Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokół 4 z dnia 19 lutego 2015 roku

Komisja realizowała następujący porządek obrad:

 

 

 

  1. Przyjęcie protokołu nr 3/15 z dnia 13 stycznia 2015 roku
  2. Informacja Prezydenta Miasta o zawartych umowach najmu, użyczenia i pozyskiwanych dochodach w 2014 roku w obiektach zarządzanych przez MOSiR – druk nr 39
  3. Informacja o przygotowaniu wypoczynku dzieci i młodzieży w czasie ferii zimowych 2015 (w tym zgrupowania, obozy sportowe, organizowane przez uczniowskie kluby sportowe i inne kluby) – druk nr 32
  4. Informacja Prezydenta Miasta o przyznanych laurach dla najlepszych sportowców, trenerów i wyróżnienia dla sponsorów  /Gala Sportu/ - druk nr 42
  5. Informacja Prezydenta Miasta o możliwości utworzenia punktu konsultacyjnego dla organizacji pozarządowych, stowarzyszeń i klubów sportowych
  6. Sprawy różne i wolne wnioski

Ad. 1

Przyjęcie protokołu nr 3/15 z dnia 13 stycznia 2015 roku

 

Komisja nie wniosła uwag do protokołu nr 3/15 z poprzedniego posiedzenia. Komisja protokół przyjęła.

Ad. 2

Informacja Prezydenta Miasta o zawartych umowach najmu, użyczenia i pozyskiwanych dochodach w 2014 roku w obiektach zarządzanych przez MOSiR – druk nr 39

Informację w powyższej sprawie przedstawiła Pani Krystyna Łukasiuk – Zastępca Dyrektora MOSiR w Łomży, zgodnie z drukiem nr 39 – w załączeniu do protokołu.

Radny Łukasz Kacprowski stwierdził, że zgodnie z informacją przekazaną Radzie na działalność MOSiR są przyznawane środki finansowe z budżetu miasta w oparciu o roczny plan finansowy ośrodka przygotowywany przez Dyrektora MOSiR. Poprosił o wyjaśnienie jakie środki finansowe z budżetu miasta otrzymuje MOSiR, a jakie pozyskuje z innych źródeł, a które tworzą jego dochód.

Pani Krystyna Łukasiuk – Zastępca Dyrektora MOSiR stwierdziła, że na ostatniej stronie informacji przedstawione zostało zestawienie dochodów i wydatków MOSiR za rok 2013 i 2014, z którego wynika, że MOSiR prowadząc oszczędnościową politykę w 2014 roku uzyskał lepsze dochody niż w roku 2013 pomimo tego, że przybyło MOSiR obiektów, za których użytkowanie nie pobiera zupełnie opłat od jednostek miejskich i osób prywatnych – np. scena mobilna, miasteczko ruchu drogowego, czy Sala Historii Sportu Łomżyńskiego.

Radny Łukasz Kacprowski kontynuując wypowiedź stwierdził, że w informacji znalazł się także zapis następującej treści: „Zastosowane upusty i wejścia nieodpłatne na pływalniach miejskich, lodowisku i stadionie miejskim w 2014 roku pomniejszyły dochód MOSiR o ok. 500tys.zł”. Poprosił o szersze wyjaśnienie w/w zapisu.

Pani Krystyna Łukasiuk – Zastępca Dyrektora MOSiR wyjaśniła, że:

- „Orlik” jako obiekt dofinansowywany przez Ministerstwo Finansów jest obiektem nieodpłatnym, ogólnodostępnym

- „Biały Orlik” – obiekt również dofinansowany przez Ministerstwo Finansów. Miasto uzyskało zgodę na pobieranie opłat za obiekt na zasadzie „po kosztach” i dzięki temu jest to obiekt w zasadzie samofinansujący się

- stadion miejski, pływalnia miejska nr 2, miasteczko ruchu drogowego oraz tereny sportowo-rekreacyjne nad Narwią to obiekty dofinansowane z funduszy unijnych. Miasto podpisując umowy na w/w obiekty z Urzędem Marszałkowskim wiedziało, że to nie będą obiekty dochodowe, że mają one służyć mieszkańcom Łomży, a nie na siebie zarabiać

Ponadto wyjaśniła, że obowiązują dwie uchwały Rady Miejskiej Łomży, tj. uchwała z 2010 roku, na mocy której z opłat za korzystanie z pływalni otrzymali wszyscy uczniowie szkół miejskich oraz uchwała z roku 2012 zwalniająca z opłat wszystkie przedszkola. Dodała, że na kwotę 500tys.zł, która zmniejszyła w 2014 roku dochód MOSiR składają się wejścia na stadion ŁKS /połowa wejść na mecze i zawody jest nieodpłatna w ramach zwolnień udzielonych przez Prezydenta Miasta/. Kolejnym czynnikiem, który wpłynął na zmniejszone dochody ośrodka jest Karta Dużej Rodziny, która obowiązuje na wszystkich płatnych obiektach zarządzanych przez MOSiR. Kończąc wypowiedź stwierdziła, że MOSiR pobiera bardzo niskie ceny za świadczone usługi, od lat ich nie podnosi, ponieważ obiekty ośrodka mają służyć mieszkańcom miasta. Pomimo w/w czynników dochód MOSiR wcale nie jest mały. Gdyby doliczyć do tych 500tys.zł kwotę, jaką ośrodek zarobił, to założony plan na 2014 rok zostałby wykonany. Raz jeszcze podkreśliła, że działalność MOSiR ma służyć mieszkańcom, z samego założenia jest działalnością niefinansującą się. Poinformowała następnie Komisję, że został ogłoszony przetarg /trzynasty/ na wynajem lokalu pod gastronomię. Jest spore zainteresowanie lokalem. Cena została lekko obniżona. 2 marca odbędzie się przetarg i rozstrzygnie kto będzie nowym wynajmującym.

Radny Zbigniew Prosiński nawiązując do wypowiedzi dot. przetargu na lokal pod gastronomię na pływalni nr 2 poprosił o wyjaśnienie czy spore zainteresowanie gastronomią oznacza, że jest więcej podmiotów, które tą działalnością są zainteresowane? Poprosił również o podanie ceny wystawionej do przetargu za m2 powierzchni.

Pani Krystyna Łukasiuk – Zastępca Dyrektora MOSiR stwierdziła, że są telefony w sprawie przetargu na lokal pod gastronomię. Nie potrafi jednak przewidzieć czy wszystkie osoby dzwoniące złożą oferty. Odnośnie ceny wyjaśniła, że cena wywoławcza to 4zł za m2., postąpienie musi wynosić minimum 1zł plus opłaty za energię elektryczną, wodę i ścieki. Wcześniej była cena 5zł za metr plus postąpienie w wysokości 1zł. Wynajmujący obecnie lokal zrezygnował z wynajmu.

Radny Jan Olszewski poprosił o informację jaki jest koszt utrzymania pływalni nr 1 i pływalni nr 2 i ile do utrzymania tych obiektów dopłaca miasto.

Pani Krystyna Łukasiuk – Zastępca Dyrektora MOSiR stwierdziła, że na w/w pytanie udzielona zostanie odpowiedź na piśmie.

Następnie radny Jan Olszewski poruszył kwestię utrzymania bieżni /chodnika/ ciągnącego się wzdłuż obiektu przy ul. Konstytucji 3 Maja. Poprosił o podanie jaka jest długość tej drogi wewnętrznej wzdłuż wału „strzelnicy” oraz o wyjaśnienie jakie działania podejmuje MOSiR aby na terenie obiektu był respektowany zakaz wyprowadzania psów, by nie niszczone były tabliczki z napisem „zakaz wyprowadzania psów”? Dodał, że starał się tematem „zainteresować” Straż Miejską, jednak bezskutecznie.

Pani Krystyna Łukasiuk – Zastępca Dyrektora MOSiR wyjaśniła, że obiekt przy ul. Konstytucji 3 Maja jest obiektem ogólnodostępnym. Nie wie w jaki sposób MOSiR miałby pilnować aby wyprowadzające psy na ten teren nie wchodziły. Poprosiła o podpowiedź, o możliwe do zastosowania rozwiązanie.

Radny Zbigniew Prosiński wyjaśnił, że na obiekcie działa monitoring.

Pani Krystyna Łukasiuk – Zastępca Dyrektora MOSiR wyjaśniła, że w ubiegłym roku kiedy została spalona ścianka wspinaczkowa monitoring nie pomógł w ustaleniu sprawców zdarzenia.

Radny Zbigniew Prosiński wyjaśnił, że ściankę wspinaczkową obsługuje jedna obrotowa kamera, która w momencie podpalania ścianki wspinaczkowej mogła nie być na nią skierowana. Kamer na obiekcie jest dużo więcej. Trzy z nich są umieszczone na przejściu pomiędzy ul. Konstytucji a ul. Śniadeckiego. Tymi kamerami należy się posłużyć, wychwycić kilku właścicieli psów i z Policją oraz administracją osiedla chociażby upomnieć. Na dziś mieszkańcy są przekonani, że monitoring tylko sztucznie sobie wisi, że nie jest obsługiwany, że prawdopodobnie w ogóle nie działa. Ukarani właściciele psów poinformują inne osoby i w ten sposób najskuteczniej uda się z tego terenu usunąć zanieczyszczające obiekt pieski. Dodał, że właściciele psów dokładnie wiedzą w jakich godzinach teren patroluje Straż Miejska. Należy zmienić godziny patroli Straży Miejskiej, przeprowadzić jednodniową akcję i wykorzystując monitoring ustalić osoby, które na obiekcie wyprowadzają psy, nie stosują się do obowiązującego zakazu.

Pani Agnieszka Muzyk – Zastępca Prezydenta Miasta zabierając głos w w/w sprawie stwierdziła, że jej zdaniem pomysł radnego Prosińskiego jest bardzo dobry. Ze swej strony zapewniła, że zwróci się do Straży Miejskiej z prośbą o zmianę godzin patrolowania obiektu.

Przewodniczący obrad – radny Andrzej Wojtkowski poruszył kwestię pływalni miejskich. Stwierdził, że na pływalni nr 2 jest dwukrotnie więcej wejść niż na pływalni nr 1. Zastanawia się nad przyczyną tego stanu rzeczy oraz możliwością zwiększenia liczby osób korzystających z pływalni nr 1.

Pani Krystyna Łukasiuk – Zastępca Dyrektora MOSiR wyjaśniła, że jej zdaniem przyczyną większego zainteresowania mieszkańców pływalnią nr 2 jest jej atrakcyjność, tj. oprócz basenu obiekt wyposażony jest w saunę, grotę solną, zjeżdżalnię, itd.

Następnie Przewodniczący obrad poruszył sprawę kriokomory, do której co miesiąc miasto dopłaca 1600zł. Stwierdził, że od lat MOSiR podejmuje działania zmierzające do wynajęcia tego obiektu, jednak bezskutecznie. Poprosił Panią Dyrektor Łukasiuk o bieżące informacje w sprawie kriokomory.

Pani Krystyna Łukasiuk – Zastępca Dyrektora MOSiR wyjaśniła, że w 2014 roku odbyły się trzy turnusy w kriokomorze. W roku bieżącym odbył się już jeden turnus i trwają zapisy na drugi turnus. Dodała, że MOSiR prowadził rozmowy ze szpitalem, z NFZ, z poradnią sportową, jednak nie udało się kriokomory nikomu wydzierżawić.

Radny Łukasz Kacprowski stwierdził, że należy przeprowadzić akcję promocyjną, ukazującą jakie walory zdrowotne przynosi terapia zimnem w kriokomorze. Być może wiele osób z niewiedzy boi się zaryzykować i poddać tego typu terapii.

Pani Krystyna Łukasiuk – Zastępca Dyrektora MOSiR zapewniła, że MOSiR podejmuje wiele działań w kierunku uruchomienia kriokomory. W chwili obecnej trwają zapisy na drugi w tym roku turnus. Jak uzbiera się grupa 20-25 osób kriokomora zostanie uruchomiona.

Kolejno Przewodniczący obrad poruszył sprawę basenu przenośnego. Zaproponował przeniesienie obecnie funkcjonującego latem basenu na obiekcie przy ul. Konstytucji 3 Maja lub zakupienie drugiego basenu i umiejscowienie go na terenach rekreacyjnych nad Narwią. Wyjaśnił, że duża liczba osób przychodzi na bulwary i basen byłby dodatkową atrakcją.

Pani Agnieszka Muzyk – Zastępca Prezydenta Miasta Łomży stwierdziła, że bardzo dużo dzieci i młodzieży korzysta z basenu odkrytego umieszczanego latem na obiekcie strzelnicy. Jest to jedyne miejsce w tym rejonie miasta gdzie dzieciaki mają możliwość kąpać się w basenie, to miejsce latem żyje, dzięki temu basenowi również.

Następnie Przewodniczący obrad kończąc dyskusje w tym punkcie obrad stwierdził, że w latach 2013 i 2014 dochody MOSiR wzrosły. Na ręce Pani Dyrektor złożył gratulacje i życzenia dalszej owocnej pracy Dyrektorowi i pracownikom ośrodka.

Komisja informację przyjęła.

Ad. 3

Informacja o przygotowaniu wypoczynku dzieci i młodzieży w czasie ferii zimowych 2015 (w tym zgrupowania, obozy sportowe, organizowane przez uczniowskie kluby sportowe i inne kluby) – druk nr 32

Informację w powyższej sprawie przedstawiła Komisji Pani Ewa Grygo – Naczelnik Wydziału Kultury, Promocji i Sportu, zgodnie z drukiem nr 32 – w załączeniu do protokołu.

Przewodniczący obrad stwierdził, że z przedłożonej informacji wynika, że z wypoczynku w mieście zorganizowanego przez szkoły, instytucje kultury, MOSiR, kluby i stowarzyszenia sportowe w czasie ferii zimowych skorzystało ok. 4tys. dzieci i młodzieży. Dodał, że jedyną intrygującą rzeczą jest fakt, że w czasie ferii zimowych brak jest w szkołach zajęć sportowych. Jest to powodem braku środków na ten cel w budżecie miasta.

Komisja nie wniosła uwag do przedłożonej informacji.

Komisja informację przyjęła.

Ad. 4

Informacja Prezydenta Miasta o przyznanych laurach dla najlepszych sportowców, trenerów i wyróżnienia dla sponsorów  /Gala Sportu/ - druk nr 42

Komisja nie wniosła uwag do przedłożonej informacji. Informację w powyższej sprawie Komisja przyjęła.

Ad. 5

Informacja Prezydenta Miasta o możliwości utworzenia punktu konsultacyjnego dla organizacji pozarządowych, stowarzyszeń i klubów sportowych

Informację w powyższej sprawie przedstawiła Komisji Pani Agnieszka Muzyk – Zastępca Prezydenta Miasta – w załączeniu do protokołu. Uzupełniając przedłożoną informację Pani Prezydent wyjaśniła, że w dniu 4 marca br. odbędzie się spotkanie z przedstawicielami organizacji pozarządowych. Spotkanie to będzie miało na celu zapoznanie się z problemami organizacji, z oszacowaniem diagnozy potrzeb, będzie też część warsztatowa. Dodała, że miasto chce współpracować z organizacjami pozarządowymi w sposób zorganizowany, nie sporadyczny. Z tego co osobiście zauważyła wynika, że najistotniejszym problemem stowarzyszeń i organizacji pozarządowych jest pisanie wniosków. Punkt konsultacyjny, o którym mowa w tym punkcie obrad miałby służyć między innymi pomocą w tym zakresie. Na spotkaniu z organizacjami zechce się dowiedzieć jakie są oczekiwania organizacji wobec punktu konsultacyjnego i wobec Prezydenta Miasta. Prezydent Miasta planuje poszerzyć wydział obsługi projektów o stanowiska, które będą wspomagały m.in. organizacje i jednostki miejskie w pisaniu projektów miękkich. Zapewniła, że władze miasta podejmą szereg działań zmierzających do szerszej współpracy miasta z organizacjami pozarządowymi, w tym do usprawnienia przepływu informacji dot. szkoleń, konferencji, imprez – wszelkich działań podejmowanych przez miasto, instytucje, organizacje na rzecz miasta i mieszkańców Łomży.

Radny Andrzej Modzelewski stwierdził, że jednym z ważnych elementów współpracy miasta z organizacjami pozarządowymi jest informowanie organizacji i pojawiających się programach ministerialnych, marszałkowskich, unijnych i miejskich i przekazywanie tej informacji do wiadomości publicznej. Jest wiele programów, konkursów, a łomżyńskie instytucje i organizacje nie uczestniczą w nich. Bardzo ważnym elementem jest również pomoc w pisaniu programów, o czym mówiła Pani Prezydent.

Pani Agnieszka Muzyk – Zastępca Prezydenta Miasta stwierdziła, że aby napisać dobry projekt należy napisać ich wiele. Nie należy zrażać się, że napisany projekt zostanie odrzucony. Należy podwyższać jakość pisania projektów, bo zawsze przechodzą projekty najlepsze i wylobbowane, dlatego należy wzmocnić wydział pisania projektów, by do miasta wpływało więcej środków z zewnątrz.

Radny Łukasz Kacprowski wyraził podziękowanie Pani Prezydent za to, że taki punkt konsultacyjny w Łomży powstanie. Stwierdził, że bardzo często nie pisanie projektów jest spowodowane lękiem, niewiedzą, obawami, że projekt nie przejdzie, czy też ich pisaniem „na kolanie”.

Pani Grażyna Czajkowska – przedstawiciel Łomżyńskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego stwierdziła, że docenia wkład miasta we współpracę z organizacjami pozarządowymi. Wyjaśniła, że Pani Anna Sobocińska – główny specjalista ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi robi dużo w tym kierunku, by wspomóc organizacje i szeroko je o wszystkim informować. Wsparcie prawne, księgowe, czy w pisaniu programów obawia się, że byłoby zbyt dużym obciążeniem dla w/w stanowiska urzędniczego.

Pani Agnieszka Muzyk – Zastępca Prezydenta Miasta zaproponowała aby szczegóły współpracy i pomocy miasta organizacjom pozarządowym pozostawić do czasu spotkania z organizacjami, o którym mówiła na wstępie omawiania tego punktu obrad. Dodała, że należy pamiętać o tym, że miasto stara się pomóc i wesprzeć stowarzyszenia, ale są one formą niezależną i miasto nie może zastąpić im prawnika, księgowego czy osoby piszącej program. Wszystkie szczegóły w tym zakresie zostaną omówione i szeroko przeanalizowane na spotkaniu w dniu 4 marca br.

Pani Grażyna Czajkowska – przedstawiciel ŁRDPP kontynuując wypowiedź stwierdziła, że w wielu miastach funkcjonują punkty konsultacyjne. Część z nich przekształciła się w ośrodki wsparcia organizacji pozarządowych, które pozyskują środki na swoje utrzymanie, a wspomagają organizacje w każdej dziedzinie. Utworzenie w mieście takiego ośrodka spowodowałoby może to, że nie byłoby sytuacji, że nasze organizacje nie dostaną środków. Potwierdziła wypowiedź Pani Prezydent, że bardzo istotnym elementem jest poprawa jakości składanych wniosków. Wyraziła także nadzieję, że Rada Miejska włączy się roboczo do działań związanych ze współpracą miasta z organizacjami pozarządowymi.

Na tym Przewodniczący obrad przerwał omawianie w/w punktu obrad. Zaproponował aby kolejne spotkanie w sprawie odbyło się w miesiącu maju lub czerwcu – po spotkaniach z organizacjami.

Ad. 6

Sprawy różne i wolne wnioski

  1. Przewodniczący obrad przedstawił pismo Lokalnej Organizacji Turystycznej „Ziemia Łomżyńska” dot. przedłożenia informacji z działalności LOT – pismo w załączeniu do protokołu. Następnie zwrócił się do Pani Prezydent z prośbą o wystąpienie z monitem do LOT o przedłożenie informacji Radzie na sesję marcową.
  2. Obecni na posiedzeniu przedstawiciele Stowarzyszenia Wodniaków Śródlądowych „Port Łomża” wręczyli Pani Prezydent banderę stowarzyszenia. Następnie przedstawili ofertę poczynienia działań w kierunku ożywienia bulwarów i portu w Łomży poprzez powołanie do życia imprezy masowej „Regaty międzyuczelniane” pod patronatem Prezydenta Miasta. Przedstawiciele stowarzyszenia zadeklarowali pomoc w organizacji i obsłudze regat, jak też zgłosili gotowość do odbycia wspólnie z Komisją Sportu, Turystyki i Rekreacji szeregu spotkań w uczelniach i szkołach średnich miasta Łomży w celu propagowania sportów wodnych na rzece Narew. Dodali, że w tym celu niezbędne jest bazy treningowej i zaplecza technicznego. Aby utworzyć miejsce do wykładów i spotkań w porcie zaproponowali użycie hangaru i ustawienie go w porcie na terenie należącym do MOSiR, do którego ośrodek przeniósłby swój sprzęt, a garaże można byłoby przeznaczyć po adaptacji na cele szkoleniowe. Poinformowali, że pismo w w/w sprawie zostanie przekazane Prezydentowi Miasta Łomży – Panu Mariuszowi Chrzanowskiemu.

Przewodniczący obrad zabierając głos w w/w sprawie poinformował, że w ubiegłym roku miało być reaktywowane Łomżyńskie Towarzystwo Wioślarskie. Powstała już nawet grupa inicjatywna, a z ramienia Prezydenta Miasta temat patrolował Pan Jerzy Lipiński. Niestety do dnia dzisiejszego ŁTW nie zostało reaktywowane. Następnie poinformował członków stowarzyszenia, że MOSiR w roku ubiegłym był zainteresowany przejęciem hangaru, jednak zbyt wysokie koszty jego usytuowania spowodowały, że hangar nadal znajduje się w magazynach MPGKiM.

Pani Krystyna Łukasiuk – Zastępca Dyrektora MOSiR wyjaśniła, że MOSiR odbył już spotkania z łomżyńskimi uczelniami. Ponadto wyjaśniła, że port nad Narwią jest projektem unijnym, obowiązuje trwałość projektu i ośrodek nie może zmieniać projektu poprzez zmianę przeznaczenia np. garaży.

Pani Agnieszka Muzyk – Zastępca Prezydenta Miasta stwierdziła, że omawiana kwestia nie zostanie w dniu dzisiejszym rozstrzygnięta. Zobowiązała się w przeciągu najbliższych kilku tygodni zorganizować robocze spotkanie w w/w sprawie z udziałem przedstawicieli komisji, stowarzyszenia i MOSiR celem zbadania i przeanalizowania tematu na wielu płaszczyznach i wdrożenia idei, która jest bardzo piękna.

  1. Radny Andrzej Modzelewski poinformował, że w tym tygodniu wpłynęło do Prezydenta Miasta Łomży pismo w sprawie budowy w ramach partnerstwa prywatno-publicznego kortów tenisowych na terenie MOSiR. Pismo otrzymało wstępną akceptację Prezydenta Miasta i zostało skierowane do Komisji Sportu. Zwrócił się z prośbą do Przewodniczącego Komisji o zajęcie się tematem.

Przewodniczący obrad wyjaśnił, że pismo w sprawie poruszonej przez radnego Modzelewskiego jeszcze do komisji nie wpłynęło. Jak pismo do komisji dotrze, zostanie na najbliższym posiedzeniu rozpatrzone.

  1. Radny Łukasz Kacprowski na ręce Pani Prezydent złożył podziękowania za pomoc w organizacji imprezy pn. „Rodzinne pływanie” w imieniu wszystkich rodzin, które w w/w imprezie uczestniczyły.
  2. Pani Agnieszka Muzyk – Zastępca Prezydenta Miasta Łomży serdecznie podziękowała dyrekcji MOSiR za zorganizowanie II 24godzinnego Maratonu Łomżyńskiego.

 

Więcej spraw różnych nie zgłoszono.

W związku z wyczerpaniem porządku dziennego Przewodniczący obrad zamknął posiedzenie komisji.

 

  • Data powstania: Data powstania: środa, 25 mar 2015 07:36
  • Data opublikowania: środa, 25 mar 2015 07:40
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej