Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 33 posiedzeniu w dniu 21 września 2004 roku

Komisja realizowała następujący porządek:
1.
Informacja Prezydenta Miasta dot. funkcjonowania małych i średnich przedsiębiorstw w Łomży oraz kierunków rozwoju w najbliższych latach.

2.
Informacja Prezydenta Miasta dot. pozyskiwania inwestorów i inwestycji z zewnątrz.

3.
Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przyjęcia założeń polityki społeczno-gospodarczej miasta na 2005 rok.

4.
Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę 192/XXX/04 z dnia 28 kwietnia 2004 roku w sprawie wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych na terenie miasta Łomży na lata 2003 – 2010.

5.
Sprawy różne.


Ad. 1, 2

Pan Marcin B. Sroczyński – Prezydent Miasta przedstawiając informacje stwierdził, że żadne przedsiębiorstwa nie składają sprawozdań dotyczących ich funkcjonowania. Miasto może jedynie starać się, aby stworzyć warunki do należytego funkcjonowania tych przedsiębiorstw. Wszelkie założenia polityki społeczno – gospodarczej zmierzają ku temu, aby przedsiębiorstwa mogły funkcjonować w normalnych warunkach i należycie się rozwijać. Nie ma możliwości ingerowania w funkcjonowanie przedsiębiorstw działających na terenie miasta. Każdy z właścicieli decyduje sam jak chce działać i rozwijać firmę. Rozwojowi małych i średnich przedsiębiorstw służą realizowane przez miasto inwestycje w ramach programów PHARE 2000 i 2001, uchwalanie planów zagospodarowania przestrzennego. Miasto nie ma też żadnych instrumentów, aby mogło nakazać przedsiębiorstwom wybór branży.
Pan Zbigniew Lipski stwierdził, że czasy zastoju skończyły się i zadaniem działaczy gospodarczych jest informowanie, że jest możliwość tworzenia firm i zarobkowania.
Pan Janusz Nowakowski stwierdził, że sposobem na to, aby siłami firm miejscowych, bez zwiększania ich potencjału, wykonać inwestycje w mieście jest uchwalenie budżetu na przyszły rok w miesiącu grudniu. Przetargi byłyby w lutym, w marcu i od 1 kwietnia ruszyłaby realizacja inwestycji. Nie będzie wówczas żadnego problemu, aby firmy łomżyńskie zakładany zakres robót przerobiły.
Pan Jan Chojnowski zabierając głos w dyskusji zgodził się, że w naszym interesie jest zatwierdzenie budżetu na przyszły rok bezwzględnie w miesiącu grudniu br.
Pan Marcin B. Sroczyński stwierdził, że uchwalenie budżetu będzie miało duży wpływ na jakość i wykonanie inwestycji, ale małe i średnie przedsiębiorstwa to nie tylko firmy budowlane. To są również inne branże, na działalność których miasto nie ma żadnego wpływu.
Pan Jan Bajno stwierdził, że Komisja winna poświęcić jedno spotkanie z udziałem przedstawicieli firm. Uważa, że przy tworzeniu projektu budżetu, przy akceptowaniu go już na forum komisji powinien stanąć temat i Ci przedstawiciele mogliby uczestniczyć w tym i już wtedy zapoznać się z pewnymi zagadnieniami.
Pan Zbigniew Lipski odnosząc się do wypowiedzi radnego Bajno stwierdził, że takie spotkanie jest wskazane po uchwaleniu budżetu.
Pan Marcin B. Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta przypomniał dyskusję z poprzedniego roku na temat pozyskiwania inwestorów i inwestycji z zewnątrz. Pewne działania uwidaczniają się po roku, a nawet po dłuższym okresie. Wtedy mówiło się o wyższej szkole, a w tej chwili mamy wyższą szkołę i 40 miejsc pracy. Mamy księgi wieczyste – 60 miejsc pracy. Władze miasta dbają o to, aby Łomże było widać. Wysyłane są informacje do ambasad, poszukujemy cały czas miasta partnerskiego, wskazujemy w czym Łomża jest mocna, ale nie mamy bezpośredniego wpływu na to kto będzie chciał zainwestować w mieście.
Komisja przyjęła informacje Prezydenta Miasta odnośnie pkt- 1 i 2 porządku obrad.


Ad. 3

Pan Marcin B. Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta wprowadzając do tematu stwierdził, że założenia polityki społeczno – gospodarczej miasta na 2005 rok (w załączeniu do protokołu) są konsekwencją założeń dla całego kraju. Zawarte w nich są kierunki działania, w których powinniśmy zmierzać, aby rozwój społeczno-gospodarczy był zrównoważony i aby odbywał się w sposób właściwy. Największy wpływ na ten rozwój mają warunki zewnętrzne.
Przewodniczący komisji odnosząc się do przedłożonego materiału stwierdził, że w założeniach brak jest zapisu dotyczącego rewitalizacji. Uważa, że zapis taki powinien się znaleźć
Pan Zbigniew Lipski dodał, że to, co zostało zaakceptowane w innych planach nie może nam uciekać, aby była zachowana ciągłość i aby nie zgubić pewnych rzeczy.
Pan Marcin B. Sroczyński - Z-ca Prezydenta Miasta stwierdził, że strategia promocji gospodarczej miasta była opracowana i tam jest uwzględniony cały dorobek miasta do dnia dzisiejszego. Te kierunki działań, które zostały przyjęte oraz kontynuacja lub ewentualne ukierunkowanie, aby były bardziej skuteczne.
Pan Janusz Nowakowski zabierając głos w dyskusji zwrócił uwagę na str. 21 założeń – ostatnie dwa wersy. Uważa, że trzeba zmienić tryb zdania na przeszły. Ponadto nie jest do końca przekonany czy dobre jest powoływanie się na podstawę formalno - prawną do ustalania opłat za wywóz i unieszkodliwianie odpadów – ppkt c. Wydaje mu się, że w tym rozporządzeniu nie ma mowy o zasadach ustalania opłat tego typu. Uważa, że należy to skorygować. Stwierdził następnie, że zobowiązywanie się do utworzenia inkubatora przedsiębiorczości w roku 2005 w sytuacji kiedy inkubatora są przeżytkami w odniesieniu do dzisiejszych uwarunkowań rozwoju przedsiębiorczości, jest bez sensu. Żaden inkubator przedsiębiorczości nie spełnił swojej roli i czy warto się w to bawić. Zwrócił również uwagę na zapis dotyczący utrzymania istniejącego systemu monitoringu. Nic nie mówi się o rozbudowie systemu. Poza tymi uwagami uważa, że materiał jest bardzo dobrze przygotowany.
Pan Marcin B. Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta stwierdził, że na pewno jesteśmy za rozbudową i rozwojem monitoringu. Odnosząc się do inkubatora przedsiębiorczości stwierdził, że należałoby w ich miejsce tworzyć parki technologiczne na wzór Irlandii.
Przewodniczący kończąc dyskusję poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie przyjęcia założeń polityki społeczno gospodarczej miasta Łomży na rok 2005. W wyniku głosowania 12 głosami za – jednogłośnie Komisja zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zgodnie z drukiem nr 331 A wraz ze zgłoszonymi uwagami.

Ad. 4

Pan Gilbert Okulicz-Kozaryn - MPWiK przedstawił propozycje zmian w planie rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych na terenie miasta Łomży na lata 2003 – 2010 (w załączeniu do protokołu). Uzupełniając wyjaśnił, że uległa zmianie wysokość udziału środków spółki w związku z funduszami strukturalnymi w związku z tym konieczna jest autopoprawka do planu. Drugą sprawą jest realizacja kanalizacji sanitarnej w ul. Browarnej. Nie ma możliwości pozyskania terenu i ul. Browarna wypadnie. Z chwilą nabycia terenów inwestycja wróci do planu. Poinformował, ze materiał z tymi autopoprawkami zostanie radnym przekazany przed sesją.
Pan Zbigniew Lipski zwracając się do przedstawiciela MPWiK zapytał, czy pan prezes jest zapoznany z Wieloletnim Planem Inwestycyjnym miasta, który przyjęła Rada Miejska. Zgodnie z tym planem np. ul. Sybiraków przewidziana jest do realizacji w roku 2006, a w 2008 MPWiK planuję realizacje wodociągu w tej ulicy. Uważa, że należy dokonać zmian, aby plan rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych był spójny z WPI, a realizację ul. Sybiraków przesunąć z 2008 roku na rok 2006.
Pan Gilbert Okulicz – Kozaryn stwierdził, że plan spółki jest konsultowany ze służbami miejskimi i powinien być spójny z WPI. Jeśli jest jakaś nieścisłość, to zostanie ona skorygowana.
Pan Jan Bajno postawił wniosek o przesunięcie realizacji kanalizacji sanitarnej i wodociągu w ul. Polnej na 2006 rok. Zwrócił uwagę, że na odcinku od ul. Wesołej do SP nr 5 mieszkańcy nie mają jeszcze wody.
Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie wniosek radnego Lipskiego dotyczący przesunięcia realizacji ul. Sybiraków z 2008 roku na rok 2006. Komisja w wyniku głosowania 12 głosami za – jednogłośnie wniosek przyjęła. Następnie poddał pod głosowanie wniosek radnego Bajno dotyczący przesunięcia realizacji i wodociągu w ul. Polnej z 2007 roku na rok 2006. Komisja w wyniku głosowania 12 głosami za – jednogłośnie wniosek przyjęła. W dalszej części posiedzenia poddał pod głosowanie projekt uchwały, który w wyniku głosowania 12 głosami za – jednogłośnie został przyjęty wraz z przyjętymi poprawkami.


Ad. 5

Przewodniczący Komisji przedstawił pismo-faks w sprawie przeprowadzenia warsztatu decyzyjnego w sprawie prywatyzacji MPK w ramach II fazy Programu Prywatyzacji Przedsiębiorstw Komunalnych (pismo w załączeniu). Ustalono, że zorganizowaniem spotkanie zajmie się WGKOŚiR, podając propozycje terminu tj. 5 października br. godz. 13.00.
Następnie Przewodniczący Komisji przedstawił do wiadomości pisma. Które wpłynęły do Komisji:
- wniosek Wojskowej Komendy Uzupełnień o pomoc finansową w zakresie wymiany sześciu okien w budynku przy ul. Polowej 12 (pismo w załączeniu),
- prośbę p. Jolanty Duchnowskiej w sprawie rozpatrzenia możliwości dofinansowania kosztów wody ze środków budżetowych (pismo w załączeniu),
- pismo mieszkańców bloków nr 7, 9, 10 przy ul. Rządowej w sprawie przyczyn dopłat do energii cieplnej c.o. (pismo w załączeniu),
- odpowiedź Z-cy Prezydenta Miasta Marcina B. Sroczyńskiego na pismo Niepublicznego Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej ŁTPCh „Hospicjum” w sprawie realizacji drogi dojazdowej (odpowiedź w załączeniu do protokołu),
- pismo mieszkańców bloku nr 7 przy ul. Rządowej w sprawie utwardzenia placu i nieszczelnych drzwi wejściowych (pismo w załączeniu),
- pismo p. Marka Makieła w sprawie wykonania wjazdów do posesji na ul. Nowogrodzkiej oraz odpowiedź Z-cy Prezydenta Miasta Pana Marcina B. Sroczyńskiego na to pismo (w załączeniu do protokołu),
- propozycje Zarządy Rady Osiedla nr 9 do budżetu miasta na 2005 rok (w załączeniu do protokołu).
  • Data powstania: Data powstania: wtorek, 2 lis 2004 08:50
  • Data opublikowania: wtorek, 2 lis 2004 08:55
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 19 gru 2006 10:24
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej