Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokół nr 3/11 z dnia 10 marca 2011 r.

W posiedzeniu udział wzięły osoby zgodnie z załączoną listą obecności. Członkowie Komisji nieobecni na posiedzeniu: 1. Mariusz Chrzanowski Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan Witold Chludziński – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej, który po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum przedstawił porządek posiedzenia. Zaproponował zdjęcie z porządku pkt-u 3 dotyczącego realizacji pływalni miejskiej. Uzasadniając wyjaśnił, że nie została mu udostępniona umowa na budowę pływalni miejskiej, o którą wcześniej prosił. Odczytał następnie artykuł prasowy dot. pływalni. Zaproponował, aby temat był przedmiotem obrad Komisji w miesiącu kwietniu. Komisja w wyniku głosowania 10 głosami za – jednogłośnie przyjęła poprawkę dot. pkt-3 porządku obrad. Poprosił o uwagi do zaproponowanego porządku obrad. Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta poprosił o przesunięcie pkt-u 4 w miejsce pkt-u 2. Komisja nie wniosła innych uwag. Następnie członkowie Komisji, w wyniku głosowania 10 głosami za – jednogłośnie przyjęli porządek obrad z dwiema poprawkami j/n: 1. Przyjęcie protokołów nr 1/11 z dnia 4 stycznia 2011 r. oraz nr 2/11 z dnia 10 stycznia 2011 r. 2. Analiza możliwości pozyskania środków unijnych na inwestycje w Łomży i informacja na temat przygotowania inwestycji w celu złożenia wniosków o uzyskanie środków unijnych. 3. Analiza funkcjonowania gospodarki wodno-ściekowej MPWiK. 4. Sprawy różne.
Ad. 1             Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do protokołów z poprzednich posiedzeń Komisji.            Komisja nie wniosła uwag do protokołu z pierwszego posiedzenia i wyniku głosowania  10 głosami za – jednogłośnie, przyjęła protokół  nr 1/11 z dnia 4 stycznia 2011 r.            Komisja nie wniosła również uwag do protokołu z drugiego posiedzenia i w wyniku głosowania  10 głosami za – jednogłośnie, przyjęła protokół nr 2/11 z dnia 10 stycznia 2011 r.     Ad. 2             Beniamin Dobosz   - Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że członkowie Komisji otrzymali             analizę możliwości pozyskania środków unijnych na inwestycje w Łomży z informacją na temat przygotowania inwestycji w celu złożenia wniosków o uzyskanie środków unijnych (w załączeniu). Nie chciałby powtarzać tego, co zawiera materiał, ponieważ  z tym państwo radni się zapoznali. Chciałby natomiast poinformować o innych możliwościach pozyskiwania środków unijnych. Jednym z tematów, z którym muszą się zmierzyć, jest temat  tzw. projektu tereny inwestycyjne. W chwili obecnej mamy szerszy, planowany zakres inwestycji, ponieważ chcieliby do ujętych terenów dołączyć tereny znajdujące się przy ul. Wojska Polskiego. Prowadzone są bardzo intensywne negocjacje z właścicielami działek, są nawet już oferty cenowe. Robione jest to po to, aby móc na terenie zlokalizowanym w rejonie ciepłowni miejskiej stworzyć zalążek terenu zwartego pod względem inwestycyjnym ,  przystępnego od strony komunikacyjnej z odpowiednią infrastrukturą, która umożliwiałaby lokowanie nie tylko zakładów usługowych ale i przemysłowych. Projekt zostanie zamknięty 28 marca i złożony w konkursie kwietniowym. W ramach tego projektu będzie uzbrojenie terenu pod hasłem przygotowanie terenów inwestycyjnych dla potrzeb podstrefy ekonomicznej. Mamy nadzieje, że zwiększenie kwoty inwestycji do kwoty ok. 20 mln. zł pozwoli uzyskać ok.  2 mln. zł z przeznaczeniem na wykupy terenów. Uzyskalibyśmy ok. 15-18 ha terenu. Konkurs jest dla miasta niezmiernie ważny. Będzie miał wyższy budżet i liczymy na to, że nasz projekt będzie projektem wiodącym. Dodał, że miasto stara się szukać różnorodnych źródeł finansowania, nie ograniczając się tylko tego, co jest w ramach programów operacyjnych na szczeblu regionalnym i postanowiło stać się partnerem projektu międzynarodowego. Partnerami miasta w tym projekcie mieliby być  miasto hiszpańskie jako koordynator, miasto we Włoszech i Carlove Wary. Program rozpatrywany jest bezpośrednio na szczeblu komisji europejskiej. Miasto ma nadzieje, dzięki temu programowi wybudować 3  parkingi wielopoziomowe. Dwa parkingi w bezpośredniej bliskości Starego Rynku i jeden przy dworcu autobusowym. Drugim celem programu jest wdrożenie systemu informacji wizualnej na przystankach autobusowych poprzez instalowanie interaktywnych tablic cyfrowych i trzecim celem jest rozbudowa ścieżek rowerowych. Wniosek będzie pisany przez miasto hiszpańskie. Są trzy poziomy finansowania. 100 %, 75 % i 50 % i w skrajnie negatywnym  przypadku możemy uzyskać 50 %.  Miasto musi ponieść pewne koszty związane z uczestnictwem w projekcie  w wysokości 4 tys. euro na przygotowanie wniosku i wszystkich dokumentów. Dodał, że jest to temat na teraz, na już.             Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję. Poprosił o wyjaśnienie kwestii ul. Poznańskiej.            Beniamin Dobosz   - Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że do końca marca mają być rozstrzygnięte przetargi i miasto ma wysokie szanse na to, że temat rezerwowy zostanie zakwalifikowany.            Radny Janusz Nowakowski uważa, że trzeba szybko przygotowywać dokumentacje na drogi. Odnosząc się do ul. Wojska Polskiego miasto zostało pozostawione samo sobie. Nikt nie wyłoży środków finansowych na ul. Wojska Polskiego w sytuacji kiedy będziemy chcieli środki na obwodnicę. Odnosząc się do projektowania stwierdził, że z tego, co się orientuje, to projektanci drogowi nie mają „roboty”. Uważa, ze należałoby już teraz przygotowywać przetargi na opracowanie dokumentacji i będzie to za dużo mniejsze pieniądze niż w normalnych warunkach.            Beniamin Dobosz   - Z-ca Prezydenta Miasta odnosząc się do wypowiedzi radnego stwierdził, że została przygotowana lista projektów w ramach podstawowego układu komunikacyjnego, które miasto chce wykonać już teraz. W pierwszej kolejności jest to Szosa do Mężenina, projekt przebudowy mostu na ul. Poznańskiej. Następnie ul. Browarna , droga krajowa nr 61 oraz planowane jest przygotowanie remontu na ul. Sikorskiego. Stwierdził, że są to priorytety, które są najistotniejsze z punktu widzenia projektowania. Wstępny koszt dokumentacji technicznej  to jest ok.  550 tys. zł.             W związku z brakiem innych uwag Przewodniczący Komisji zamknął dyskusję.  Ad. 2             Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi i pytania do  przedłożonej analizy funkcjonowania gospodarki wodno-ściekowej (w załączeniu).  Zwrócił uwagę, że w zadaniach na najbliższe lata brak jest ul. Poznańskiej i Senatorskiej. Poprosił o wyjaśnienie.            Gilbert Okulicz – Wiceprezes Zarządu MPWiK  wyjaśnił, że obie inwestycje,  zarówno ul. Poznańska i ul. Senatorska znajdują się w planie rocznym.            Radna Bogumiła Olbryś  poprosiła o wyjaśnienie kwestii ul. Polnej i ul Żabiej. Zakładano pierwszy etap realizacji ul. Żabiej na lata 2011- 2012, a przesunięto na 2014 rok.             Gilbert Okulicz – Wiceprezes Zarządu MPWiK  wyjaśnił, że ul. Polna podobnie jak ul. Poznańska i ul. Senatorska  ujęta jest w planie rocznym, przy czym część wodociągu jest zrealizowana. Dalsza realizacja nastąpi w momencie, kiedy rozpocznie się realizacja drogi. Odnośnie ul. Żabiej wyjaśnił, że brak środków na realizację drogi spowodowało przesunięcie  inwestycji na lata późniejsze. Jeżeli miasto  będzie występowało o środki i otrzyma dofinansowanie, MPWiK będzie musiał się dostosować i zrealizować inwestycję.             Radny Ireneusz Cieślik zwrócił się z zapytaniem czy MPWiK przewiduje przy realizacji ul. Polnej wykonanie przyłącza do szkoły.            Gilbert Okulicz – Wiceprezes Zarządu MPWiK  wyjaśnił, że w gestii MPWiK jest wykonanie odcinka od studzienki przy budynku do sieci.             Radna Hanka Gałązka poprosiła o wyjaśnienie realizacji ul. Wiosennej. Czy inwestycja będzie realizowana chociaż w części odcinek kanalizacji.             Odpowiadając Gilbert Okulicz – Wiceprezes Zarządu MPWiK  stwierdził, że w budżecie MPWiK nie zbyt dużych środków na realizacje sieci. W chwili obecnej firma stoi przed przeznaczeniem 1,5 mln. zł  na wymianę elektryki. Pomimo tego, ze oczyszczalnia jest nowoczesna ma już 17 lat i zaczynają „sypać się” urządzenia, które są bardzo drogie. Koszt  wirówki i zagęszczarki to kwota 1,5 mln. zł, a ich wymiana jest już w chwili obecnej niezbędna. Jeżeli będzie dofinansowanie z miasta, to firma na pewno „wejdzie w inwestycję”.             Radny Zbigniew Lipski poprosił o wyjaśnienie, czy MPWiK posiada analizę dotyczącą awaryjności na przestrzeni okresu jesienno-zimowego jeżeli chodzi o sieć wodociągową. Czy ta awaryjność jest większa, czy mniejsza w porównaniu do poprzednich lat. Czy jest planowana wymiana sieci na odcinkach, gdzie ta awaryjność jest szczególnie duża.            Gilbert Okulicz – Wiceprezes Zarządu MPWiK  wyjaśnił, że kilka awarii było, ale generalnie ten rok  był dużo lepszy od poprzednich. Środki są zabezpieczane na ten cel, a awarie usuwane na bieżąco.             Następnie głos zabrał Marek Makieła – Przewodniczący Rady Osiedla nr 3,  który przedstawił na piśmie sprawę kanalizacji ogólnospławnej (pismo w załączeniu).             Odpowiadając na przedstawione pismo Gilbert Okulicz – Wiceprezes Zarządu MPWiK stwierdził, że pracuje w MPWiK od 10 lat. Kiedy zaczynał pracę było  ok. 10,5 km sieci ogólnospławnej. W chwili obecnej jest 7 km, czyli przez 10 lat udało się zlikwidować 3 km sieci. Wygląda to tak, że budowana jest deszczówka, a kanalizacja ogólnospławna zostaje jako kanalizacja sanitarna. Niestety są to zaszłości, zazwyczaj w wąskich uliczkach i trzeba to rozdzielić.             Przewodniczący Komisji zaproponował, aby pismo Przewodniczącego Rady Osiedla nr 3 w sprawie kanalizacji ogólnospławnej oraz pismo w sprawie reklamy świetlnej  zlokalizowanej na skrzyżowaniu Al. Legionów i ul. Sikorskiego zostało skierowane do Prezydenta Miasta celem udzielenia odpowiedzi.            Komisja przyjęła propozycję  Przewodniczącego Komisji. Następnie Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie – kto jest za przyjęciem analizy funkcjonowania gospodarki wodno-ściekowej przedstawionej przez MPWiK. Komisja w wyniku głosowania 10 głosami za -  jednogłośnie przyjęła przedstawioną analizę zgodnie z drukiem nr 46.  Ad. 3             Nie zgłoszono.W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.                        
  • Data powstania: Data powstania: poniedziałek, 2 maj 2011 08:14
  • Data opublikowania: poniedziałek, 2 maj 2011 08:16
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej