Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 24 posiedzeniu w dniu 24 lutego 2004 roku

Komisja realizowała następujący porządek:
1.
Zaopiniowanie wniosku w sprawie propozycji sprzedaży – przekazania w najem terenów położonych przy ul. Nowogrodzkiej, stanowiącego byłe targowisko miejskie oraz tzw. Grabówkę.

2.
Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie ustalenia wskaźnika do obliczania dodatku mieszkaniowego.

3.
Zaopiniowanie uchwały w sprawie stawek opłat za zajmowanie pasa drogowego dróg na cele nie związane z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu oraz o zmianie uchwały nr 126/XXIII/03 Rady Miejskiej Łomży z dnia 28 listopada 2003 roku w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania, opłat za parkowanie oraz zasad ich poboru.

4.
Sprawy różne.

Ad. 1

Przewodniczący komisji przedstawił wniosek w sprawie propozycji sprzedaży – przekazania w najem terenów położonych przy ul. Nowogrodzkiej, stanowiącego byłe targowisko miejskie oraz tzw. Grabówkę (druk nr 229 w załączeniu do protokołu). Otworzył dyskusję.

Pan Jan Chojnowski odnosząc się do terenu targowiska przy ul. Nowogrodzkiej stwierdził, że pozbywanie się majątku miasta nie jest taką pilną potrzebą. Wydzierżawienie terenu nawet na 10 lat dałoby kwotę 220 tys. zł. Chciałby wiedzieć za ile miasto chce sprzedać ten teren. Stwierdził, że teren powinien być wydzierżawiony, a nie sprzedany. Wyzbywanie się majątku miasta nie jest dobrym rozwiązaniem.

Pan Marcin B. Sroczyński – Z-ca Prezydenta wyjaśnił, że zgłosiło się równocześnie 3 podmioty zainteresowane tym terenem w tym jeden jest zainteresowany kupnem lub dzierżawą, drugi kupnem, a trzeci dzierżawą i taki wniosek przedstawiony został Komisji do zaopiniowania. Dodał, że jeśli będzie rozważana kwestia dzierżawy tego terenu, to poprosił o wzięcie pod uwagę dzierżawy na okres 10 lat.

Pan Tomasz Gałązka zaproponował, aby w umowie usankcjonować zapis, że w przypadku pojawienia się inwestora oferującego stworzenie dużej ilości miejsc pracy można było rozwiązać umowę.

Pan Paweł Borkowski zabierając głos stwierdził, że teren należy podzielić na mniejsze działki i sprzedać. To samo należy zrobić z Grabówką. W jednym miejscu jest ponad 3 ha, w drugim 1,5 ha , razem jest 4,5 ha i nie oddawałby tego terenu. Postawił wniosek, aby nie wydzierżawiać terenu byłego targowiska a dokonać podziału na działki rzemieślnicze i sprzedaż w drodze przetargu. Ten sam wniosek postawił co do terenu Grabówki.

Pan Marcin B. Sroczyński – Z-ca Prezydenta stwierdził, że aby wskazywać jakiejkolwiek tereny pod działki rzemieślnicze, to trzeba dokonać zmiany planu zagospodarowania przestrzennego, co nie jest proste. Jeśli mielibyśmy wskazywać takie działki, to mamy w mieście bardziej atrakcyjne tereny pod budownictwo jednorodzinne i rzemieślnicze.


Pan Jan Chojnowski stwierdził, że Komisja winna podjąć decyzję, aby terenu targowicy nie sprzedawać. Podzielił zdanie radnego Borkowskiego o podziale terenu Grabówki na działki.

Pan Janusz Nowakowski stwierdził, że pierwotny wniosek radnego Chojnowskiego uzupełniony wypowiedzią radnego Gałązki jest to najlepsze rozwiązanie, aby w przyszłości nie zamykać sobie drogi w przypadku pojawienia się inwestora zainteresowanego tym terenem.

Pan Zbigniew Lipski stwierdził, że dzisiaj mamy opisany stan budynku i jeśli ktoś poniesie nakłady, to rozliczenie winno nastąpić po odbiorze.

Przewodniczący komisji poddał pod głosowanie wniosek radnego Chojnowskiego dot. terenu byłego targowiska, aby terenu nie sprzedawać, a wydzierżawić go z uzupełnieniem radnego Gałązki. W wyniku głosowania 8 głosami za przy 1 głosie przeciw i 1 głosie wstrzymującym Komisja przyjęła powyższy wniosek. Następnie poddał pod głosowanie wniosek Prezydenta w części dotyczącej terenu Grabówki. W wyniku głosowania przy braku głosów za, 9 głosach przeciw i 1 głosie wstrzymującym Komisja zaopiniowała wniosek negatywnie. W związku z powyższym Przewodniczący Komisji zaproponował ustosunkowanie się do wniosku radnego Borkowskiego dot. podziału terenu Grabówki na działki rzemieślnicze.

Pan Janusz Nowakowski stwierdził, że głosowanie tego wniosku na dzisiaj jest zbyt wczesne. Zaproponował, aby Pan Prezydent przygotował pełną analizę celów i możliwości. Taka analiza winna trafić za 2-3 tygodnie na posiedzenie komisji i w oparciu o to wypracuje stanowisko.

Pan Paweł Borkowski stwierdził, że postawił wniosek i prosi Komisje o poparcie.

Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie wniosek radnego Borkowskiego, aby teren Grabówki podzielić na działki rzemieślnicze. W wyniku głosowania 10 głosami za – jednogłośnie wniosek został przyjęty.

Ad. 2

Przewodniczący Komisji przedstawił wniosek w sprawie ustalenia wskaźnika do obliczania dodatku mieszkaniowego (druk nr 235, 235 A w załączeniu do protokołu).

Pan Włodzimierz Stanisławski – Kier. Wydz. Spraw Lokalowych wyjaśnił, że do tej pory dodatki mieszkaniowe były zadaniem własnym gminy, ale były one współfinansowane przez skarb państwa. W chwili obecnej, poprzez nowelizacje ustawy, wprowadzono zmiany, które mówią, że rada gminy może w formie uchwały podnieść lub obniżyć o 20 % wskaźnik wysokości wypłaconych dodatków mieszkaniowych. W chwili obecnej do obliczenia dodatku mieszkaniowego przyjmuje się 90 % wydatków ponoszonych na lokal i dodatek mieszkaniowy wraz z ryczałtem nie może przekroczyć 70 %. W chwili obecnej propozycja jest taka, aby tą górną zmniejszyć o 20 pkt procentowych, czego efektem byłby zapis, że wartość dodatku wraz z ryczałtem nie może przekroczyć 50 %.

Pan Zbigniew Lipski stwierdził, że nie zgadza się z wypowiedzią Pana Stanisławskiego, że budżet państwa nie dał pieniędzy. Budżet centralny przewidział całą kwotę na dodatki mieszkaniowe. Zmieniła się tylko dystrybucja środków i środki te nie są celowo przekazywane na dodatki mieszkaniowe. Jest to jedna pula i samorząd decyduje na co te środki przekazać.

Pan Marcin B. Sroczyński – Z-ca Prezydenta stwierdził, że zmieniły się zasady finansowania dodatków mieszkaniowych i spadło to na samorządy i jest to w całości zadanie samorządowe.

Pan Włodzimierz Stanisławski przedstawił ilość i wysokość wypłacanych dodatków w poszczególnych latach od 1995 roku.

Przewodniczący komisji stwierdził, że ta 20 % obniżka najbardziej dotknie tych najbiedniejszych i pójdą oni do pomocy społecznej. Zamykając dyskusję poddał wniosek Prezydenta Miasta pod głosowanie. Komisja, w wyniku głosowania 2 głosami za, przy 5 głosach przeciw i 2 głosach wstrzymujących zaopiniowała negatywnie wniosek opatrzony drukiem nr 235.

W dalszej części posiedzenia Przewodniczący Komisji udzielił głosu PP Agnieszce i Krzysztofowi Krupińskim zainteresowanych wykupem i zamianą działki przy ul. Zjazd. Poinformował, że 3-osobowa grupa radnych dokonała oględzin działek, zgodnie z wnioskiem z poprzedniego posiedzenia. Dodał, że temat będzie przedmiotem jednego z kolejnych posiedzeń Komisji.

Pani Agnieszka Krupińska przedstawiła zdjęcia działki. Stwierdziła, że na działce tej znajduje się nielegalne wysypisko śmieci. Stwierdziła, że prowadzi działalność gospodarczą i chciałaby rozszerzyć tę działalność oraz zwiększyć zatrudnienie. Dodała, że urzędowi powinno zależeć na uporządkowaniu tego terenu. Jest to działka, na którą trzeba ponieść wysokie koszty. Uważa, że cena jest za wysoka.


Ad. 3

Przewodniczący komisji przedstawił wniosek w sprawie stawek opłat za zajmowanie pasa drogowego (druk nr 236, 236 A w załączeniu do protokołu).

Pan Edward Karwowski – Naczelnik WGKOŚiR uzupełniając stwierdził, że system pobierania opłat za zajęcie pasa drogowego w paru punktach się zmienia. Stawki, które zawarte są w projekcie uchwały zbliżone są do średnich stawek, które były do tej pory stosowane. Dodał, że w grudniu była podejmowana uchwała w sprawie opłat za parkowanie i wówczas została pominięta sprawa abonamentu za 6 kopert i stąd się wziął § 5 w projekcie uchwały. Ponadto radnym została przedłożona autopoprawka dot. zapisu § 2 ust. 2.

Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 8 głosami za – jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zgodnie z drukiem nr 236 A wraz z autopoprawką.


Ad. 4


Pan Paweł Borkowski poprosił o wyjaśnienie kiedy Rada otrzyma projekt rozdysponowania środków na inwestycje w ramach bieżącego utrzymania dróg na 2004 rok.

Pan Edward Karwowski – Naczelnik WGKOŚiR wyjaśnił, że projekt taki zostanie przedstawiony niezwłocznie po uchwaleniu przez Radę Miejską budżetu miasta na 2004 rok.

Przewodniczący komisji przedstawił pismo mieszkańców ul Chopina skierowane do Komisji przez Przewodniczącego Rady Miejskiej (pismo w załączeniu do protokołu). Komisja przyjęła pismo do wiadomości.
W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący zamknął posiedzenie komisji.


Przewodniczący
Komisji Gospodarki Komunalnej

Jan Walęcki


  • Data powstania: Data powstania: wtorek, 4 maj 2004 13:16
  • Data opublikowania: wtorek, 18 maj 2004 08:13
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 19 gru 2006 10:25
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej