Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 37 posiedzeniu w dniu 23 listopada 2004 roku

Komisja realizaowała następujący porządek obrad:

1
Przyjęcie protokołu nr 36/04 z poprzedniego posiedzenia Komisji

2
Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę nr 168/XXIX/04 Rady Miejskiej Łomży z dnia 31 marca 2004 roku w sprawie finansowania zadań ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, zmienioną uchwałą nr 258/XXXIX/04 Rady Miejskiej Łomży z dnia 10 listopada 2004 roku w sprawie finansowania zadań ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych w ramach „Powiatowego programu działań na rzecz osób niepełnosprawnych”

3
Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie uchwalenia „Strategii promocji gospodarczej Łomży 2005 – 2010”

4
Analiza strony dochodowej i wydatkowej projektu budżetu miasta Łomży na 2005r.

5.
Sprawy różne

Ad. 1

Przyjęcie protokołu nr 36/04 z poprzedniego posiedzenia Komisji

Komisja nie wniosła uwag do protokołu nr 36/04 z poprzedniego posiedzenia Komisji z dnia 9 listopada 2004 roku i w wyniku głosowania przyjęła go jednogłośnie – 4 głosami za.

Ad. 2

Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę nr 168/XXIX/04 Rady Miejskiej Łomży z dnia 31 marca 2004 roku w sprawie finansowania zadań ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, zmienioną uchwałą nr 258/XXXIX/04 Rady Miejskiej Łomży z dnia 10 listopada 2004 roku w sprawie finansowania zadań ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych w ramach „Powiatowego programu działań na rzecz osób niepełnosprawnych”
Wniosek w powyższej sprawie przedstawiła Komisji Pani Małgorzata Bronowicz-Domańska – Naczelnik Wydziału Polityki Społecznej – zgodnie z drukiem nr 360 – w załączeniu do protokołu.
Komisja nie wniosła uwag do projektu uchwały w powyższej sprawie i w wyniku głosowania zaopiniowała ją jednogłośnie pozytywnie – 4 głosami za.

Ad. 3

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie uchwalenia „Strategii promocji gospodarczej Łomży 2005 – 2010”

Wniosek w powyższej sprawie przedstawiła Komisji Pani Wiesława Serwatko – Naczelnik WPGI – zgodnie z drukiem nr 355 – w załączeniu do protokołu.
Radny Ryszard Rutkowski zabierając głos w powyższej sprawie stwierdził, że przedłożony Radzie dokument nie jest pełnym dokumentem, gdyż pojęcie „strategia” odnosi się do dwóch działań, tj, przygotowania i przeprowadzenia działania. Ten dokument zawiera tylko działanie, a brak jest w nim zapisów dotyczących ich przeprowadzenia. Dodał, że nie sprecyzowano w nim jak i kiedy poszczególne cele zostaną zrealizowane.
Przewodnicząca obrad poparła wypowiedź przedmówcy. Ponadto stwierdziła, że materiał ten jest bardzo skromny i bardzo skąpo i efemerycznie mówi o realizacji celów strategicznych. Spodziewała się czegoś więcej.
Komisja nie zaopiniowała „Strategii promocji gospodarczej Łomży 2005-2010” z uwagi na brak opisu działań celów w niej wyznaczonych.

Ad. 4

Analiza strony dochodowej i wydatkowej projektu budżetu miasta Łomży na 2005r.

Projekt budżetu miasta w zakresie merytorycznym Komisji przedstawiła Komisji Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta – zgodnie z drukiem nr 357A.
Przewodnicząca obrad zwróciła się do Pani Skarbnik z zapytaniem czy planowana kwota na rodziny zastępcze w pełni pokryje potrzeby w tym zakresie w roku 2005. Ponadto stwierdziła, że jej zdaniem kwota 25.000 zł na dofinansowanie Kuchni „Caritas” jest zbyt mała, gdyż korzystają z niej najubożsi mieszkańcy naszego miasta.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że jest to jej zdaniem kwota wystarczająca, gdyż w roku 2004 z tego rozdziału zdjęto kwotę 100 tyś. zł i przeznaczono na dodatki mieszkaniowe, bo środków było za dużo. Jeśli chodzi o Kuchnię „Caritas” stwierdziła, że miasto dofinansowuje żywienie dla swoich najuboższych mieszkańców również i w „Klubie Seniora”, więc są to w sumie spore środki. Ponadto od wielu lat z budżetu miasta finansowane jest dożywianie dzieci w szkołach.
Radny Dariusz Szymański poparł wypowiedź Przewodniczącej Komisji odnośnie zwiększenia dofinansowania dla Kuchni „Caritas”. Dodał, że miesięczne wydatki ponoszone na utrzymanie kuchni to kwota ok. 100 tyś. zł.
Następnie Przewodnicząca Komisji wniosła o zdjęcie kwoty 25.000 zł z zadania „Modernizacja i remont starej części ratusza” i przeznaczenie jej na zadanie pn. „Dotacja przedmiotowa z budżetu dla jednostek nie zaliczanych do sektora finansów publicznych na realizację zadania pomoc rzeczowa osobom ubogim przez stowarzyszenia” – dział 85, rozdział 85295 & 2630.
W wyniku głosowania Komisja 4 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 wstrzymującym wniosek przyjęła.
Więcej wniosków w tym temacie Komisja nie zgłosiła.

Ad. 5

Sprawy różne:

Głos w tym temacie zabrali:

1. Radna Maria Śmiarowska poruszyła sprawę uporządkowania terenu targowicy miejskiej przy ul. Dmowskiego
Pani Skarbnik wyjaśniła, że targowica ta została utwardzona. Dodała, że przy ul. Nowogrodzkiej jest najodpowiedniej przygotowane do handlu tego rodzaju miejsce, jednak kupcy stamtąd uciekli. Rynek przy ul. Dmowskiego nie jest docelowym miejscem targowicy miejskiej i trudno w to ciągle inwestować.
2. Radny Jan Rybakiewicz – przypomniał, że na jednym z poprzednich posiedzeń Komisji poruszył sprawę palenia papierosów przez uczniów GP nr 2 w klatkach sąsiadujących ze szkołą bloków. Stwierdził, że problem nada istnieje. Pyta Prezydenta co w tej kwestii zostało zrobione
Pan Prezydent Choiński wyjaśnił, że skierował w tej sprawie pismo do Dyrektora GP nr 2 jednak odpowiedź na nie jeszcze do niego nie dotarła.
3. Radna Maria Śmiarowska ponownie zabierając głos w tym punkcie obrad poruszyła sprawę „kieszonkowców” okradających podróżnych w autobusach MPK. Stwierdziła, że należy znaleźć sposób na zapewnienie bezpieczeństwa ludzi korzystających z komunikacji miejskiej.
4. Przewodnicząca obrad zwróciła się z zapytaniem do Prezydenta Choińskiego czy został opracowany nowy cennik opłat dla dzieci korzystających z usług Dziennego Ośrodka Pobytu przy ul. Polnej.
Pan Prezydent Choiński stwierdził, że Pan Dyrektor Chrzanowski ponownie przeanalizował kwestię opłat za pobyt dzieci niepełnosprawnych w kierowanym przez niego DOP. Proponuje, by na kolejnym posiedzeniu Komisji w obecności Dyrektora DPS oraz Pani Dyrektor MOPS Komisja tę nową propozycję przeanalizowała.
  • Data powstania: Data powstania: czwartek, 30 gru 2004 09:04
  • Data opublikowania: czwartek, 30 gru 2004 09:08
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 19 gru 2006 09:58
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej