Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 37 posiedzeniu w dniu 24 marca 2009 roku

Komisja realizowała następujący porządek obrad: 1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji. 2. Zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie: a) zaliczenia ulic w Łomży do kategorii dróg gminnych i ustalenia ich przebiegu, b) ustalenia przebiegu drogi powiatowej. 3. Informacja o sprzedaży w drodze przetargu nieograniczonego nieruchomości położonej w obrębie ul. Polowej i Al. Legionów. 4. Stan zasobu gruntów miejskich w tym pod inwestycje. 5. Sprawy różne.
Ad. 1 

            Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia.

Członkowie Komisji nie wnieśli uwag i w wyniku głosowania 8 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym, przyjęli protokół nr 36/08 z dnia 24 lutego 2009 roku.  Ad. 2 a, b             Pan Andrzej Karwowski – Naczelnik WGKOŚiR przedstawiając wniosek (w załączeniu) w sprawie podjęcia uchwał stwierdził, że wniosek dotyczy  20 nowych ulic, wymienionych w projekcie uchwale. Jest to po pierwsze zaliczenie tych ulic do kategorii dróg gminnych z jednoczesnym ustaleniem ich przebiegu oraz  ustalenia przebiegu drogi powiatowej, a chodzi tu o odcinek ul. Spokojnej, przedłużenia bocznicy kolejowej, Az do Al. Legionów.               Przewodniczący Komisji poprosił o zgłaszanie uwag i wniosków do przedstawionych projektów uchwał.            Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 9 głosami za – jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zgodnie z drukiem nr 509 A oraz w wyniku głosowania 9 głosami za – jednogłośnie, zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zawarty w druku nr 509 B.  Ad. 3             Pani Anna Rzędarska – Naczelnik WGNiL przedstawiła informację o przeznaczeniu do sprzedaży w drodze przetargu nieograniczonego nieruchomości położonej w obrębie ul. Polowej i Al. Legionów (w załączeniu).            Przewodniczący Komisji przypomniał, że temat ten był przedmiotem obrad dwóch posiedzeń Komisji. Komisja wnioskowała o zabezpieczenie terenu w obrębie własnej działki pod miejsca parkingowe i przedłożenie koncepcji zagospodarowania terenu wraz z wizualizacją. Przytoczył zapisy z protokołów Komisji Gospodarki Komunalnej  z dnia 25 września 2007 roku i 27 listopada 2007 roku. Zwrócił uwagę, że generalnie zaczyna robić się problem z parkowaniem w centrum miasta.             Pan Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta wyjaśnił, że przy każdym obiekcie, na który jest wydawana decyzja o warunkach zabudowy określana jest  powierzchnia całego obiektu oraz  powierzchnia parkingowa i jest to 20-25 miejsc na 1 tysiąc m 2 powierzchni. Przedstawił zapisy decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania dotyczącej omawianego terenu. Dodał, że decyzja była wydana na obiekt o powierzchni 20 m 2 i te zapisy były wystarczające  dla takiego obiektu.  Decyzja wydawana jest na wniosek inwestora, a organ wydający nie ma prawa odmówić jej wydania. Nie ma też prawa ingerować w estetykę budynku, a to jedynie może być zapisane  w warunkach zabudowy.             Pan Zbigniew Lipski stwierdził, że rozpatrując wniosek na poprzednich Komisjach nie było wiadomo co tam będzie budowane, jaki będzie kształt tego budynku, architektura z tego względu, że jest to centrum miasta.  Dlatego też wnioskował o przedłożenie koncepcji zagospodarowania terenu.            Pani Alicja Bandzul stwierdziła, że jeśli teren ten kupi ktoś inny niż Pan Trzcinka, to będzie musiał odsunąć się od istniejącej zabudowy o 4 m i na pewno nie upiększy to miasta.            Pani Bogumiła Olbryś stwierdziła natomiast, że ten skrawek mógłby spokojnie zostać i miasto nie musi go sprzedawać. Trochę zieleni i przestrzeni w tym miejscu jest wskazane.            Pan Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że zgodnie z opiniami urbanistów i architektów też narożnik powinien być zamknięty i zasadne jest to, aby teren był zabudowany. Potwierdził opinię radnej Bandzul, że na pewno nie powinien tam powstać kiosk z hot dogami, czy pieczywem. Powinno to być domknięte całościowo „do ściany”.  Dodał, że dlatego też jest taki wniosek, a nie inny, aby rozstrzygnąć sprawę przetargiem ustawiając takie, a nie inne kryterium czyli cenę. Można też poprzedzić to decyzja o warunkach zabudowy, która określi jakie walory estetyczne ten budynek ma spełniać.              Przewodniczący Komisji stwierdził, że Komisja opiniowała pozytywnie  sam fakt sprzedaży sprzedania tego narożnika, a tym samym nie neguje polityki urbanistycznej,  natomiast cały czas były uwagi dotyczące zapewnienia odpowiedniej ilości miejsc parkingowych. W związku z wypowiedzią Prezydenta Sroczyńskiego, który zaakceptował uwagi Komisji, zaproponował opinię w brzmieniu: Komisja akceptuje sprzedaż działki w formie przetargu nieograniczonego i podtrzymuje swoje stanowisko, aby Prezydent dopilnował , żeby każda inwestycja, która w tym miejscu powstanie była zaopatrzona w odpowiednią ilość miejsc parkingowych.  Poddał powyższe stanowisko pod głosowanie. Komisja w wyniku głosowania 11 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym przyjęła powyższe stanowisko. Dodał, że element estetyki jest cały czas do dopilnowania i Komisja nie będzie pouczała Prezydenta, czy architekta  jak ma wyglądać obiekt tym bardziej, że Pan Prezydent w jednej z decyzji przedstawił jak to ma wyglądać, poza dokładnym opisaniem parkowania.               Ad. 4             Przewodniczący Komisji przedstawił informacje dot. stanu zasobów gruntów miejskich w tym pod inwestycje (w załączeniu). Otworzył dyskusję. Poprosił o wyjaśnienie czy miasto posiada jakieś przemyślenia jeśli chodzi o politykę parkingową w układzie całego miasta. Poprosił o wyjaśnienie, czy mamy jakieś działki miejskie, które w najbliższej przyszłości  mogą być przewidziane pod rozwiązanie problemu pod tytułem brak miejsc parkingowych.             Pan Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta wyjaśnił, że miasto generalnie nie dysponuje terenami np. przy ul. Sienkiewicza, aby tam urządzać miejsca parkingowe, ale dysponujemy miejscami przy ul. M.C. Skłodowskiej i Wojska Polskiego. Zwykle inwestorzy zobowiązani są do organizowania miejsc parkingowych. Staramy się, aby te problemy były rozwiązywane, sytuować miejsca postojowe w każdym możliwym miejscu. Należy przeanalizować cały układ drogowy, aby docelowo wprowadzić nowe rozwiązania komunikacyjne m.in. wprowadzić ruch jednokierunkowy.             Przewodniczący Komisji zwrócił uwagę, że cały czas jest Plac Niepodległości, który jest do wykorzystania. Parking nie musi być pod drzwiami sklepu, można zaparkować i przejść 200 m. W związku z brakiem uwag do przedłożonego materiału zamknął dyskusję.  Ad. 5             Przewodniczący Komisji  przedstawił pisma skierowanie do Komisji w sprawie: ·         uwag do projektu planu zagospodarowania przestrzennego terenu ulic Wojska Polskiego i Poznańskiej – pismo TMT. Pan Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta wyjaśnił, że zastrzeżenia do projektu planu rozpatrywane są standardowo jako, że wyłożenia planu będą powtarzane.   ·         utwardzenia ul. Mała Kraska – pismo firmy Uni Glass i firmy UNISTALL. ·         poprawy jakości drogi dojazdowej do mieszkań położonych przy ul. Bartniczej. Stwierdził, że do Rady Miejskiej będzie wpływało dużo tego typu wniosków. Dlatego też należy przyjąć jednolity tok postępowania. Zaproponował, aby wszystkie tego typu sprawy kierować do Prezydenta, który przygotowuje projekt budżetu i zaproponuje Radzie sposób realizacji tych wniosków.  Rada zajmie się tematem w momencie, kiedy przyjdzie na to pora, a wiec kiedy otrzyma projekt budżetu na 2010 r.             Poinformował następnie, że Komisja na poprzednim posiedzeniu rozpatrywała wniosek Państwa Młynaryk w sprawie przekształcenia prawa wieczystego użytkowania na własność przy ul. Wojska Polskiego. Przypomniał, że przy okazji tego wniosku Komisja złożyła wniosek do Prezydenta dotyczący konsekwencji dla budżetu miasta utrzymania wieczystych dzierżaw i przyjęcia polityki ich przekształcania. Przedstawił informację Prezydenta w odpowiedzi na wniosek Komisji (w załączeniu). Przy okazji Prezydent poprosił o ponowne rozpatrzenie wniosku Państwa Młynaryk.Ustalono, że Komisja ponownie rozpatrzy wniosek Państwa Młynaryk na następnym posiedzeniu Komisji w dniu 31 marca br. W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.   
  • Data powstania: Data powstania: poniedziałek, 27 lip 2009 12:43
  • Data opublikowania: poniedziałek, 27 lip 2009 12:47
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 21 gru 2010 11:06
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej