Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Sekretarz Miasta - Tamara Alicja Małachowska

pok. nr 123, tel. (86) 215 67 25
e-mail: sekretarz@um.lomza.pl

1. Katarzyna Tyszka - Główny Specjalista - KADRY

pok. nr 124, tel. (86) 215 67 12

e-mail: k.tyszka@um.lomza.pl

 

2. Teresa Jolanta Dobrzycka - Główny Specjalista - KADRY

pok. nr 124, tel. (86) 215 67 12

e-mail: j.dobrzycka@um.lomza.pl

 

3. Edyta Żera - Pomoc administracyjna

pok. 124, tel. (86) 215 67 12

e - mail: e.zera@um.lomza.pl 

 

4. Kamila Sakowska - Podinspektor

pok. 123, tel. (86) 215 67 12

e - amil: k.sakowska@um.lomza.pl 

 

5. Michał Zaleski - Główny Specjalista ds. BHP

ul. Nowa 2 pok. nr 331 tel. (86) 2156733

e - amil: m.zaleski@um.lomza.pl 

 

§ 36 Regulaminu Organizacyjnego UM

WYDZIAŁ ORGANIZACJI I KADR

1. Wydział realizuje zadania związane z zapewnieniem prawidłowego funkcjonowania Urzędu, jako aparatu pomocniczego Prezydenta oraz organizacją pracy Prezydenta, jako organu wykonawczego Miasta.

2. Do zadań Wydziału w zakresie organizacji funkcjonowania Urzędu należy w szczególności:

1) opracowywanie propozycji, opiniowanie i wdrażanie zmian struktury organizacyjnej Urzędu,

2) w uzgadnianie z kierownikami ustalanie zadań poszczególnych komórek organizacyjnych,

3) przygotowywanie i wdrażanie projektów regulaminów i innych regulacji wewnętrznych,

4) nadzór nad opracowywaniem informacji z realizacji uchwał Rady, załatwianiem skarg, wniosków, interwencji, petycji, interpelacji radnych, wniosków komisji Rady, posłów i senatorów Sejmu RP przez komórki organizacyjne Urzędu,

5) koordynowanie wykonywania zadań ustawowych związanych z przeprowadzaniem referendów ogólnokrajowych
i lokalnych, spisów, wyborów prezydenckich, parlamentarnych, samorządowych i do Parlamentu Europejskiego,

3. Do zadań Wydziału w zakresie spraw kadrowych należy w szczególności:

1) prowadzenie akt osobowych i wszystkich spraw wynikających ze stosunku pracy pracowników Urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych Miasta - z wyłączeniem spraw dyrektorów publicznych przedszkoli, szkół i placówek, o których mowa w ustawie o systemie oświaty - w tym umów o pracę, zaszeregowań, awansów, dodatków stażowych, funkcyjnych i specjalnych, nagród, kar, jubileuszy, rozwiązania stosunku pracy, przejścia na emeryturę lub rentę, odpraw, urlopów i innych zwolnień od pracy i w tym zakresie przygotowywanie dokumentacji i wydawanie zaświadczeń,

2) wykonywanie zadań związanych z przeprowadzeniem naboru pracowników o których mowa w pkt 1, w tym opracowywanie ogłoszeń o naborach, udział w pracach komisji konkursowych, sporządzanie protokołów z naboru, organizowanie służby przygotowawczej i przeprowadzanie egzaminów kończących tę służbę,

3) planowanie i gospodarowanie etatami oraz funduszem płac Urzędu,

4) prowadzenie ewidencji czasu pracy oraz planu urlopów wypoczynkowych i kontrolowanie przestrzegania dyscypliny pracy przez pracowników,

5) prowadzenie spraw związanych z udziałem pracowników Urzędu w różnych formach szkoleń,

6) prowadzenie rejestru upoważnień i pełnomocnictw pracowników Urzędu,

7) wydawanie i prowadzenie rejestru delegacji służbowych krajowych i zagranicznych,

8) uzupełnianie danych z ewidencji czasu pracy we wnioskach o rozliczenie ryczałtów za używanie do celów służbowych samochodów prywatnych pracowników Urzędu i kierowników jednostek,

9) opracowywanie informacji dotyczących stanu zatrudnienia w Urzędzie,

10) organizowanie praktyk uczniowskich i studenckich, staży, robót publicznych, prac interwencyjnych w Urzędzie
i jednostkach organizacyjnych,

11) prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi Prezydenta, Zastępców Prezydenta, Sekretarza, Skarbnika Miasta, pracowników Urzędu wydających decyzje administracyjne w imieniu Prezydenta, dyrektorów i kierowników oraz zastępców dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych Miasta, dyrektorów miejskich instytucji kultury,

12) prowadzenie spraw związanych ze zgłaszaniem informacji do Rejestru Korzyści Prezydenta, Zastępców Prezydenta, Sekretarza i Skarbnika Miasta,

13) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem odznaczeń pracownikom Urzędu i kierownikom jednostek organizacyjnych,

14) świadczenie pomocy w przygotowywaniu udokumentowanych wniosków o przyznanie w drodze wyjątku emerytur i rent osobom wymienionym w ustawie z dnia 24 stycznia 1991r. o kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego,

15) poświadczanie osobom ubiegającym się lub korzystającym z zagranicznego zabezpieczenia rentowo – emerytalnegoistnienia okoliczności potwierdzających to prawo na wymaganych formularzach instytucji zagranicznych,

16) wystawianie świadectw pracy oraz wydawanie zaświadczeń o zarobkach dla byłych pracowników Urzędu oraz byłych pracowników zlikwidowanych miejskich jednostek organizacyjnych, których dokumentacja osobowa znajduje się w archiwum Urzędu,

17) nadzór nad przestrzeganiem zasad równego traktowania w zatrudnieniu, w tym podejmowanie działań zmierzających do przeciwdziałania wszelkim formom dyskryminacji w zatrudnieniu i mobbingowi.

5. W Wydziale usytuowane jest stanowisko ds. BHP i ppoż. do którego należy w szczególności:

1) sporządzanie i przedstawianie Sekretarzowi rocznych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy, zawierających propozycje przedsięwzięć organizacyjnych i technicznych, które mają zapobiec zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawić warunki pracy,

2) udział w opracowywaniu planów modernizacji Urzędu oraz przedstawianie propozycji rozwiązań techniczno-organizacyjnych, zapewniających poprawę stanu bhp i ppoż. i współpraca w tym zakresie z Biurem Obsługi Urzędu,

3) inicjowanie i rozwijanie działań oraz przedstawienie Sekretarzowi wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy,

4) opracowywanie i aktualizacja wewnętrznych przepisów dotyczących bhp i ppoż. m.in. opiniowanie szczegółowych instrukcji na poszczególnych stanowiskach,

5) udział w dochodzeniach powypadkowych oraz w opracowywaniu wniosków, wynikających z badania przyczyn
i okoliczności wypadków przy pracy, a także zachorowań na choroby zawodowe oraz kontrola realizacji tych wniosków,

6) organizowanie i przeprowadzanie szkoleń bhp i ppoż.,

7) współpraca z organami kontroli w zakresie bhp i ppoż.,

8) prowadzenie rejestru, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy i chorób zawodowych,

9) prowadzenie spraw dofinansowania do zakupu okularów korekcyjnych i odzieży ochronnej dla pracowników Urzędu.

6. Służba bhp w Urzędzie jest uprawniona w szczególności do:

1) przeprowadzania kontroli warunków pracy, stanu bhp oraz przestrzegania zasad i przepisów bhp i ppoż. na wszystkich stanowiskach pracy w Urzędzie,

2) występowania do kierowników z zaleceniami usunięcia stwierdzonych zagrożeń i szkodliwości zawodowych oraz uchybień bhp i ppoż..

7. Wydział wykonuje także inne zadania zlecone doraźnie przez Prezydenta.

 

 

  • Data powstania: Data powstania: środa, 4 maj 2011 10:33
  • Data opublikowania: środa, 4 maj 2011 11:55
  • Data edycji: poniedziałek, 3 sie 2015 14:52
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej