Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Program poprawy frekwencji w ZS1


I. Ustalenia dotyczące zwalniania uczniów

1. Ustalenie jasnych norm dotyczących zwalniania się uczniów:
- zwalnia wychowawca, który potwierdza pisemnie na określonym druku. Uczeń z w/w pismem idzie do nauczyciela przedmiotu, który także potwierdza własnym podpisem. Następnie udaje się z kartką do szatni (załącznik nr 1)
- z planowanych nieobecności rodzice ucznia (opiekunowie) zwalniają go pisemnie z wyprzedzeniem,
- pod nieobecność wychowawcy ucznia zwalnia Wicedyrektor szkoły w/g powyższych norm.

II. Usprawiedliwianie nieobecności

1. Nieobecności uczeń usprawiedliwia na najbliższej godzinie wychowawczej.
2. Wychowawca na każdym zebraniu z rodzicami weryfikuje usprawiedliwienia nieobecności i zwolnienia z zajęć.
3. Godziny nie usprawiedliwione zgodnie z pkt – 1, zobowiązują wychowawcę do natychmiastowego powiadomienia rodziców.
4. Wychowawca klasy dokonuje comiesięcznego podsumowania liczby godzin nieusprawiedliwionych dla każdego ucznia (który opuścił min. 1 dzień nauki)i informacje na piśmie przekazuje do pedagoga szkolnego.
5. Delegowanie ucznia na konkurs, olimpiadę, zawody sportowe itp. nie wlicza się do godzin nieobecności ucznia. Organizator zobowiązany jest do wcześniejszego powiadomienia wychowawcy klasy. Natomiast wychowawca wpisuje w rubryce obecności ( z wyprzedzeniem) – uczeń oddelegowany na konkurs, zawody sportowe itp.
6. Dni leczenia szpitalnego (sanatoryjnego) usprawiedliwionych zaświadczeniem lekarskim, skierowaniem itp. nie uwzględnia się przy obliczaniu frekwencji comiesięcznej klasy.


III Motywowanie do systematycznego uczęszczania.

1. Zapoznanie poszczególnych klas (uczniów i ich rodziców) z programem poprawy frekwencji w szkole.
2. Uczniowie ze 100% frekwencją decyzją Rady Pedagogicznej są nagradzani.
3. Klasa z najlepszą frekwencją ( nie niższą niż 95%) zostaje wyróżniona (puchar przechodni Dyrektora Szkoły), a uczniowie otrzymują nagrody indywidualne ustalone przez Radę Rodziców.
4. Klasa, która poprawi frekwencję w II semestrze w porównaniu z I semestrem o co najmniej 1% otrzymuje punkty we współzawodnictwie klas.


IV Postępowanie w przypadku wagarów.

1. Indywidualne rozmowy wychowawcy z uczniem ( ustalenie przyczyny wagarowania).
2. Rozmowy wychowawcy z uczniem i rodzicem.
3. Rozmowy z uczniem, wychowawcą , rodzicem i pedagogiem.
4. Ostrzeżenie, że wagary będą powodem obniżenia oceny z zachowania, karnego przeniesienia do innej klasy bądź wystąpienia do sądu rodzinnego o skontrolowanie sposobu sprawowania władzy rodzicielskiej (zgodnie ze Statutem Szkoły).

V Nowelizacja systemu oceniania zachowania uczniów poprzez zwiększenie
wpływu ilości godzin nieusprawiedliwionych i liczby spóźnień na ocenę
z zachowania.

Opracował zespół:

1. Przewodnicząca A. Wejroch
2. Członek B. Malinowska
3. Członek A. Jabłońska
4. Członek E. Rudzka

Przyjęto do realizacji na posiedzeniu Rady Pedagogicznej
w dniu 01 grudnia 2003r.

  • Data powstania: Data powstania: czwartek, 20 maj 2004 13:00
  • Data opublikowania: czwartek, 20 maj 2004 13:08
  • Data przejścia do archiwum: piątek, 26 sty 2007 11:57
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej