Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 44 posiedzeniu w dniu 23 wrzesnia 2010 r.

Komisja realizowała następujący porządek obrad: 1. Przyjęcie protokołu nr 43/10 z dnia 29 czerwca 2010 roku. 2. Zaopiniowanie sprawozdania z realizacji budżetu miasta za I półrocze 2010 – druk nr 857. 3. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Łomży – druk 862, 862 A. 4. Informacja Prezydenta Miasta na temat bezpieczeństwa w łomżyńskich szkołach - druk nr 876 5. Informacja Prezydenta Miasta z realizacji uchwały w sprawie ustalenia opłat za usuwanie z drogi pojazdów i ich parkowanie na koszt właściciela - druk nr 868. 6. Sprawy różne.

Ad. 1

Przewodnicząca Komisji poprosiła o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.

Komisja nie zgłosiła uwag i w wyniku głosowania 6 głosami za - jednogłośnie, przyjęła protokół nr 43/10 z dnia 29 czerwca 2010 roku.  Ad. 2             Jadwiga Kozłowska -  Skarbnik Miasta przedstawiła sprawozdanie z wykonania budżetu miasta za I półrocze 2010 roku  (w załączeniu) w działach merytorycznie podległych Komisji.            Przewodnicząca Komisji otwierając dyskusję poprosiła o wyjaśnienie wykorzystanie środków na patrole piesze. Plan zakłada 50 tys. zł, a  wykorzystano 17 tys. zł. Przypomniała o wniosku Komisji w sprawie wyasygnowania kwoty  w wysokości 5 tys. zł z okazji święta policji.Jadwiga Kozłowska -  Skarbnik Miasta wyjaśniła, że w umowie z policja zostały określone limity od stycznia do czerwca. Od czerwca, przez okres wakacji były to kwoty większe po 5.200 zł, a były po 3.380 zł. Stąd  mniejsze wykorzystanie. Dodała, że środki na pewno będą wykorzystane do końca roku. Odnośnie wniosku Komisji wyjaśniła, że pomoc udzielana policji z budżetu miasta jest bardzo duża, a nagrody z okazji święta policji jest to zadanie ministerstwa. Zwróciła uwagę, że miasto w pierwszy półroczu nie uzyskało dochodów w wysokości 4.800 tys. zł. Musi w związku z tym robić oszczędności i realizować  tylko konieczne wydatki.Przewodnicząca Komisji zwróciła również uwagę na zadania związane z obroną cywilną i wykorzystaniem środków za I półrocze.  Zwróciła się z zapytaniem czy nie ma potrzeby zakupu sprzętu, wyposażenia.             Jadwiga Kozłowska -  Skarbnik Miasta stwierdziła, że nie były zgłaszane takie potrzeby.            Innych uwag nie zgłoszono. W związku z powyższym Przewodnicząca Komisji poddała pod głosowanie sprawozdanie zgodnie z drukiem nr  857. Komisja w wyniku głosowania  3 głosami za, przy braku głosów przeciw i 3 głosach wstrzymujących zaopiniowała pozytywnie  realizację budżetu miasta za I półrocze 2010 roku w działach merytorycznie podległych Komisji.  Ad. 3             Andrzej Karwowski – Naczelnik WGKOŚiR przedstawił wniosek i projekt uchwały  w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta (w załączeniu).             Przewodnicząca Komisji poprosiła o zgłaszanie uwag i wniosków.            Radny Paweł Borkowski zwrócił uwagę na zapis § 12 regulaminu dot. częstotliwości wywozu nieczystości. Stwierdził, że 1-osobowe gospodarstwo nie jest w stanie wyprodukować dwóch pojemników odpadów w ciągu miesiąca. Uważa, że należy utrzymać w mocy dotychczasowy zapis. W chwili obecnej dochodzi do sytuacji, że zabierane są puste pojemniki, za które niestety należy zapłacić.             Przewodnicząca Komisji zwróciła uwagę na opinię inspektora sanitarnego, zgodnie z którą wywóz nieczystości w okresie wiosenno - letnim ze względów sanitarnych nie powinien być dłuższy niż co dwa tygodnie bez względu na ilość osób zamieszkałych w danym gospodarstwie.             Radna Krystyna Michalczyk – Kondratowicz poparła wypowiedź radnego Borkowskiego. Stwierdziła, że niektóre rodziny produkują bardzo dużo śmieci, natomiast nie są to emeryci i gospodarstwa 1-osobowe. Poprosiła naczelnika Karwowskiego o stanowisko w sprawie opinii sanepidu.            Andrzej Karwowski – Naczelnik WGKOŚiR stwierdził, że opinia sanepidu 4 lata temu była taka sama. Dodał, że projekt uchwały przedstawiony pod obrady musi być zgodny z opinią sanepidu. Wymogiem formalnym jest zasięgnięcie takiej opinii i to zostało dopełnione.             Radna Krystyna Michalczyk-Kondratowicz stwierdziła, że w tym przypadku sprawa dotyczy ludzi biednych, emerytów i rencistów, którzy  często nie mają pieniędzy na lekarstwa. Podrożała energia, podrożała woda i ludziom żyje się ciężko, szczególnie tym samotnym.  Złożyła wniosek, a by z § 12  pkt 3, ppkt 1 c wykreślić  zapis „w miesiącach od października do kwietnia włącznie”.             Przewodnicząca Komisji poddała powyższy wniosek pod głosowanie. W wyniku głosowania 4 głosami za, przy braku głosów przeciw i 2 głosach wstrzymujących wniosek został przyjęty.            Przewodnicząca Komisji poprosiła o wyjaśnienie sprawy Pana Tomaszewskiego, który będzie wnioskował do Rady o nie przyjmowanie projektu uchwały, ponieważ uważa, że interesy  osób mieszkających w pobliżu gospodarstw, w których hodowane jest  bydło, czy trzoda chlewna, nie są zabezpieczone.             Andrzej Karwowski – Naczelnik WGKOŚiR stwierdził, że rozwiązanie problemu Pana Tomaszewskiego leży nie w ratuszu, ale  z prawa wynikającego z ustawy o prawie budowlanym i odpowiednim działaniu  organów nadzoru budowlanego. Chodzi o to, że sąsiad Pana Tomaszewskiego, Pan Jasionek ma uchylone pozwolenie na użytkowanie. W chwili obecnej jest to kwestia egzekucji administracyjnej. W projekcie uchwały znajdują się zapisy dotyczące tego problemu i gdyby te zasady były przestrzegane, to problemu nie powinno być. Proponowane odległości pozwoliłyby na poważne złagodzenie problemu.            Przewodnicząca Komisji zamknęła dyskusje i poddała pod głosowanie projekt uchwały. Komisja , w wyniku głosowania 4 głosami za, przy braku głosów przeciw i 2 głosach wstrzymujących zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zawarty w druku nr 862 A wraz z przyjętym wnioskiem.   Ad. 4             Danuta Taurogińska – Wydział  Oświaty przedstawiła informację Prezydenta Miasta na temat bezpieczeństwa w łomżyńskich szkołach         (w załączeniu).              Przewodnicząca Komisji otworzyła dyskusję. Poprosiła o wyjaśnienie jak wygląda współpraca z rodzicami uczniów i czy szkoła podejmuje z rodzinami, w których występują zagrożenia związane z nadużywaniem alkoholu, narkotyków.             Danuta Taurogińska – Wydział  Oświaty wyjaśniła, że nie mamy złej młodzieży, mamy tylko złe wychowanie. Błędy wychowawcze popełniają nie dzieci, ale dorośli. Jeżeli rodzice nie mają czasu na wychowanie dzieci, a przechowuje je tylko, to znajda się środowiska, które przekierują zachowania, te negatywne i dziecko pójdzie w inna stronę. Współpraca z rodzicami jest na każdym etapie, każde dziecko jest rozpoznane, znane są problemy. Poza tym brane są pod uwagę sprawy materialne rodzin. Jest rozwinięta pomoc socjalna, niezależnie od MOPS-u. Pomoc kierowana jest do potrzebujących.            W dyskusji głos zabrał również radny Jarosław Kozłowski, który poruszył problem narkotyków i palenia papierosów przez uczącą się młodzież. Dodał, że problem ten zgłaszają mieszkańcy. Poruszył również temat sklepu z dopalaczami.             Danuta Taurogińska – Wydział  Oświaty stwierdziła, że jeśli chodzi o narkotyki każdy sprawdzony sygnał należy zgłaszać. Każda szkoła współpracuje z policją. Odnośnie dopalaczy wyjaśniła, że  jest to problem ogólnopolski.            Przewodnicząca Komisji zamknęła dyskusję. Komisja w wyniku głosowania 5 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym przyjęła informację zgodnie z drukiem nr 876.     Ad. 5             Andrzej Karwowski – Naczelnik WGKOŚiR przedstawił informację Prezydenta Miasta z realizacji uchwały w sprawie ustalenia opłat za usuwanie z drogi pojazdów i ich parkowanie na koszt właściciela (w załączeniu).             Komisja nie wniosła uwag do przedstawionej informacji i w wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie przyjęła informację zgodnie z drukiem nr 868.  Ad. 6             Przewodnicząca Komisji poinformowała, że do Komisji wpłynęła odpowiedź Prezydenta Miasta na wnioski Komisji zgłoszone po przeglądzie miasta  oraz  informacja o funkcjonowaniu schroniska dla psów bezpańskich „Arka”. Zaproponowała, aby oba tematy były przedmiotem obrad następnego posiedzenia Komisji. Członkowie Komisji przyjęli powyższą propozycję.            Przedstawiła również odpowiedź  ŁSM na wniosek Komisji w sprawie zakupu odkurzaczy do psich odchodów (pismo w załączeniu).            Radny Paweł Borkowski zgłosił problem osób, często będących w stanie nietrzeźwym, przebywających na Starym Mieście głównie pod filarami. W związku z wyczerpaniem porządku Przewodnicząca zamknęła posiedzenie Komisji.
  • Data powstania: Data powstania: środa, 15 gru 2010 11:09
  • Data opublikowania: środa, 15 gru 2010 11:11
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 21 gru 2010 11:30
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej