Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokół nr 9/15 z dnia 27 października 2015 r.

Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan Zbigniew Prosiński – Przewodniczący Komisji Bezpieczeństwa i Porządku, który po powitaniu zaproszonych gości, zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum, przedstawił porządek obrad (w załączeniu). Poprosił o uwagi do zaproponowanego porządku. Komisja nie wniosła uwag i przyjęła następujący porządek obrad: 1. Przyjęcie protokołu nr 8/15 z dnia 23 września 2015 r. 2. Analiza zagrożeń bezpieczeństwa w ruchu drogowym na ulicach miasta, działania zapobiegawcze i planowane, ocena i prognozy skuteczności: a) informacja Komendanta Miejskiego Policji – druk nr 213 b) informacja Prezydenta Miasta o stanie infrastruktury i rozwiązań w kierunku poprawy bezpieczeństwa na ulicach miasta. c) informacja Prezydenta Miasta o działaniach Straży Miejskiej w zakresie współdziałania ze służbami na rzecz poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym – druk nr 213/1 d) informacja Inspekcji Transportu Drogowego o działaniach bieżących i planowanych na terenie miasta – druk nr 213/2. 3. Informacja na temat funkcjonowania schroniska dla bezdomnych zwierząt. 4. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie opłat od posiadania psów, terminów płatności oraz zwolnień na 2016 rok – druk nr 203 C. 5. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie ustalenia obowiązujących w 2016 roku stawek opłat za usunięcie pojazdu z drogi i jego przechowywanie na parkingu strzeżonym oraz wysokości kosztów powstałych w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu – druk nr 204, 204 A. 6. Sprawy różne.

Ad. 1

            Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.

            Komisja przyjęła protokół nr 8/15 z dnia 23 września 2015 roku bez uwag.

 

Ad. 2

            Piotr Pietrzak – KMP Łomża przedstawił analizę stanu bezpieczeństwa na ulicach m. Łomży za okres styczeń-wrzesień 2015 r. Komendy Miejskiej Policji w Łomży (w załączeniu).

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Radny Andrzej Wojtkowski odnosząc się do przedstawionej informacji i wypowiedzi Pana Komendanta, że niebezpieczeństwo na przejściach wynika z winy kierujących stwierdził, że można na palcach jednej ręki policzyć przejścia w mieście, które są dobrze oświetlone. Uważa, że należałoby niektóre przejścia dla pieszych mocno oświetlić. Czasami jest niedobra pogoda, pada deszcz i faktycznie nic nie widać. Faktem jest, że kierowcy nie uważają, ale nie wie, czy nie należałoby kilka najbardziej niebezpiecznych przejść doświetlić tak, jak ma to miejsce na ul. Polowej.

            Andrzej Karwowski – Naczelnik WGK stwierdził, że jest to kwestia pieniędzy. Jeżeli będą pieniądze na oświetlenie, to będzie to robione. Jeśli chodzi o koszty, to są one różne w zależności od miejsca w jakim zlokalizowane jest przejście dla pieszych.

            Przewodniczący Komisji zwrócił się z prośbą, aby we współpracy z policją przygotować na następne posiedzenie Komisji wykaz przejść dla pieszych wymagających lepszego oznakowania z podaniem środków. Dodał, że oczywiście chodzi o najbardziej niebezpieczne przejścia.

            Andrzej Karwowski – Naczelnik WGK stwierdził, że taki wykaz zostanie przygotowany.

            Radny Stanisław Oszkinis zwrócił uwagę, że dużym zagrożeniem są przejścia dla pieszych na ulicach dwupasmowych. Samochody zatrzymują się na prawym pasie, żeby przepuścić pieszych, a w tym samym czasie samochody na lewym pasie jadą dalej stwarzając zagrożenie dla znajdujących się na pasach osób. Zwrócił się z prośbą o uczulenie patroli, aby zwracały uwagę na przejścia dla pieszych, gdzie nie ma sygnalizacji świetlnej, a szczególnie przy Al. Legionów w dwóch miejscach: przy szkole muzycznej i przy rondzie, oraz przy ul. Nowogrodzkiej.

            Przewodniczący Komisji odnosząc się do przedłożonej analizy zwrócił uwagę, że policja w ramach podjętych działań zapobiegawczych skierowała do Prezydenta Miasta wnioski i w związku z powyższym postawił wniosek do Prezydenta Miasta o przedłożenie informacji, na następne posiedzenie Komisji, nt stopnia realizacji tych wniosków.

            Innych uwag nie zgłoszono.

            Następnie Bogdan Rutkowski – komendant Straży Miejskiej przedstawił informację o działaniach Straży Miejskiej Łomży na rzecz poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym ( w załączeniu).

         Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję. Poprosił o wyjaśnienie, czy pieniądze uzyskane z fotoradarów przeznaczane są na poprawę infrastruktury drogowej.

         Elżbieta Parzych – Skarbnik Miasta wyjaśniła, że wpływów z fotoradaru za I półrocze 2015 roku było 20 tys. zł, a przypisu należności 150 tys. zł.

         Bogdan Rutkowski – komendant Straży Miejskiej uzupełniając stwierdził, że pieniądze z fotoradaru są „znaczone” i były wydatkowane na infrastrukturę drogową.

            Innych uwag nie zgłoszono.

            Przewodniczący Komisji przedstawił informację o działaniach Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Białymstoku Oddział w Łomży w okresie styczeń-wrzesień 2015 roku (w załączeniu). Dodał, że jest mu przykro z powodu nieobecności na posiedzeniu Kierownika łomżyńskiego oddziału WITD, ponieważ chciał zapytać, czy Inspekcja Transportu Drogowego ma zamiar ustawić maszty z radarami, ponieważ Łomża pozostaje bez fotoradaru.

            Piotr Pietrzak – KMP Łomża stwierdził, że odpowie na to pytanie za Pana Kierownika Dmochowskiego. Stwierdził, że ta inspekcja nie jest w stanie ustawić masztu. Tak naprawdę są trzy inspekcje transportu drogowego, a za fotoradary odpowiada warszawska Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego, a wojewódzka do tego nic nie ma. Poza tym fotoradary póki co, mogą jeszcze być na terenie miasta Łomży ustawiane tylko przez straż miejską, natomiast przez Głównego Inspektora Transportu Drogowego mogą być ustawiane tylko i wyłącznie na drogach krajowych poza terenem zabudowanym.

            Innych uwag nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 7 głosami za – jednogłośnie , przyjęła informacje zawarte w drukach nr 213, 213/1, 213/2 wraz z wnioskiem dot. przedłożenia informacji nt stopnia realizacji wniosków skierowanych do Prezydenta Miasta przez Komendę Miejską Policji w ramach podjętych działań zapobiegawczych.

 

Ad. 3

Andrzej Karwowski – Naczelnik WGK przedstawił informację na temat funkcjonowania schroniska dla bezdomnych zwierząt (w załączeniu).

Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

Głosów w dyskusji nie zgłoszono. Komisja, w wyniku głosowania 7 głosami za – jednogłośnie, przyjęła powyższą informację.

 

Ad. 4

            Elżbieta Parzych – Skarbnik Miasta przedstawiła wniosek 0 projekt uchwały w sprawie opłat od posiadania psów, terminów płatności oraz zwolnień na 2016 rok (w załączeniu).

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Głosów we dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 7 głosami za – jednogłośnie, zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zawarty w druku nr 203 C.

 

Ad. 5

            Adam Maciejewski – Kierownik Oddziału Komunikacji UM przedstawił wniosek i projekt uchwały w sprawie ustalenia obowiązujących w 2016 roku stawek opłat za usunięcie pojazdu z drogi i jego przechowywanie na parkingu strzeżonym oraz wysokości kosztów powstałych w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu (w załączeniu).

                       

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Głosów we dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 7 głosami za – jednogłośnie, zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zawarty w druku nr 204 C.

Ad. 6

 

                Radny Ireneusz Cieślik poruszył kwestieskrzyżowaniaul. Pileckiego z Al. Legionów i możliwości wydłużenia czasu zielonej strzałki przy skręcie w prawo, natomiast radny Andrzej Wojtkowski sytuacje na skrzyżowaniu ul. Sikorskiego i ul. Wojska Polskiego i poprosił o wyjaśnienie, czy nie udałoby się wykonać skrzyżowania bezkolizyjnego tak, aby samochody skręcające w lewo nie musiały czekać na przejazd aut jadących na wprost.

            Andrzej Karwowski – Naczelnik WGK stwierdził, że nie da się zmienić czasu uruchomienia zielonej strzałki oraz nie da się przerobić na szybko i tanio skrzyżowania, które pamięta „króla Ćwieczka”. Dodał, że ul. Wojska Polskiego planowana jest do przebudowy i wówczas będzie możliwość przebudowy sygnalizacji świetlnej.

            Przewodniczący Komisji poinformował, że zwrócił się do niego Przewodniczący Rady Osiedla nr 3 z prośbą o lepsze oznaczenie przejazdu w ciągu traktu pieszo-rowerowego przez ul. Szeroką oraz oznaczenie przejścia dla pieszych przez ul. Sikorskiego, z którego korzystają dzieci idące do szkoły.   W obu miejscach należałoby zamontować elementy odblaskowe tzw. „kocie oczy”.

            Andrzej Karwowski – Naczelnik WGK stwierdził, że tego typu oznaczenia da się załatwić prawie „od ręki”.

            Przewodniczący Komisji zwrócił się do członków Komisji o zastanowienie się, czy nie powinniśmy ograniczyć możliwości rozwieszania banerów, bilbordów i plakatów wyborczych. To, co dzieje się w Łomży w tym zakresie nie ma miejsca w żadnym innym mieście. Czy w związku z tym nie powinniśmy podjąć stosownej uchwały, która porządkowałaby te kwestie, a jeśli nie, to wyznaczyć konkretne miejsca, w których plakaty i banery będą mogły być wywieszane.

            Andrzej Karwowski – Naczelnik WGK stwierdził, że przepisy kodeksu wyborczego są przepisami szczególnymi w stosunku do ustawy o drogach publicznych, a więc w tej sprawie mają zastosowanie wyłącznie kodeksu wyborczego.

            Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie wniosek RO nr 3 w sprawie oznaczenia przejść dla pieszych. Komisja przyjęły wniosek jednogłośnie 7 głosami za. Poddał również pod głosowanie wniosek o przedłożenie informacji nt stopnia realizacji wniosków Komendy Miejskiej Policji, skierowanych do Prezydenta Miasta w ramach podjętych działań zapobiegawczych. Komisja wniosek przyjęła 7 głosami za – jednogłośnie.

W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.

 

                                                                                                          Przewodniczący

                                                                                         Komisji Bezpieczeństwa i Porządku

 

                                                                                                         Zbigniew Prosiński

 

  • Data powstania: Data powstania: czwartek, 26 lis 2015 08:46
  • Data opublikowania: czwartek, 26 lis 2015 08:47
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej