Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 59 posiedzeniu w dniu 21 września 2010 r

Komisja realizowała następujący porzadek posiedzenia: 1. Przyjęcie protokołu nr 58/10 z dnia 24 sierpnia 2010 r. 2. Analiza wykonania budżetu miasta za I półrocze 2010 roku wraz z oceną zaawansowania inwestycji, w tym z udziałem środków unijnych. - druk nr 857 3. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przyjęcia założeń polityki społeczno – gospodarczej na rok 2011 – druk nr 881, 881 A. 4. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przyjęcia WPI na lata 2010 – 218 – druk nr 879, 879 A. 5. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Łomży – druk nr 862, 862 A. 6. Sprawozdanie z realizacji Planu Gospodarki Odpadami dla miasta Łomża na lata 2007 – 2009 – druk nr 871. 7. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie ustalenia stawki jednostkowej dotacji przedmiotowej do kosztów 1 wozokilometra dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji ZB w Łomży – druk nr 877, 877 A. 8. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie stawek jednostkowych dotacji przedmiotowej dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej ZB w Łomży – druk nr 877, 878 A. 9. Sprawy różne.
Ad. 1                 Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji .            Członkowie Komisji nie wnieśli uwag i w wyniku głosowania 12 głosami za – jednogłośnie, przyjęli protokół nr 58/10  z dnia 24 sierpnia 2010 r.  Ad. 2             Przewodniczący Komisji otworzył dyskusje na temat realizacji budżetu miasta za I półrocze 2010 roku ( w załączeniu). Poprosił o pytania i uwagi.            Radny Paweł Borkowski odnosząc się do objazdu inwestycji stwierdził, że  inwestycja prowadzona na ul. Spokojnej i przebicie do ul. Przykoszarowej robi wrażenie.  Inwestycja jest bardzo duża. Patrząc na modernizację muzeum, budowę pływalni i stadionu, inwestycje te robią wrażenie.            Radna Bogusława Olbryś podziękowała w imieniu mieszkańców Łomżycy za realizację budżetu, a w szczególności za takie inwestycje jak ul. Zielna, Bartnicza, Spokojna, Mała Kraska.             Radny Krzysztof Sychowicz odnosząc się do modernizacji muzeum,  poprosił o wyjaśnienie, czy inwestycja realizowana jest zgodnie z harmonogramem i czy zachowane są terminy.            Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta wyjaśnił, że generalnie takie są założenia, że inwestycja zostanie zakończona w terminie i od tego nie odstępujemy. Są pewne poślizgi, które wynikają z faktu, iż dyrekcja muzeum wykonywała pewne roboty, o których  informowała zarówno miasto jak i projektanta. Stąd też musimy poprawiać i wykonywać instalacje, która w pierwotnym projekcie nie była przewidziana. Zrealizowano instalacje elektryczna, alarmową, które zrobione były wcześniej, ale okazało się, ze na potrzeby tego obiektu nie jest to właściwe i trzeba było to uzupełniać. Wiązało się to z dodatkowymi projektami, pozwoleniami. Wystąpiły dodatkowe koszty, ale wszystkie  podstawowe , największe prace budowlano-remontowe łącznie z wymianą dachu zamknęło się w planowanych kosztach. Dach był przewidziany do wymiany od początku. Biuro, które było odpowiedzialne za projekt zostało rozwiązane z powodu śmierci projektanta i miasto dochodziło roszczeń na drodze cywilnej.             Radny Jan Bajno odnosząc się do kwoty zaplanowanej na rozpoczęcie inwestycji m.in. Żabiej, poprosił o informację, czy coś w tej kwestii się „ruszyło”.            Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta wyjaśnił, że uzbrojenie terenu, który był objęty scaleniem w tym część ul. Żabiej został złożony wniosek do Urzędu Marszałkowskiego. Wniosek opiewa na kwotę prawie 17 mln. przy  udziale miasta 3 mln. zł. Myśli, że miasto otrzyma środki na to zadanie. Jeśli wniosek zostanie rozpatrzony pozytywnie, to po jego  rozpatrzeniu rozpoczęta zostanie procedura wyłonienia wykonawcy, który wykona dokumentację techniczną i inwestycję. W roku bieżącym rozpoczęcie inwestycji nie będzie możliwe.             Radny Zbigniew Lipski poprosił o wyjaśnienie, na jakim etapie jest termomodernizacja SP nr 2 i 4.             Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta wyjaśnił, że Łomża otrzymała w dniu dzisiejszym dotację na termomodernizację. Dodatkowo miasto będzie musiało zaciągnąć kredyt preferencyjny w ramach całego projektu. Termomodernizacja w SP 2 i 4 zostały zakończone. SP nr 9 jeszcze w tym roku może być rozpoczęta w ramach otrzymanych środków.            Innych uwag nie zgłoszono. Komisja w wyniku głosowania, 8 głosami za, przy braku głosów przeciw i 3 głosach wstrzymujących zaopiniowała pozytywnie sprawozdanie z wykonania budżetu miasta za I półrocze 2010 roku w działach merytorycznie podległych Komisji.   Ad. 3             Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję na temat założeń polityki społeczno – gospodarczej miasta na 2011 rok (w załączeniu).            Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta tytułem wstępu do dyskusji poprosił, aby tym razem lekturę strategii rozpocząć od końca, czyli od finansowania zamierzeń. Zmieniona koniunktura na całym świecie i w kraju, odczuwalna jest również w Łomży. Niedobory w dochodach bieżących miasta są dość znaczne i zgodnie z opiniami specjalistów jeszcze przez pewien czas ta negatywna dla wszystkich sytuacja będzie się utrzymywała. Dlatego też  bardzo trzeba zwracać uwagę na te zamierzenia, które chcemy realizować.             Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta przedstawiła propozycję, aby skorzystać z opracowania i omówienie tego opracowania przez Pana Sieraka w zakresie analizy budżetu miasta na lata 2006-2010 i prognozę budżetu w zakresie dochodów i wydatków, w tym wydatków inwestycyjnych związanych z WPI. Składając taką propozycję kierowała się tym, aby wszyscy radni przed podjęciem uchwały w sprawie WPI byli pewni. Materiał jest wyjaśnieniem skutków finansowych przy uchwalaniu WPI.             Radny Jan Bajno stwierdził, że takie spotkanie może odbyć się w poniedziałek o godz. 14.00.             Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta wyjaśnił, że jest to materiał,  który przesądza o przyszłości inwestycyjnej miasta. Jest to bardzo istotne, aby radni zapoznali się z tym materiałem. Można tworzyć wieloletnie plany, ale nie powinien to być dokument, który nie będzie realizowany, tylko taki, który będzie realny. Jest to materiał wyjściowy i chodzi o to, aby nie było „koncertu życzeń” przy omawianiu WPI.            W związku z powyższym Przewodniczący Komisji stwierdził, że należy domniemywać, że dyskutowanie na temat założeń i WPI przed zapoznaniem się z analizą finansową  jest bezprzedmiotowe.            Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta zgłosił autopoprawkę do omawianego projektu uchwały polegającą na zmianie na str. 6 w dziale gospodarka mieszkaniowa budownictwa komunalnego założeń zapisu dot. ulg przy sprzedaży mieszkań z wyrazu „zwiększenie” na wyraz „utrzymanie”.            Przewodniczący Komisji poprosił o wyjaśnienie w jakim stopniu miasto jest przygotowane do emisji obligacji.            Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta wyjaśniła, że nie w tym, ale w następnym roku miasto będzie chciało  wyemitować obligacje. Przy obligacjach mamy możliwość karencji w spłacie kredytów przez okres 3 lat, co pozwoli ma równomierne finansowanie i realizację zadań inwestycyjnych. Jeżeli tego nie zabezpieczymy, to musimy korzystać tylko i wyłącznie ze środków własnych,  a one są niestety coraz mniejsze.            Innych uwag nie zgłoszono. Komisja, w wyniku głosowania  10 głosami za – jednogłośnie przyjęła projekt uchwały zawarty w druku nr 881 A wraz z autopoprawką Prezydenta.  Ad. 4             Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta przed rozpoczęciem dyskusji zwrócił uwagę, że  w WPI zostały poprzesuwane w stosunku do wcześniejszych planów niektóre inwestycje na lata późniejsze, co wynika z faktu, o którym mówił wcześniej. Nie mamy wpływu na występujące uwarunkowania. Zmniejszyły się wpływy i  musimy to uwzględnić w WPI tak, aby w przyszłości nie było problemu z realizacją planu.            Przewodniczący Komisji otwierając dyskusje na temat Wieloletniego Planu Inwestycyjnego poprosił również o zwrócenie uwagi na dwie autopoprawki do projektu uchwały – druk nr 879/1 i 879/2.            Radna Bogumiła Olbryś zwracając uwagę na zapis dotyczący termomodernizacji szkół, poprosiła o wyjaśnienie jaką szkołę średnią planuje się zmodernizować. Ponadto zwróciła uwagę na małe kwoty zaplanowane na ten cel w rozbiciu na poszczególne lata.             Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta wyjaśnił, że np. LO nr 1, 2, 3  nie wymagają ocieplenia, a prace termo modernizacyjne będą polegały na wymianie stolarki okiennej i są to całkowicie inne kwoty niż w przypadku przykładowo SP nr 9, gdzie  należy ocieplić cały budynek. Inwestycje będą realizowane przy wsparciu środków zewnętrznych przy udziale własnym, wykazanym w WPI.             Ponownie zabierając głos radna Bogumiła  Olbryś postawiła wniosek o przesunięcie w WPI z roku 2012 na 2011 inwestycji – budowa ul. Polnej i Staszica.  Uzasadniając wyjaśniła, że poszło tam szereg prac i należałoby dołożyć wszelkich starań,  aby przyspieszyć realizację inwestycji.             Przewodniczący Komisji zasugerował, aby przy składaniu wniosków dotyczących przesunięcia i zmian,  wskazane zostało pokrycie środków na dany rok.             Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta stwierdził, że mamy takie inwestycje jak stadion miejski,  pływalnia, bulwary w trakcie rozstrzygania przetargów, gospodarkę odpadami w Miastkowie. Są to inwestycje unijne, które już się rozpoczęły,  na które mamy zagwarantowanie pieniądze z unii i zabezpieczone środki w budżecie. Środki, które  musimy wydać na te inwestycje konsumują nam możliwości inwestycyjne jeśli chodzi o inwestycje  w mieście. Dlatego tez takie zadania jak ul. Polna i inne ulice zostały przesunięte na lata 2012-2013. Chodzi o możliwości finansowe miasta.             Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta dodała, że na 2011 rok zostały przyjęte dwa zadania tzw. „schetynówki” tj ul. Senatorska i ul. Poznańska.             Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta wyjaśnił, że miasto posiada dokumentacje na obie ulice. W roku bieżącym ul. Poznańska nie otrzymała  takiej ilości punktów, aby otrzymać wsparcie na  realizację.  Udział własny został przekazany na realizację Małej  Kraski. Ma nadzieję, że miasto otrzyma środki na ul. Poznańska. Gdyby tak się nie stało, środki  z ul. Poznańskiej zostaną przeznaczone na realizacje inwestycji, które posiadają dokumentację, a ul. Polna jest właśnie taką ulicą. Zwrócił uwagę, że brakuje w budżecie 4.700 tys. zł z tytułu podatków.             Radna Bogumiła Olbryś zgodziła się z ujęciem ul. Polnej na rok 2012, ale żeby inwestycja ta została zrealizowana. Następnie zgłosiła wniosek o połączenie  inwestycji kompleksowe połączenie terenów inwestycyjnych w mieście Łomża w rejonie ul. Żabiej i Akademickiej w roku 2010 – 2011, a nie tak jak  zaplanowano w projekcie WPI na lata  2010-2013.             Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta zwrócił uwagę, że dzisiaj został złożony wniosek, który musi być dostosowany do zapisów WPI. Jeśli wyłączymy jakieś zadanie, to wniosek zostanie odrzucony z powodów formalnych. W przypadku przyjęcia wniosku w lutym będzie rozstrzygnięcie końcowe, a w marcu byłaby podpisana umowa. Ogłoszony zostanie przetarg, który zostanie rozstrzygnięty w czerwcu. Wyłoniony wykonawca będzie musiał zaprojektować cały układ drogowy i uzbrojenie, co potrwa co najmniej pól roku. W 2012 roku rozpoczęłaby się budowa, która potrwa ok. 2 lat, czyli powinna zakończyć się na przełomie 2012-2013 roku. Są to realne terminy.             Radna Bogumiła Olbryś po wysłuchaniu wyjaśnień Prezydenta zgodziła się z pozostawieniem zapisu i podobnie jak w przypadku ul. Polnej stwierdziła, że jeśli inwestycja zostaje zapisana na określony rok, to niech w tym roku zostanie wykonana, aby mieszkańcy doczekali się w końcu realizacji. Zwróciła uwagę, że w poprzednich planach, budżetach  była zapisana ul. Śmiarowskiego. W chwili obecnej ta ulica znikła. Zaproponowała, aby tę ulicę wprowadzić do WPI. Postawiła również wniosek o ujęcie w projekcie WPI na lata 2010 – 2018 zadania – zagospodarowanie terenu przy blokach mieszkalnych przy ul. Wojska Polskiego 161 A, B, C, D. Środki na ten cel zaproponowała pozyskać z ujętego w WPI zadania – zagospodarowanie terenów przy blokach mieszkalnych przy ul. Senatorskiej 3 i 3A.            Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta stwierdził, że na dzień dzisiejszy nie jest znany przebieg ul. Śmiarowskiego. Przebieg ten będzie znany po uchwaleniu przez Radę Miejską miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru Łomżycy. Wówczas będzie można rozpocząć planowanie, robienie dokumentacji. W WPI inwestycja ta może być ujęta dopiero po uchwaleniu planu.             Radna Alicja Konopka zgłosiła  wniosek dotyczący realizacji parkingu przy ul. por. Łagody. Dodała, że szczególnie dotyczy to realizacji parkingu przy  kościele Krzyża Św.            Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta stwierdził, że teren należy do kurii i jeszcze tak się nie zdarzyło, żeby miasto budowało parkingi na prywatnych gruntach. Miasto musi dysponować gruntem, aby wybudować parking miejski. Możemy  zapisać zadanie, ale nie zostanie ono nigdy zrealizowane.             Radny Tadeusz Zaremba wyjaśnił, że istnieje ustawa, która pozwala  realizować inwestycję w trybie inicjatyw lokalnych. Uważa, że tę inwestycję  można wykonać właśnie w trybie inicjatyw lokalnych. Poprosił o zaprotokołowania swojej wypowiedzi.             Następnie radny Jan Chojnowski zgłosił wniosek o przesunięcie realizacji z roku 2013 na rok 2011 zadania - oświetlenie ul. Cegielnianej .             Radny Jan Bajno wniósł o  realizację,  z zachowaniem ciągłości,  zadania – budowa zespołu otwartych, ogólnodostępnych stref rekreacji dziecięcej na osiedlu Łomżyca,   w latach 2010, 2011, 2012, 2013 i 2014.               Przewodniczący Komisji przystąpił do  procedury głosowania poszczególnych wniosków. Jako pierwszy poddał pod głosowanie wniosek radnej Bogumiły Olbryś  o zagospodarowanie terenu przy blokach mieszkalnych przy ul. Wojska Polskiego 161 A, B, C, D (w załączeniu).            Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta ustosunkowując się do powyższego wniosku stwierdził, że wymienione we wniosku tereny są to tereny wspólnoty. Miasto proponowało wspólnocie współuczestnictwo finansowe w przedsięwzięciach inwestycyjnych. Czeka na inicjatywę wspólnot, aby chciały one uczestniczyć w organizacji takich miejsc, które będą służyły wspólnotom. Nie mamy żadnych deklaracji. Mamy  natomiast takie problemy, że wspólnoty np. żądają od miasta wyremontowania śmietnika, który służy tylko i wyłącznie wspólnocie.  Natomiast teren przy ul. Senatorskiej jest zapleczem Urzędu Miejskiego. W części jest to grunt miasta, a w części teren ŁSM.             Komisja w wyniku głosowania 3 głosami za, przy 4 głosach przeciw i 5 głosach wstrzymujących nie przyjęła powyższego wniosku.            Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie wniosek radnego Jana Bajno o   realizację,  z zachowaniem ciągłości,  zadania – budowa zespołu otwartych, ogólnodostępnych stref rekreacji dziecięcej na osiedlu Łomżyca,   w latach 2010, 2011, 2012, 2013 i 2014 (wniosek w załączeniu). Komisja, w wyniku głosowania 11 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym wniosek przyjęła.             Następnie Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie wniosek radnego Jana Chojnowskiego o  przesunięcie realizacji z roku 2013 na rok 2011 zadania - oświetlenie ul. Cegielnianej ( wniosek w załączeniu). W wyniku głosowania, 11 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym, wniosek został przyjęty.            Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie wniosek zgłoszony przez radną Alicję Konopka dot. dotyczący realizacji parkingu przy ul. por. Łagody (wniosek w załączeniu).             Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta ustosunkowując się do wniosku wyjaśnił, że realizacja będzie możliwa, kiedy miasto będzie dysponowało gruntem. Ponadto uważa, że proponowana we wniosku kwota jest zbyt niska.            Komisja w wyniku głosowania 10 głosami za, przy braku głosów przeciw i 2 głosach wstrzymujących przyjęła powyższy wniosek.             W dalszej części posiedzenia Przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek radnego Janusza Nowakowskiego  o przesunięcie środków z roku 2012 z poz. 13 na poz. 11 tj. z pozycji – wiaty przystankowe z informacją pasażerską do poz. – prace na bazie MPK (wniosek w załączeniu). Wyjaśnił,  że w zgłoszonym przez niego wniosku nie ma żadnych przesunięć w latach, nie ma zmiany wysokości środków. Jest tylko przesunięcie  z jednej pozycji na drugą. Komisja w wyniku głosowania 11 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym, wniosek  przyjęła.            Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie wniosek radnego Pawła Borkowskiego o ujęcie w WPI sięgaczy ul. Łąkowej – ul. Stawowa i Zakątek na lata 2011 – 100 tys. zł, 2012 – 410 tys. zł (wniosek w załączeniu).  Komisja w wyniku głosowania  8 głosami za, przy braku głosów przeciw i 3 głosami wstrzymującymi wniosek powyższy przyjęła.                 Następnie Komisja, w wyniku głosowania 11 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zawarty w druku 879 A wraz z przyjętymi wnioskami oraz  autopoprawki Prezydenta Miasta do projektu uchwały - druki nr 879/1 i 879/2.  Ad. 5             Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję na temat szczegółowych zasad utrzymania porządku i czystości  na terenie miasta Łomża ( wniosek i projekt uchwały w załączeniu).             Radny Paweł Borkowski odnosząc się do zapisu dot. częstotliwości wywozu  odpadów komunalnych stwierdził, że samotne osoby nie są w stanie zapełnić dwóch pojemników w ciągu miesiąca.             Przewodniczący Komisji zwrócił uwagę na zapis dotyczący zakazu deptania trawników oraz zieleńców.  Zwrócił uwagę, że tendencja europejska jest taka, że nie chroni się  już tak trawników.             Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta stwierdził, że są takie tereny, na które nie należy wchodzić i omawiany regulamin  daje możliwość, aby wskazać tereny, gdzie nie powinno się wchodzić.             Innych uwag nie zgłoszono i Komisja w wyniku głosowania 10 głosami za, przy 1 głosie przeciw i 1 głosie wstrzymującym zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zawarty w druku nr  862 A.   Ad. 6              Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi i pytania do sprawozdania z realizacji Planu Gospodarki Odpadami dla miasta Łomża na lata 2007 – 2009 (w załączeniu). Stwierdził, że ma wątpliwość, czy jest tak dobrze, jak jest napisane. Odniósł się do zapisu na str. 64, zgodnie z którym 100 % mieszkańców objętych jest zorganizowanym systemem zbierania odpadów.             Izabela Pesta – WGKOŚiR wyjaśniła, że firmy każdego miesiąca, na bieżąco, mają obowiązek przesyłać informację na temat rozwiązanych i zawiązanych umów na odbiór odpadów komunalnych. Sprawdzamy, czy osoba, która rozwiązała  umowę, zawiązała nową umowę. Jeśli nie mamy możliwości dotrzeć do takiej informacji straż miejska weryfikuje to. Trudność pojawia się w sytuacjach, kiedy ktoś w ogóle nie podpisał żadnej umowy.            Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 10 głosami za – jednogłośnie przyjęła  sprawozdanie zgodnie z drukiem nr 871.  Ad. 7                          Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta  przedstawiła wniosek i projekt uchwały w sprawie  ustalenia stawki jednostkowej dotacji przedmiotowej do kosztów 1 wozokilometra dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji ZB w Łomży oraz projekt uchwały  w sprawie  stawek jednostkowych dotacji przedmiotowej dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej ZB w Łomży  (w załączeniu).             Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi i pytania.             Komisja nie wniosła uwag do projektu uchwały w sprawie  ustalenia stawki jednostkowej dotacji przedmiotowej do kosztów 1 wozokilometra dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji ZB w Łomży i w wyniku głosowania 10 głosami za – jednogłośnie zaopiniowała  pozytywnie powyższy projekt zgodnie z drukiem nr  877 A.   Ad. 8             Komisja nie wniosła również uwag do projektu uchwały w sprawie  stawek jednostkowych dotacji przedmiotowej dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej ZB w Łomży i w wyniku głosowania 9 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym zaopiniowała pozytywnie powyższy projekt zgodnie z drukiem nr 878 A.  Ad. 9             Wiceprzewodniczący Komisji przedstawił  pismo z dnia 15 września 2010 roku Pani Ewy Fiega zam. w Łomży przy ul. Bartniczej (pismo w załączeniu).       Przewodniczący Komisji zaproponował, aby pismo zostało skierowane do Prezydenta Miasta celem rozpatrzenia.             Komisja w wyniku głosowania 10 głosami za – jednogłośnie skierowała pismo do Prezydenta Miasta.           W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji. 
  • Data powstania: Data powstania: środa, 15 gru 2010 10:49
  • Data opublikowania: środa, 15 gru 2010 10:53
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 21 gru 2010 11:10
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej