Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 29 posiedzeniu w dniu 9 września 2008 roku

Komisja realizowała następujacy porządek obrad: 1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji. 2. Zaopiniowanie sprawozdania z wykonania budżetu miasta za I półrocze 2008 roku. 3. Ocena stanu zaawansowania zagospodarowania terenów nad Łomżyczką i Narwią – koncepcja zagospodarowania terenu bulwarów nadnarwiańskich w Łomży. 4. Sprawy różne.
 

Ad. 1

 

Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.

Członkowie Komisji nie wnieśli uwag i w wyniku głosowania 8 głosami za – jednogłośnie przyjęli protokół nr 29/08 z dnia 26 sierpnia 2008 roku.

 

 

Ad. 2

 

Przewodniczący Komisji zaproponował, aby przed analizą sprawozdania z wykonania budżetu w dziale merytorycznie podległym, Komisja dokonała przeglądu inwestycji realizowanych w ramach budżetu miasta 2008. Poprosił o przedstawienie inwestycji zrealizowanych po 30 czerwca 2008 roku.

Pani Anna Armista – Kierownik Oddziału Inwestycji wyjaśniła, że odebrano następujące inwestycje:

  • klimatyzacja w II LO,

  • fragment ul. Prusa od ul. postoju taxi do skrzyżowania z ul. Reymonta,

  • ul. Żeromskiego

  • ul. Kierzkowa

  • kanał łączący ul. por. Łagody z ul. Sybiraków.

Dodała, że niestety jedna inwestycja może być zagrożona tj. budowa ul. Kraska. Wykonana została dokumentacja techniczna na kanał deszczowy, natomiast dokumentacja na energetykę jest w trakcie opracowania. Stwierdziła, że w tym roku rozstrzygniemy przetarg na kanał deszczowy i wystąpimy do Zakładu Energetycznego o przebudowę tej energetyki. Kontynuując wyjaśniła, że trwa projektowanie parkingu przy ratuszu przy ul. Zatylnej. Był ogłoszony przetarg na projektowanie grodziska, został jednak unieważniony. Staramy się, aby przedsięwzięcie było tańsze i projektowanie grodziska ma być połączone z bulwarami.

 

W dalszej części posiedzenia Komisja udała się na przegląd inwestycji realizowanych w ramach budżetu miasta 2008 roku celem dokonania oceny stanu zaawansowania ich realizacji.

 

Po dokonanym przeglądzie Przewodniczący Komisji poprosił Prezydenta Sroczyńskiego o przedstawienie inwestycji, które do końca roku nie zostaną zrealizowane.

Pan Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta wyjaśnił, że nie orientuje się kiedy przyjdzie pierwszy atak zimy. Nie zostanie zrealizowana ul. Kraska, ul. Długa. W chwili obecnej mamy duże przetargi związane z opracowywaniem dokumentacji technicznej, które są do rozstrzygnięcia czyli grodzisko, rozbudowa ratusza, Łomżyńskie Centrum Kultury. Będziemy starali się wyłonić projektantów, ale wiadomo, ze takie dokumentacje wykonuje się ok. roku i nawet gdyby w styczniu, lutym wyłoniony został projektant, to nie wie, czy to końca roku dokumentacja będzie gotowa. Jest jeszcze jedno zadanie, a mianowicie gospodarka odpadami komunalnymi. Mamy w chwili obecnej problem z gminą Miastkowo, ponieważ gmina zażądała od miasta bardzo dużo pieniędzy za dzierżawę terenu pod wysypisko. Miasto zagroziło wyjściem ze składowiskiem z terenu gminy Miastkowo i oczekujemy na decyzję rady gminy. Gmina Miastkowo otrzymuje od miasta prawie 15 % swojego budżetu. M.in. dlatego mówił, że poszerzenie granic miasta jest istotne, aby takie wysypisko można było zlokalizować na terenach miasta, a pieniądze wracałyby do miasta, a jest to kwota 0,5 mln. rocznie. Oprócz Kraski jest jeszcze inwestycja i nie możemy znaleźć wykonawcy na opracowanie dokumentacji na przebudowę szaletu miejskiego na Placu Pocztowym. Było kilka prób wyłonienia projektanta, ale bez efektu.

Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do części dochodowej i wydatkowej budżetu w działach merytorycznie podległych Komisji.

Pani Alicja Bandzul poinformowała, że Pan Prezydent Brzeziński mówił, że w sierpniu albo lipcu miał być zrealizowany chodnik przy przedszkolu nr 8. Pytają się ludzie, czy będzie ten chodnik w tym roku, czy nie.

Pan Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta wyjaśnił, że jest to zadanie dodatkowe i jest to ostatnie zadanie, które ma na liście. W momencie kiedy zostanie wykonane wszystko, co zostało zaplanowane na ten rok, zostanie zrealizowany chodnik przy PP nr 8.

Pani Alicja Bandzul ponownie zabierając głos stwierdziła, że bardzo pięknie, że miasto się rozwija, że na Osiedlu Południe tak wszystko kwitnie, a tam jest przedszkole i od 30 lat nie był remontowany chodnik. Uważa, że jest to bardzo ważna sprawa społeczna i zadanie komunalne i nie można tego tak spychać. Poprosiła, żeby jej nie odbierać głosu, ponieważ ma głos dany jej przez wyborców. Pan Prezydent Brzeziński był na wizji, obiecywał, że chodnik będzie zrobiony w lipcu. Wakacje się skończyły, a tam nie można przejść i nie ma mowy, żeby matka z wózkiem przejechała.

Pan Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta powtórzył, że ma rozplanowany zakres robót i dopóki tego zakresu nie wykona, to nie może przesunąć ludzi do realizacji innego zadania. W tej chwili ludzie wykonują konkretne zadania i nie może przerwać tych zadań, żeby przenieść ludzi do PP nr 8.

 

Pani Alicja Bandzul powtórzyła po raz kolejny, że Pan Prezydent Brzeziński obiecywał ludziom, nie jej.

Przewodniczący Komisji zwrócił uwagę, że dyskusja trwa nad zadaniami zapisanymi w budżecie, a nie nad tym, co kiedyś Pan Prezydent obiecał.

Pani Alicja Bandzul wyjaśniła, że w momencie kształtowania budżetu zgłosiła wnioski odnośnie chodników. Przewodniczący Komisji i Prezydent Sroczyński twierdzili wówczas, że tego nie trzeba zgłaszać, że będzie to realizowane w ramach bieżącego utrzymania. Teraz się mówi, że tego się nie zrobi, bo jest to zadanie, którego nie było. Poprosiła o ujęcie w protokole dokładnego zapisu jej wypowiedzi.

Przewodniczący zaproponował, aby przedyskutować tę kwestię w sprawach różnych. Ponowił prośbę o uwagi do strony dochodowej i wydatkowej budżetu.

Członkowie Komisji nie wnieśli uwag i w wyniku głosowania 10 głosami za – jednogłośnie pozytywnie zaopiniowali stronę dochodowa i wydatkową budżetu miasta za I półrocze 2008 roku w dziale merytorycznie podległym Komisji.

Następnie poprosił o uwagi do realizacji planu rzeczowo - finansowego inwestycji. Stwierdził, że wykonanie inwestycji za pierwsze półrocze już tradycyjnie jest bardzo małe zarówno tych z budżetu roku 2008 jak niewygasłych z 2007r. i że instytucja wydatków niewygasłych jest mocno nadużywana i dobrze by było, aby wydatki niewygasłe były wykonywane.

Pani Bogumiła Olbryś zwróciła uwagę, że przetargi na realizacje inwestycji odbywają się zbyt późno.

Pani Anna Armista – Kierownik Oddziału Inwestycji wyjaśniła, że praktycznie wszystkie przetargi albo były powtórzone albo były oprotestowane. Wyjaśniła procedurę postępowania w momencie kiedy wpływa protest.

Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie stan zaawansowania realizacji inwestycji za I półrocze 2008 roku. Komisja w wyniku głosowania 9 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym zaopiniowała pozytywnie wykonanie inwestycji za I półrocze 2008 roku.

 

Ad. 3

 

Pan Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta odnosząc sie do zagospodarowania terenów nad rzeczką Łomżyczką wyjaśnił, że jest opracowana dokumentacja techniczna. Po przedłożeniu kilku wariantów miasto zaakceptowało jedno z rozwiązań.

Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do przedłożonej koncepcji bulwarów nadnarwiańskich. Stwierdził, że ma dwie uwagi a mianowicie uważa, że należy projektować zagospodarowanie terenów przy plaży (w ramach bulwarów) w powiązaniu z zagospodarowaniem wokół grodziska. Przedstawiona koncepcja bulwarów zupełnie nie uwzględnia grodziska i możliwości dojazdu do plaży po terenach, które są własnością miasta. Projektowanie całej obsługi komunikacyjnej plaży (dojazdu i parkingów ) na terenie prywatnym stawia pod znakiem zapytania realność tego przedsięwzięcia Chodzi głównie o powiązania komunikacyjne np stworzenie możliwości przejazdu z jednej strony ulicy Sikorskiego na drugą pod mostem z wykorzystaniem planowanego układu komunikacyjnego dla grodziska. Druga jego uwaga: błędem jest projektowanie zagospodarowania budowli bulwarów na rzędnej 100,5 m i założenie, że bulwary mogą być okresowo zalewane, co zakładają projektanci w koncepcji. Tym bardziej, że zagospodarowanie terenów wokół grodziska planuje się ok. 2m wyżej.

Pan Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta wyjaśnił, że mówił już, iż jest to istotna sprawa. Jedno z pytań zespołu projektowego było takie, czy przewidujemy możliwość okresowego zalewania bulwarów w przypadku bardzo wysokich poziomów wody. Dopuszczamy taką możliwość i zastosowano taki sposób, aby wystąpienie wody 100 – letniej czyli tej najwyższej nie spowodowało zniszczenia bulwarów, jest to też istotne z tego względu, że podniesienie się na całym odcinku do wody 100 – letniej podniesie bardzo koszty wykonania bulwarów, a ponadto bulwary będą bardziej odsunięte od rzeki. W związku z powyższym przyjęliśmy rozwiązanie zaproponowane przez zespół projektowy, że część bulwarów okresowo, przy występowaniu bardzo wysokich wód, mogłaby być zalewana.

Pan Tadeusz Zaremba stwierdził, że jego zdaniem ciągi pieszo - rowerowe nie powinny być wykonywane z kostki, aby w przypadku zalania i zniszczenia można było tańszym kosztem dokonać naprawy.

Innych uwag nie zgłoszono.

 

Ad. 4

 

Nie zgłoszono.

 

 

  • Data powstania: Data powstania: poniedziałek, 8 gru 2008 09:29
  • Data opublikowania: poniedziałek, 8 gru 2008 09:33
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 21 gru 2010 11:04
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej