunkiem, że zostaną zabezpieczone interesy właścicieli pulw. Jakie to ma znaczenie, w jakim charakterze na posiedzenie Komisji przychodzi Pan Podsiadło. Przedstawił dowody, że wspólnota nie została poinformowana o planowanej zamianie. Uważa, że Pan Przewodniczący i Komisja nie mogą być jednostronni, powinni działać zarówno w interesie WORD-u, jak i Wspólnoty Gruntowej „Pulwy”.

Przewodniczący Komisji stwierdził, że nie jest pewien, czy Pan Podsiadło posiada pełnomocnictwa pozostałych członków wspólnoty do ich reprezentowania. Poprosił o przedstawienie takiego pełnomocnictwa.

Radny Andrzej Grzymała stwierdził, że nie wiemy, czy Pan Podsiadło nie jest upoważniony, ponieważ statut wspólnoty może mówić, że jej przewodniczący może reprezentować wspólnotę. Pan Podsiadło jako przedstawiciel wspólnoty przyszedł dowiedzieć się co się dzieje z tą działką, a Komisja powinna zrobić wszystko, aby to wyjaśnić.

Andrzej Podsiadło - Przewodniczący Wspólnoty Gruntowej „Pulwy” wyjaśnił, że wielokrotnie reprezentuje Wspólnotę Gruntową „Pulwy” i nikt mu nie zarzucił, że nie posiada upoważnienia.

Radna Bernadeta Krynicka uważa, że dyskusja jest niepotrzebna, ponieważ Pan Prezydenta stwierdził, że porozumienie jest możliwe i sprawa będzie ugodowo załatwiona. Dlatego też zaproponowała, aby Komisja spotkała się w tej sprawie 15 minut przed sesją w dniu 27 listopada, sprawa pulw zostanie załatwiona, Komisja zobaczy dokument porozumienia i wówczas z ręką na sercu zaopiniuje projekt uchwały. Uważa, że dalsza dyskusja jest bezzasadna.

Komisja przyjęła propozycję radnej Krynickiej. Ustalono, że posiedzenie Komisji odbędzie się w dniu 27 listopada br. o godz. 9.30 celem zaopiniowania projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości położonych w Łomży przy ul. Zjazd.

Ad. 3

Grzegorz Lewańczuk – Prezes MPWiK przedstawił wniosek i projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia taryfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na terenie Miasta Łomża i na terenie Gminy Piątnica (w załączeniu).

Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

Radna Bernadeta Krynicka poprosiła o wyjaśnienie, jak to jest, że Łomża ma wyższe stawki za wodę, niż Piątnica.

Grzegorz Lewańczuk – Prezes MPWiK wyjaśnił, że to wszystko wynika z kosztów jakie są w Piątnicy, a jakie są w Łomży, no i oczywiście od sprzedaży.

Wiesław Jarmosz – MPWiK uzupełniając dodał, że ceny wody w Piątnicy były zawsze niższe, niż ceny za wodę w Łomży. Jednym z najpoważniejszych elementów kosztów jest amortyzacji. W Piątnicy nie ma amortyzacji, ponieważ majątek gminy Piątnicy jeśli chodzi o urządzenia nie jest na stanie MPWiK-u.

Radny Ireneusz Cieślik odnosząc się do wypowiedzi Prezesa MPWiK i wskaźnika inflacji w wysokości 2,6 % stwierdził, że przy określaniu wysokości stawek podatku podawany był wskaźnik inflacji na poziomie 0,9 %. Poprosił o wyjaśnienie skąd wzięło się 2,6 %.

Grzegorz Lewańczuk – Prezes MPWiK wyjaśnił, że wysokość wskaźnika inflacji wynika z założeń budżetowych. 2,3 % są to wszystkie inne koszty, 2,6 % są to płace.

Radna Bogumiła Olbryś stwierdziła, że woda jest bardzo droga w Łomży, ścieki są jeszcze droższe. Dodała, że wiele osób narzeka na odór z oczyszczalni ścieków.

Grzegorz Lewańczuk – Prezes MPWiK stwierdził, że ścieki z czasem będą droższe dlatego, że cały obiekt został wybudowany 14 lat temu dochodzi do takiego zużycia technicznego, że trzeba będzie powoli myśleć o modernizacji. Wzrost ceny spowodowany jest pewnym etapem tej modernizacji, a mianowicie instalacji do suszenia osadów ściekowych i pewna część amortyzacji uwzględniona jest w cenie na 2014 rok. Odnośnie odorów dodał, że kilka lat temu wykonaną dokumentację na utylizację odorów. W planach wieloletnich była realizacja tego, ale przypomniał, że Rada Miejska zmieniła zapisy w planach i zamiast instalacji, wykonane zostały inne zadania sieciowe. Stwierdził, że przedsiębiorstwo starało się w WFOŚ o pozyskanie środków. Sam projekt został negatywnie oceniony i w odpowiedzi przedsiębiorstwo zostało poinformowane, że nie ma negatywnego oddziaływania na środowisko i środków nie pozyskano. Na dzień dzisiejszy spółka jest po przetargu na wykonawstwo koncepcji, chodzi o pozyskanie środków na lata 2014 – 2020. W przyszłym roku będziemy po przetargu na wykonawstwo dokumentacji i w ramach nowych inwestycji modernizacyjnych będziemy starali się ten problem również rozwiązać, co również, w jakimś stopniu, wpłynie na poziom cen.

Radny Andrzej Wojtkowski poprosił o wyjaśnienie, co będzie w momencie, kiedy Rada Miejska nie wyrazi zgody na podwyższenie cen za wodę i odprowadzenie ścieków. Czy ceny wzrosną, czy nie.

Grzegorz Lewańczuk – Prezes MPWiK stwierdził, że ceny wzrosną bez względu na decyzję Rady Miejskiej. Kwestie te reguluje ustawa.

Innych uwag nie zgłoszono. Przewodniczący zamknął dyskusję, a następnie poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Komisja , w wyniku głosowania 2 głosami za, przy 7 głosach przeciw i 3 głosach wstrzymujących, negatywnie zaopiniowała projekt uchwały zawarty w druku nr 626 A.

Korzystają z obecności Prezesa MPWiK Spółka z o.o. Przewodniczący Komisji zaproponował omówienie informacji o przygotowaniu przedsiębiorstwa do sezonu zimowego 2013/2014. Komisja przyjęła propozycję Przewodniczącego Komisji.

Grzegorz Lewańczuk – Prezes MPWiK przedstawił informację w sprawie przygotowania Spółki do prowadzenia usług w warunkach zimowych (w załączeniu).

Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 8 głosami za, przy braku głosów przeciw i 2 głosach wstrzymujących przyjęła informację MPWiK o przygotowaniu do sezonu zimowego 2013/2014.

Ad. 4

Henryka Pezowicz – Naczelnik WGN przedstawiła wniosek i projekt uchwały Prezydenta w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż, w trybie bezprzetargowym, nieruchomości stanowiącej własność Miasta Łomży, która nie może być zagospodarowana jako odrębna nieruchomość, a przeznaczona do poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej (w załączeniu).

Uzupełniając Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta wyjaśnił, że stan prawny dojazdu do nieruchomości Państwa Prorok nie jest uregulowany od czasu śp. Prezydenta Turkowskiego. Miasto będzie w dalszym ciągu posiadało pas działki, gdzie będzie odbywał się ruch pieszy pomiędzy ul. Dobrą, a ul. Sikorskiego. Takie rozwiązanie było konsultowane z Radą Osiedla tego terenu. Gwarantuje ono miastu możliwość utwardzenia powierzchni, reguluje nieuregulowany stan prawny i ułatwia dojście do przystanku MPK. Droga dojazdową do posesji Państwa Prorok był teren działki miejskiej.

Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

Radna Bogumiła Olbryś uważa, że sprawę tę należy uregulować. Dodała, że na terenie Łomżycy takich nieuregulowanych spraw jest „zatrzęsienie”.

Przewodniczący Komisji odnosząc się do wypowiedzi Prezydenta wyjaśnił, że opinia w tej sprawie była negatywna ze względów bezpieczeństwa.

Radny Andrzej Grzymała zwrócił uwagę, że z wniosku wynika, iż Państwo Prorok są właścicielami działki o powierzchni 80 m i chcą dokupić 50 m. Uważa, że wniosek został źle sformułowany.

Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta wyjaśnił, że własność Państwa Prorok rozbita jest na dwie działki i rzeczywiście zapis we wniosku jest zbyt skromny. Dodał, że wniosek zostanie rozszerzony.

Radny Janusz Mieczkowski stwierdził, że działka jest podzielona w dosyć dziwny sposób. Nie ma linii prostej, a tworzy załamania. Uważa, że należy wyrazić zgodę na sprzedaż nieruchomości, ale czy w ten sposób miasto nie pogorszy kształt swojej działki, czy to nie może być proste.

Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta wyjaśnił, że taki kształt działki podyktowany jest wymogami usytuowania bramy dojazdowej. Przedstawił mapę omawianego terenu.

Prorok – mieszkaniec miasta stwierdził, że sytuacja z dojazdem i jej regulacja trwa od wielu lat. Żałuje, że nigdy nie skorzystał z opinii Komisji Gospodarki Komunalnej. Zawsze przebiegało to w ten sposób, że pismo trafiało do Prezydenta i któryś z naczelników pisał nie i sprawa pozostawała nierozstrzygnięta. Wszelkie zmiany, których rozmawiamy w chwili obecnej wynikły z tego, że sąsiad korzysta z trzech wjazdów do swojej posesji. Ponadto jego działania miały spowodować to, że nie mielibyśmy jakiegokolwiek dojazdu do posesji. Dlatego też wystąpili do Pana Prezydenta o pomoc w tej sprawie. Dodał, że po rozmowach z Panem Prezydentem, godzą się na pewne sytuacje, ale 100 % satysfakcji nie mają. Uważa, że przejście piesze mogłoby być wystarczające o szerokości 1 metra, ponieważ linia załamania spowodowałaby łagodniejszy dojazd do działki.

Innych uwag nie zgłoszono.

Komisja, w wyniku głosowania 11 głosami za – jednogłośnie, zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zgodnie z drukiem nr 624 A.

Ad. 5

Henryka Pezowicz – Naczelnik WGN przedstawiła wniosek i projekt uchwały Prezydenta w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż, w trybie bezprzetargowym, nieruchomości stanowiącej własność Miasta Łomży na prawach Powiatu, która nie może być zagospodarowana jako odrębna nieruchomość, a przeznaczona do poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej (w załączeniu).

Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

Radny Janusz Mieczkowski stwierdził, że trzeba przekazać tę działkę.

Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta stwierdził, że aby nie było tak, że bezkrytycznie podchodzimy do tego typu wniosków wyjaśnił, że bardzo szczegółowo była analizowana kwestia utrzymania kontroli nad newralgicznym miejscem skrzyżowania. Jest spora część terenu pozostawiona we władaniu miasta. Nie przychyliliśmy się do wniosku Państwa Jankowskich w całości. W pasie tym biegnie sieć ciepłownicza i w związku z tym to też było brane pod uwagę w trakcie rozpatrywania wniosku.

Innych uwag nie zgłoszono.

Komisja, w wyniku głosowania 11 głosami za – jednogłośnie, zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zgodnie z drukiem nr 629 A.

Ad. 6

Henryka Pezowicz – Naczelnik WGN przedstawiła wniosek i projekt uchwały Prezydenta w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości położonych w Łomży przy ul. Studenckiej (w załączeniu).

Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

Radny Janusz Mieczkowski zauważył, że dokonując zamiany pogarszamy sobie kształt działki miejskiej. Do tej pory działka miejska ma kształt zbliżony do prostokąta. Po oddaniu 7 – metrowego paska, nie będzie to już prostokąt i kształt działki ulegnie pogorszeniu. Stwierdził, że plac zabaw został usytuowany na działce, która była we władaniu Wyższej Szkoły Agrobiznesu, a można było usytuować go na działce miejskiej, a teraz to, co załatwiamy, jest to sprawa wtórna. Zrobiono plac zabaw na czyimś terenie i teraz trzeba to uregulować.

Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta stwierdził, że w budżecie 2012 roku mieliśmy program budowy placów zabaw. Wielokrotnie spotykaliśmy się w gronie osób, które odpowiadały za wskazanie lokalizacji, również MPGKiM, które jednoznacznie wskazywały, że nie ma innej lokalizacji w tym rejonie, a chodziło o zapewnienie placu zabaw dla dzieci mieszkańców osiedla, a nie dla przedszkola, jak przy ul. Studenckiej. To było jedyną przesłanką tego, że miasto podjęło negocjacje z WSA w sprawie uzyskania terenu, który był w użytkowaniu wieczystym, a był własnością Skarbu Państwa. W związku z tym plac zabaw powstał w tym miejscu. Może mieć tylko pretensje do siebie, ponieważ odpowiada za te sprawy, że nie doszło do przeprowadzenia transakcji pod nazwą zamiana gruntu.

Przewodniczący Komisji zamknął dyskusję.

Komisja, w wyniku głosowania 11 głosami za – jednogłośnie, zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zawarty w druku nr 633 A.

Ad. 7

Janusz Nowakowski – Dyrektor MPK przedstawił informację na temat przygotowania do sezonu zimowego 2013/2014 (w załączeniu).

Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania, 11 głosami za – jednogłośnie przyjęła przedstawioną informację.

Marian Mielcarek - Prezes MPWiK przedstawił przygotowanie miejskiego systemu ciepłowniczego do sezonu grzewczego 2013 / 2014 (w załączeniu). Dodał, że nie można przewidzieć awarii, ani też ich wykluczyć. Generalnie jednak spółka ma podstawę sądzić, że sezon grzewczy powinien przebiegać bez zakłóceń.

Radny Zbigniew Lipski stwierdził, że z przedstawionego materiału wynika, że zapasy węgla dają przekonanie, że przedsiębiorstwo jest należycie przygotowane do sezonu zimowego.

Innych uwag nie zgłoszono. Komisja, w wyniku głosowania 9 głosami za – jednogłośnie, informację przyjęła.

Marek Olbryś – Z-ca Dyrektora MPGKiM przedstawił informację o przygotowaniu przedsiębiorstwa do sezonu zimowego 2013/2014 (w załączeniu).

Janusz Nowakowski – Dyrektor MPK zwrócił się z prośbą do Dyrektora MPGKiM, aby komunikacja mogła być niezawodna, o odśnieżanie dróg, przystanków, aby pasażerowie autobusów nie wysiadali w zaspy.

Radna Bernadeta Krynicka stwierdziła, że chciałaby usłyszeć deklarację Dyrektora MPGKiM, że chodniki i przystanki w mieście będą odśnieżane. Dodała, że przy SP nr 7 nigdy nie jest odśnieżony parking. Uważa, że przed godz.. 7.00 rano parking powinien być odśnieżony. Poprosiła o zwrócenie uwagi i odśnieżanie chodników i parkingów przy wszystkich szkołach.

Marek Olbryś – Z-ca Dyrektora MPGKiM wyjaśnił, że miasto podzielone jest na 34 rejony, odśnieżanie rozpoczyna się od 5.00 rano i wszędzie tam, gdzie można wjechać pracuje sprzęt. Problemem jest odśnieżanie parkingów w sytuacji, kiedy właściciele nie przestawią aut na czas odśnieżania. Odnośnie parkingów przy szkołach wyjaśnił, że są one odśnieżane, a nawet wywożony jest śnieg z parkingów.

Radny Janusz Mieczkowski stwierdził, że pozytywnie ocenia działalność przedsiębiorstwa w okresie zimowym. Samo przygotowanie jednak to nie wszystko, ponieważ w grę wchodzą warunki atmosferyczne. Zwrócił się z prośbą do Dyrektora MPGKiM o odśnieżanie ul. Ciepłej.

Przewodniczący Komisji stwierdził, że MPGKiM ocenia jako bardzo dobrze przedsiębiorstwo, którego zima nie zaskakuje. Już o godz. 6.00 chodniki są odśnieżone, posypane piaskiem. Przedsiębiorstwo nie narzeka na wysokość dofinansowania, a przybywa przedsiębiorstwu obowiązków. Powstają nowe drogi, chodniki, pasy zieleni. Wszystko jest utrzymywane w należytym stanie. Jest pełen podziwu dla ludzi, którzy wstają o 4.00 – 5.00 rano, żeby zapewnić mieszkańcom dojście do pracy.

Radna Bernadeta Krynicka dodała, że nie można przesadzać z chwaleniem, przedsiębiorstwo dobrze działa, ale jadąc zimą do pracy na godz. 7.00 widziała ludzi idących ulicą, ponieważ chodniki nie były odśnieżone. Takie sytuacje miały miejsce na ul. Sikorskiego, Wojska Polskiego, Skowronka i chwalmy dnia przed zachodem słońca.

Przewodniczący zamknął dyskusję.

Komisja, w wyniku głosowania 7 głosami za – jednogłośnie przyjęła informację o przygotowaniu przedsiębiorstwa do sezonu zimowego 2013/2014.

Ad. 8

Przewodniczący Komisji przedstawił pismo Anny i Kazimierza Ostaniewicz w sprawie wszczęcia postępowania w celu uregulowania stanu prawnego nieruchomości (w załączeniu). Zaproponował przekazanie pisma do Prezydenta Miasta celem rozpatrzenia. Komisja jednogłośnie przekazała pismo do Prezydenta.

W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.

  • Data powstania: Data powstania: piątek, 20 gru 2013 14:03
  • Data opublikowania: piątek, 20 gru 2013 14:05
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej