Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 22 posiedzeniu w dniu 5 lipca 2004 roku

Komisja realizowała następujący porządek:
1.
Przyjęcie protokołu z poprzedniego
posiedzenia.

2.
Zajęcie stanowiska w sprawie Informacji z wykonania zadań finansowo – rzeczowych przez MPEC Sp. z o.o. w Łomży za rok obrotowy 2003 oraz zmian dokonanych w akcie Założycielskim Spółki /druk nr 307/

3.
Zajęcie stanowiska w sprawie skargi Pani Cudakiewicz.

4.
Zajęcie stanowiska w sprawie wniosku Przewodniczących Zarządów Osiedli.

5.
Sprawy różne.

Ad. 1

Komisja nie zgłosiła uwag do protokołu z poprzedniego posiedzenia i przyjęła go jednogłośnie 5 głosami za.

Ad. 2

Informację z wykonania zadań finansowo – rzeczowych przez MPEC Sp. z o.o. w Łomży za rok obrotowy 2003 przedstawił Pan Jerzy Brzeziński – Prezydent Miasta. Uzupełniając materiały poinformował o powołaniu drugiego Z-cy Prezesa Pana Ryszarda Fiedorowicza oraz o zmianach w Radzie Nadzorczej. Nadmienił, że członkowie Rady, którzy nie posiadają uprawnień zgodnie z przepisami do 8 grudnia muszą złożyć egzaminy.

Zabierając głos w dyskusji Pan Zbigniew Lipski poprosił o wyjaśnienie, czy firmy planujące budowę obiektów handlowych w mieście będą podłączać się do sieci c.o. Czy jest taki zapis w umowie? Z tego, co widać, to ELPRO i Stokrotka podłączają się, ale co z obiektem u zbiegu ulic Zawadzka i Piłsudskiego?

Pan Prezes Marian Mielcarek wyjaśnił, że tak i został przesłany projekt umowy, jednak w chwili obecnej trudno powiedzieć, nie wiadomo kogo pytać. Dodał, że takie uzgodnienie z Zarządem Miasta było w przypadku tereny u zbiegu ulic Zawadzka i Sikorskiego.

Zabierając ponownie głos Pan Zbigniew Lipski przypomniał, że dobrze się stało, że odbyło się wiele spotkań w gabinecie Prezydenta, które dzięki zaangażowaniu Prezydenta przyniosły określone rezultaty i to przedsiębiorstwo może spokojnie pracować dla dobra miasta. Atmosfera wokół tego przedsiębiorstwa uspokoiła się.

Pan Prezydent Brzeziński zabierając głos podziękował Panu Zbigniewowi Lipskiemu, jako Prezesowi Spółdzielni za takt, kulturę i mądrość.

Pan Jan Walęcki zabierając głos odnośnie składu Rady Nadzorczej zwrócił uwagę, na kolejki w Zakładzie Energetycznym w związku z wpłatami za energię. Brak jest jakiejkolwiek informacji, że można wpłacać bezpłatnie w banku. Ma nadzieję, że Kierownik zakładu Energetycznego będąc w Radzie poprawi tę sytuację.

Pani Alicja Konopna zabierając głos w dyskusji poprosiła o wyjaśnienie, czy był planowany remont lokalu, w którym mieści się drukarnia polegający na renowacji pokrycia dachu oraz elewacji.

Pan Marian Mielcarek wyjaśnił, że jeżeli dach przeciekał trzeba było naprawić. Odpowiadając radnemu Wałeckiemu wyjaśnił, że w chwili obecnej przedsiębiorstwo nie jest tak bardzo zainteresowane sprzedażą tego budynku. Środki z wynajmu pomieszczeń wracają. Odpowiadając na zapytanie dotyczące remontu siłowni wyjaśnił, że remont pomieszczeń trwa 3 lata i w tym roku jest to zakończenie, nie jest to typowa siłownia, jest to pomieszczenie, w którym mogą odbywać się różne spotkania. Wyjaśnił, że jest to remont całego parteru.
Więcej uwag nie zgłoszono i Komisja Informację z wykonania zadań finansowo – rzeczowych przez MPEC Sp. z o.o. w Łomży za rok obrotowy 2003 zaopiniowała pozytywnie 5 glosami za, przy 1 wstrzymującym.

Kontynuując Przewodniczący poprosił o uwagi do proponowanych zmian w akcie Założycielskim Spółki. On osobiście poddał pod rozwagę Komisji możliwość wykreślenia w Dz. V Gospodarka Spółki § 24 ust. 2 mówiący o tym, że zysk pozostaje do podziału spółki. Uważa, że miasto, jako właściciel Spółki ma prawo z tego korzystać w formie dywidend.

Pan Zbigniew Lipski zabierając glos stwierdził, że jest przeciwnego zdania i uważa, że zysk powinien pozostać w Spółce i są wypracowywane przez spółkę w różny sposób. Ponadto te środki ma inwestować w zasoby przedsiębiorstwa i podnosić jakość usług. Uważa, że taki zapis powinien pozostać.

Pan Maciej Głaz wyjaśnił, że on również jest za tym, by przedsiębiorstwo to rozwijało się, chce jednak umożliwić właścicielowi korzystanie z czystego zysku, bez uszczerbku dla działalności spółki.

Pan Zbigniew Lipski zabierając ponownie głos zwrócił uwagę, że organ założycielski ma wpływ na spółkę, a wiadomo, że zmieniają się ludzie i jedni będą korzystać w sposób umiejętny, inni natomiast będą korzystać w sposób niewłaściwy. Zapis powinien więc pozostać.

Pan Prezydent Brzeziński zabierając głos zwrócił uwagę, że jego również korci, by wykorzystywać pieniądz fizyczny, jednak przy ustalaniu planu rzeczowego zwraca uwagę na przyjmowane inwestycje i czuwa nad tym, by inwestycje dotyczyły np. szkół itp.

Pan Jan Bajno zabierając głos stwierdził, że jego zdaniem należy dążyć do tego, by zachować zasadę non povit, a nie dążyć do pozyskiwania zysku, gdyż nie od tego są przedsiębiorstwa komunalne. Zysk wypracowany z działalności dodatkowej może iść w koszta, a nie w kierunku dywidend. Już dawno od tego odstępuje się.

Kończąc dyskusje Komisja zmiany dokonane w akcie Założycielskim Spółki jednogłośnie 6 głosami za zaopiniowała pozytywnie.

Ad. 3

Następnie Przewodniczący przypomniał treść skargi Pani Cudakiewicz.

Pan Prezydent Brzeziński udzielił wyjaśnień w sprawie stawianych zarzutów.

Komisja wyjaśnienia Prezydenta przyjęła jednogłośnie uznając skargę za bezzasadną oraz postanowiła wystąpić do Rady ze stanowiskiem następującej treści:
„Komisja Rewizyjna analizując skargę Pani Hanny Cudakiewicz na Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łomży skierowaną do Komisji przez Radę Miejską podczas obrad XXXIII sesji w dniu 23 czerwca 2004 roku na posiedzeniu w dniu 5 lipca 2004 roku w oparciu o wyjaśnienia Prezydenta Miasta stwierdziła:
W czasie pobytu na terenie miasta Łomży Pani Cudakiewicz skorzystała z następujących form pomocy MOPS:
• W 1997 r. pomoc finansowa na ogólną kwotę 1.230 zł,
• W 1998 r. pomoc na łączną kwotę 1.909 zł,
• W 1999 r. od stycznia do grudnia zasiłek stały wyrównawczy w wys. 348 zł miesięcznie.
Formy pomocy w 2000 r.
• Zasiłek stały wyrównawczy od stycznia do maja w wys. 348 zł,
• Zasiłek stały wyrównawczy od czerwca do grudnia w wys. 364 zł,
• W m-cu marcu zasiłek celowy na opał w wys. 190 zł,
• W m-cu wrześniu zasiłek celowy 380 zł na opał,
• Od października do grudnia zasiłek okresowy w wys.37 zł na żywność,
• W m-cu listopadzie zasiłek celowy 100 zł na leki i odzież,
• W m-cu grudniu na podstawie nowego orzeczenia o stopniu niepełnosprawności ponownie przyznano zasiłek stały wyrównawczy do lutego 2001r. w wys. 364 zł.
W roku 2001 zostały przyznane następujące formy pomocy:
• W m-cu kwietniu zasiłek celowy 100 zł na leki,
• W czerwcu zasiłek celowy 250 zł na leki i żywność,
• W lipcu zasiłek celowy 150 zł na leki i żywność,
• W październiku 300 zł na leki i żywność,
• Od października do grudnia zasiłek okresowy 100 zł na leki i żywność.
W roku 2002 otrzymała:
• W m-cu lutym zasiłek celowy na żywność w wys. 150 zł,
• W m-cu marcu 150 zł na żywność i leki,
• Od marca do kwietnia zasiłek okresowy w wys. 100 zł na leki i żywność,
• Od maja do czerwca zasiłek okresowy 100 zł na żywność i bieżące wydatki.
• Od lipca do sierpnia zasiłek okresowy na żywność i leki po 100 zł miesięcznie
• W miesiącu wrześniu zasiłek celowy na zakup 1 tony opału w wys.300 zł –zasiłek przekazany na konto składu opałowego „Barbórka”.
• Od września do października zasiłek okresowy w wys. po 200 zł na żywność i leki.
• Od listopada do grudnia zasiłek okresowy w wysokości po 200 zł na żywność, leki i bieżące potrzeby .
W roku 2003 otrzymała:
• Od stycznia do lutego zasiłek okresowy w wysokości po 200 zł na żywność i bieżące wydatki,
• W m-cu lutym i marcu przyznano bezpłatne obiady w Klubie Seniora, z których zrezygnowała po 2 dniach,
• Od marca do kwietnia zasiłek okresowy w wys. 150 zł na leki i żywność,
• Od maja do czerwca zasiłek okresowy 100 zł na żywność i bieżące potrzeby.
• Od lipca do sierpnia zasiłek okresowy na żywność i leki po 100 zł miesięcznie,
• W m-cu sierpniu zasiłek celowy na leki w wysokości 300 zł,
• Od października do grudnia zasiłek okresowy na żywność i leki po 100,-zł miesięcznie,
• W miesiącu listopadzie zasiłek celowy na zakup 1/2 tony węgla w wys. 187,50 zł –zasiłek przekazany na konto składu opałowego.
• W m-cu grudniu zasiłek celowy w wysokości 200 zł na bieżące potrzeby.
W roku 2004 otrzymała:
• Od stycznia do lutego zasiłek okresowy w wysokości po 80zł na żywność i leki,
• Od marca do kwietnia zasiłek okresowy w wys. po100 zł na żywność w formie talonów żywnościowych,
• W maju zasiłek okresowy w wysokości 92,20zł na bieżące wydatki – wysokość zasiłku obligatoryjna oraz zasiłek celowy w wysokości 100 żł z przeznaczeniem na opłacenie wynajmowanej stancji..
• Od czerwca do sierpnia zasiłek okresowy w wysokości po 92,20 zł miesięcznie na bieżące potrzeby oraz zasiłek celowy w wysokości 100 zł na leki.
Oprócz wymienionych form pomocy finansowej klientka korzysta z pomocy rzeczowej świadczonej przez punkt PKPS pozyskiwania darmowej żywności i odzieży w Łomży.
W związku z powyższym Komisja Rewizyjna uznała skargę za bezzasadną i wnosi do
Wysokiej Rady o podjęcie uchwały o treści stanowiącej załącznik do stanowiska”.

Ad. 4

Kontynuując posiedzenie Przewodniczący przypomniał treść wniosku Przewodniczących Zarządów Osiedli w sprawie zmian w Statucie Miasta.

W trakcie dyskusji członkowie Komisji zwrócili uwagę, że proponowane zmiany są niezgodne z przepisami ustawy o samorządzie. Zauważono ponadto, że NSA w swoim wyroku nie stwierdził niezgodności z prawem zapisów, o zmianę których wnioskują Przewodniczący Zarządów Osiedli. Na sesjach natomiast jeszcze nigdy nie zdarzyło się, by odmówiono komukolwiek zabranie głosu w dyskusji. Jak również nie zdarzyło się, by radny odmówił przedstawienia zgłaszanych przez Zarząd Osiedla wniosków i zapytań. W związku z powyższym Komisja nie widzi potrzeby dokonywania zmian w Statucie Miasta. Powyższe stanowisko Komisja przyjęła jednogłośnie.

Ad. 5

W sprawach różnych członkowie Komisji nie zgłosili uwag. Przewodniczący natomiast ogłosił przerwę wakacyjną.
Na tym posiedzenie Komisji zakończono.

  • Data powstania: Data powstania: środa, 14 lip 2004 10:23
  • Data opublikowania: wtorek, 14 wrz 2004 13:08
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 19 gru 2006 09:39
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej