Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 35 posiedzeniu w dniu 9 listopada 2004 roku

komisja realizowała następujący porządek obrad: 1. Zaopiniowanie wniosku o wydanie opinii do propozycji sprzedaży nieruchomości miejskich w drodze przetargu nieograniczonego. 2. Zaopiniowanie wniosku o wydanie opinii do propozycji sprzedaży nieruchomości miejskich na terenie miasta, w trybie bezprzetragowym, nie mogących stanowić odrębnych nieruchomości, w celu poprawienia warunków zagospodarowania działek podstawowych. 3. Zaopiniowanie wniosku o wydanie opinii do propozycji sprzedaży nieruchomości miejskich na terenie miasta, w trybie bezprzetragowym, nie mogących stanowić odrębnych nieruchomości, w celu poprawienia warunków zagospodarowania działek podstawowych (druk nr 352). 4. Zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie ustalenia stawek podatku od: a) nieruchomości, b) środków transportowych, c) posiadania psów. 5. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie podwyższenia kapitału zakładowego MPEC sp. z o.o. poprzez wniesienie do spółki wkładu niepieniężnego w postaci środków trwałych. 6. Informacja służb komunalnych o przygotowaniu do sezonu zimowego 2004 – 2005. 7. Sprawy różne.
Ad. 1

Przewodniczący Komisji przedstawił wniosek o wydanie opinii do propozycji sprzedaży nieruchomości miejskich w drodze przetargu nieograniczonego (w załączeniu do protokołu). Otworzył dyskusję na temat pkt-u 1 wniosku dotyczącego działki przy ul. Zjazd.
Pan Marcin B. Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta uzupełniając wniosek stwierdził, że na terenie tej działki usytuowane jest m.in. boisko treningowe, które jest boiskiem tylko z nazwy ponieważ od wielu lat jest niewykorzystywane, stacja auto-gaz, wystawa materiałów kamieniarskich oraz autokomis. Jest dwóch zainteresowanych kupnem tej działki. Jeden z nich zamierza wybudować tam magazyn oraz sklep meblowy, drugi natomiast salon samochodowy.
Pan Zbigniew Szponarski stwierdził, że w miejscu tym znajduje się parking, z którego korzystają kibice w trakcie rozgrywających się na stadionie meczów, a to , że boisko jest niewykorzystane nie jest winą miasta, a zarządcy tego terenu.
Przewodniczący Komisji stwierdził, że jest to teren w bardzo dobrym miejscu miasta, a cena jego zdaniem, jest za niska.
Pan Zbigniew Lipski stwierdził, że jest to cena wyjściowa do przetargu. Dodał, że jest to przetarg nieograniczony, a cena w takim przetargu ma to do siebie, że staje się ona ceną faktyczną. Zwrócił się z zapytaniem, czy może być taka sytuacja, że ewentualni nabywcy mają możliwość podzielenia tego terenu i na co mogą przeznaczyć ten teren.
Pan Marcin B. Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że nie może być tam żadnej innej zabudowy ze wzglądu na dużą uciążliwość związaną z obecnością oczyszczalni ścieków. Teren przeznaczony jest tylko pod handel.
Pan Janusz Nowakowski zwrócił uwagę, że na ten teren nie ma aktualnego planu, a to oznacza, że tam można zrobić wszystko.
Pan Marcin B. Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta nie zgodził się z wypowiedzią radnego Nowakowskiego. Wyjaśnił, że jest to teren w otulinie parku krajobrazowego doliny Narwi.
Pan Paweł Borkowski stwierdził, że przyzwoity klub sportowy powinien mieć kilka boisk i nie może tak być, że ktoś ma zapędy na boisko. Jego zdaniem terenu przy stadionie nie można pozostawić bez parkingu. Stwierdził, że jeśli zainteresowany wybuduje dwa boiska i parking, to od frontu może realizować swoje zamierzenia. Postawił wniosek o oddalenie tematu.
Pan Jan Chojnowski uważa, że parking przy stadionie jest niezbędny i tego terenu gdzie jest boisko i parking nie można się wyzbywać.
Pan Maciej Głaz również stwierdził, że pozbawienie mieszkańców możliwości parkowania przy stadionie jest niezbyt szczęśliwym rozwiązaniem. Dobrze by było gdyby można było połączyć zamierzenia inwestycyjne przyszłego właściciela terenu i interesy miasta. Zaproponował, aby zaprosić na posiedzenie Komisji ewentualnych inwestorów. W tej chwili natomiast odsunąć to na plan dalszy i wytyczyć teren, która mogłaby wystawiona na sprzedaż w przetargu i terenu, na którym będzie parking i boisko.
Pan Jan Bajno zwrócił uwagę, że wniosek Pana Prezydenta dot. wydania opinii do propozycji sprzedaży nieruchomości miejskich w drodze przetargu nieograniczonego i wniósł o jego przegłosowanie.
Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie wniosek Prezydenta Miasta w sprawie propozycji sprzedaży nieruchomości miasta w drodze przetargu nieograniczonego tj. działki nr 50361/10 o pow. 19859 m 2 przy ul. Zjazd. Komisja, w wyniku głosowania przy braku głosów za, 6 głosach przeciw i 5 głosach wstrzymujących zaopiniowała negatywnie powyższy wniosek.

Następnie Pan Marcin B. Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta przedstawiając kolejny wniosek dot. propozycji sprzedaży nieruchomości miejskiej w drodze przetargu nieograniczonego wyjaśnił, że propozycja ta dotyczy terenu byłej targowicy miejskiej przy ul. Nowogrodzkiej. W chwili obecnej są zainteresowani tym terenem i temat wraca.
Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 8 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym zaopiniowała pozytywnie przeznaczenie działki nr 20065/2 o pow. 10638 m 2 położonej przy ul. Nowogrodzkiej 180 do sprzedaży w drodze przetargu nieograniczonego.

Komisja nie wniosła uwag również do pkt-u 3 przedłożonego wniosku i w wyniku głosowania 9 głosami za – jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie propozycję sprzedaży 3 działek pod zabudowę przemysłowo-składową tj. działki nr 30306/72 i 30306/77 jako jednej całości oraz działek nr nr 30306/73 i 30306/74.


Ad. 2


Przewodniczący Komisji przedstawił wniosek o wydanie opinii do propozycji sprzedaży nieruchomości miejskich na terenie miasta, w trybie bezprzetargowym, nie mogących stanowić odrębnych nieruchomości, w celu poprawienia warunków zagospodarowania działek podstawowych (w załączeniu do protokołu).

Komisja nie wniosła uwag i zaopiniowała pozytywnie wniosek:

1.
Państwa Barbary i Andrzeja Bagińskich zamieszkałych przy ul. Korczaka – 11 głosów za – jednogłośnie,

2.
Paiństwa Zofii i Franciszka Paszkowskich zamieszkałych przy ul. Kopernika 36 – 11 głosami za – jednogłośnie,

3.
Pań Danuty i Barbary Chojnowskich – ul. Chętnika – 9 głosami za – jednogłośnie. Pan Jan Chojnowski nie wziął udziału w głosowaniu.

4.
firmy „Instalator” przy ul. Zjazd 2 – 10 głosami za – jednogłośnie,

5.
PP Tadeusza i Jadwigi Ołdakowskich właścicieli zespołu działek usługowych przy al. Legionów 35 c – 11 głosami za – jednogłośnie,

6.
Pani Barbary Dąbrowskiej zamieszkałej przy ul. Zamiejskiej 1 – 10 głosami za – jednogłośnie

7.
Pana Józefa Górskiego właściciela działek przy ul. Wąskiej – 10 głosami za – jednogłośnie,

8.
PP Bożeny i Ryszarda Chojnowskich właścicieli działek przy ul. Nowogrodzkiej 147 A – 11 głosami za – jednogłośnie.



Ad. 3


Przewodniczący Komisji przedstawił wniosek o wydanie opinii do propozycji sprzedaży nieruchomości miejskich na terenie miasta, w trybie bezprzetargowym, nie mogących stanowić odrębnych nieruchomości, w celu poprawienia warunków zagospodarowania działek podstawowych (druk nr 352 w załączeniu do protokołu). Poprosił o uwagi.
Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania zaopiniowała pozytywnie wniosek:

1.
Państwa Elżbiety i Józefa Mioduszewskich zam. przy ul. Sikorskiego 318 – za 11 – jednogłośnie,

2.
Pana Andrzeja Makarewicza właściciela kamienicy przy ul. Sienkiewicza 10 – za 11 – jednogłośnie.



Ad. 4


Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta przedstawiła wniosek w sprawie wysokości opłat podatku rolnego, leśnego oraz podatków i opłat lokalnych obowiązujących na 2005 rok ( druk nr 347 , 347 A, B, C w załączeniu do protokołu). Poprosiła o pytania i uwagi.
Pan Zbigniew Lipski poprosił o ustosunkowanie się do propozycji stawek podatku od nieruchomości zwrócił uwagę na wzrost stawki podatku z 0,12 na 0,20 oraz 3,46 na 3,57 w służbie zdrowia.
Pan Marcin B. Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta stwierdził, że podatek ten dotyczy całej służby zdrowia, a nie tylko szpitala. Dla szpitala podwyżka nie będzie miała większego znaczenia. Zwrócił uwagę, że są zakłady opieki niepubliczne, które również są zobligowane do płacenia podatku i generalnie są to firmy prywatne.
Pan Jan Bajno stwierdził, że bardzo by chciał, aby miasto wystąpiło z wnioskiem do sejmiku o przejęcie terenu w okolicach SM „Perspektywa”.
Pan Marcin B. Sroczyński – Z-ca Prezydenta wyjaśnił, że zarząd województwa nie jest zainteresowany zbyciem tego terenu.
Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta stwierdziła, że na rok 2005 przyjętych jest dużo programów strukturalnych i trzeba mieć środki na to, aby mogły być one rozpoczęte. Przypomniała, że 2 lata temu sejm podjął próbę, aby obniżyć stawkę szpitalom proponując stawkę jak dla prowadzenia działalności gospodarczej i teraz przeniósł tę stawkę na pozostałe grunty. Stawka na działalność gospodarczą zaproponowana we wniosku wynosi 17 %, dla szpitala 3,57.
Pan Jan Bajno postawił wniosek, aby przy służbie zdrowia pozostawić ten same stawki na poziomie bieżącego roku.
Pan Zbigniew Lipski uważa, że różnica jaka wynika z racji podniesienia podatku pomiędzy starą ceną, a nową winna być umorzona.
Pan Paweł Borkowski stwierdził, że miasto żadnego gestu w stosunku do szpitala nie zrobiło, gdy tymczasem w Zambrowie długi szpitala przejęło starostwo.
Przewodniczący Komisji stwierdził, że Pan Prezydent winien w jakiś sposób zdeklarować się, co do umorzenia podatku szpitalowi, a Komisja wesprze Pana Prezydenta. Zaproponował, aby Komisja wystąpiła z wnioskiem do Pana Prezydenta o uwzględnienie umorzenia szpitalowi różnicy powstałej z podwyżki podatku proponowanej na 2005 rok.
Komisja w wyniku głosowania 11 głosami za – jednogłośnie przyjęła powyższy wniosek.
Pan Marcin B. Sroczyński stwierdził, że to Prezydent Miasta podejmuje decyzje w tej kwestii. Zobowiązał się do przekazania Prezydentowi i poinformowania, że jest taki wniosek Komisji z prośbą o jego pozytywne rozpatrzenie.
Następnie Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2005 rok. Komisja, w wyniku głosowania 3 głosami za, przy braku głosów przeciw i 8 głosach wstrzymujących zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zgodnie z drukiem nr 347 A.

Pan Jan Chojnowski zabierając głos w sprawie propozycji stawek podatku od środków transportowych poinformował, że na wczorajszym posiedzeniu Komisji Finansów postawił wniosek o zmianę propozycji podwyżki z 8 % na 4 % tak, aby podwyżka „poszła” w ramach inflacji. Wniosek ten został przyjęty przez Komisje Finansów, a Pan Prezydent zobowiązał się do przedłożenia autopoprawki do projektu uchwały na jutrzejszej sesji.
Pani Jadwiga Kozłowska - Skarbnik Miasta wyjaśniła, że zostanie zmniejszona kwota dochodów o 80 tys. zł.
Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie – kto jest za tym, aby zatwierdzić projekt uchwały, ale w podwyżce 4 %.
Komisja w wyniku głosowania 11 głosami za – jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zgodnie z wnioskiem radnego Jana Chojnowskiego.

W dalszej części posiedzenia Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do propozycji stawek podatku od posiadania pasów.
Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 10 głosami za przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zgodnie z drukiem nr 347 C.


Ad. 5


Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do projektu uchwały w sprawie podwyższenia kapitału zakładowego MPEC sp. z o.o. poprzez wniesienie do spółki wkładu niepieniężnego w postaci środków trwałych (wniosek i projekt uchwały w załączeniu do protokołu).
Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 10 głosami za – jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zgodnie z drukiem nr 342 A.


Ad. 6

Przewodniczący Komisji przedstawiając informację służb komunalnych o przygotowaniu do sezonu zimowego 2004/2005 ( druk nr 345 w załączeniu do protokołu) stwierdził, że nie jest zadowolony jeśli chodzi i informacje z ZGM. Spodziewał się takiego stwierdzenia: „nasze firmy przygotowane są do okresu zimowego”.
Pan Marcin B. Sroczyński stwierdził, że nasze firmy są przygotowane do okresu zimowego.
W związku z powyższym Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie przedłożoną informację zgodnie z drukiem nr 345, którą Komisja 8 głosami za – jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie.



Ad. 7


Przewodniczący Komisji przedstawił pismo Przewodniczącego RO nr 4 Pana Marka Makieły w sprawie realizacji inwestycji na tym osiedlu oraz odpowiedź na to pismo Z-cy Prezydenta Miasta Pana Marcina Sroczyńskiego (pismo i odpowiedź w załączeniu do protokołu).
Zwracając się do członków Komisji poprosił o przygotowanie na następne posiedzenie Komisji propozycji tematów do pracy planu Komisji na 2005 rok.
W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.

  • Data powstania: Data powstania: wtorek, 23 lis 2004 09:03
  • Data opublikowania: wtorek, 23 lis 2004 09:12
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 19 gru 2006 10:21
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej