Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 38 posiedzeniu w dniu 31 marca 2009 roku

Komisja realizowała następujący porządek obrad: 1. Ponowne rozpatrzenie wniosku Państwa Anny i Marka Młynaryk w sprawie sprzedaży w drodze bezprzetargowej nieruchomości położonej w Łomży przy ul. Wojska Polskiego. 2. Zaopiniowanie wniosku o wydanie opinii do propozycji oddania w użytkowanie wieczyste bądź sprzedaż nieruchomości miejskiej w drodze przetargu pisemnego ofertowego pod budowę biogazowni. 3. Zaopiniowanie sprawozdania z wykonania budżetu miasta za 2008 rok w działach merytorycznie podległych Komisji – druk nr 525. 4. Sprawy różne.
Ad. 1             Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi i wnioski  do propozycji sprzedaży z użytkowania wieczystego na własność  działki położonej przy ul. Wojska Polskiego na rzecz Państwa Anny i Marka Młynaryk (w załączeniu).             Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania  9 głosami za przy braku głosów przeciw i 2 glosach wstrzymujących zaopiniowała pozytywnie powyższy wniosek.  Ad. 2             Pan Marcin   Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta przedstawił wniosek o wydanie opinii do propozycji oddania w użytkowanie wieczyste bądź sprzedaż nieruchomości miejskiej w drodze przetargu pisemnego ofertowego pod budowę  biogazowni (w załączeniu). Dodał, że sam fakt inwestycji jest dla miasta bardzo interesujący. Firma do produkcji biogazu wykorzystuje odpady m.in. z PPS-u, browaru, masarni i gospodarstw rolnych. Zakład odbiera odpady w zasięgu 10-15 km od lokalizacji zakładu. Firma wyraziła chęć zakupu działki ok. 3 ha.            Przewodniczący Komisji stwierdził, że ma wątpliwości czy w tym miejscu nie powstanie kolejne wysypisko. Jeśli odpady będą dostarczane do zakładu, to na pewno tez będą magazynowane. Jest to co prawda teren w okolicy przemysłowej, ale niedaleko jest osiedle Kraska, którego mieszkańcy już teraz skarżą się na różne odory.            Pan Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta stwierdził, że nie ma czegoś takiego jak składowanie odpadów. Produkcja odbywa się w systemie ciągłym, wszystko jest zamknięte w silosach. Są to systemy, które zapobiegają ulatnianiu się odorów. Firma jest zainteresowana kupnem terenu ze względu na to, że  wielkość  tej inwestycji szacowany na 5-6 mln. euro, a więc jest to dość potężne przedsięwzięcie, ale zaproponowano przedstawicielom firmy wieczysta dzierżawę z tego względu, że miasto ma wpływ czy inwestycja się rozpocznie i kiedy się rozpocznie.              Pan Tadeusz Zaremba stwierdził, że cieszy się, że jest inwestor i że jest taka inwestycja, ale troszkę niezręcznie się czuje jako członek Komisji Gospodarki Komunalnej, ponieważ ma się wypowiadać w kwestii, w której nie ma pojęcia. Nie ma tu żadnej opinii środowiskowej, nie ma zapisu, co do technologii, które ułatwiłyby podjęcie decyzji. Nie wie więc czy ten pośpiech jest konieczny. Nie ma nic przeciwko inwestycji tylko chciałby żeby było jasno i dokładnie określone, co to będzie z przedłożeniem opinii  bezpieczeństwa ochrony środowiska, jakiego rodzaju będzie to produkcja. Konieczna jest niezbędna dokumentacja odnosząca się do tej inwestycji z potwierdzeniem środowiskowym.            Pan Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta stwierdził, że to miasto będzie stawiało warunki w momencie kiedy przekaże teren w wieczyste użytkowanie. Decyzję, o których mówi radny Zaremba uzyskuje się na etapie pozyskiwania zgodę na lokalizacje danej inwestycji i takie opracowania kosztują. Nie wyobraża sobie, że inwestor, który chce zainwestować ogromne pieniądze zrobi taką dokumentację i będzie czekał na opinię czy może zainwestować w danym terenie, czy też nie. Ponadto muszą być spełnione określone warunki, aby takie przedsięwzięcie mogłoby być zrealizowane. Uważa, że takich spraw nie należy odkładać i warto z ta firma rozmawiać, a dzisiejszy wniosek jest to prośba o wyrażenie zgody, aby na tej działce można było zainwestować, a nie pozwolenie na budowę.            Pan Tadeusz Zaremba wyjaśnił, że nie chodzi mu o to, żeby blokować działanie tylko chce wiedzieć co to jest za technologia, gdzie ona jest stosowana, czy jest bezpieczna dla środowiska i nie potrzebne są do tego żadne ekspertyzy. Potrzebna jest rzeczowa informacja.            Pan Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta wyjaśnił, że jego zdaniem jest to niemożliwe, aby firma uzyska w konsekwencji pozwolenie na budowę i będzie chciała zrealizować przedsięwzięcie, które będzie szkodliwe i uciążliwe dla mieszkańców i tego miasta.              Przewodniczący Komisji zwrócił uwagę, że teren ten to jest ta sama działka, na którą Komisja wyraziła zgodę na przekazanie w dzierżawę na 10 lat pod lokalizację masztu. Co się stało z tym inwestorem?            Pan Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta inwestor masztu nie skontaktował się z miastem i nie wystąpił o budowę masztu w innym miejscu. Firma zainteresowana budową biogazowni jest poinformowana o tym i nie ma przeciwwskazań, aby na tym terenie zlokalizować maszt i biogazownie.            Pani Bogumiła Olbryś stwierdziła, że bardzo się cieszy, ze jest inwestor i chce wybudować biogazownie i życzy im powodzenia. Chciałaby wiedzieć ile osób zostanie zatrudnionych przy budowie biogazowi i przy produkcji.            Pan Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta wyjaśnił, że firma przedstawiała, że stworzy ok. 20 miejsc pracy.             Pan Zbigniew Lipski stwierdził, ze nie ma tu ani jednej osoby, która chciałaby blokować coś, co dobrze służyłoby miastu i tworzyło nowe miejsca pracy. Istotna jest kwestia dowozu odpadów do biogazowni, którędy, jak i druga kwestia, czy to jest firma, która już funkcjonuje na rynku polskim, czy będzie eksperymentowała w Łomży.  I podstawowe pytanie,  jeśli firma ta jest na rynku, to czy można pojechać, zobaczyć.            Pan Marcin Sroczyński wyjaśnił, że technologia, która posługuje się firma jest technologia jedną z najnowszych i zagrożenia jako takiego jeśli chodzi o przewóz odpadów do firmy nie ma. Firma posiada partnerów w Szwajcarii, Szwecji.             Pan Jerzy Brodziuk stwierdził, że nie  jest do końca przekonany, czy jesteśmy jedynym miastem, którym zainteresowana jest ta firma. Ta firma jawi się jako pośrednik inwestycyjny. Pytania dotyczące technologii na tym etapie pozostaną bez odpowiedzi, a na pewno dowiemy się o tym później stawiając określone warunki.             Pani Krystyna Michalczyk-Kondratowisz stwierdziła, że produkcja biogazu to nowe technologie i na pewno nieszkodliwa dla środowiska, ale tam trzeba ogromnych pieniędzy. Uważa, że Komisja powinna ustosunkować się do oferty pozytywnie, aby firma mogła się ubiegać o zlokalizowanie zakładu w mieście, a później inne sprawy, co do których są wątpliwości, będzie można zażądać przy oddaniu gruntów w dzierżawę.             Pan Tadeusz poprosił o wyjaśnienie jaka będzie dalsza procedura. Komisja wyraża zgodę. W dalszym etapie odbędzie się przetarg pisemny i do tego tematu Komisja nie wraca, czyli Komisja wyrażając zgodę upoważnia Prezydenta do dokonania transakcji, a kwestia warunków to druga sprawa. Nie chce występować jako przeciwnik jakiejkolwiek inwestycji, ale to, co jest napisane we wniosku do Komisji jest na razie propagandą. To są jego wątpliwości i wstrzyma się w glosowaniu nad wnioskiem.            Przewodniczący Komisji zwrócił uwagę, że w Polsce ze względu na to, że będziemy musieli wypełnić zobowiązania Unii Europejskiej jeśli chodzi o wskaźniki produkcji energii ze źródeł odnawialnych, przewidziane są na to potężne środki, które będę dotowały tego typu przedsięwzięcia. Firma ta szuka dobrej lokalizacji, ponieważ prawdopodobnie jest przygotowana, że będzie korzystać z tych środków. Zakończył dyskusję, a następnie poddał pod głosowanie przedstawiony przez Prezydenta Sroczyńskiego wniosek. Komisja w wyniku głosowania 8 głosami za, przy braku głosów przeciw i 5 głosach wstrzymujących zaopiniowała pozytywnie  propozycje oddania w użytkowanie wieczyste bądź sprzedaż nieruchomości miejskiej w drodze przetargu pisemnego ofertowego pod budowę biogazowi przy ul. Poligonowej.

  Ad. 3             Pan Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta stwierdził, że przekazane zostało radnym sprawozdanie z wykonania budżetu miasta za 2008 rok. Wyjaśnił, że wspólnie z Panią Skarbnik odpowiedzą na wszystkie pytania, wątpliwości i uwagi  członków Komisji.            Przewodniczący Komisji poprosił o pytania i uwagi.            Pan Paweł Borkowski zwrócił uwagę, że jego interesują konkretne inwestycje, a z każdym rokiem jest mniej konkretnych inwestycji, a więcej drobnych zadań.             Przewodniczący Komisji poprosił o wyjaśnienie zapisu ze str.  151 sprawozdania dot. projektu ul. Wojska Polskiego z terminem realizacji do 18 marca 2009 r. Czy została dokumentacja wykonana.            Pan Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta wyjaśnił, że została aneksowana umowa z uwagi na to, że konserwator zabytków nie uwzględnił wlotu na Plac Kościuszki od ul. Zjazd. Chodziło tam o przesunięcie ogrodzenia i konserwator nie wyraził na to zgody. Generalnie jednak dokumentacja jest i na dniach będzie gotowa.            Pan Zbigniew Lipski  poprosił o wyjaśnienie czy znajdą  się takie siły, aby zarówno środki z wydatków niewygasłych jak i z budżetu tego roku zostały przerobione.            Pan Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że w tej chwili nie ma takiego przetargu na wykonawstwo, żeby nie zgłaszały się firmy. Zwykle jest to 3 albo więcej firm i nie ma takiej obawy. Zapotrzebowanie na prace jest, a co istotne ceny znacznie odbiegają o ok. 30 % od cen z poprzedniego roku.Innych uwag nie zgłoszono.             Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie sprawozdanie z wykonania budżetu miasta za 2008 rok w działach merytorycznie podległych Komisji. Komisja w wyniku glosowania  10 głosami za, przy braku głosów przeciw i 3 głosach wstrzymujących zaopiniowała pozytywnie sprawozdanie z wykonania budżetu miasta za 2008 rok w działach merytorycznie podległych Komisji.W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji. 
  • Data powstania: Data powstania: poniedziałek, 27 lip 2009 12:48
  • Data opublikowania: poniedziałek, 27 lip 2009 12:51
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 21 gru 2010 11:06
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej