Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Podczas obrad XXXIX sesji w dniu 10 listopada 2004 roku

Rada realizowała następujący porządek:
Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady

Otworzył obrady sesji, a następnie udzielił głosu Panu Jarosławowi Zielińskiemu – Posłowi na Sejm RP.

Pan Jarosław Zieliński – Poseł na Sejm RP /Prawo i Sprawiedliwość/

Poinformował Radę o otarciu swojego Biura Poselskiego w Łomży oraz zadeklarował współpracę z Radą we wszystkich dziedzinach życia. Dodał, że będzie radnym przekazywał do konsultacji projekty ustaw. Poprosił także o spotkanie z Radą. Ponadto stwierdził, że wielokrotnie składał interpelacje w Sejmie. Jedna z nich dotyczyła idei zrównoważonego rozwoju kraju – jak Rząd Premiera Belki ma zamiar tę ideę zrealizować. Odpowiedzi były nijakie, a działania jeszcze gorsze. Zwrócił uwagę, że obecnie Państwo jest w kryzysie i to jest prawdopodobnie jeden z powodów, że nie można uzyskać odpowiedzi na tak ważne tematy. Należy więc na przyszłość przygotować lepsze działania, by być skuteczniejszym, a w pojedynkę nic się nie osiągnie. Zwrócił następnie uwagę na krzywdzącą Województwo Podlaskie kwestię środków z UE. Dodał, że inną bardzo ważną kwestią dla Łomży i okolic jest problem układu drogowego. Faktem jest, że najbliższa droga z Warszawy na Litwę i dalej wiedzie przez Łomżę. Uważa, że najlepszą formą osiągania celów jest harmonijna, dobra współpraca silnych ośrodków w regionie, z których każdy ma swoje cele ale są to cele wspólne, a nie prowadzące do konkurencji. Kończąc swą wypowiedź raz jeszcze zadeklarował współpracę. Cieszy się, że w Łomży powstała państwowa wyższa uczelnia.

Pan Zbigniew Lipski – radny

Poprosił Posła Zielińskiego o odpowiedź na następujące zagadnienia:
1. jakie jest jego stanowisko w sprawie przebiegu trasy Via Baltica
2. czy odróżnia kryzys gospodarczy od kryzysu politycznego. On uważa, że jest kryzys władzy na szczeblu centralnym. Mówienie o kryzysie gospodarczym jest jego zdaniem niewłaściwe, bowiem złotówka się umacnia, a kurs euro spada.

Pan Jarosław Zieliński – Poseł na Sejm RP /Prawo i Sprawiedliwość/

Odpowiadając na zapytania radnego Lipskiego stwierdził, że jeśli chodzi o jego obecność na sesji to zwrócił uwagę, że posłem został w trakcie trwania kadencji. Stara się od tego czasu być aktywnym w całym województwie. Odpowiadając na zapytanie dotyczące Via Baltica wyjaśnił, że nie ma stanowiska PiS w tej sprawie, bo nie było takiej potrzeby. Chciałby odbyć dyskusję w tej sprawie, by przekazać Radzie stanowisko oraz chciałby poznać stanowisko Rady. Zwrócił uwagę, że ogólny pogląd jest taki, że w województwie jest potrzeba rozwiązania układu komunikacyjnego w ogóle, a nie jednej drogi. Potrzebna jest bardzo droga przez Łomżę z obwodnicą Łomży do granicy państwa i dalej. Potrzebna jest również droga przez Białystok. Potrzebna jest także intensyfikacja wykorzystywania linii kolejowej. Na temat trzeba patrzeć całościowo ale widzieć również interesy poszczególnych miast i samorządów. Odpowiadając na drugie zapytanie stwierdził, że oczywiście miał na myśli kryzys struktur państwa, kryzys polityczny. Nie wchodzi w dyskusje o sprawach gospodarczych. Kryzys polityczny jest nie tylko kryzysem opcji rządzącej ale również kryzysem państwa, do którego ta opcja doprowadziła. Mówi to z wielkim bólem.

Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady

Podziękował Posłowi Zielińskiemu za przybycie na sesję i wyraził nadzieję na udział Posła w pracach Rady.

Pan Jerzy Brzeziński – Prezydent Miasta

Podziękował Posłowi Zielińskiemu za pomoc w sprawie roszczeń PFRON oraz za deklarację współpracy.

Pan Jan JarotaM – Przewodniczący Rady

Wracając do porządku dziennego w oparciu o listę obecności stwierdził prawomocność obrad. Następnie poprosił o uwagi do porządku dziennego.

Pan Jerzy Brzeziński – Prezydent Miasta

Poprosił o uzupełnienie porządku sesji o punkt dot. podjęcia uchwały w sprawie przeznaczenia umorzonej pożyczki na zadanie z zakresu ochrony środowiska – jako pkt. 5A.

Więcej uwag do porządku dziennego nie zgłoszono.

Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady

Poddał pod głosowanie wniosek zgłoszony przez Prezydenta.

W wyniku głosowania Rada poprawkę przyjęła jednogłośnie – 22 głosami za.

Następnie Rada 22 głosami za – jednogłośnie przyjęła następujący porządek obrad /wraz z przyjętą poprawką zgłoszoną przez Prezydenta Miasta/:

1.
Przyjęcie protokołu z obrad XXXVIII sesji Rady Miejskiej Łomży.

2.
Składanie interpelacji i zapytań.

3.
Informacja Prezydenta o pracy w miesiącu październiku 2004 roku

4.
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2004 rok

5.
Podjęcie uchwały o przeznaczeniu umorzonej kwoty pożyczki z NFOŚiGW w Białymstoku na zadanie z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej

6.
Podjęcie uchwały w sprawie przyznania dotacji i refundacji z budżetu miasta jednostkom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych

7.
Podjęcie uchwały zmieniającej Uchwałę Nr 168/XXIX/04 Rady Miejskiej Łomży z dnia 31 marca 2004 roku w sprawie finansowania zadań ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych w ramach Powiatowego Programu Działań na Rzecz Osób Niepełnosprawnych”

8.
Podjęcie uchwał w sprawie ustalenia stawek podatków:
a) od nieruchomości
b) od środków transportowych
c) od posiadania psów

9.
Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf dla zbiorowego zaopatrzenia
w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków

10.
Podjęcie uchwały w sprawie podwyższenia kapitału zakładowego MPEC Sp. z o.o.
poprzez wniesienie do spółki wkładu niepieniężnego w postaci środków trwałych

11.
Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia miejscowego planu zagospodarowania
przestrzennego miasta Łomży w części dotyczącej terenów położonych przy Szosie
do Mężenina w sąsiedztwie ogrodów działkowych

12. Podjęcie uchwał w sprawie:
a) Wyrażenia zgody na przyjęcie wykonania zadania publicznego i zawarcie porozumienia pomiędzy Miastem Łomża a Powiatem Augustowskim, Powiatem Grajewskim, Powiatem Białostockim, Powiatem Łomżyńskim, Powiatem w Ostrowi Mazowieckiej, Powiatem Kolneńskim, Powiatem Ełckim, Miastem Suwałki i Miastem Białystok w zakresie zapewnienia opieki i wychowania dzieciom z tych powiatów oraz ponoszenia wydatków na ich utrzymanie w Zespole Placówek Opiekuńczo – wychowawczych w Łomży

b) Wyrażenia zgody na powierzenie wykonania zadania publicznego i zawarcie porozumienia pomiędzy Miastem Łomża a Powiatem Zambrowskim, Miastem Suwałki, Miastem Poznań i Miastem Białystok w zakresie zapewnienia opieki i wychowania dzieciom z Miasta Łomży oraz ponoszenia wydatków na ich utrzymanie w placówkach opiekuńczo – wychowawczych funkcjonujących na terenie powyższych powiatów

c) Wyrażenia zgody na zawarcie przez Miasto Łomża porozumień w przedmiocie umieszczenia dzieci z Łomży w rodzinie zastępczej zamieszkałej na obszarze Powiatu Łomżyńskiego, Powiatu Zambrowskiego, Powiatu Wysokomazowieckiego oraz ustalenia zasad ponoszenia wydatków na ich utrzymanie

d) Wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia pomiędzy Miastem Łomża a Powiatem Grajewskim, Powiatem Zambrowskiego, Powiatu Wysokomazowieckiego o powierzeniu Miastu Łomża prowadzenia zadania publicznego z pomocy społecznej w zakresie opieki i wychowania dzieci z terenu tych powiatów w rodzinach zastępczych zamieszkałych w Łomży oraz ustalenia zasad ponoszenia wydatków na ich utrzymanie

13. Informacja służb komunalnych o przygotowaniu do sezonu zimowego 2004-2005

14.
Odpowiedź na interpelacje i zapytania

15.
Zajęcie stanowiska w sprawie pism skierowanych do Rady

16.
Sprawy różne

Ad. 1

Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady

Poprosił o uwagi do protokołu z obrad XXXVIII sesji.
Rada nie wniosła uwag do protokołu z XXXVIII sesji i w wyniku głosowania przyjęła go 21 głosami za, przy 1 przeciw i braku głosów wstrzymujących.

Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady

Poprosił o składanie interpelacji i zapytań.

Pan Jan Walęcki – radny

Zgłosił na piśmie interpelację dotyczącą interwencji w sprawie wypłat zobowiązań pracownikom „Bawełny”.

Pan Zbigniew Lipski – radny

Złożył na piśmie zapytanie dotyczące realizacji chodnika przy ul. Ks. Anny.

Pan Jerzy Brodziuk – radny

Złożył na piśmie wniosek o przedkładanie na piśmie niepublicznym jednostkom oświatowym informacji o subwencjach.

Pan Janusz Nowakowski – radny

Pyta jakie działania podjął i jakie jeszcze podejmie Prezydent jako zarządca drogi celem zabezpieczenia ul. Zjazd przed niszczeniem jej przez bobry.

Pan Ryszard Matuszewski – radny

Prosi o informację kiedy zostanie naprawiony chodnik przy ul. Wojska Polskiego – obok MDK-DŚT i kina.

Ad. 3

Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady

Poprosił o uwagi do przedłożonej Radzie informacji o pracy Prezydenta Miasta w miesiącu październiku br.

Uwag nie zgłoszono.

Ad. 4

Pan Jerzy Brzeziński – Prezydent Miasta

Przedstawił wniosek w sprawie zmian w budżecie miasta na 2004 rok zgodnie z drukiem nr 348.

Pan Dariusz Szymański – Przewodniczący Komisji Edukacji i Kultury

Przedstawił opinię Komisji – w załączeniu.

Pani Edyta Śledziewska – Przewodnicząca Komisji Rodziny, Opieki Społecznej
i Zdrowia

Przedstawiła opinię Komisji – w załączeniu.

Pani Alicja Konopka – Przewodnicząca Komisji Finansów i Skarbu Miasta

Przedstawiła opinię Komisji – w załączeniu.

Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady

Poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Na 23 radnych obecnych na sesji w głosowaniu udział wzięło 21 radnych Za podjęciem uchwały opowiedziało się 18 radnych, przeciw – 0, 3 radnych wstrzymało się od głosu.

Uchwała nr 255/XXXIX/04
Rady Miejskiej Łomży
z dnia 10 listopada 2004 roku

w sprawie zmian w budżecie miasta na 2004 rok
– w załączeniu.

Ad. 5

Pan Jerzy Brzeziński – Prezydent Miasta

Przedstawił wniosek w sprawie przeznaczenia umorzonej kwoty pożyczki na zadania z zakresu ochrony środowiska – zgodnie z drukiem nr 353.

Głos w dyskusji zabrali:

Pan Janusz Nowakowski – radny

Poprosił o wyjaśnienie czy ta inwestycja spełnia wymogi ekologiczne.

Pan Jerzy Brzeziński – Prezydent Miasta

Stwierdził, że tak. Dodał, że jest kilka inwestycji ekologicznych, które będą się starali realizować w roku przyszłym. On wybrał tą jako drogową – budowa kanalizacji sanitarnej w ciągu osiedla Kraska oraz budowa odwodnienia w ciągu komunikacyjnym miasta Łomży.

Pan Zbigniew Szponarski – radny

Pyta czy już skonkretyzowano na które dokładnie ulice pójdą te środki.

Pan Jerzy Brzeziński – Prezydent Miasta

Stwierdził, że będzie to układ ul. Poznańskiej jako naturalnej obwodnicy miasta Łomża, a dofinansowanie tego to 75%.

Więcej głosów w dyskusji nie zgłoszono.

Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady

Poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Na 23 radnych obecnych na sesji w głosowaniu udział wzięło 21 radnych Za podjęciem uchwały opowiedziało się 21 radnych, głosów przeciw i wstrzymujących się nie oddano.

Uchwała nr 256/XXXIX/04
Rady Miejskiej Łomży
z dnia 10 listopada 2004 roku

o przeznaczeniu umorzonej kwoty pożyczki z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku na zadanie z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej
– w załączeniu.

Ad. 6

Pani Małgorzata Bronowicz-Domańska – Naczelnik Wydziału Polityki Społecznej

Przedstawiła wniosek Prezydenta w sprawie przyznania dotacji i refundacji z budżetu miasta jednostkom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych zgodnie z drukiem nr 349.

Pani Edyta Śledziewska – Przewodnicząca Komisji Rodziny, Opieki Społecznej
i Zdrowia

Przedstawiła opinię Komisji – w załączeniu.

Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady

Poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Na 23 radnych obecnych na sesji w głosowaniu udział wzięło 20 radnych Za podjęciem uchwały opowiedziało się 20 radnych, głosów przeciw i wstrzymujących się nie oddano.

Uchwała nr 257/XXXIX/04
Rady Miejskiej Łomży
z dnia 10 listopada 2004 roku

w sprawie przyznania dotacji i refundacji z budżetu miasta jednostkom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych
– w załączeniu.

Ad. 7

Pani Małgorzata Bronowicz-Domańska – Naczelnik Wydziału Polityki Społecznej

Przedstawiła wniosek Prezydenta w sprawie zmiany Uchwały Nr 168/XXIX/04 Rady Miejskiej Łomży z dnia 31 marca 2004 roku w sprawie finansowania zadań ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych w ramach Powiatowego Programu Działań na Rzecz Osób Niepełnosprawnych” – zgodnie z drukiem nr 350.

Pani Edyta Śledziewska – Przewodnicząca Komisji Rodziny, Opieki Społecznej
i Zdrowia

Przedstawiła opinię Komisji – w załączeniu.

Pan Jan Bajno – radny

Prosi o wyjaśnienie zapisu dotyczącego zobowiązań w punkcie 2 dot. podziału środków.

Pani Małgorzata Bronowicz-Domańska – Naczelnik Wydziału Polityki Społecznej

Wyjaśniła, że zobowiązania dotyczą wcześniejszych umów, w ramach których zostały utworzone stanowiska pracy. Umowy są zawarte pomiędzy Prezydentem Miasta Łomży a PFRON, a następnie w drugim etapie tych umów Prezydent Miasta Łomży zawiera umowę z beneficjentem czyli zakładem pracy, który deklaruje zobowiązania utworzenia stanowiska pracy. W chwili obecnej wg umów jest utworzonych 46 takich stanowisk i umowa taka składa się z trzech części. Pierwsza dotyczy współfinansowania przez PFRON kosztów utworzenia stanowiska pracy. Drugą częścią jest zobowiązanie PFRON do zwrotu części kosztów związanych z ubezpieczeniem społecznym osoby zatrudnionej i utrzymania tego stanowiska przez okres 36 miesięcy. Stąd też w trakcie jest uruchomionych kilka takich umów. Następne Pan Prezydent w ostatnim czasie także zawarł i zobowiązania dotyczą zawartych umów i zwrotu kosztów co drugi miesiąc wg przedstawionych składek. Różnica między kwotą założoną a zrealizowaną wynika z absencji chorobowej oraz różnic w zatrudnieniu tych osób. Są to umowy, które z reguły obowiązują przez okres 3 lat.

Pan Jan Bajno – radny

Odnosząc się do przedstawionego wyjaśnienia pyta co by było gdyby ta wartość nie była przyjęta? co dalej?

Pani Małgorzata Bronowicz-Domańska – Naczelnik Wydziału Polityki Społecznej

Wyjaśniła, że środki, które na początku roku wpłynęły z PFRON przyznawane tzw. algorytmem przewidywały określony sposób podziału środków na zadania. Przyjęcie tych środków jest równocześnie wypełnieniem zobowiązania – czyli na początku każdego roku wpływa odpowiednia kwota. Dodała, że dotarł nowy algorytm podziału środków z PFRON na kwotę 1.500tyś.zł z którego można skorzystać pod warunkiem , że będą one przeznaczone na konkretne zadania celowe. W chwili obecnej nie ma potrzeby wprowadzania tych środków do budżetu. Jednak w każdej chwili można z tych środków skorzystać jeżeli będzie takie zapotrzebowanie. One są dostępne do końca roku. Cieszy się, że NFZ zaczął dofinansowywać sprzęt rehabilitacyjny, a są to głównie aparaty słuchowe dla dzieci, które są realizowane z zaległością kilkuletnią. Zwiększenie tych środków jest właśnie z tego powodu, że w bardzo szybkim tempie NFZ współfinansuje aparaty słuchowe dla dzieci.

Więcej głosów w dyskusji nie zgłoszono.

Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady

Poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Na 23 radnych obecnych na sesji w głosowaniu udział wzięło 20 radnych Za podjęciem uchwały opowiedziało się 20 radnych, głosów przeciw i wstrzymujących się nie oddano.

Uchwała nr 258/XXXIX/04
Rady Miejskiej Łomży
z dnia 10 listopada 2004 roku

zmieniająca Uchwałę Nr 168/XXIX/04 Rady Miejskiej Łomży z dnia 31 marca 2004 roku w sprawie finansowania zadań ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych w ramach Powiatowego Programu Działań na Rzecz Osób Niepełnosprawnych
” – w załączeniu.

Ad. 8A

Pan Jerzy Brzeziński – Prezydent Miasta

Przedstawił wniosek w sprawie stawek podatku od nieruchomości – zgodnie z drukami nr 347, 347/1 i 347A.

Pan Zbigniew Szponarski – Przewodniczący Komisji Bezpieczeństwa i Porządku

Przedstawił opinię Komisji – w załączeniu.

Pan Jan Walęcki – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej

Przedstawił opinię Komisji – w załączeniu.

Pan Tomasz Gałązka – Przewodniczący Komisji Rozwoju i Zagospodarowania
Przestrzennego

Przedstawił opinię Komisji – w załączeniu.

Pani Edyta Śledziewska – Przewodnicząca Komisji Rodziny, Opieki Społecznej
i Zdrowia

Przedstawiła opinię Komisji – w załączeniu.

Pani Alicja Konopka – Przewodnicząca Komisji Finansów i Skarbu Miasta

Przedstawiła opinię Komisji – w załączeniu.

W dyskusji głos zabrali:

Pan Janusz Nowakowski – radny

Poprosił o wyjaśnienie pozycji 7d – dlaczego w tej pozycji jest odejście od zasady wzrostu kosztów o wskaźnik inflacji. Pyta o to, ponieważ nie wszyscy którzy ten podatek płacą zdają sobie sprawę że będą tak mocno obciążeni. Wyjaśnił, że nie mówi tu o spółdzielniach, bo wynika z tego, że spółdzielnie tak bardzo się tym nie przejmują. Prosi więc o uzasadnienie czemu z 0,12zł na 0,20zł. Na komisji usłyszał wyjaśnienie, że dlatego, iż z tego tytułu miasto uzyska duże dochody. Jest to dla niego dziwne uzasadnienie.

Pan Jan Bajno – radny

Stwierdził, że w tym punkcie radni powinni podyskutować na temat systemu motywacyjnego – szczególnie chodzi o działalność gospodarczą. Dodał, że jeśli chodzi o poz. 7d to jest to wzrost o 70%.

Pan Jerzy Brodziuk – radny

Poprosił o wyjaśnienie czy z punktu widzenia otrzymania subwencji wyrównawczej zasadny jest projekt zwalniania z podatku obiektów i gruntów będących we władaniu jednostek miasta. Przypomniał, że dotychczas radni zastanawiali się na ile zastosowanie zwolnienia spowoduje zmniejszenie subwencji wyrównawczej. Czy dotychczas miało to wpływ? Wyjaśnił, że dotychczas do obliczania subwencji dla miasta brało się sumę naliczonego podatku. Czy ta zasada się zmieniła czy nie. Jeżeli nie to on nie widzi konieczności wprowadzania tej zasady, która jest ułatwieniem księgowym ale z punktu widzenia miasta jest błędem.

Pan Zbigniew Szponarski – radny

Odnosząc się do wypowiedzi radnego Nowakowskiego stwierdził, że spółdzielnie widzą ten problem. On jako mieszkaniec spółdzielni, jako jej pracownik i jako radny z okręgu, gdzie większość wyborców mieszka w zasobach spółdzielni, widzi ten problem i zgłasza się z wniosek formalny o przyjęcie w pkt. 7d stawki w wysokości 0,16zł. Uważa, że proponowana stawka 0,20zł jest zbyt wysoka.

Pani Edyta Śledziewska – Przewodnicząca Komisji Rodziny, Opieki Społecznej

Przedstawiła na piśmie /w załączeniu/ problem z jakim się spotkała dotyczący zachęcania łomżyńskich przedsiębiorców przez sąsiednie gminy do prowadzenia działalności na ich terenach poprzez mniejsze podatki.

Pan Jerzy Brzeziński – Prezydent Miasta

Wyjaśnił, że podatek zawarty w poz. 7d od lat nie był zmieniany. Zaproponował zwiększenie do 0,20zł ale jest to jeden z najniższych podatków w stosunku do górnej granicy stawki. Wzrost tego podatku o 0,08zł daje dodatkowy wpływ do budżetu wielkości 650tyś.zł. Odnosząc się do wypowiedzi radnej Śledziewskiej wyjaśnił, że nie spotkał się z uchwałami samorządów dotyczącymi zwolnień, ponieważ jest to kompetencja organu podatkowego, którym jest wójt, burmistrz czy prezydent miasta. Wyjaśnił, że jeśli przychodzi do niego inwestor, to nie wyrzuca go za drzwi ale pewne rzeczy proponuje. Wszelkie umorzenie jeśli jest taka potrzeba, to czyni to Rada Miejska – określa pewne warunki, unormowania dla pracy prezydenta miasta. On nigdy nie odesłał inwestora przed rozmową z nim i zaproponowaniem mu pewnych rozwiązań. Odpowiadając radnemu Nowakowskiemu wyjaśnił, że kierował się pewną średnią, starając się urealnić udział tych podatków w stosunku do pozostałych. Dodał, że jeśli chodzi o subwencję, to nadal jest ona liczona od dochodu.

Pan Janusz Nowakowski – radny

Zabierając głos ad vocem stwierdził, że zgadza się z argumentacją Prezydenta jednak oczekiwał argumentów, które by mógł przekazać tym, którzy zapłacą 70% więcej. Z wypowiedzi tej należy wyciągnąć jeden wniosek – że podatek ten był zbyt niski.

Pan Maciej Głaz – radny

Zabierając głos w dyskusji zgodził się, że wzrost podatku o którym mowa o 70% robi wrażenie. Pyta czy można by było to przedstawić na przykładzie np. którejś spółdzielni. Jaki to będzie wzrost na osobę – by bardziej to przemówiło.

Pan Jerzy Brzeziński – Prezydent Miasta

Odnosząc się do wypowiedzi radnego Głaz wyjaśnił, że od 1.V.2004 roku Polska jest w Unii, korzysta z funduszy strukturalnych, w których jest inna zasada przy finansowaniu. Obecnie w budżecie miasta należy wykazać środki na wykonanie całego zadania i dopiero można wystąpić o zwrot środków finansowych. Dlatego też nie należy się łudzić i wskazać zewnętrzne źródła finansowania, a więc kredyty długo i krótkoterminowe, by pewne zadania wykonać. To jest ten kluczowy argument, którym się kierował. Dla niego podatek w wysokości 0,12 zł był zbyt niski i miał odwagę zaproponować stawkę 0,20 zł i poddać się krytyce Rady.

Pan Jerzy Brodziuk – radny

Stwierdził, że z wypowiedzi zrozumiał, że ma to wpływ na subwencję. W związku z tym rodzi się inne rozumowanie.
Zgadza się z argumentacją Prezydenta, że aby uzyskać środki z Unii to należy włożyć duże własne środki ale nie może proponować uszczuplenia wpływu subwencji. Proponuje, by ten element, który ułatwia pracę księgową ale powoduje pewną szkodę dla budżetu wycofać. Następnie stwierdził, że katastroficzna jest ocena radnej Śledziewskiej, że miasto nie stwarza możliwości funkcjonowania poprzez zmniejszenie podatków. Być może w Łomży panuje taka opinia u drobnych przedsiębiorców, że podatki są zbyt duże, dlatego, że mali i średni przedsiębiorcy określają to dość jasno – po prostu nie zwracają uwagi na podatki, bo albo swoje przedsiębiorstwa dostosowali do wielkości gruntów, które są im potrzebne do działalności albo ta cząstka stanowi tak mały element kosztów. Dodał, że zna takie gminy, które proponują całkowite zdjęcie podatków lokalnych ale są to gminy położone w specjalnych strefach ekologicznych i tu faktycznie jest kilka przykładów, że przedsiębiorcy wynieśli się do Ełku. Łomża do takiego grona terenów specjalnych nie została zaliczona. Przypomniał, że swego czasu jedna z poprzednich Rad proponowała mechanizm stosowania ulg podatkowych specjalną uchwałą i ta uchwała jako niezgodna z prawem została uchylona. Pozostało więc do stosowania tylko to, że Prezydent jako organ podatkowy ma prawo specjalne. Odnosząc się do wysokości podatków zauważył, że po dyskusji na posiedzeniu Komisji Finansów, gdzie proponowano obniżenie stawek podatku od środków transportowych Prezydent zgodził się z tą argumentacją. Podatek od gruntów dla działalności gospodarczej – bez względu która wersja zostanie przyjęta, czy Prezydenta czy zaproponowana przez radnego Szponarskiego, to i tak będzie to najniższy podatek, bo będzie to 0,15zł. Odnosząc się do kwestii podatków od gruntów innych, zajętych przez budownictwo mieszkaniowe indywidualne, to faktycznie każdą zbiorowość o tak dużym nasyceniu jak spółdzielczość tego typu wzrost podatku w mniejszym stopniu dotknie niż mieszkańców domków jednorodzinnych. Być może dlatego spółdzielnie mieszkaniowe tak ostro nie protestują z tego tytułu. Generalnie rzecz biorąc z sumy 640 tyś. zł kwota około 280 tyś. zł to kwota z powierzchni domków jednorodzinnych.

Pan Zbigniew Lipski – radny

Stwierdził, że będzie mówił jako prezes spółdzielni. Uważa, że spółdzielnie są dobrymi płatnikami, bieżącymi. Tu nie płaci się na raty. SM „Perspektywa” płaci 500 tyś. zł podatku, a tego o którym mowa to kwota 55 tyś. zł, a proponowana podwyżka spowoduje wzrost z tego tytułu o 36 tyś. zł. Czy to mało czy dużo dla członków tej spółdzielni? Zwrócił uwagę, że do tej pory była stosowana polityka, że podatki wzrastają stopniowo i jeżeli przyjęto 12% to niech będzie te 12 a nie 20%. Propozycja radnego Szponarskiego jest rozsądna i proponuje by Rada tę propozycję przyjęła.

Pan Jerzy Brzeziński – Prezydent Miasta

Stwierdził, że podziela argumentację radnego Lipskiego ale Rada wspólnie z Prezydentem kieruje podmiotem, którym jest miasto Łomża i znalezienie kompromisu jest nie lada sztuką. Jest to zadanie własne miasta. Dodał, iż nie ukrywa, że skok z 0,12 do 0,20 zł jest dużym skokiem ale w odniesieniu do stawki maksymalnej jest to jeden z niższych udziałów.

Pani Alicja Konopka – radna

Stwierdziła, że Komisja Finansów nad tym tematem pracowała i był to jeden z głównych tematów. Zwracając się do Prezydenta zapytała co stałoby się gdyby przyjęto wzrost o 35%. Zdaje sobie sprawę z tego, że potrzeby miasta są ogromne ale wpływ o 35% też dałby pewne dochody.

Pan Jerzy Brzeziński – Prezydent Miasta

Wyjaśnił, że zmniejszenie podatku do 0,16 zł spowoduje zmniejszenie dochodu budżetu miasta o kwotę 120 tyś. zł.

Pan Jan Bajno – radny

Wyjaśnił, że w dniu wczorajszym na Komisji Gospodarki Komunalnej była poruszona również kwestia podatków od powierzchni podmiotom, które udzielają świadczeń zdrowotnych i też miał prośbę, że te podmioty realizują ogólnospołeczne zadanie. Ma nadzieję, że wniosek Komisji został przekazany.

Pan Jan Walęcki – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej

Wyjaśnił, że wniosek przekazano.

Pan Jerzy Brodziuk – radny

Wniósł o skreślenie z projektu uchwały & 2, w którym zwalnia się od podatku podmioty. Oznacza to zmniejszenie subwencji wyrównawczej przy zmniejszeniu bazy podatku i miasto nie powinno na to pójść.

Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta

Wyjaśniła, że projekty budżetu są zazwyczaj przekazywane później niż są uchwalane stawki podatkowe. W momencie gdy stawki są uchwalane wszyscy są zgodni, by ustalić je na jak najmniejszym poziomie, bo inaczej jest Rada odbierana przez społeczeństwo. Dnia 15 listopada radni otrzymają projekt budżetu i jeżeli radni podejmą działania, powinna ciąć te wielkości, które będą zmniejszane – wówczas na 15 listopada budżet nie trafi do radnych. Na komisjach informowano, że do budżetu wchodzi 8 projektów strukturalnych, na które trzeba zabezpieczyć środki finansowe. Co roku jest petycja do Prezydenta o zwiększenie środków na oświatę, bo oświata nie jest dofinansowana, bo subwencja nie zabezpiecza wydatków oświaty w całości. Trzeba więc wskazać środki na zabezpieczenie tych wydatków. Prosi o zastanowienie się nad stawkami podatków i podjęcie stosownej uchwały.

Pan Mieczysław Jagielak – radca prawny

Zwrócił uwagę, że wykreślając ten & Rada będzie płaciła podatek od ratusza – czy jest tego świadoma? Do tej pory zawsze była zwalniana z podatku od własnych siedzib.

Pan Jerzy Brodziuk – radny

Pyta czemu radny skoro zadaje pytanie, nie otrzymuje na nie odpowiedzi. Dodał, że jeżeli ten mechanizm da dochody z zewnątrz, to jest do wykonania. Prosi więc o przedstawienie skutków.

Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta

Stwierdziła, że nie jest w stanie wyjaśnić jakie będą skutki takiego działania, bowiem nie dotyczy to tylko ratusza ale i wszystkich szkół. Jeżeli zostanie podniesiony podatek, to trzeba będzie zwiększyć dotację dla wszystkich szkół, na sieci kanalizacji deszczowej, przedszkola. Odpowiadając na zapytanie czy przekłada się to na subwencję wyrównawczą stwierdziła, że owszem przedkłada, z tym, że dotyczyć to będzie subwencji zmniejszonej w roku przyszłym, a w tym roku trzeba będzie dołożyć.

Pan Jerzy Brodziuk – radny

Wycofał wniosek zgłaszając równocześnie kolejny wniosek, by na Komisji Gospodarki Komunalnej w możliwie najszybszym terminie Pan prezydent przedstawił dokładne wyliczenie skutku nie zastosowania tego mechanizmu. Uważa, że nastąpi zmiana struktury i przekazywania subwencji wyrównawczej, więc trzeba to nałożyć na to w jaki sposób będzie się kształtowała polityka państwa wobec samorządu w sferze finansowej w latach następnych. Ma nadzieję, że będzie to w I kwartale 2005 roku.

Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady

Zakończył dyskusję i poddał pod głosowanie wniosek radnego Szponarskiego, by stawkę zmniejszyć do 0,16zł.

W wyniku głosowania Rada wniosek przyjęła 19 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 wstrzymującym.

Następnie poddał pod głosowanie projekt uchwały

Na 23 radnych obecnych na sesji w głosowaniu udział wzięło 20 radnych Za podjęciem uchwały opowiedziało się 19 radnych, przeciw – 0, 1 osoba wstrzymała się od głosu.

Uchwała nr 259/XXXIX/04
Rady Miejskiej Łomży
z dnia 10 listopada 2004 roku

w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2005 rok oraz zwolnień w tym podatku
– w załączeniu.

Ad. 8b

Pan Jerzy Brzeziński – Prezydent Miasta

Przedstawił wniosek w sprawie stawek podatku od środków transportowych – zgodnie z drukami nr 347, 347/1 i 347B1.

Pani Alicja Konopka – Przewodnicząca Komisji Finansów i Skarbu Miasta

Przedstawiła opinię Komisji – w załączeniu.

Pan Jan Walęcki – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej

Przedstawił opinię Komisji – w załączeniu.

Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady

Poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Na 23 radnych obecnych na sesji w głosowaniu udział wzięło 20 radnych. Za podjęciem uchwały opowiedziało się 20 radnych, głosów przeciw i wstrzymujących się nie oddano.

Uchwała nr 260/XXXIX/04
Rady Miejskiej Łomży
z dnia 10 listopada 2004 roku

w sprawie określenia wysokości rocznych stawek podatku od środków transportowych na 2005 rok
– w załączeniu.

Ad. 8c

Pan Jerzy Brzeziński – Prezydent Miasta

Przedstawił wniosek w sprawie stawek podatku od środków transportowych – zgodnie z drukami nr 347, 347/1 i 347C.

Pan Jan Walęcki – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej

Przedstawił opinię Komisji – w załączeniu.

Pan Zbigniew Szponarski – Przewodniczący Komisji Bezpieczeństwa i Porządku

Przedstawił opinię Komisji – w załączeniu.

Pan Tomasz Gałązka – Przewodniczący Komisji Rozwoju i Zagospodarowania
Przestrzennego

Przedstawił opinię Komisji – w załączeniu.

Pani Edyta Śledziewska – Przewodnicząca Komisji Rodziny, Opieki Społecznej
i Zdrowia

Przedstawiła opinię Komisji – w załączeniu.

Pani Alicja Konopka – Przewodnicząca Komisji Finansów i Skarbu Miasta

Przedstawiła opinię Komisji – w załączeniu.

Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady

Przedstawił projekt uchwały.

Na 23 radnych obecnych na sesji w głosowaniu udział wzięło 19 radnych. Za podjęciem uchwały opowiedziało się 16 radnych, przeciw – 2, od głosu wstrzymała się 1 osoba.

Uchwała nr 261/XXXIX/04
Rady Miejskiej Łomży
z dnia 10 listopada 2004 roku

w sprawie określenia wysokości stawek podatku od posiadania psów na 2005 rok
– w załączeniu.

W związku z koniecznością udania się do sądu celem złożenia zeznania Przewodniczący Rady przekazał prowadzenie dalszej części sesji Wiceprzewodniczącemu Rady – Zenonowi Piechocińskiemu.

Do pomocy Wiceprzewodniczącego w liczeniu głosów Rada wyznaczyła radnego Pawła Augustyniaka.

Ad. 9

Pan Jerzy Brzeziński – Prezydent Miasta

Przedstawił wniosek w sprawie przychodów i rozchodów FOŚiGW na 2005 rok zgodnie z drukiem nr 353.

Pani Alicja Konopka – Przewodnicząca Komisji Finansów i Skarbu Miasta

Przedstawiła opinię Komisji – w załączeniu.

Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

Pan Zenon Piechociński – Przewodniczący obrad

Poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Na 23 radnych obecnych na sesji na sali obrad obecnych było 16 radnych. W głosowaniu wzięło udział 13 radnych. W wyniku głosowania Rada 13 głosami za – jednogłośnie uchwałę podjęła /3 radnych nie brało udziału w głosowaniu/

Uchwała nr 262/XXXIX/04
Rady Miejskiej Łomży
z dnia 10 listopada 2004 roku

w sprawie zatwierdzenia przychodów i wydatków Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej miasta Łomży na 2005 rok
– w załączeniu

Ad. 10

Pan Jerzy Brzeziński – Prezydent Miasta

Przedstawił wniosek w sprawie zatwierdzenia taryf za dostawę wody i odprowadzenie ścieków zgodnie z drukiem nr 336/1.

Pan Jan Walęcki – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej

Przedstawił opinię Komisji – w załączeniu.

Pani Alicja Konopka – Przewodnicząca Komisji Finansów i Skarbu Miasta

Przedstawiła opinię Komisji – w załączeniu.

Pani Edyta Śledziewska – Przewodnicząca Komisji Rodziny, Opieki Społecznej
i Zdrowia

Przedstawiła stanowisko Komisji – w załączeniu.

Pan Jerzy Brodziuk – radny

W imieniu Klubu Radnych Niezależnych zgłosił, że klub nie będzie brał udziału w głosowaniu. Dodał, że ustawa, która nakłada na Radę obowiązek głosowania nad taryfami nie daje Radzie możliwości analizy tych taryf, nie tyle pod kątem potrzeb firmy, ile potrzeb mieszkańców. Nie daje możliwości ustalania cen dla mieszkańców. Rada nie ma więc innej możliwości niż zatwierdzenie tych taryf, bo nie zatwierdzenie skutkuje zatwierdzeniem. Natomiast z drugiej strony nie ma inicjatywy aby dopłacać do obowiązujących taryf obniżając ceny dla mieszkańców, bo są one zbyt wysokie. W tej sytuacji Klub Radnych Niezależnych podziela to stanowisko, które prezentował rok temu i nie będzie brał udział w głosowaniu nad uchwałą, która nie daje możliwości wypowiedzenia się.

Pan Zenon Piechociński – Przewodniczący obrad

Poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Na 23 radnych na sali obrad obecnych było 17 radnych. W głosowaniu wzięło udział 13 radnych. W wyniku głosowania Rada uchwały nie podjęła stosunkiem głosów: za – 0, przeciw – 0, wstrzymujących się – 13 głosów.

4 radnych Klubu Radnych Niezależnych nie brało udziału w głosowaniu.

Ad. 11

Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta

Przedstawiła wniosek Prezydenta w sprawie podwyższenia kapitału zakładowego MPEC Sp. z o.o. poprzez wniesienie do spółki wkładu niepieniężnego w postaci środków trwałych zgodnie z drukami nr 342, 342/1.

Pan Jan Walęcki – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej

Przedstawił opinię Komisji – w załączeniu.

Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

Pan Zenon Piechociński – Przewodniczący obrad

Poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Na 23 radnych obecnych na sesji w głosowaniu udział wzięło 19 radnych. Za podjęciem uchwały opowiedziało się 19 radnych. Głosów przeciw i wstrzymujących się nie oddano.

Uchwała nr 263/XXXIX/04
Rady Miejskiej Łomży
z dnia 10 listopada 2004 roku

w sprawie podwyższenia kapitału zakładowego MPEC Sp. z o.o. poprzez wniesienie do spółki wkładu niepieniężnego w postaci środków trwałych
– w załączeniu.

Ad. 12

Pan Andrzej Zajkowski – Architekt Miejski

Przedstawił wniosek Prezydenta w sprawie zatwierdzenia planu zgodnie z drukiem nr 344 oraz z autopoprawką Prezydenta polegającą na rozszerzeniu podstawy prawnej o zapis dotyczący „Studium ...”.

Pan Tomasz Gałązka – Przewodniczący Komisji Rozwoju i Zagospodarowania
Przestrzennego

Przedstawił opinię Komisji – w załączeniu.

Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

Pan Zenon Piechociński – Przewodniczący obrad

Poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Na 23 radnych obecnych na sesji w głosowaniu udział wzięło 22 radnych. Za podjęciem uchwały opowiedziało się 18 radnych, przeciw – 0, od głosu wstrzymało się 4 radnych.

Uchwała nr 264/XXXIX/04
Rady Miejskiej Łomży
z dnia 10 listopada 2004 roku
w sprawie zatwierdzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Łomży w części dotyczącej terenów położonych przy Szosie do Mężenina w sąsiedztwie ogrodów działkowych
– w załączeniu.

Ad. 13 a, b, c, d

Pan Jerzy Brzeziński – Prezydent Miasta

Przedstawił wniosek zgodnie z drukiem nr 351 – w załączeniu.

Pani Edyta Śledziewska – Przewodnicząca Komisji Rodziny, Opieki Społecznej
i Zdrowia

Przedstawiła opinię Komisji – w załączeniu.

Głosów w dyskusji w pkt. 13a nie zgłoszono.

Pan Zenon Piechociński – Przewodniczący obrad

Poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Na 23 radnych obecnych na sesji w głosowaniu udział wzięło 20 radnych. Za podjęciem uchwały opowiedziało się 20 radnych, głosów przeciw i wstrzymujących się nie było.

Uchwała nr 265/XXXIX/04
Rady Miejskiej Łomży
z dnia 10 listopada 2004 roku

w sprawie wyrażenia zgody na przyjęcie wykonania zadania publicznego i zawarcie porozumienia pomiędzy Miastem Łomża a Powiatem Augustowskim, Powiatem Grajewskim, Powiatem Białostockim, Powiatem Łomżyńskim, Powiatem w Ostrowi Mazowieckiej, Powiatem Kolneńskim, Powiatem Ełckim, Miastem Suwałki i Miastem Białystok w zakresie zapewnienia opieki i wychowania dzieciom z tych powiatów oraz ponoszenia wydatków na ich utrzymanie w Zespole Placówek Opiekuńczo – Wychowawczych w Łomży
– w załączeniu.

Głosów w dyskusji w pkt 13b nie zgłoszono.

Pan Zenon Piechociński – Przewodniczący obrad

Poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Na 23 radnych obecnych na sesji w głosowaniu udział wzięło 20 radnych. Za podjęciem uchwały opowiedziało się 20 radnych, głosów przeciw i wstrzymujących się nie było.

Uchwała nr 266/XXXIX/04
Rady Miejskiej Łomży
z dnia 10 listopada 2004 roku

w sprawie Wyrażenia zgody na powierzenie wykonania zadania publicznego i zawarcie porozumienia pomiędzy Miastem Łomża a Powiatem Zambrowskim, Miastem Suwałki, Miastem Poznań i Miastem Białystok w zakresie zapewnienia opieki i wychowania dzieciom z Miasta Łomży oraz ponoszenia wydatków na ich utrzymanie w placówkach opiekuńczo – wychowawczych funkcjonujących na terenie powyższych powiatów
– w załączeniu.

Głosów w dyskusji w pkt 13c nie zgłoszono.

Pan Zenon Piechociński – Przewodniczący obrad

Poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Na 23 radnych obecnych na sesji w głosowaniu udział wzięło 20 radnych. Za podjęciem uchwały opowiedziało się 20 radnych, głosów przeciw i wstrzymujących się nie było.

Uchwała nr 267/XXXIX/04
Rady Miejskiej Łomży
z dnia 10 listopada 2004 roku
w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie przez Miasto Łomża porozumień w przedmiocie umieszczenia dzieci z Łomży w rodzinie zastępczej zamieszkałej na obszarze Powiatu Łomżyńskiego, Powiatu Zambrowskiego, Powiatu Wysokomazowieckiego oraz ustalenia zasad ponoszenia wydatków na ich utrzymanie
– w załączeniu.

Głosów w dyskusji w pkt 13d nie zgłoszono.

Pan Zenon Piechociński – Przewodniczący obrad

Poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Na 23 radnych obecnych na sesji w głosowaniu udział wzięło 20 radnych. Za podjęciem uchwały opowiedziało się 20 radnych, głosów przeciw i wstrzymujących się nie było.

Uchwała nr 268/XXXIX/04
Rady Miejskiej Łomży
z dnia 10 listopada 2004 roku

w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia pomiędzy Miastem Łomża a Powiatem Grajewskim, Powiatem Zambrowskiego, Powiatu Wysokomazowieckiego o powierzeniu Miastu Łomża prowadzenia zadania publicznego z pomocy społecznej w zakresie opieki i wychowania dzieci z terenu tych powiatów w rodzinach zastępczych zamieszkałych w Łomży oraz ustalenia zasad ponoszenia wydatków na ich utrzymanie
– w załączeniu.

Ad. 14

Pan Zenon Piechociński – Przewodniczący obrad

Poprosił o uwagi do przedłożonej informacji o przygotowaniach do sezonu zimowego zawartej w druku nr 345.

Pan Jan Walęcki – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej

Przedstawił opinię Komisji – w załączeniu.

Pan Zbigniew Szponarski – Przewodniczący Komisji Bezpieczeństwa i Porządku

Przedstawił opinię Komisji – w załączeniu.

Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

Ad. 15

Pan Zenon Piechociński – Przewodniczący obrad

Poprosił o odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

Pan Jerzy Brzeziński – Prezydent Miasta

Odpowiadając na interpelację radnego Walęckiego dotyczącą interwencji u syndyka masy upadłości „Bawełny” wyjaśnił że jako Prezydent Miasta nie jest w dobrych stosunkach zarówno z syndykiem jak i radą wierzycieli, ponieważ walczy o interesy miasta, jeżeli jednak osoba jego będzie osobą, która problem rozwiąże, to podejmie się tego i daje słowo, że po 20 listopada będzie rozmawiał z Panią Prezes Sądu na ten temat. Odpowiadając na zapytanie radnego Lipskiego stwierdził, że jeżeli jest to tylko 20 metrów, to będzie się starał, by to wykonać. Odnosząc się do wniosku radnego Brodziuka stwierdził, że jest nim zdziwiony. Uważał bowiem, że tak wszystko jest. Z tego co pamięta to w projekcie budżetu są takie załączniki, być może nie otrzymywały tego jednostki. Będą to robić. Odpowiadając na interpelację radnego Nowakowskiego dot. drogi zniszczonej przez bobry wyjaśnił, że w budżecie na rok przyszły zaplanował kwotę 600 tyś. zł. Trwa w tym temacie dyskusja pomiędzy Wojewodą a Prezydentem Miasta i będą starali się w jak najbliższym czasie przystąpić do remontu tej drogi. Chcą to zrobić przy zamknięciu ruchu, a więc będzie to utrudnieniem. Wojewoda odmówił środków twierdząc, że będą to straty gdy wystąpi miasto z regresem finansowym. Dodał, że występuje również do Ministra Infrastruktury z wnioskiem o zdjęcie tego z finansowania miasta. Odnosząc się do interpelacji radnego Matuszewskiego wyjaśnił że wstyd, że nie jest to jeszcze wykonane. Ma nadzieję, że mówi to po raz ostatni. Zwrócił się do Naczelnika Karwowskiego z prośbą, by nadać bieg realizacji tej interpelacji. Kończąc swą wypowiedź stwierdził, że wszyscy otrzymują pisemną informację o realizacji interpelacji.

Ad. 16

Pan Zenon Piechociński – Wiceprzewodniczący Rady

Poprosił o przedstawienie projektu stanowiska w sprawie pisma Pana Wojciecha Winko.


Pan Maciej Głaz – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej

Przedstawił stanowisko komisji – w załączeniu.
Rada nie zgłosiła uwag do zaproponowanej odpowiedzi i w wyniku głosowania 18 głosami za, przy braku głosów przeciw i 2 wstrzymujących treść odpowiedzi przyjęła.

Pan Zenon Piechociński – Wiceprzewodniczący Rady

Przedstawiając treść pism skierowanych do Rady przedstawił pismo Posła Zielińskiego dot. uwag do projektu ustawy – w załączeniu.

Następnie przedstawił informację Przewodniczącego Rady dot. wypełniania oświadczeń majątkowych – w załączeniu.

Ad. 17

Pan Jerzy Brzeziński – Prezydent Miasta

Przedstawił program obchodów Święta Niepodległości w mieście oraz uroczystości mu towarzyszących, na które serdecznie wszystkich zaprosił.


Pan Zenon Piechociński – Wiceprzewodniczący Rady

W związku z wyczerpaniem porządku dziennego zamknął obrady XXXIX zwyczajnej sesji Rady Miejskiej Łomży.


Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Łomży

Zenon Piechociński

Przewodniczący Rady Miejskiej Łomży
Jan Jarota
































  • Data powstania: Data powstania: wtorek, 23 lis 2004 12:10
  • Data opublikowania: czwartek, 2 gru 2004 09:42
  • Data przejścia do archiwum: czwartek, 7 gru 2006 10:51
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej