Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 37 posiedzeniu w dniu 21 listopada 2005 roku

Komisja realizowała następujący porząek:
1.
Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.

2.
Zajęcie stanowiska w sprawie skargi Pani Cecylii Weber na Prezydenta Miasta /druk nr 552, 552A/.

3.
Sprawy różne.



Ad. 1
Komisja nie zgłosiła uwag do protokołu z poprzedniego posiedzenia i przyjęła go 4 głosami za, przy 1 wstrzymującym.

Ad. 2
Pan Wiceprzewodniczący Komisji Jan Bajno wprowadzając do tematu przypomniał treść skargi Pani Cecylii Weber zgodnie z drukiem 552.

Następnie członkowie Komisji omawiając zawarte w skardze problemy zwrócili uwagę, że mogą tylko rozmawiać na ten temat między sobą, ponieważ brak jest na posiedzeniu Prezydenta (mimo zaproszenia), bądź osoby przez niego upoważnionej, która udzieliłaby stosownych wyjaśnień w poszczególnych zagadnieniach. Dodano, że z udzielonej przez Prezydenta informacji nie wynika, czy cokolwiek w tej sprawie Urząd robił i kiedykolwiek interweniował.
W związku z powyższym uznano, że Komisja wypracuje dodatkowe pytania, które skieruje do Prezydenta z prośbą o odpowiedź.

Pan Jan Kleczyński zabierając głos w dyskusji stwierdził, że jego zdaniem skarga jest jak najbardziej zasadna, jest bowiem bardzo dużo interwencji policji. Z pewnością wie o tym Pan Prezydent, jak również Straż Miejska. Wie, że w tej sprawie odbywało się spotkanie Rady Osiedla z udziałem służb porządkowych i sprawa ta ciągnie się od wielu lat. Uważa więc, że miasto w tej sprawie powinno coś zrobić. W związku z powyższym proponuje, by skierować do Prezydenta następujące
zapytanie:

1. Czy podjęto, kto podejmował i ile było interwencji w związku z tą sprawą i jakie były tego skutki?
2. Dlaczego została zmieniona lokalizacja przystanku MPK, skoro do tej pory nie było sygnałów, że komukolwiek ona przeszkadza?
3. Z czego wynikała zmiana lokalizacji przystanku i czy była ona konsultowana z właścicielem posesji?
4. Czy jest możliwość uprzątnięcia tego terenu i zrealizowanie jej wniosku?
5. Czy Prezydent przedkładał informacje do Policji i Straży Miejskiej z prośbą o częstszy nadzór i kontrole, ze szczególnym zwróceniem uwagi na parkowanie w miejscach niedozwolonych w godzinach popołudniowych i dni wolne?

Ad. 3

W sprawach różnych Komisja jednogłośnie przyjęła wniosek radnej Alicji Konopka, by Pan Prezydent na najbliższe posiedzenie Komisji udostępnił protokół kontroli NIK, dotyczący działalności miasta zgłosili zapytania wynikające ze spotkań w dziedzinie gospodarki nieruchomościami i gruntami.

Następnie jednogłośnie Komisja przyjęła wniosek radnego Zbigniewa Lipskiego, by wystąpić do Prezydenta Choińskiego z wnioskiem, by rozważyć możliwość wprowadzenia trwałych identyfikatorów w szkołach od stycznia 2006 roku. Działanie taki ma na celu zapobieżenie szerzeniu się patologii w szkołach. Chodzi o tarcze, czy inne widoczne oznakowania, które pozwolą na zidentyfikowanie osoby z daną szkołą. Członkowie komisji zgodzili się, że w chwili obecnej sytuacja nie wygląda najlepiej. Młodzież i dzieci w miejscach publicznych zachowują się źle, często niszczą wszystko, co spotykają na swojej drodze. Może to doprowadzić do wielu nieszczęśliwych wypadków. Komisja przyjęła następującą treść wniosku:
„W związku z narastającymi wśród młodzieży wybrykami chuligańskimi, co staje się już zauważalne w mieście, by taką sytuację przerwać Komisja Rewizyjna uważa za konieczne podjęcie działań mających na celu możliwość zidentyfikowania młodzieży szkolnej, w godzinach dziennych oraz do godziny 2200,bądź kiedy jest bez rodziców. Zwraca się do Pana Prezydenta o przemyślenie tego problemu i po przedyskutowaniu z merytorycznym wydziałem przedłożył propozycje rozwiązania tego problemu pod obrady sesji Rady Miejskiej”.

Ponadto Komisja zwróciła się do Prezydenta z następującymi zapytaniami:

1. Analizując Informacje o pracy Prezydenta za październik 2005 roku zwrócono uwagę, że na tej samej ulicy Fabrycznej miasto sprzedaje działki za niższą cenę, a kupuje za wyższą, czym jest to spowodowane?

2. Komisja prosi o przedłożenie informacji na temat mieszkaniowych zasobów komunalnych, ile jest tych mieszkań?

3. Czy Pan Prezydent posiada rozpoznanie ile mieszkań komunalnych przekazywanych przez miasto osobom potrzebującym nie jest przez nich zamieszkiwana ale przez nich podnajmowana?

4. Ile jest mieszkań komunalnych na dzień dzisiejszy nie zasiedlonych?

5. Jaki jest koszt 1m2 kostki polbruk w chodniku przyległym do cmentarza komunalnego przy ul. Przykoszarowej?

6. Komisja prosi o przedłożenie analizy inwestycji z ostatnich 2 lat, gdzie cena po wykonaniu wzrastała w stosunku do tej wynikającej z przetargu. Proszę podać przyczyny wzrostu.

7. Co stanie się w przyszłym roku budżetowym z inwestycjami, które nie zostały wykonane w roku bieżącym, a były w planie?

Na odpowiedź w powyższych problemach Komisja oczekuje do 5 grudnia 2005 roku.

Na tym posiedzenie Komisji zakończono.
  • Data powstania: Data powstania: piątek, 9 gru 2005 10:48
  • Data opublikowania: piątek, 9 gru 2005 10:51
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 19 gru 2006 09:35
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej