Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 34 posiedzeniu w dniu 28 września 2004 roku

Komisja realizowała następujący porządek dzienny:
1
Przyjęcie protokołu nr 33/04 z poprzedniego posiedzenia Komisji

2
Informacja o realizacji Łomżyńskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Miasta Łomży za I półrocze 2004 roku

3
Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2004 rok

4
Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przyjęcia założeń polityki społeczno-gospodarczej miasta na 2005 rok

5
Zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:
a/ zmieniającej Uchwałę Nr 206/XXXI/04 Rady Miejskiej Łomży z dnia 26 maja 2004 roku
w sprawie szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze
i specjalistyczne usługi opiekuńcze oraz szczegółowych warunków częściowego lub
całkowitego zwolnienia od opłat i trybu ich pobierania dla osób samotnych oraz na rzecz
osób w rodzinie, odpłatności za pobyt i wyżywienie w Klubie Seniora
b/ w sprawie zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w Środowiskowym Domu Samopomocy
w Łomży

6
Ocena realizacji uchwał za I półrocze 2004 roku

7
Informacja o realizacji zadań z zakresu polityki pro rodzinnej oraz pomocy społecznej (polityka społeczna, gospodarcza, zdrowotna, mieszkaniowa w zakresie przeciwdziałania bezrobociu, alkoholizmowi, narkomanii)

8
Sprawy różne

Ad. 1

Przyjęcie protokołu nr 33/04 z poprzedniego posiedzenia Komisji
Komisja nie wniosła uwag do protokołu nr 33/04 z poprzedniego posiedzenia Komisji z dnia 25 sierpnia br. i w wyniku głosowania przyjęła go jednogłośnie – 3 głosami za.

Ad. 2

Informacja o realizacji Łomżyńskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Miasta Łomży za I półrocze 2004 roku
Informację w powyższej sprawie przedstawiła Komisji Pani Anna Chojnowska – Wydział Spraw Społecznych – zgodnie z drukiem nr 324 – w załączeniu do protokołu.
Pani Anna Chojnowska uzupełniając przedłożoną informację stwierdziła, że na ten rok na realizację zadań w ramach Łomżyńskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych pozostały środki w wysokości: dla jednostek publicznych – 115.898,85 zł, a dla jednostek nie zaliczanych do sektora finansów publicznych – 192.372zł. Na realizację zadań w ramach w/w środków ogłoszono konkurs. Oferty zostaną rozpatrzone i zaopiniowane przez Miejski Zespół Konsultacyjno-Opiniujący oraz przez merytoryczne Komisje Rady.
Radna Maria Śmiarowska poprosiła o przedstawienie wyników kontroli zadań realizowanych w ramach ŁPPiRPA przez jednostki publiczne, jak i niepubliczne.
Pani Anna Chojnowska stwierdziła, że organizacje pozarządowe, jak i kluby sportowe w sposób prawidłowy realizowały zadania z zakresu profilaktyki. Ta aktywna forma bardzo dobrze jest przyjmowana przez dzieci i młodzież. W trakcie kontroli nie stwierdzono żadnych nieprawidłowości.
Następnie Przewodnicząca obrad zaprosiła na salę obrad rodziców dzieci uczęszczających do Dziennego Domu Pomocy.
Na wstępie głos w dyskusji zabrała Pani Liliana Lechowicz – przedstawicielka rodziców. Stwierdziła, że frustracja rodziców rośnie z roku na rok, gdyż ubywa świadczeń dzieciom niepełnosprawnym, a koszty rosną. Zwróciła się do członków Komisji z prośbą o koordynację działań w zakresie pomocy ich dzieciom, a przede wszystkim o rozważenie możliwości zmniejszenia kosztów utrzymania ich dzieci w DPS.
Kolejno głos w dyskusji zabrała Pani Jadwiga Pusz – pracownik Podlaskiego Kuratorium Oświaty. Stwierdziła, że jej obecność na posiedzeniu Komisji nie z obowiązków służbowych lecz z woli współuczestniczenia w kształtowaniu rzeczywistości sprzyjającej rodzinom osób niepełnosprawnych. Dodała, że często rodzinom osób niepełnosprawnych przypisuje się charakter roszczeniowy, a tak naprawdę nie jest. To rodzice osób niepełnosprawnych są źródłem postępu, nikt lepiej niż oni nie wie, co tym osobom jest potrzebne aby sprawnie funkcjonowały. Dlatego też uważa, że usprawnienie tych osób to wielka ulga dla rodziny i dla całego społeczeństwa. W związku z tym uważa, że należy rozważyć możliwość stworzenia takiej instytucji, która zajęłaby się osobami niepełnosprawnymi od urodzenia aż do śmierci. Uważa, że DPS spełnia wszelkie ku temu wymogi, jednak cena usług świadczonych przez tę placówkę jest dla wielu rodzin z osobami niepełnosprawnymi nierealna do zapłacenia. Dodała, że nie neguje zasad naliczania opłat pobieranych przez DPS, jednak uważa, że podwyższenie jego standardu doprowadziło do sytuacji, że stał się on niedostępny dla tych osób, z myślą o których został stworzony. Sądzi, że przy dobrej woli Rady znajdzie się jakieś kompromisowe rozwiązanie.
Kolejno głos w dyskusji w tym temacie zabrał Pan Krzysztof Choiński – Zastępca Prezydenta Miasta. Stwierdził, że zanim doszło do omawianej dziś sytuacji korzystania przez dzieci niepełnosprawne z usług DPS odbyło się wiele rozmów i spotkań. Dodał, że rodzicom dzieci niepełnosprawnych proponowano różne rozwiązania. Jedną z nich – najtańszą była oferta Szkoły Specjalnej, gdzie są stworzone warunki do nauki dla tych dzieci. jednak ta propozycja została przez rodziców odrzucona. Kolejną propozycją było PP nr 8 – też rodzice nie wyrazili zgody na tę formę nauczania ich dzieci. Upierali się przy DPS-ie z uwagi na standard, więc teraz za ten standard muszą ponosić koszty. Kończąc swą wypowiedź stwierdził, że w dniu dzisiejszym otrzymał pismo od obecnych na Komisji rodziców. Zostanie ono rozpatrzone, poddane analizie merytorycznych jednostek urzędu, po czym będzie można dopiero temat z rodzicami omawiać.
Kolejno głos w dyskusji zabrała Pani Wiesława Serwatko – Naczelnik WPGI. Stwierdziła, że dobrym rozwiązaniem byłoby utworzenie przez rodziców stowarzyszenia, gdyż organizacje pozarządowe otrzymać mogą dofinansowanie w 100% ze Europejskiego Funduszu Społecznego. Wyjaśniła, że należy dobrze wypełnić wniosek, a finansowanie może obejmować nawet opłacenie specjalisty opracowującego wniosek w imieniu stowarzyszenia.
Ustalono, że po rozpatrzeniu pisma złożonego w dniu dzisiejszym przez rodziców dzieci niepełnosprawnych odbędzie się kolejne spotkanie z udziałem dyrektora MOPS i DPS. Na spotkanie to zostaną zaproszeni także rodzice dzieci niepełnosprawnych i odbędzie się debata w sprawie przez nich poruszonej.

Ad. 3

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przyjęcia założeń polityki społeczno-gospodarczej miasta na 2005 rok
Wniosek w powyższej sprawie przedstawiła Komisji Pani Wiesława Serwatko – Naczelnik Wydziału Polityki Gospodarczej i Inwestycji – zgodnie z drukiem nr 331, 331A – w załączeniu do protokołu.
Radny Dariusz Szymański wniósł o skreślenie w ostatnim podpunkcie działu A „Sfera społeczna” rozdział „Tworzenie warunków do nauki oraz ogólnego rozwoju dzieci i młodzieży” – str. 11 słowa „miejskiego” i przyjęcie tego podpunktu w następującym brzmieniu: „przystąpienie do budowy stadionu lekkoatletycznego SP 9 i PG 8 pod warunkiem zabezpieczenia środków finansowych z innych źródeł.
W wyniku głosowania Komisja jednogłośnie – 4 głosami za powyższy wniosek przyjęła. Ponadto Komisja jednogłośnie poparła wnioski przyjęte przez Komisję Edukacji i Kultury na posiedzeniu w dniu 22 września br.
Więcej wniosków do „Założeń ...” Komisja nie zgłosiła i w wyniku głosowania zaopiniowała je jednogłośnie pozytywnie – 4 głosami za wraz z w/w, przyjętymi przez Komisję poprawkami.

Ad. 4

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2004 rok
Wniosek w sprawie zmian w budżecie miasta na 2004 rok wraz z autopoprawką Prezydenta Miasta przedstawiła Komisji Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta – zgodnie z drukiem nr 330, 330A i 330/1 – w załączeniu do protokołu.
Komisja nie wniosła uwag do projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2004 rok i w wyniku głosowania zaopiniowała ją jednogłośnie pozytywnie – 4 głosami za.

Ad. 5

Zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:

a/ zmieniającej Uchwałę Nr 206/XXXI/04 Rady Miejskiej Łomży z dnia 26 maja 2004 roku
w sprawie szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze
i specjalistyczne usługi opiekuńcze oraz szczegółowych warunków częściowego lub
całkowitego zwolnienia od opłat i trybu ich pobierania dla osób samotnych oraz na rzecz
osób w rodzinie, odpłatności za pobyt i wyżywienie w Klubie Seniora

b/ w sprawie zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w Środowiskowym Domu Samopomocy
w Łomży

Wniosek w sprawie w/w projektów uchwał przedstawił Komisji Pan Wiesław Jagielak – Zastępca Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łomży – zgodnie z drukami nr 327, 327A i 327B – w załączeniu do protokołu.
Komisja nie wniosła uwag do projektów uchwał w powyższych sprawach i w wyniku głosowania zaopiniowała je pozytywnie następującą ilością głosów:

a/ w sprawie uchwały zmieniającej Uchwałę Nr 206/XXXI/04 Rady Miejskiej Łomży z dnia
26 maja 2004 roku w sprawie szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi
opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze oraz szczegółowych warunków częściowego
lub całkowitego zwolnienia od opłat i trybu ich pobierania dla osób samotnych oraz na rzecz
osób w rodzinie, odpłatności za pobyt i wyżywienie w Klubie Seniora – 3 głosami za –
jednogłośnie

b/ w sprawie zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w Środowiskowym Domu Samopomocy
w Łomży – 3 głosami za – jednogłośnie.

Ad. 6

Informacja o realizacji zadań z zakresu polityki pro rodzinnej oraz pomocy społecznej (polityka społeczna, gospodarcza, zdrowotna, mieszkaniowa w zakresie przeciwdziałania bezrobociu, alkoholizmowi, narkomanii)

Informację w powyższej sprawie przedstawili Komisji: Pani Małgorzata Bronowicz-Domańska – Naczelnik Wydziału Polityki Społecznej oraz Pan Wiesław Jagielak – Zastępca Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łomży – zgodnie z drukami nr 330 i 330/1 – w załączeniu do protokołu.

Ad. 7

Ocena realizacji uchwał za I półrocze 2004 roku

Komisja nie wniosła uwag do przedłożonej informacji o realizacji uchwał Rady za I półrocze 2004 roku.

Ad. 8

Sprawy różne:

W tym punkcie obrad Komisja jednogłośnie /3 głosami za/ wybrała Przewodniczącą obrad do składu Komisji Stypendialnej.

  • Data powstania: Data powstania: czwartek, 21 paź 2004 08:16
  • Data opublikowania: czwartek, 21 paź 2004 08:26
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 19 gru 2006 09:58
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej