Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 55 posiedzeniu w dniu 21 października 2009 roku

Komisja realizowała następujący porządek obrad:

1.    Przyjęcie protokołów:

 

1)    nr 53/09 z dnia 17 września 2009r.

 

2)    nr 54/09 z dnia 29 września 2009r.

 

2.    Rozpatrzenie pisma MOPS.0711-12/2009 w sprawie sytuacji finansowej Środowiskowego Domu Samopomocy

 

3.    Zaopiniowanie projektu  uchwały zmieniającej uchwałę nr 356/XLIX/09 Rady Miejskiej Łomży z dnia 30 września 2009r. – druk nr 640, 640A

 

4.    Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę nr 279/XLI/09 Rady Miejskiej Łomży z dnia 25 lutego 2009r. zmienionej uchwałą nr 286/XLII/09 z dnia 25 marca 2009 roku w sprawie finansowania zadań ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych – druk nr 664, 664A

 

5.    Sprawy różne

 

Ad. 1

 

Przyjęcie protokołów:

 

1.    nr 53/09 z dnia 17 września 2009r. – Komisja nie wniosła uwag do protokołu nr 53/09 i w wyniku głosowania przyjęła go jednogłośnie – 5 głosami za,

 

2.    nr 54/09 z dnia 29 września 2009r. - Komisja nie wniosła również uwag do protokołu nr 54/09 i w wyniku głosowania przyjęła go jednogłośnie – 5 głosami za.

 

Ad. 2

 

Rozpatrzenie pisma MOPS.0711-12/2009 w sprawie sytuacji finansowej Środowiskowego Domu Samopomocy

 

            Radna Wanda Mężyńska zabierając głos w tym temacie stwierdziła, że rzeczywiście wynagrodzenia pracowników ŚDS są bardzo niskie w porównaniu z płacami pracowników MOPS. Dodała, że nie rozumie takich dysproporcji tym bardziej, że jest to praca z osobami upośledzonymi. Zwracając się do Dyrektora MOPS poprosiła o przedstawienie opinii Prezydenta w tej sprawie, bo z pewnością o tym z Prezydentem dyskutował jako osoba, której ŚDS podlega.

 

            Pan Wiesław Jagielak – Dyrektor MOPS wyjaśnił, że przyczyną tak niskich wynagrodzeń pracowników ŚDS jest fakt, że są one finansowane z budżetu Wojewody. Dodał, że zarówno do władz miasta, jak i do Wojewody były kierowane pisma, które nie przyniosły żadnych rezultatów. Dodał, że w I półroczu 2008 roku samorząd podjął decyzję o dofinansowywaniu wynagrodzeń pracowników ŚDS w kwocie 12tys.zł. Ponadto wnioskował o dofinansowanie tego zadania kwotą 25tys.zł na rok.  2009. Decyzja była pozytywna ale otrzymano tylko kwotę 12tys.zł zwiększona o wskaźnik inflacji. Kontynuując swoją wypowiedź stwierdził, że kolejne wnioski były kierowane ale sytuacja nie uległa zmianie, środki nie zostały zwiększone. W związku z tym wspólnie z Panią Kierownik ŚDS napisał pismo, które jest przedmiotem obrad dzisiejszego posiedzenia Komisji – w załączeniu, bo ani władze wojewódzkie ani samorządowe nie widzą nic złego w tym, że może w końcu dojść do likwidacji tej placówki, bo nikt w niej nie zechce pracować za tak niskie wynagrodzenie.

 

            Następnie głos w dyskusji zabrała Pani Małgorzata Bachanowicz-Macieboch – Kierownik Środowiskowego Domu Samopomocy. Stwierdziła, że ośrodek działa od 14 lat. Na dzień dzisiejszy zajmuje się on 28 osobami. Dodała, że sporo osób oczekuje na przyjęcie do ośrodka, ale nie ma takiej możliwości obecnie, bo nie ma miejsc, nie ma możliwości jeśli chodzi o personel i są one coraz mniejsze. Z uwagi na tak niskie uposażenie pracownicy zwalniają się, przechodzą  do jednostek w których mogą zarobić więcej. Ponadto stwierdziła, że osoby, którymi zajmuje się ośrodek to w większości ludzie samotni i gdyby nie ośrodek musiałyby przebywać w stacjonarnych placówkach dla osób umysłowo chorych.

 

            Pan Wiesław Jagielak – Dyrektor MOPS ponownie zabierając głos w tym temacie złożył sprostowanie do omawianego wniosku, tj. o zabezpieczenie ŚDS dodatkowych środków w wysokości 32.085zł czyli przyznanie mu łącznej kwoty dofinansowania na rok 2010 w kwocie 48tys.zł. Dodał następnie, że nie rozmawiał z Prezydentem w sprawie tego wniosku, więc nie zna stanowiska Prezydenta. Rozmawiał tylko z Panią Skarbnik.

 

            Radny Jan Kleczyński zabierając głos w tym temacie przypomniał, że również Dyrektor DPS zgłaszał problem dotyczący bardzo niskich płac pracowników. Uważa więc, że należy sprawę płac pracowników podległych miastu jednostek uregulować systemowo, bo komisja opowie się dzisiaj za wnioskiem ŚDS, a za jakiś czas przyjdzie Dyrektor Chrzanowski z tym samym problemem. Dodał, że z dyskusji wynika, że członkowie komisji popierają wnioski o podwyższenie płac pracownikom obu tych jednostek, jednak budżet kreuje Prezydent Miasta i jeśli z jego strony nie będzie przychylności, będą to tylko pobożne życzenia. Zaproponował, aby Pan Dyrektor Jagielak sprawę podwyżek systemowo rozważył, złożył stosowny wniosek, który komisja może jeszcze przed najbliższą sesją się zebrać i zaopiniować.

 

            Radna Alicja Bandzul – Przewodnicząca Komisji zwróciła się do Dyrektora Jagielaka z prośba o korektę wniosku, by komisja ostatecznie wiedziała o jaką kwotę chodzi i mogła go przegłosować. Następnie odnosząc się do propozycji radnego Jana Kleczyńskiego stwierdziła, że nie ma potrzeby zwoływania jeszcze przed najbliższą sesją kolejnego posiedzenia Komisji, gdyż są to wnioski do budżetu. Sprawą budżetu Rada będzie się zajmowała w przyszłym miesiącu, więc Komisja dzisiejszy wniosek przegłosuje i przekaże Prezydentowi Miasta, a przy projekcie budżetu ponownie kompleksowo zajmie się zagadnieniem podwyżek płac pracowników jednostek podległych.

 

            Następnie Przewodnicząca obrad poddała pod głosownie zmodyfikowany przez Dyrektora MOPS wniosek w brzmieniu: „Komisja Rodziny, Opieki Społecznej i Zdrowia na swoim posiedzeniu w dniu 21 października 2009 roku rozpatrzyła pismo MOPS. 0711-12/2009 /w załączeniu/ i wnosi do Pana Prezydenta o zabezpieczenie dodatkowych środków na Środowiskowy Dom Samopomocy w wysokości 32.085zł. Łączna kwota dofinansowania na Środowiskowy Dom Samopomocy w 2010 roku powinna wynieść 48.000zł”.

 

            W wyniku głosowania Komisja wniosek przyjęła jednogłośnie – 5 głosami za.

 

Ad. 2

 

Zaopiniowanie projektu  uchwały zmieniającej uchwałę nr 356/XLIX/09 Rady Miejskiej Łomży z dnia 30 września 2009r. – druk nr 640, 640A

 

            Wniosek w powyższej sprawie przedstawił komisji Pan Wiesław Jagielak – Dyrektor MOPS – zgodnie z drukiem nr 640 – w załączeniu do protokołu.

 

            Komisja nie wniosła uwag do projektu powyższej uchwały i wyniku głosowania zaopiniowała go jednogłośnie pozytywnie – 5 głosami za.

 

Ad. 3

 

Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę nr 279/XLI/09 Rady Miejskiej Łomży z dnia 25 lutego 2009r. zmienionej uchwałą nr 286/XLII/09 z dnia 25 marca 2009 roku w sprawie finansowania zadań ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych – druk nr 664, 664A

 

            Wniosek w powyższej sprawie przedstawił komisji Pan Wiesław Jagielak – Dyrektor MOPS – zgodnie z drukiem nr 640 – w załączeniu do protokołu.

 

Ad. 4

 

Sprawy różne:

 

1.    Pismo rodziców dzieci uczęszczających do Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego w Łomży – w załączeniu

 

Radna Alicja Bandzul – Przewodnicząca Komisji zwróciła się z prośbą do radnej Agaty Gołaszewskiej o zabranie głosu w tej sprawie jako Przewodniczącej komisji wiodącej w tym temacie – Komisji Edukacji, Kultury i Sportu.

 

Radna Agata Gołaszewska zabierając głos stwierdziła, że sprawy poruszone w omawianym piśmie zostały poruszone w obecności rodziców na wczorajszym posiedzeniu Komisji Edukacji, Kultury i Sportu. Dodała, że z wyjaśnień rodziców wynika, że pismo to wystosowali z troski o zabezpieczenie środków na rok 2010. Po obszernych wyjaśnieniach udzielonych przez Pana Prezydenta Choińskiego wynikło, że rodzice z wszelkimi problemami mają się zgłaszać do pani Dyrektor Zespołu Szkół Specjalnych, która nadzoruje pracą ośrodka. Wyjaśniła ponadto, że ze strony Komisji Edukacji również jest przychylność do wniosku rodziców, którzy proszą o zabezpieczenie w budżecie miasta na 2010 rok środków w wysokości takiej jak w br. + zabezpieczenie funduszy na plac zabaw.

 

Radny Jan Kleczyński zabierając głos w tym temacie stwierdził, że należy się podziękowanie dla Pana Prezydenta Krzysztofa Choińskiego za jego zaangażowanie, za to, że w końcu taki ośrodek w mieście powstał. Dodał, że rodzice nie spodziewali się chyba, że on tak dobrze zafunkcjonuje. Są z tego tytułu zadowoleni. Zgłaszają jeszcze kilka postulatów ale proponuje, aby ci rodzice się wyciszyli, bo z tego co wie ogromna jest wrażliwość Dyrektora ZSzS – Pani Teresy Niewińskiej, która na pewno rodziców, ani ich dzieci samym sobie nie pozostawi. Pomoże im w każdej sytuacji tym bardziej, że ma przychylność Prezydenta w tej sprawie. Uważa, że taki sygnał do rodziców powinien dotrzeć. Zajmował się bardzo długo tym tematem i trzeba się cieszyć, że w końcu zadanie to zostało zrealizowane, że ośrodek ten powstał. Kończąc swoją wypowiedź stwierdził, że jest przekonany o tym, że postulaty zgłoszone w omawianym piśmie rodziców zostaną zrealizowane, tylko trzeba na to czasu. Uważa, że takie ciągłe „bombardowanie” problemami nie stwarza dobrych warunków do pracy.

 

2.    Pismo mieszkańców ul. Pocztarskiej i Rządowej + odpowiedź Dyrektora MPGKiM w sprawie remontu bloków

 

Radny Jan Kleczyński zabierając glos w tym temacie stwierdził, że wyjaśniał mieszkańcom w/w bloków, że od strony formalno-prawnej samorząd nie może wnioskować o środki na remont budynku, w którym istnieje wspólnota mieszkaniowa. Dodał, że tam zrobił jeden z samorządów ze Śląska i sprawa oprała się w NSA. Ponadto stwierdził, że w tej sprawie w najbliższym czasie spotka się z Dyrektorem MPGKiM, dowie się co w tej sprawie można zrobić, jak można pomóc mieszkańcom tych bloków.

 

3.    Radny Jan Kleczyński przedstawił pismo dr Waldemara Krynickiego – specjalisty psychiatrii do JE Ks. Biskupa Stanisława Stefanka w sprawie obsługi duszpasterskiej na oddziałach psychiatrycznych /w załączeniu/. Dodał, że Pan doktor zwraca się do Komisji z prośbą, by zajęła stanowisko popierające ten wniosek.

 

Pismo powyższe zostało skserowane przekazane wszystkim członkom Komisji celem zapoznania się. Komisja ustaliła, że w dniu dzisiejszym nie zajmie stanowiska w tej sprawie.

 

Więcej spraw różnych nie zgłoszono.

 W związku z wyczerpaniem porządku dziennego Przewodnicząca obrad zamknęła posiedzenie komisji.
  • Data powstania: Data powstania: poniedziałek, 14 gru 2009 11:30
  • Data opublikowania: poniedziałek, 14 gru 2009 11:33
  • Data przejścia do archiwum: środa, 22 gru 2010 12:28
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej