Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 29 posiedzeniu w dniu 24 marca 2009 roku

Komisja realizowała następujący porządek obrad: 1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji. 2. Przyjęcie sprawozdania z działalności Straży Miejskiej za 2008 rok. 3. Informacja Prezydenta Miasta o stanie bezpieczeństwa w ruchu drogowym w obrębie granic miasta Łomża. 4. Sprawy różne

Ad. 1

Przewodnicząca Komisji poprosiła o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.

Komisja nie zgłosiła uwag i w wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie przyjęła protokół nr 28/09 z dnia 24 lutego 2009 roku.  Ad. 2             Pan Bogdan Rutkowski – Komendant Straży Miejskiej przedstawił sprawozdanie z działalności Straży Miejskiej w Łomży za 2008 rok (w załączeniu). Wyjaśnił, że w chwili obecnej zatrudnionych jest 13 osób plus 1 osoba w ramach prac interwencyjnych. Uważa, że należałoby zatrudnić dodatkowe osoby tak, aby 3 tysiące mieszkańców przypadało na 1 strażnika. Stwierdził, że będzie starał się, aby obsadę kadrowa zwiększyć przynajmniej do 15 osób.             Przewodnicząca Komisji otworzyła dyskusję. Stwierdziła, że coraz więcej osób zgłasza się w sprawie problemu psów i zanieczyszczeń pozostawianych przez psy. Komisja zgłaszała wnioski o działalność edukacyjną w szkołach dotycząca obowiązków właścicieli psów i sprzątania po psach. Zwróciła również uwagę, że w Łomży zarejestrowane są tylko 4 psy ras groźnych.              Pan Andrzej Karwowski – Naczelnik WGKOŚiR stwierdził, że rejestracja psów ras agresywnych odbywa się w jego wydziale i potwierdził, że zarejestrowane są tylko 4 psy. Rejestrowane są psy rodowodowe pozostałe osoby albo mają mieszańce, albo twierdzą, że mają mieszańce.            Pani Krystyna Michalczyk – Kondratowicz stwierdziła, że jeśli chodzi o działalność Straży Miejskiej, to dane zawarte w sprawozdaniu dotyczące ilości wniosków w zakresie bezpieczeństwa w ruchu drogowym nie mogą być miernikiem pracy Straży. Jej zdaniem należałoby zastanowić się nad większą elastycznością, aby strażnicy nie działali w stałych rejonach, a widoczni byli w całym mieście. Co do bezpieczeństwa w ruchu drogowym to od tego jest policja, natomiast nikt nie zastąpi  Straży, jeżeli chodzi o czystość i porządek w mieście. Komisja zwracała się w tej sprawie z wnioskami o zwrócenie uwagi na porządek na posesjach i Straż Miejska powinna zwrócić na to szczególną uwagę. Straż winna też więcej interesować się targowiskiem nie tylko w dni powszednie, ale również soboty i niedziele.            Pan Maciej Borysewicz stwierdził, że w przypadku dodatkowych patroli można wypracować system nagradzania za dodatkowa pracę w soboty i niedziele. Nie zmuszać, a zachęcać, a my w budżecie wygospodarujemy jakieś środki na ten cel.            Pani Wanda Mężyńska poprosiła o wyjaśnienie, czy w mieście są miejsca niebezpieczne i gdzie.             Pan Mirosław Rozumek – Komendant KMP wyjaśnił, że co dekadę robiona jest tzw. analiza bezpieczeństwa w mieście. Polega to na tym, że brana jest  pod uwagę ilość zdarzeń  na danej ulicy: bójki, rozboje, wymuszenia, napady, pobicia. Na tej podstawie określane są miejsca niebezpieczne i w te miejsca kierowane są patrole prewencyjne częściej niż w inne.             Przewodnicząca Komisji zamknęła dyskusję, a następnie poddała pod głosowanie sprawozdanie z działalności Straży Miejskiej za 2008 rok. Komisja w wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie sprawozdanie zgodnie z drukiem nr 517.  Ad. 3             Pan Andrzej Karwowski – Naczelnik WGKOŚiR przedstawił informację o stanie bezpieczeństwa w ruchu drogowym w obrębie granic miasta ( informacja w załączeniu). Uzupełniając informację stwierdził, że najbardziej obciążone w mieście są trzy ulice. Dodał również, że wszystkie ofiary śmiertelne są skutkiem idiotycznych bezmyślnych zachowań na jezdni, a nie organizacja ruchu. Jeśli jednak w danym miejscu pojawiają się zdarzenia, to musi być coś, co powoduje, że zdarzają się one częściej niż gdzie indziej. Jako przykład podał skrzyżowanie ulic Nowogrodzkiej i Sikorskiego. Wystarczyło odgiąć krawężnik żeby kierowca widział co się dzieje i sytuacja uległa poprawa. Podobna sytuacja była na rondzie Solidarności, gdzie w 1998 roku było 17 wypadków. Od 1999 roku, kiedy zmieniona została organizacja ruchu, zdarzenia są sporadyczne.             Przewodnicząca Komisji otworzyła dyskusję.            Pani Krystyna Michalczyk – Kondratowicz stwierdziła, że w mieście jest zbyt dużo znaków drogowych, a w niektórych miejscach stoi znak za znakiem. Na  nieczytelność tych znaków, jej zdaniem, ma wielka ilość banerów umieszczanych na skrzyżowaniach czy też prywatnych posesjach. Zwróciła też uwagę na dużą ilość aut oznaczonych litera „L”, które mają negatywny wpływ na ruch w mieście. Zwracając się do Komendanta Miejskiego Policji poprosiła o wyjaśnienie,  czy można ograniczyć poruszanie się tych aut w określonych godzinach.            Pan Andrzej Karwowski – Naczelnik WGKOŚiR stwierdził, że ilość znaków wynika z obowiązujących przepisów. Zgodził się jednak z poglądem, że w Polsce jest za dużo znaków drogowych.  Są stany w USA, w których obowiązuje tylko 16 znaków. Co do banerów wyjaśnił, że jeśli reklama  ustawiona jest na nieogrodzonej posesji w tzw. trójkącie widoczności można „walczyć” o jej usunięcie. Natomiast w przypadku reklam ustawionych na prywatnej posesji nie ma żadnych instrumentów zmuszających właściciela posesji do usunięcia reklamy.             Pan Mirosław Rozumek – Komendant KMP odnosząc się do poruszonej przez radną Michalczyk – Kondratowicz kwestii umieszczania reklam zgodził się z wypowiedzią Naczelnika Karwowskiego. Dodał, że  w przypadku zaistnienia wzrostu zdarzeń w okolicy miejsca ustawienia reklamy policja może ukarać właściciela i skierować sprawę do sądu z wnioskiem o  utrudnianie ruchu drogowego. Innych możliwości prawnych nie ma. Odnosząc się natomiast do aut „L” stwierdził, że ich poruszanie wpływa na pewno na spowolnienie ruchu w mieście. Natomiast nie można w tej kwestii nic zrobić. Nie ma sposobu na ograniczenie ilości tych aut.             Pan Jarosław Kozłowski zwrócił uwagę, że są rejony miasta, gdzie nie spotyka się patroli policji. Takim miejscem jest m.in. rondo T. Kościuszki, teren Starego Miasta. Czy monitoring wpływa na stan bezpieczeństwa.             Pan Mirosław Rozumek – Komendant Miejski Policji stwierdził, że patrole piesze pracują od 14.00 do 22.00 lub od 18.00 do 23.00. Dodał, że dużym problemem są mieszkańcy Domu Dziecka. Podejmowane są działania, ale są to nieletni, którzy po każdorazowym zatrzymaniu za niszczenie mienia odwożeni są do miejsca zamieszkania. Stwierdził, że monitoring bardzo pomaga  w ograniczaniu przestępczości. W najbliższym czasie planowane jest przekształcenie funkcjonowania monitoringu. Najważniejsza zmiana będzie polegała na tym kto będzie decydował o nagraniu zdarzenia. Do tej pory decyzję taką podejmowały osoby-pracownicy cywilni, które oglądały monitory, natomiast po zmianie decyzję będzie podejmował oficer dyżurny. Kontynuując swoja wypowiedź stwierdził, że  w roku bieżącym ograniczono w budżecie policji wydatki, szczególnie wydatki bieżące. Chciałby zwrócić się do Prezydenta Miasta o dofinansowanie i ma nadzieje, że Komisja Bezpieczeństwa wesprze jego wnioski. W chwili obecnej brakuje w komendzie policji 26 komputerów i na ten cel chciałby przeznaczyć ewentualne dofinansowanie. Na środki z Komendy Wojewódzkiej niestety nie może liczyć.            Pani Krystyna Michalczyk – Kondratowicz stwierdziła, że Komisja będzie popierała wniosek Komendanta Policji o dofinansowanie. Komisja uważa, że policja pracuje dobrze, a tym, którzy dobrze pracują warto pomóc.             Przewodnicząca Komisji zakończyła dyskusję i poddała pod głosowanie informację o stanie bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Komisja w wyniku głosowania  5 głosami za – jednogłośnie przyjęła informację zgodnie z drukiem nr 507.  Ad. 4             Przewodnicząca Komisji zaproponowała, aby Komisja zwróciła się z wnioskiem do Prezydenta Miasta, aby w związku  z ograniczeniem wydatków bieżących Komendy Miejskiej Policji w Łomży o 40 % w stosunku do roku ubiegłego o wyasygnowanie środków finansowych, które poprawia efektywność i skuteczność pracy policji.  Poddała powyższy wniosek pod głosowanie. Komisja w wyniku głosowania 5 głosami za – jednogłośnie wniosek przyjęła.            Następnie Przewodnicząca Komisji przedstawiła pisma skierowane do Komisji w sprawie:- przedłożenia opinii do Komisji Rewizyjnej w sprawie wykonania budżetu miasta za 2008 rok w działach merytorycznie podległych Komisji – ustalono termin najbliższej Komisji na dzień 3 marca br. na godz. 16.00,- odpowiedź na wniosek Komisji w sprawie wniosków Rady osiedla nr 12 (w załączeniu). W związku z wyczerpaniem porządku Przewodnicząca zamknęła posiedzenie Komisji. 
  • Data powstania: Data powstania: poniedziałek, 27 lip 2009 13:03
  • Data opublikowania: poniedziałek, 27 lip 2009 13:05
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 21 gru 2010 11:27
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej