Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 27 posiedzeniu w dniu 18 i 19 maja 2004 r.

Komisja realizowała następujący porządek obrad:
W dniu 18 maja 2004 roku:


1.
Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zintegrowanego programu rozwoju gospodarki transportowej miasta Łomży.
2.
Informacja o stanie środowiska na terenie miasta Łomży w 2003 roku. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia Programu ochrony środowiska miasta Łomży.
3.
Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia „programu gospodarki odpadami”.



Ad. 1

Pan Andrzej Brzeziński – TransEko przedstawił Program rozwoju gospodarki transportowej miasta Łomży. Na pytanie Pana Marcina B. Sroczyńskiego – Z-cy Prezydenta Miasta jak wygląda sytuacja i stan mostów na Narwii wyjaśnił, że nie badany był stan mostów. Z informacji uzyskanej z Urzędu Miasta wynika, że sytuacja ta jest niedobra, i ta informacja została zaakceptowana, że sytuacja jest zła. Natężenie ruchu jest argumentem, że należy rozważać budowę nowego mostu i nowy przebieg drogi.
Pan Zbigniew Lipski poruszył temat ścieżek rowerowych w mieście.
Pan Andrzej Brzeziński wyjaśnił, że powinny być rozważane dwa typy ścieżek rowerowych. Jeden jest to typ rekreacyjny, który najbardziej sprawdza się w Polsce. Nie pomaga samemu systemowi transportu, natomiast kreuje modę na korzystanie z rowerów. Z punktu widzenia systemu transportowego ważne są te ścieżki, które funkcjonują w godzinach szczytu porannego. Jego zdaniem powinny być realizowane dwa programy. Jeden rekreacyjny oraz ścieżki, które doprowadzą do samego centrum miasta czyli należy zastosować układ promienisto-obwodowy.
Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie zaprezentowany Program rozwoju gospodarki transportowej miasta Łomży. W wyniku głosowania 8 głosami za – jednogłośnie Komisja zaopiniowała program pozytywnie.


Ad. 2, 3

Przewodniczący Komisji stwierdził, że do Rady wpłynęła informacja WIOŚ o stanie środowiska na terenie Łomży w 2003 roku. Dodał, że Komisja przyjmuje tę informację, a na dzisiejszym spotkaniu przeanalizowany zostanie Program ochrony środowiska i Program gospodarki odpadami. Poprosił o prezentację.
Pani Anita Witkowska - PIG przedstawiła Program ochrony środowiska.
Następnie Pan Stanisław Wołkowicz – PIG przedstawił Program gospodarki odpadami.
Pan Janusz Nowakowski zabierając głos odnośnie programu odpadami komunalnymi stwierdził, ze wg niego jest problem jaki obszar optymalny w naszym przypadku należałoby wybrać. Czy wystarczy obszar miasta i powiatu łomżyńskiego. Jego zdaniem w programie winien znaleźć się sugestia, aby w przypadku zakładu unieszkodliwiania odpadów należy dążyć, aby obszar obsługiwania systemu utylizacji powiększać i aby nie ograniczać się do obszaru powiatu. Będzie to delegacja oraz zobowiązanie dla tych osób, które będą się tym zajmowały.
Pan Maciej Głaz stwierdził, że w programie winien również znaleźć się zapis, aby odpady z grupy 10 nie były składowane w MPEC i PPS, a trafiły na składowisko odpadów bądź trafiały do zakładów zajmujących się odzyskiem tych odpadów.
Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie wniosek zgłoszony przez radnego Nowakowskiego. W wyniku głosowania 8 głosami za – jednogłośnie wniosek został przyjęty. Następnie poddał pod głosowanie wniosek radnego Głaza. Komisja w wyniku głosowania 6 głosami za przy braku głosów przeciw i 2 głosach wstrzymujących przyjęła powyższy wniosek.
W dalszej części posiedzenia Komisja 8 głosami za przyjęła Program ochrony środowiska, a w kolejnym głosowaniu 8 głosami za – jednogłośnie przyjęła Program gospodarki odpadami wraz z poprawkami.

W dniu 19 maja 2004 r.


1.
Rozpatrzenie pisma Pani Haliny Drożyner w sprawie budowy ul. Nowej.
2.
Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie aktualizacji Wieloletniego Planu Inwestycyjnego pod kątem wykorzystania funduszy strukturalnych.
3.
Informacja z realizacji projektu Systemu wodno-kanalizacyjnego Łomży i przyległych gmin.
4.
Zaopiniowanie planu remontów na 2004 rok budynków stanowiących komunalny zasób mieszkaniowy.
5.
Sprawy różne.

Ad. 1

Przewodniczący Komisji przedstawił pismo Pani Haliny Drożyner w sprawie ul, Nowej (pismo w załączeniu).
Pan Marcin B. Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że Pani Drożyner przegrała sprawę w sądzie. Dodał, że Pani Drożyner nie była, nie jest i nie będzie stroną postępowania w sprawie inwestycji ul. Nowej. Stwierdził, że nie mówimy tu o problemie Pani Drożyner, a problemie całej ulicy. W chwili obecnej od ul. Starej nie ma wyjazdu przy której mieszka osoba, która nie jest zainteresowana zbyciem gruntu na rzecz miasta i nie można budować połączenia ul. Nowej od strony ul. Sikorskiego. Jedynym utrudnieniem na ul. Nowej jest wyjazd na Szosę Zambrowską. W trakcie projektowania stwierdziliśmy, że zaprojektowanie ulicy na wprost spowoduje, że Pani Drożyner będzie miała problem z obsługą domu. Podjęte zostały rozmowy z Wojewodą, dlatego że właścicielem terenu jest Wojewoda, w kwestii przeprowadzenia części ul. Nowej po terenie „patelni” i wykonanie wyjazdu na parking. Wojewoda odmówił takiego rozwiązania i jedyne co nam się udało wynegocjować to możliwość usunięcia się 2 m od domu Pani Drożyner. Od początku naszym zamiarem był to, aby przebieg ulicy nie utrudniał, a ułatwiał komunikacje w tej części miasta. W momencie rozpoczęcia inwestycji Pani Drożyner zaczęła protestować. W chwili obecnej inwestycja jest na ukończeniu. Miasto posiada prawomocną decyzje na budowę, inwestycja przebiega zgodnie ze wszystkimi regułami. Jest ten aspekt społeczny, że Pani Drożyner jest chora i dlatego jest ten temat. Ponadto Pani Drożyner jest zainteresowana tym, aby ul. Nowa na tym odcinku nigdy nie została zbudowana. W tej chwili nie ma takiej możliwości, aby w ul. Nowej istniały dwa wyjazdy jeden obok drugiego. Były Urząd Wojewódzki ma dwa parkingi i lepszym jest parking usytuowany od strony cmentarza. W gestii zarządzającego leży, aby zobowiązać pracowników do korzystania z tego parkingu i Pani Drożyner nie miałaby tej uciążliwości. Jego zdaniem skarga Pani Drożyner, opierana społecznie tak, a nie inaczej, nie jest podstawą do wstrzymania tej inwestycji.
W wyniku dyskusji, w której głos zabrali radni: Paweł Borkowski, Janusz Nowakowski, Jan Bajno ustalono, że zostanie udzielona odpowiedź na pismo Pani Drożyner z wyjaśnieniem, że w chwili obecnej inwestycja jest zaawansowana, a w związku z oporem Wojewody sprawa ta nie jest w stanie nabrać innego koloru. Komisja nie jest w stanie zmienić decyzji Wojewody, które zapadły wcześniej i inwestycja jest w trakcie realizacji.


Ad. 2

Pan Marcin B. Sroczyński – Z-ca Prezydenta wyjaśnił, że Wieloletni Plan Inwestycyjny został skorygowany o inwestycje, które znajdowały się we wcześniejszym planie, a które zostały wykonane przedterminowo. Został również uzupełniony o te przedsięwzięcia, co do których zostały wnioski w ramach środków strukturalnych.
Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.
Pan Jan Bajno zabierając głos zwrócił uwagę na następujące inwestycje, a mianowicie ul. Piaskowa, ul. Polna, którą , stwierdził, należy bezwzględnie umieścić. Stwierdził, że dysponuje odpowiedzią Pana Prezydenta na jego interpelacje w sprawie dojazdu ul. Piaski. Rozumie, że jest to problem, a jednocześnie rozwiązuje i otwiera nowy teren. W odpowiedzi czytamy, że został złożony wniosek o ujęcie tej ulicy w planie, a jednak nie znalazła się.
Pan Zbigniew Lipski stwierdził, że są pewne sprawy w programie, którego go niepokoją m.in. zadanie nr 23 – budowa terenów obiektów sportowych. Uważa, że takie zadanie nie może być rozkładane na wiele lat, ponieważ zanim doprowadzimy do użyteczności jednej części i przejdziemy do realizacji innej części, to ta pierwsza będzie zniszczona. Przy współfinansowaniu są środki miasta, UKAFiT-u, a gdzie są środki trzeciego podmiotu tzn. spółdzielni. Zwrócił następnie uwagę na pkt 25, 25 a, 25 b i 25 c. Chciałby wiedzieć o co chodzi w tych zadaniach z uwagi na ogromne kwoty przypisane do tych zadań. Dodał, że brakuje jednego zadania tj. ul. Kazańska, ponieważ nie da się zrobić jej w ramach środków z bieżącego utrzymania. Zaproponował, aby ująć to zadanie na 2005 r. Ponadto uważa, że winna znaleźć się jeszcze jedna inwestycja – położenie dywanika asfaltowego na ul. Rycerskiej na 2006 r. Ponadto zwrócił uwagę na zadanie nr 55 – budowa ul. Piłsudskiego.
Pan Jan Chojnowski zabierając głos stwierdził, że chodzi mu o ul. Cegielnianą i ul. Łąkowa. Uważa, że czas najwyższy, aby o tych ulicach pomyśleć.
Pan Maciej Głaz poprosił o wpisanie do WPI terenu za SP nr 5 z przeznaczeniem na teren rekreacyjno-sportowy.
Pan Jan Rybakiewicz zwrócił uwagę na ul. Przykoszarową.
Następnie Przewodniczący Komisji stwierdził, że w planie brak jest ul. Piaski. Ponadto zaproponował, aby w planie umieścić budowę chodnika do cmentarza parafialnego przy ul. Wojska Polskiego.
Pan Marcin B. Sroczyński – Z-ca Prezydenta wyjaśnił, że jeśli chodzi o ul. Piaski musi sprawdzić jak to wygląda, czy nie ma tam żadnych problemów. Najbardziej prawdopodobne jest to, że nie mamy uregulowanej własności. Odnosząc się do realizacji chodnika do cmentarza stwierdził, że byłaby to inwestycja w szczerym polu i nie ograniczyłaby się tylko do położenia chodnika. Należałoby wykonać m.in. oświetlenie. Szacuje, że koszt tej inwestycji wyniósłby minimum 200 tys. zł. Stwierdził następnie, że w przyszłym roku miasto będzie starało się wykonać ul. Polną na odcinku od ul. Wojska Polskiego do szkoły. Dalsza inwestycja w ul. Polnej będzie zależała od uchwalenia planu zagospodarowania przestrzennego przez Radę Miejską oraz, jeśli nie będzie zgody właścicieli na sprzedaż gruntów, od zakończenia procesu wywłaszczenia. Dotyczy to również terenu za szkołą. Odpowiadając radnemu Chojnowskiemu stwierdził, że przy ul. Cegielnianej uregulowany jest stan własności i ulica przeznaczona jest w I kolejności do realizacji. Dodał, że do realizacji będą przeznaczane takie ulice, gdzie uregulowany jest stan własności. Stwierdził, że w tej chwili nie jest w stanie odnieść się do wszystkich zgłoszonych inwestycji. Po sprawdzeniu udzieli wyjaśnień.
Pan Zbigniew Lipski zaproponował, aby Komisja spotkała się w dniu 26 maja br. przed sesją i po wysłuchaniu wyjaśnień zajęła stanowisko.
Ustalono, że spotkanie odbędzie się 26 maja br. o godz. 9.00.


Ad. 3

Przewodniczący Komisji przedstawił informacje z realizacji projektu „System wodnokanalizacyjny Łomży i przyległych gmin” oraz pismo Prezydenta Miasta w sprawie nieodpłatnego przekazania na stan Rejonu Energetycznego kabli zasilających przepompownie w ulicach Zdrojowej, Poznańskiej i Szosie Zambrowskiej (informacja i pismo nr PGI/438/04 z dnia 13.05.2004 r. w załączeniu do protokołu).
Pan Marcin B. Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że chodzi o przekazanie majątku miasta na rzecz Rejonu Energetycznego. Wyjaśnił, że w ramach projektu realizowane są m.in. separatory. Projekt przewiduje wybudowanie separatora oraz podpięcie energetyki. Gdybyśmy robili to sami to oprócz tego, że wydamy pieniądze na położenie kabla, to musielibyśmy zapłacić za przyłączenie, a następnie cały czas ponosić koszty utrzymania sieci, która musi być cały czas sprawna. Uważa, że przekazanie kabli jest uzasadnione względami ekonomicznymi. Poprosił Komisję o zajęcie stanowiska w tej sprawie.
Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie przedstawione pismo. Komisja w wyniku głosowania 8 głosami za – jednogłośnie wyraziła zgodę na przekazanie majątku miasta na rzecz Rejonu Energetycznego zgodnie z pismem Prezydenta Miasta.
Pan Paweł Borkowski odnosząc się do informacji z realizacji projektu stwierdził, że obserwuje trwające prace i uważa, że w informacji jest jedno, a w rzeczywistości jest zupełnie co innego. Stwierdził, że prosił Panów Prezydentów o to, aby prace były nadzorowane przez inspektorów nadzoru. Prace prowadzone są źle bez zagęszczania gruntu. To ma być inwestycja na długie lata. Trzeba uregulować sprawę podłączenia mieszkańców. Stwierdził, że inwestycja jest nienależycie nadzorowana, a jej realizacja jest mocno opóźniona. Z obserwacji natomiast wynika, że jest źle realizowana i ma obawy, że nie zostanie wykonana do końca października. Nie dopuści do tego, aby asfalt był kładziony w listopadzie. Postawił wniosek o aktualne harmonogramy wykonania inwestycji, co i w jakim terminie było przewidziane do wykonania. Po wakacjach Komisja będzie mogła zająć się tematem i na bieżąco śledzić realizacje inwestycji.
Pan Janusz Nowakowski zgodził się z wypowiedzią radnego Borkowskiego. Stwierdził, że stotna jest informacja czy robimy przekładkę chodnika na pół ulicy, czy na całej ulicy. Ma takie odczucia, że robota wykonywana jest byle jak. Kwestia oznakowania robót, zagęszczenia gruntu i trzeba tego dopilnować bo za kilka lat to wszystko powychodzi.
Pan Marcin B. Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że została przedłożona informacja z realizacji projektu na dzień dzisiejszy. Roboty realizowane są na wszystkich odcinkach przewidzianych w projekcie. Stwierdził, że ma informacje, że nigdzie nie jest grunt zagęszczany w sposób właściwy. We wtorek ma odbyć się spotkanie z przedstawicielami Budimexu.
Pan Zbigniew Lipski uściślając wniosek radnego Borkowskiego stwierdził, że Komisja wnosi o przedłożenie do 20 czerwca br. harmonogramu inwestycji i co miesiąc o przedkładanie informacji z realizacji inwestycji zgodnie z harmonogramem.
Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie wniosek radnego Borkowskiego sprecyzowany przez radnego Lipskiego. W wyniku głosowania 8 głosami za – jednogłośnie wniosek został przyjęty.

Ad. 4

Przewodniczący komisji przedstawił plan remontów na 2004 rok budynków stanowiących komunalny zasób mieszkaniowy (w załączeniu do protokołu).
Pan Zbigniew Lipski stwierdził, że komisja przyjmuje plan remontów jako informację, zapoznała się z materiałem, a Prezydent jest organem, który zatwierdza tego rodzaju plany.
Ustalono, że komisja wróci do tematu na następnym posiedzeniu Komisji, na które zostanie zaproszony dyrektor MPGKiM.


Ad. 5

Przewodniczący komisji przedstawił pisma skierowane do Komisji Gospodarki Komunalnej w sprawie :

- wstrzymania prac przy ul. Marynarskiej (w załączeniu do protokołu),
- wstrzymania realizacji planu robót z bieżącego utrzymania dróg (w załączeniu do protokołu),
- wyjaśnienia sprawy remontów wykonywanych przez MPGKiM w Łomży w latach 90-tych (pismo Pana Z. Zawadzkiego w załączeniu do protokołu),
- inwestycji na terenie działania Rady Osiedla nr 9 (wniosek w załączeniu).
Przewodniczący kończąc posiedzenie Komisji przypomniał o posiedzeniu w dniu 26 maja br. o godz. 9.00 przed sesją rady Miejskiej.



  • Data powstania: Data powstania: środa, 23 cze 2004 10:55
  • Data opublikowania: środa, 23 cze 2004 11:04
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 19 gru 2006 10:25
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej