Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 31 posiedzeniu w dniu 28 października

Komisja realizowała następujący porządek obrad: 1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji. 2. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia Wieloletniego Planu Rozwoju i Modernizacji Urządzeń Wodociągowych i Kanalizacyjnych na terenie miasta Łomży w latach 2008 – 2013 - druk nr 431, 431 A. 3. Zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie podatków lokalnych obowiązujących w roku 2009 od: a) nieruchomości – druk nr 430, 430 A, b) środków transportowych – druk nr 430, 430 B, c) posiadania psów – druk nr 430, 430 C. 4. Efekty polityki podatkowej w sferze zmniejszenia ilości bezpańskich psów na terenie Łomży. 5. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przyjęcia Programu Usuwania Azbestu i Wyrobów Zawierających Azbest dla miasta Łomży na lata 2008 – 2032 – druk nr 424, 424 A. 6. Informacja na temat funkcjonowania targowiska miejskiego i terenu przyległego. 7. Sprawy różne.
 

Ad. 1

 

Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia.

Członkowie Komisji nie wnieśli uwag i w wyniku głosowania 11 głosami za – jednogłośnie, przyjęli protokół nr 30/08 z dnia 23 września 2008 roku.

 

 

Ad. 2

 

Pan Krzysztof Duda – Kierownik Działu Technicznego MPWiK przedstawił projekt Planu Rozwoju i Modernizacji Urządzeń Wodociągowych i Kanalizacyjnych na terenie miasta Łomży w latach 2008 – 2013 (w załączeniu).

Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi, pytania i wnioski do przedstawionego projektu planu.

Pani Bogumiła Olbryś donosząc się do zapisu w planie, w poprosiła o wyjaśnienie kwestii ul. Żabiej.

Pan Krzysztof Duda wyjaśnił, że zapis w planie, który przytoczyła radna Olbryś, dotyczy dzielnicy przemysłowej w rejonie ul. Żabiej. Zapis dotyczący części zamieszkałej ul. Żabiej brzmi: rozbudowa systemu wod.-kan. ul. Żabia, kanał sanitarny długości 660 m. Inwestycje będą realizowane wg posiadanych środków i kolejności.

Pan Jan Bajno natomiast poprosił o wyjaśnienie czy jest szansa, że w następnym roku dojdzie do realizacji ul. Polnej. Jest to inwestycja planowana od wielu lat, ale blokowana w wyniku braku regulacji prawnych.

Pan Krzysztof Duda wyjaśnił, że w chwili obecnej jest wykonany projekt budowlany. Musimy się jeszcze zastanowić czy udałoby się tę inwestycje w przyszłym roku wykonać.

Innych uwag nie zgłoszono.

Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie projekt uchwały. Komisja w wyniku głosowania 11 głosami za – jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zgodnie z drukiem nr 431 A.

 

 

Ad. 3, 4

 

Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta przedstawiła wniosek w sprawie podatków lokalnych obowiązujących w 2009 roku (w załączeniu. Dodała, że proponowane stawki podatku podniesione zostają o wskaźnik inflacji, który został określony za I półrocze 2008 roku na poziomie 4,2 %. Takim wskaźnikiem zostały podniesione wszystkie podatki zawarte w projektach uchwał.

Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

 

a)

Pan Jan Chojnowski zabierając głos postawił wniosek o zmniejszenie podatku od nieruchomości w punkcie 3 wniosku zawartym w druku nr 430 – od 1 m 2 p.u. Budynków lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej o 5 % w stosunku do propozycji Prezydenta.

Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta stwierdziła, że nie podwyższenie stawek podatku spowoduje to, że zmniejsza się próg podatku od nieruchomości w dwóch okresach. W jednym okresie to w roku budżetowym miasto nie uzyskuje dochodów o tę kwotę, a w następnym roku o tę samą kwotę jest zmniejszona subwencja wyrównawcza. Następnie przedstawiła stawki podatków w innych miastach porównywalnych do Łomży.

Innych wniosków nie zgłoszono i w związku z powyższym Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie wniosek radnego Chojnowskiego. Komisja, w wyniku głosowania 2 głosami za przy 4 głosach przeciw i 6 głosach wstrzymujących wniosku nie przyjęła.

 

Następnie Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości zgodnie z wnioskiem Prezydenta. Komisja w wyniku głosowania 7 głosami za, przy braku głosów przeciw i 5 głosach wstrzymujących zaopiniowała projekt uchwały zgodnie z drukiem 430 A.

 

 

b)

Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do propozycji wysokości stawek podatku od środków transportowych.

Członkowie Komisji nie wnieśli uwag. W wyniku głosowania 11 głosami za – jednogłośnie Komisja zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zgodnie z drukiem 430 B.

 

 

c)

Pani Jadwiga Kozłowska przedstawiła ilości psów przyjętą do opodatkowania w roku 2007, 2008 i 2009. W roku 2007 do planu została przyjęta wielkość w wysokości 1.637 zarejestrowanych psów. W budownictwie wielorodzinnym – 1.156 psów, jednorodzinnym – 481 psów. Planowany dochód z podatku wynosił 82 tys. zł. Dochody uzyskane – 75.073 zł. Na schronisko wydatkowano 120.318 zł. W roku 2008 zaplanowany był podatek w wysokości 144 tys. przy stawce 100 zł za psa w budownictwie wielorodzinnym - 1.046 psów i w budownictwie jednorodzinnym 447 psów. Od miesiąca stycznia do miesiąca października wyrejestrowano 244 psy z różnych powodów. Planowana wielkość dochodów została uzyskana w wysokości 119.431 zł. W roku 2008 zaplanowano została kwota wydatków na schronisko w wysokości 180 tys. zł, wydatkowano do końca września 86.752 zł. Na 2009 rok zakładamy podstawę 1.311 psów.

Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

Pan Jan Bajno postawił zaproponował, aby ustalić takie stawki, jakie obowiązywały dwa lata temu.

Pani Bogumiła Olbryś stwierdziła, że dużo psów „znikło”, zostało wyrejestrowanych. Większość właścicieli psów to osoby w sędziwym wieku, osoby samotne i o niskich dochodach. Uważa, że stawka podatku od posiadania psów nie może być tak wysoka. Uważa, że należy wrócić do stawek sprzed 2 lat.

Pan Paweł Borkowski poparł propozycję radnego Bajno i radnej Olbryś.

Pan Jerzy Brodziuk stwierdził, ze obniżenie stawki podatku może spowodować wzrost liczby psów. Uważa, że propozycja Prezydenta jest zasadna.

Pani Alicja Konopka zwróciła uwagę, że Prezydent proponuje i tak mniejsze opłaty i uważa, ze jest to wyważona, rozsądna propozycja. Zmniejszenie stawki, jej zdaniem, jest złą propozycją.

Pani Krystyna Michalczyk Kondratowicz stwierdziła, że w roku ubiegłym zarówno obrady Komisji jak i sesji zdominowała dyskusja na temat podatku od posiadania psów. To samo jest w tym roku. Uważa, że propozycja Pana Prezydenta w tym roku jest rozsądna i należy tę propozycję poprzeć. Postawiła wniosek o zamknięcie dyskusji.

    Przewodniczący Komisji poddał wniosek w sprawie zamknięcia dyskusji. Komisja w

    wyniku głosowania 10 głosami za przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym wniosek przyjęła. W związku z powyższym Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie projekt uchwały zgodnie z propozycją Prezydenta Miasta. Komisja w wyniku głosowania 7 głosami za przy 1 głosie przeciw i 3 głosami wstrzymującymi, zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zgodnie z drukiem 430 C.

 

Ad. 5

 

Pan Andrzej Karwowski – Naczelnik WGKOŚiR przedstawił projekt Programu usuwania Azbestu i wyrobów zawierających azbest dla miasta Łomży na lata 2008 – 2032 (w załączeniu).

Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

Następnie Komisja w wyniku głosowania 11 głosami za – jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zgodnie z drukiem nr 424 A.

 

 

Ad. 6

 

Przewodniczący Komisji przedstawił informację na temat funkcjonowania targowiska miejskiego i terenu przyległego (w załączeniu). Otworzył dyskusję.

Pan Mariusz Chrzanowski wyjaśnił, że w okresie wakacyjnym składał interpelację dot. targowiska miejskiego i wykonania tam chodnika. Odnosząc się do przedstawionej informacji zwrócił uwagę, że 40 % z pobieranej opłaty przeznaczana jest m.in. na właściwe utrzymanie nawierzchni. Dodał, że otrzymał z 3 – miesięcznym opóźnieniem odpowiedź od Pana Dyrektora Kułagi, w którym Pan Dyrektor informuje, że nie ma środków na wykonanie chodnika.

Pan Andrzej Karwowski wyjaśnił, że brak jest środków na realizacje chodników. Wykonywane są drobne prace na ile wystarcza środków. Wykonanie chodników wiąże się z przeznaczeniem większych środków. Dodał, że jest firma, która ubiega się o budowę galerii handlowej przy Al. Legionów. Robi kolejne opracowania . Firma zwróciła się o warunki obsługi komunikacyjnej. W chwili obecnej nie ma sensu inwestować w ten teren.

Pani Krystyna Michalczyk – Kondratowicz z racji lokalizacja targowiska miejskiego przy głównych ulicach miasta tj. Al. Legionów i ul. Sikorskiego zobowiązuje do szczególnej dbałości o porządek i czystość tej części miasta. Dlatego też Komisja winna zwrócić się do Prezydenta Miasta o zobowiązanie służb odpowiedzialnych za utrzymanie porządku i czystości do zwrócenie większej uwagi na utrzymanie porządku i czystości na terenie targowicy oraz na terenie przyległym do targowicy, a także egzekwowanie obowiązku usuwania handlujących z chodnika. Jej zdaniem zły stan czystości i porządku terenu targowiska i teren przyległy wymaga uporządkowania.

Komisja w wyniku głosowania 11 głosami za – jednogłośnie przyjęła powyższy wniosek.

Ad. 7

Przewodniczący Komisji przedstawił odpowiedź Prezydenta Miasta na pismo Państwa Jasionek w sprawie obniżenia stawki opłaty planistycznej (w załączeniu). W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisj

  • Data powstania: Data powstania: poniedziałek, 8 gru 2008 09:36
  • Data opublikowania: poniedziałek, 8 gru 2008 09:42
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 21 gru 2010 11:04
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej