Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokół nr 2/11 z dnia 24 marca 2011 r.

W posiedzeniu udział wzięły osoby zgodnie z załączoną listą obecności. Posiedzenie Komisji otworzyła i obradom przewodniczyła Pani Alicja Agata Gołaszewska – Przewodnicząca Komisji Bezpieczeństwa i Porządku, która po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum przedstawiła porządek obrad (w załączeniu). Poprosiła o uwagi do zaproponowanego porządku. Radny Zbigniew Prosiński wniósł o uzupełnienie porządku obrad o pkt Zajęcie stanowiska w sprawie konieczności wybudowania pomieszczenia sanitarno-socjalnego przy kompleksie sportowo-rekreacyjnym przy ul. Konstytucji 3 Maja jako pkt 2 i przeniesienie pktu-5 w miejsce pkt-u 3. Przewodnicząca Komisji na prośbę Komendanta PSP Pana Jana Chludzińskiego wniosła o przeniesienie ppkt-u 2 w pkt-e 2 porządku obrad w miejsce ppkt-u 1. Przewodnicząca Komisji poddała pod głosowanie poprawkę zgłoszoną przez radnego Zbigniewa Prosińskiego o uzupełnienie porządku obrad o pkt 2. Komisja w wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie przyjęła poprawkę. W wyniku dyskusji radny Zbigniew Prosiński wycofał wniosek dot. przeniesienia pkt-u 5 W związku z powyższym Przewodnicząca Komisji poddała pod głosowanie poprawkę zgłoszona na prośbę Komendanta PSP. Komisja w wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie przyjęła zgłoszoną poprawkę, a następnie 6 głosami za – jednogłośnie, przyjęła następujący porządek obrad: 1. Przyjęcie protokołu nr 1/11 z posiedzenia Komisji z dnia 10 stycznia 2011 roku. 2. Zajęcie stanowiska w sprawie konieczności wybudowania pomieszczenia sanitarno-socjalnego przy kompleksie sportowo-rekreacyjnym przy ul. Konstytucji 3 Maja. 3. Ocena stanu bezpieczeństwa w mieście w 2010 r.: - informacja Państwowej Straży Pożarnej – druk nr 65/1 - informacja Komendy Miejskiej Policji – druk nr 65/2 - sprawozdanie Straży Miejskiej Łomży - druk nr 65 4. Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie miasta Łomży - druk nr 56, 56A 5. Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% alkoholu (z wyjątkiem piwa) przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży jak i w miejscu sprzedaży - druk nr 57, 57A 6. Informacja na temat stanu zabezpieczenia stadionu miejskiego przed rundą wiosenną rozgrywek IV ligi piłki nożnej. 7. Sprawy różne.
Ad. 1             Przewodnicząca Komisji poprosiła o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.            Członkowie Komisji nie wnieśli uwag i w wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie przyjęli protokół nr 1/11 z dnia 10 stycznia 2011 roku. Ad. 2             Radny Zbigniew Prosiński przedstawił  pismo o zajęcie stanowiska  w sprawie konieczności wybudowania pomieszczenia sanitarno-socjalnego przy kompleksie sportowo-rekreacyjnym przy ul. Konstytucji 3 Maja  (w załączeniu).             Przewodnicząca Komisji otworzyła dyskusję.            Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że w projekcie budżetu miasta na 2011 znajdowały się środki  finansowe na realizację pomieszczeń sanitarno-socjalnych przy kompleksie sportowo-rekreacyjnym przy ul. Konstytucji 3 Maja. Na wniosek jednego z radnych Komisja Gospodarki Komunalnej dokonała przesunięć, a Rada Miejska na sesji przy uchwalaniu budżetu zaakceptowała to. Nie przypomina sobie, aby Pan radny Prosiński wówczas, w tej kwestii zabierał głos.             Radny Zbigniew Prosiński stwierdził, że owszem zabierał głos w tej sprawie, ale siła Komisji Gospodarki Komunalnej wobec jednego głosu przeważyła. Ma jednak nadzieję, że jest szansa to naprawić. Poinformował, że ŁSM skierowała pismo do Pana Prezydenta, w którym informuje, że gdyby miasto zwróciło się  o partycypację w kosztach inwestycji, spółdzielnia na pewno nie odmówi. Nie wyobraża sobie funkcjonowania tego obiektu bez sanitariatów.             Radny Maciej Głaz zabierając głos zgodził się, że bezwzględnie potrzebny jest taki obiekt przy kompleksie sportowo-rekreacyjnym. Zwrócił uwagę, że dopiero teraz dowiedział się w jakiej wysokości kosztach partycypowała ŁSM. Przez całą poprzednią kadencję mówiono, że koszty podzielono 50 % na 50 % . Okazuje się, że po stronie ŁSM było  ok. 25 % kosztów inwestycji. W związku z powyższym, nie widzi problemu, aby spółdzielnia mieszkaniowa wybudowała takie pomieszczenia, a miasto w ramach partycypacji przekaże projekt techniczny i środki na zakup Toi.            Radny Zbigniew Prosiński stwierdził, że ŁSM partycypowała w 30 % kosztów. Przypomniał, że nie jest to obiekt tylko i wyłącznie spółdzielni mieszkaniowej. Jest to największy i najnowocześniejszy w tej chwili park rozrywki w mieście, z którego korzystają wszyscy mieszkańcy przy czym, brak sanitariatów i pomieszczenia socjalnego ogranicza możliwość korzystania z obiektu przez osoby, które mieszkają na innym osiedlu. Dodał, że w odległości 200 m znajduje się  postój taxi i kierowcy również maja podobny problem. Lokalizacja sanitariatów załatwiłaby więc dwie sprawy.             Radny Maciej Głaz zabierając ponownie głos podkreślił, że jest za realizacja tego typu obiektu, ale nie widzi w tej chwili  możliwości. Postawił wniosek do Prezydenta o przekazanie dokumentacji technicznej Łomżyńskiej Spółdzielni Mieszkaniowej oraz środków przeznaczonych na przenośną toaletę, ponieważ w przypadku realizacji sanitariatu jej zakup nie ma sensu i wystąpienie z wnioskiem  do spółdzielni o realizację pomieszczeń socjalno-sanitarnych.             Radny Zbigniew Lipski zwrócił uwagę, że są dwa kompleksy sportowo-rekreacyjne, które zostały wybudowane przy udziale środków z budżetu miasta i bardzo dobrze, że takie obiekty są w mieście. Jako prezes spółdzielni cieszy się bardzo, że przy Konstytucji 3 Maja również powstał obiekt sportowo-rekreacyjny. Wyjaśnił, że obiektem na terenie SM Perspektywa opiekuje się spółdzielnia i z własnych środków zabezpiecza 2.600 zł miesięcznie na utrzymanie osoby, który dba o ten obiekt. Natomiast obiekt ŁSM już na początku przejęło miasto. Niezrozumiałe dla niego jest wykonanie i zlokalizowanie na tego typu obiekcie ścianki wspinaczkowej. Odnosząc się do wniosku radnego Prosińskiego stwierdził, że nie może zagłosować za poparciem wniosku, ze względu na mieszkańców SM Perspektywa, ponieważ problem dotyczy obu obiektów. W związku z tym uważa, że propozycja radnego Głaz jest zasadna. Jest dokumentacja, z której może skorzystać dwie spółdzielnie i załatwione zostaną problemy jednego i drugiego obiektu sportowego.                 Radny Zbigniew Prosiński wyjaśnił, że nadzór nad obiektem przy ul. Konstytucji 3 Maja oraz zarządza nim  MOSiR, czyli miasto i spółdzielnia sama w sobie nie jest w stanie wybudować takich pomieszczeń. Zwrócił uwagę, że w swoim piśmie prosił, aby Komisja zaopiniowała potrzebę realizacji sanitariatów.             Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta stwierdził, że cieszy się, że Pan radny Lipski prezentuje taka postawę, która jest zbieżna z jego poglądem. Spółdzielnia jest gospodarzem na swoim terenie i w sposób całkowicie odpowiedzialny bierze sprawy w swoje ręce. To powinno również dotyczyć czegoś, co jest tzw. jakością życia mieszkańców i również korzystania z obiektów tego typu. Uważa, że propozycja radnego Głaz może być zrealizowana siłami własnymi spółdzielni, z pożytkiem dla dobra wspólnego. Dodał, że pomysł bardzo mu się podoba.             Przewodnicząca Komisji podała pod głosowanie wniosek radnego Głaz w brzmieniu: Komisja Bezpieczeństwa i Porządku widzi potrzebę powstania urządzeń sanitarno-socjalnych zarówno przy kompleksie sportowo-rekreacyjnym przy ul. Konstytucji 3 Maja jak i na osiedlu Perspektywa. W związku z powyższym Komisja wnioskuje o przekazanie, w ramach partycypacji,  dokumentacji technicznej opracowanej  obiektu do dyspozycji ŁSM oraz SM Perspektywa oraz środków przeznaczonych w budżecie miasta na zakup przenośnego sanitariatu, celem wybudowania wnioskowanych pomieszczeń. Komisja w wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie przyjęła wniosek radnego Macieja Głaz.  Ad. 3             Jan Chludziński  - Z-ca Komendanta Miejskiego PSP przedstawił informację Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Łomży o stanie bezpieczeństwa miasta i powiatu łomżyńskiego w zakresie ochrony przeciwpożarowej za 2010 rok (w załączeniu).             Przewodnicząca Komisji otworzyła dyskusję.            Radny Zbigniew Prosiński poprosił o wyjaśnienie, czy spełnione zostały  wszystkie wymagane przepisy przeciwpożarowe jeśli chodzi o stadion. Zwrócił również uwagę na agregaty prądotwórcze stojące na stadionie. Poprosił o wyjaśnienie, czy w przypadku konieczności ich użycia, uda się zjechać z podestu, na którym stoją.                       Jan Chludziński  - Z-ca Komendanta Miejskiego PSP wyjaśnił, że została wydana opinia warunkowa przed meczem międzynarodowym. Odnośnie agregatów wyjaśnił, ze nigdy straż pożarna takiej ewentualności nie przewidywała. Nie ma takiej potrzeby, aby wykorzystywać tego typu sprzęt i ma nadzieje, że nie będzie takiej potrzeby.            Innych uwag nie zgłoszono. Komisja w wyniku głosowania  5 głosami za – jednogłośnie przyjęła informację Państwowej Straży Pożarnej zawartą w druku nr 65/1.             Andrzej Ryński – Komendant Miejski Policji przedstawił analizę stanu bezpieczeństwa na terenie działania Komendy Miejskiej Policji w Łomży za 2010 rok ( w załączeniu). Podkreślił, że miasto przekazało kilka tysięcy złotych na zakup urządzeń do badania stanu trzeźwości, dzięki któremu przeprowadzonych badań wykonuje się dużo więcej i jest duża większa skuteczność. Łomżyński ruch drogowy oceniany jest bardzo wysoko. Miasto również przekazało środki na zakup sprzętu. Zakupiono oprogramowanie, które powoduje przyspieszenie prac operacyjnych policji i to są sensownie wydane pieniądze.  Zwrócił uwagę  na patrole ponadnormatywne. Podziękował, za dotychczas przekazywane środki na ten cel, zwracając się jednocześnie z prośbą o dodatkowe środki jeśli takie się znajdą. Komenda Policji ma ogromne potrzeby w zakresie wyposażenia, remontów.             Przewodnicząca Komisji otworzyła dyskusję.             Radny Zbigniew Lipski zabierając głos w dyskusji zwrócił uwagę na zmniejszająca się obsadę etatową KMP. Zastanawia się, czy Rada Miejska nie powinna zająć stanowiska w tej sprawie. Wyjaśnił, że  był zaproszony przez Pana Komendanta na programy PAT i był zaskoczony tym, że jest bardzo wysoki wskaźnik młodzieży, która miała pierwszy kontakt z narkotykami.   Uczestniczył również w patrolach i miał okazję przekonać się jak reaguje grupa samych chłopców, a jak grupa, w której jest chociaż jedna dziewczyna. Sami chłopcy,  jeśli zwrócona zostanie im uwaga, przepraszają i odchodzą, ale jeśli jest dziewczyna chłopcy „szpanują”, są agresywni. Cieszy wypowiedź Pana Komendanta, że w jego ocenie miasto Łomża należy do miast, w których nie ma zdarzeń, które poruszyłyby opinię publiczną.             Przewodnicząca Komisji zwracając się do Komendanta Miejskiego Policji poprosiła, aby zastanowił się na temat swoich potrzeb i po spotkaniu z Panią Skarbnik i z panem Prezydentem, przedstawił je Komisji Bezpieczeństwa. Bezpieczeństwo w mieście jest bardzo ważne i  jeśli znajdą się jakieś nieduże pieniądze, to warto je przeznaczyć je na rzecz podniesienia tego bezpieczeństwa. Zabierając głos w dyskusji zwróciła uwagę na pobicia w okolicy szkół.  Czy, wg Komendanta Policji, monitoring i dodatkowe patrole w okolicach szkół wpłyną na bezpieczeństwo.             Andrzej Ryński – Komendant Miejski Policji stwierdził, że postęp technologiczny jest na tyle duży, że większość kamer zainstalowanych w mieście jest o słabej rozdzielczości. Odnosząc się do monitoringu wokół szkół stwierdził, że  nie kwestia w ilości kamer, ale kwestia odczytu obrazu z tych kamer. Jeżeli tych kamer będzie kilkadziesiąt, to będzie równocześnie dodatkowy sprzęt i dodatkowe etaty. Jeśli chodzi o szkoły jest za. Jeśli szkołę stać na monitoring, jest on wskazany.             Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta zwrócił się z prośbą do Komendanta Policji  o zwrócenie uwagi na ograniczenie ruchu TIR – ów i na to, co się dzieje w nocy.             Innych uwag nie zgłoszono i Komisja w wyniku głosowania 5 głosami za – jednogłośnie przyjęła informację Komendanta Miejskiego Policji – druk nr 65/2.                Następnie Bogdan Rutkowski – Komendant Straży Miejskiej Łomży przedstawił sprawozdanie z działalności Straży Miejskiej Łomży i ocenę stanu porządku w mieście w 2010 roku (w załączeniu).             Przewodnicząca Komisji otworzyła dyskusję.            Radny Konrad Haponik poprosił o wyjaśnienie jak jest egzekwowana sprawa sprzątania po psach.             Przewodnicząca Komisji stwierdziła, że  właściciele płacą za psy, a nie ma pojemników. Poprosiła o wyjaśnienie jaka kwota wpływa do budżetu miasta z tytułu opłaty za psy i co z tymi pieniędzmi się dzieje.            Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że wpływa  jakaś kwota  i zostaje spożyta na potrzeby budżetu miasta. Wg jego wiedzy uchwała Rady Miejskiej nie wskazywała, że wszystkie środki z danego rodzaju podatku zostaną przeznaczone na takie, a nie inne cele.            Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta wyjaśniła, że kwota z tytułu opłat za psy jest to kwota ok. 150 tys. zł. Na schronisko i zabiegi typu odłów psów, usługi weterynaryjne miasto wydaje kwotę 200 tys. zł czyli do uzyskanej kwoty z tytułu opłaty za psy musi dołożyć środki z innych dochodów.             Radny Zbigniew Lipski przypomniał, że kiedyś spółdzielnie zaproponowały, za drobną odpłatnością, przygotowanie wykazu  osób posiadających psy. Listy właścicieli psów zostały dostarczone i  wpływy z tytułu podatku od posiadania psa wzrosły bardzo. W innych miastach właściciele sprzątają  po swoich psa. Nie rozumie dlaczego tak się nie dzieje w naszym społeczeństwie. Uważa, że rozwiązanie problemu należy rozpocząć od edukacji społeczeństwa. Jego zdaniem, przy uchwalaniu budżetu na następny rok, należy podejść do tego tematu kompleksowo i np. 100 % zebranych środków z tytułu opłat za psy przeznaczamy na celowe działania.

                Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta stwierdziła, że zakup łopatki i kosza nie rozwiążą problemu. Właściciele psów muszą być uświadomieni, że to jest ich obowiązek.

                Bogdan Rutkowski  – Komendant Straży Miejskiej Łomży  stwierdził, że nieprawdą jest, że jakiekolwiek miasto w Polsce rozwiązało problem z psami. Różne rzeczy były przerabiane i gdyby były proste rozwiązania, to wiedziałby o nich. Są właściciele, którzy sprzątają po swoich psach i jest ich coraz więcej. Nie jest więc coraz gorzej. Uważa jednak, że bez edukacji, bez przypominania, bez drążenia nie rozwiążemy problemu tak jak i inne miasta tego nie rozwiążą. Z obserwacji wynika, że sprzątają młodzi ludzie, dzieci i młodzież.  Problemem jest z właścicielami w jego wieku i takich ludzi trzeba przekonywać.

                Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta stwierdził, że trzeba pewne kwoty przeznaczać na akcje profilaktyczne.             Innych uwag nie zgłoszono. Komisja w wyniku głosowania 5 głosami za – jednogłośnie przyjęła sprawozdanie z działalności Straży Miejskiej Łomży i ocenę stanu porządku w mieście w 2010 roku – druk nr 65.  Ad. 4             Przewodnicząca Komisji przedstawiła wniosek i  projekt uchwały zmieniającej uchwałę  w sprawie zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie miasta Łomży (w załączeniu).  Otworzyła następnie dyskusję.             Głosów w dyskusji nie zgłoszono.             Komisja, w wyniku głosowania  3 głosami za, przy braku głosów przeciw i 2 głosach wstrzymujących, zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zgodnie z drukiem 56 A.  Ad. 5             Następnie Przewodnicząca Komisji przedstawiła wniosek i projekt uchwały zmieniającej uchwałę  w sprawie ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% alkoholu (z wyjątkiem piwa) przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży jak i w miejscu sprzedaży (w załączeniu). Otworzyła dyskusję.             Głosów w dyskusji nie zgłoszono.            Komisja w wyniku głosowania 5 głosami za – jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zawarty w druku nr 57 A.  Ad. 6             Radny Zbigniew Prosiński zwracając się do Komendanta Miejskiego Policji poprosił o wyjaśnienie, czy policja interesowała się stadionem, czy Pan Komendant oglądał obiekt. Zwrócił się z prośbą o zwrócenie uwagi na wejście, którym wpuszcza się kibiców. Poza wejściem jest ogrodzenie, które bez trudu można wyłamać.             Andrzej Ryński – Komendant Miejski Policji wyjaśnił, że pierwsza lustracja nie była zadowalająca przy czym od tamtej pory organizator poczynił duży postęp. Zgłoszone zostały mankamenty i są  one  sukcesywnie usuwane i ma nadzieję, że zdążą do ligi. Usytuowanie stadionu nie jest najszczęśliwsze. Stadion położony jest przy jednym z głównych szlaków komunikacyjnych. Organizacja jakiejkolwiek dużej imprezy powoduje  kłopoty natury transportu czy rozśrodkowania ludzi.  Uważa, że pierwszym testem funkcjonalności i bezpieczeństwa stadionu  będzie zbliżający się mecz. Stwierdził, że nie podpisze żadnej zgody na mecz jeśli nie będzie miał gwarancji, że organizator dopilnował wszystkich zabezpieczeń.             Radny Konrad Haponik zwrócił się z zapytaniem czy zdarzyło się, aby tego rodzaju obiekt był oddany pomimo wielu zastrzeżeń.             Radny Zbigniew Prosiński zwracając się do Prezydenta Miasta stwierdził, że chciałby poinformować o niedociągnięciach, jakie zauważył będąc na stadionie.  Przede wszystkim nad ławkami piłkarzy rezerwowych brak jest jakiegokolwiek zadaszenia i rezerwowi zawodnicy  narażeni są na niebezpieczeństwo. Pomijając fakt, że kibice mogą różnie się zachować, coś może z ręki wypaść, chociażby parasol. Poprosił o podjęcie natychmiastowych działań w tej kwestii. Następna sprawa to ścieżka dla niepełnosprawnych. Wszystko byłoby dobrze, gdyby przejście to nie było zagrodzone siatką. Osoby niepełnosprawne nie mają możliwości wejścia na stadion.  Ponadto bardzo  dużo jest niedoróbek typu pęknięcia posadzki pod siedzeniami.             Przewodnicząca Komisji poinformowała, że następne posiedzenie Komisji odbędzie się na stadionie i będzie można porównać, czy te wszystkie zastrzeżenia, uwagi zostały wzięte pod uwagę.             Zbigniew Sasinowski – Dyrektor MOSiR stwierdził, że należy dać czas wykonawcy, ponieważ ze względu na warunki pogodowe w jakich odbierany był stadion, ten odbiór zakończy się dopiero 30 kwietnia. Stadion był przykryty 15-centymetrową warstwą śniegu i nie wszystko można było dostrzec. Jest określony termin, w którym wykonawca musi wykonać pewne sprawy, które wynikają z tytułu  gwarancji. PO pierwsze MOSiR zajmuje się zarządzaniem obiektami sportowymi, a nie inwestycjami. Nie ma swoich służb budowlanych i inwestycyjnych. MOSiR powinien dostać obiekt pod klucz w należytym stanie. Jeśli chodzi o pływalnie MOSiR był zapraszany na wszystkie narady dotyczące inwestycji. Jeśli chodzi o stadion MOSiR nie został zaproszony na żadną naradę koordynacyjną. Obiekt został przejęty, ale jest okres gwarancyjny obowiązujący wykonawcę.             Radny Zbigniew Lipski stwierdził, że widział jak był kładziony tartan na stadionie, przy użyciu łopat. Na mniejszych obiektach tartan rozprowadzany jest przez super nowoczesne maszyny. Ktoś do tego dopuścił i ktoś za to zapłacił. MOSiR przejął stadion w zarząd i odpowiedzialność za obiekt.            Radny Maciej Głaz stwierdził, że Dyrektor MOSiR  przejmując obiekt, przejął go ze wszystkim, łącznie z usterkami. Jeśli coś jest nie tak to siada się i pisze pismo, żeby został ślad. Nie ma tłumaczenia po przejęciu.             Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta stwierdził, że Dyrektor Sasinowski przejął obiekt, bo tak należało zrobić, ponieważ obiekt nie mógł pozostawać w fazie inwestycji. Wady i usterki będą wychodziły jeszcze długo. Nikt nie da gwarancji, że nie pojawi się jakaś wada konstrukcyjna, czy estetyczna. Dyrektor MOSiR jest zobowiązany, żeby to zgłaszać, a miasto jako inwestor zobligowane jest do wyegzekwowania od wykonawcy usunięcie wad.             Radny Konrad Haponik zgodził się, że tartan na stadionie jest złej jakości. W nawiązaniu do tej sprawy stwierdził, że w szkołach powstały boiska wielofunkcyjne, Przy LO nr 2, przy wykonywaniu prac, od razu zgłoszono kwestię pęknięcia tartanu oraz, że jest inny odcień  tartanu w różnych częściach boiska. Dyrektor stwierdził, że pęknięcia są nieznaczne, kolor się wyrówna, a poza tym jest okres gwarancyjny i będzie można wyegzekwować usterki. Okazuje, że firma, która to wykonywała jest w stanie upadłości.                Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta stwierdził, że na realizacje inwestycji jest przetarg. Zgłaszają się wykonawcy. Można nawet próbować  badać kondycje finansową, ale nie uniknie się takich sytuacji.             Przewodnicząca Komisji zamykając dyskusję stwierdziła, że  na stadionie jest jeszcze dużo do zrobienia. Sprawdzianem będzie wtorkowy mecz i następne. Poddała pod głosowanie, kto jest za przyjęciem informacji do wiadomości.            Komisja w wyniku głosowania 4 głosami za – jednogłośnie przyjęła informację  na temat stanu zabezpieczenia stadionu miejskiego przed rundą wiosenną rozgrywek IV ligi piłki nożnej.  Ad. 7             Przewodnicząca Komisja przedstawiła pisma skierowane do Komisji Bezpieczeństwa i Porządku :- pismo RO nr 12 w sprawie remontu ul. Śniadeckiego i odpowiedź Zastępcy   Prezydenta Miasta Beniamina Dobosza na to pismo (w załączeniu),- pismo Zygmunta Matysa dot. bezpieczeństwa i porządku w mieście (w załączeniu),- pismo M. Makieły – Przewodniczącego Rady Osiedla nr 3 w sprawie reklamy    świetlnej przy skrzyżowaniu Al. Legionów i Sikorskiego  oraz odpowiedź Zastępcy     Prezydenta Miasta Beniamina Dobosza na to pismo (w załączeniu),- pismo Przewodniczącego Rady Rodziców przy SP nr 10 w sprawie  utworzenia   bezpiecznego przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniu ulic Niemcewicza i Górka   Zawadzka – Komisja w wyniku głosowania 5 głosami za – jednogłośnie wystąpiła z   wnioskiem do Prezydenta Miasta o  zmianę organizacji ruchu w powyższym rejonie   w postaci wprowadzenia zakazu skrętu w lewo. Przewodnicząca Komisji   podkreśliła, że po raz kolejny sygnalizuje  o bezpieczeństwo w tym miejscu.   Wielokrotnie składała interpelacje w tej sprawie na sesji i ma nadzieję na   rozwiązanie problemu. - odpowiedź  Prezydenta Miasta na wniosek Komisji w sprawie dofinansowania   Komendy Miejskiej Policji w wysokości 20 tys. zł oraz zabezpieczenie 5 tys. zł na   zakup psa specjalistycznego (w załączeniu).W związku z wyczerpaniem porządku Przewodnicząca zamknęła posiedzenie Komisji. 
  • Data powstania: Data powstania: poniedziałek, 2 maj 2011 08:05
  • Data opublikowania: poniedziałek, 2 maj 2011 08:10
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej